2015 metai 

EN

Sveikatos reikalų komitetas pritarė Krašto apsaugos ministerijos siūlomiems sveikatos sistemą ir sveikatos priežiūros įstaigų veiklą reglamentuojančių įstatymų pakeitimams


2015 m. balandžio 15 d.

 

Vakar Sveikatos reikalų komitetas posėdyje svarstė Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 25 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIP-1444(2) ir Sveikatos sistemos įstatymo Nr. I-552 77 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIP-1447(2), kuriais siūloma nustatyti, kad krašto apsaugos ministro valdymo srities sveikatos priežiūros įstaigose privalomuoju sveikatos draudimu apdraustiems asmenims teikiamos pirminės asmens sveikatos priežiūros paslaugos būtų finansuojamos iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų. Kartu svarstytas Sveikatos draudimo įstatymo Nr. I-1343 6 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-1446(2), kurio tikslas – patikslinti asmenų, kurių sveikatos priežiūra apmokama iš valstybės biudžeto lėšų, sąrašą, nustatant, kad valstybės biudžeto lėšomis apmokama ne visų karių, o tik tų, kurie nėra drausti privalomuoju sveikatos draudimu, sveikatos priežiūra (t. y. Lietuvos Respublikos privalomosios pradinės karo tarnybos karių, taip pat privalomosios karo tarnybos karių, paskelbus mobilizaciją pašauktų į karinius mokymus įgyti pagrindinio karinio parengtumo). Profesinės karo tarnybos kariai, kariai savanoriai, kiti aktyviojo rezervo kariai, parengtojo rezervo kariai, pašaukti į pratybas, mokymus ar vykdyti tarnybos užduočių, draudžiami privalomuoju sveikatos draudimu, vadovaujantis Sveikatos draudimo įstatymo 17 straipsniu. Komitetas pritarė patobulintiems įstatymų projektams – siūlomi pakeitimai turėtų įsigalioti 2016 m. sausio 1 d.

Posėdžio metu buvo pristatyta informacija apie planuojamą Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – SAM) struktūros pertvarkymą. Sveikatos apsaugos ministrė R. Šalaševičiūtė atkreipė dėmesį, kad galiojančioje administracijos struktūroje yra patvirtinti 42 administracijos padaliniai, o naujoje struktūroje, įsigaliosiančioje nuo 2015 m. liepos 8 d. lieka 37 administracijos padaliniai. Minimi pakeitimai atliekami siekiant mažinti vadovaujančių darbuotojų skaičių. Taip pat, siekiant didinti bendrųjų funkcijų efektyvumą ir mažinti vadovaujančių darbuotojų skaičių, vietoj pavaduotojų pareigybių yra steigiamos patarėjų pareigybės. Galiojančioje administracijos struktūroje yra 54 vadovų pareigybės, o naujoje įsigaliosiančioje struktūroje numatytos 43 vadovų pareigybės. Mažėja 11 vadovaujančias pareigas užimančių darbuotojų. Dabar galiojančioje administracijos struktūroje yra ir valdybos, ir departamentai, o naujai įsigaliosiančioje struktūroje bus tik departamentai.

SAM atstovai taip pat pateikė informaciją apie sveikatos apsaugos srities ūkio subjektų veiklos priežiūrą vykdančių institucijų reorganizavimą. Visuomenės sveikatos centrų apskrityse veiklos optimizavimas planuojamas prie Vilniaus visuomenės sveikatos centro prijungiant visuomenės sveikatos centrus apskrityse ir taip įsteigiant Nacionalinį visuomenės sveikatos centrą. Visuomenės sveikatos centrų reorganizavimą planuojama įgyvendinti iki 2015 m. lapkričio 1 d. Komiteto nariams buvo pristatyti visuomenės sveikatos centrų apskrityse veiklos optimizavimo rezultatai bei Nacionalinio visuomenės sveikatos centro struktūra.

Posėdžio metu buvo akcentuojama, kad rengiant Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos (toliau – VVKT) ir Valstybinės vaistų kontrolės tarnybos (toliau – VASPVT) veiklą reglamentuojančių teisės aktų pakeitimų projektus, svarstant ir organizuojant tolesnius įstaigų reorganizavimo procesus bei pakartotinai įvertinus VVKT ir VASPVT konsolidavimo galimybes ir kaštus, nustatyta, kad VVKT ir VASPVT sujungimas netikslingas, todėl SAM nusprendė nepritarti VASPVT ir VVKT sujungimui, nes šios įstaigos vykdo ūkio subjektų priežiūros veiklą skirtingose sveikatos sistemos srityse, t. y. nedubliuoja funkcijų, nes prižiūri skirtingas ūkio subjektų grupes.

Komiteto nariai išreiškė susirūpinimą dėl planuojamo Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento (toliau – NTAKD) atliekamų alkoholio kontrolės funkcijų perdavimo Valstybinei maisto ir veterinarijos tarnybai, o tabako kontrolės funkcijų – Valstybinei ne maisto produktų inspekcijai. 2014 m. lapkričio 19 d. sprendimu Nr. 111-S-35 „Dėl sveikatos apsaugos srities ūkio subjektų veiklos priežiūrą vykdančių institucijų reorganizavimo“ komitetas yra pasiūlęs Vyriausybei nesiaurinti NTAKD vykdomų alkoholio ir tabako kontrolės funkcijų ir neperduoti jų kitoms ūkio subjektų veiklos priežiūrą atliekančioms institucijoms.

 

 Milda Neverkevičienė,

 

Sveikatos reikalų komiteto biuras (tel. (8 5) 239 6783, el. p. [email protected])

 

 

 

 

 

 

 

 

 





© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ