2015
m. balandžio 15 d.
Vakar Sveikatos reikalų
komitetas posėdyje svarstė Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 25
straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIP-1444(2) ir Sveikatos sistemos
įstatymo Nr. I-552 77 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIP-1447(2),
kuriais siūloma nustatyti, kad krašto apsaugos ministro valdymo srities
sveikatos priežiūros įstaigose privalomuoju sveikatos draudimu apdraustiems
asmenims teikiamos pirminės asmens sveikatos priežiūros paslaugos būtų
finansuojamos iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų. Kartu
svarstytas Sveikatos draudimo įstatymo Nr. I-1343 6 straipsnio pakeitimo
įstatymo projektas Nr. XIIP-1446(2), kurio tikslas – patikslinti asmenų,
kurių sveikatos priežiūra apmokama iš valstybės biudžeto lėšų, sąrašą, nustatant,
kad valstybės biudžeto lėšomis apmokama ne visų karių, o tik tų, kurie nėra
drausti privalomuoju sveikatos draudimu, sveikatos priežiūra (t. y. Lietuvos
Respublikos privalomosios pradinės karo tarnybos karių, taip pat privalomosios
karo tarnybos karių, paskelbus mobilizaciją pašauktų į karinius mokymus
įgyti pagrindinio karinio parengtumo). Profesinės karo tarnybos kariai, kariai
savanoriai, kiti aktyviojo rezervo kariai, parengtojo rezervo kariai, pašaukti
į pratybas, mokymus ar vykdyti tarnybos užduočių, draudžiami privalomuoju
sveikatos draudimu, vadovaujantis Sveikatos draudimo įstatymo
17 straipsniu. Komitetas pritarė patobulintiems įstatymų projektams –
siūlomi pakeitimai turėtų įsigalioti 2016 m. sausio 1 d.
Posėdžio metu buvo
pristatyta informacija apie planuojamą Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau
– SAM) struktūros pertvarkymą. Sveikatos apsaugos ministrė R. Šalaševičiūtė
atkreipė dėmesį, kad galiojančioje administracijos struktūroje yra
patvirtinti 42 administracijos padaliniai, o naujoje struktūroje,
įsigaliosiančioje nuo 2015 m. liepos 8 d. lieka 37 administracijos padaliniai.
Minimi pakeitimai atliekami siekiant mažinti vadovaujančių darbuotojų skaičių.
Taip pat, siekiant didinti bendrųjų funkcijų efektyvumą ir mažinti
vadovaujančių darbuotojų skaičių, vietoj pavaduotojų pareigybių yra steigiamos
patarėjų pareigybės. Galiojančioje administracijos struktūroje yra 54 vadovų
pareigybės, o naujoje įsigaliosiančioje struktūroje numatytos 43 vadovų
pareigybės. Mažėja 11 vadovaujančias pareigas užimančių darbuotojų. Dabar
galiojančioje administracijos struktūroje yra ir valdybos, ir departamentai, o
naujai įsigaliosiančioje struktūroje bus tik departamentai.
SAM atstovai
taip pat pateikė informaciją apie sveikatos apsaugos srities ūkio subjektų veiklos priežiūrą vykdančių
institucijų reorganizavimą. Visuomenės sveikatos centrų apskrityse
veiklos optimizavimas planuojamas prie Vilniaus visuomenės sveikatos centro
prijungiant visuomenės sveikatos centrus apskrityse ir taip įsteigiant
Nacionalinį visuomenės sveikatos centrą. Visuomenės sveikatos centrų
reorganizavimą planuojama įgyvendinti iki 2015 m. lapkričio 1 d. Komiteto
nariams buvo pristatyti visuomenės sveikatos centrų apskrityse veiklos
optimizavimo rezultatai bei Nacionalinio visuomenės sveikatos centro struktūra.
Posėdžio metu
buvo akcentuojama, kad rengiant Valstybinės
akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos (toliau – VVKT) ir Valstybinės vaistų kontrolės tarnybos
(toliau – VASPVT) veiklą
reglamentuojančių teisės aktų pakeitimų projektus, svarstant ir organizuojant
tolesnius įstaigų reorganizavimo procesus bei pakartotinai įvertinus VVKT ir
VASPVT konsolidavimo galimybes ir kaštus, nustatyta, kad VVKT ir VASPVT
sujungimas netikslingas, todėl
SAM nusprendė nepritarti VASPVT ir
VVKT sujungimui, nes šios įstaigos vykdo ūkio subjektų priežiūros veiklą
skirtingose sveikatos sistemos srityse, t. y. nedubliuoja funkcijų, nes
prižiūri skirtingas ūkio subjektų grupes.
Komiteto nariai išreiškė susirūpinimą dėl
planuojamo Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento (toliau
– NTAKD) atliekamų alkoholio kontrolės funkcijų perdavimo Valstybinei maisto ir
veterinarijos tarnybai, o tabako kontrolės funkcijų – Valstybinei ne maisto
produktų inspekcijai. 2014 m. lapkričio 19 d. sprendimu Nr. 111-S-35 „Dėl sveikatos apsaugos
srities ūkio subjektų veiklos priežiūrą vykdančių institucijų reorganizavimo“ komitetas
yra pasiūlęs Vyriausybei nesiaurinti NTAKD vykdomų alkoholio ir tabako
kontrolės funkcijų ir neperduoti jų kitoms ūkio subjektų veiklos priežiūrą
atliekančioms institucijoms.
Milda Neverkevičienė,
Sveikatos reikalų komiteto biuras
(tel. (8 5) 239 6783, el. p. [email protected])