Sveikatos reikalų komiteto (toliau –
Komitetas) 2015 m. balandžio 8 d. posėdyje, svarstant Sveikatos draudimo įstatymo
Nr. I-1343 8, 22 ir 23 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą XIIP-809(3), buvo
iškelta privalomojo sveikatos draudimo įmokų administravimo, kontroliavimo ir
išieškojimo problema. Šias įmokas
administruoja dvi institucijos – Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba
prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SODRA) ir Valstybinė
mokesčių inspekcija prie Finansų ministerijos (toliau – VMI), o surinktos
įmokos pervedamos Valstybinei ligonių kasai prie Sveikatos apsaugos
ministerijos (toliau – VLK). Pažymėtina, kad tarp šių institucijų nevyksta
glaudus bendradarbiavimas administruojant PSD įmokas, o tarp šių institucijų informacinių sistemų
(registrų) vykdomi duomenų mainai yra nepakankami.
Atkreiptinas dėmesys į tai, Mokesčių administravimo įstatyme yra
įtvirtinta prievolė mokėti mokesčius. Lietuvos sveikatos
draudimo modelis grindžiamas visuotinumo ir solidarumo principais, tačiau Draudžiamųjų
privalomuoju sveikatos draudimu registro duomenimis nedraustųjų asmenų skaičius
yra 261 793 (8,09 procento visų
draudžiamųjų asmenų), t.y. tiek asmenų nevykdo teisės aktuose jiems nustatytos
prievolės, o įmokų išieškojimas yra neefektyvus.
„Siekiant spręsti minėtas
problemas, prašome Jūsų kuo skubiau organizuoti pasitarimą su VLK, SODROS ir
VMI atstovais, identifikuoti esamas PSD įmokų administravimo problemas ir imtis
priemonių joms spręsti“ – kreipimesi į Vyriausybę teigia Komiteto pirmininkė D.
Mikutienė.
Simona Dulevičiūtė,
Sveikatos reikalų komiteto biuras (tel. (8 5) 239 6783,
el. p. simona.duleviciute@lrs.lt)