2015 m. rugsėjo 23 d.
Šiandien Seimo Sveikatos reikalų komiteto (toliau – Komitetas)
posėdyje buvo iškeltas klausimas dėl skubiosios medicinos pagalbos paslaugų
prieinamumo Lietuvos gyventojams, o ypatingai universitetų ligoninių
padaliniuose, teikiančiuose skubiosios pagalbos paslaugas.
Posėdyje pažymėta, kad daugėja nusiskundimų apie tai, kad
skubiosios medicinos pagalbos paslaugos gyventojams teikiamos pažeidžiant
teisės aktų reikalavimus, taikomus kokybiškoms ir prieinamoms sveikatos
priežiūros paslaugoms, o kai kurie gydymo įstaigose dirbantys sveikatos
priežiūros specialistai su pacientais elgiasi nepagarbiai, neetiškai. Posėdyje
taip pat iškeltas klausimas apie tai, ar Sveikatos apsaugos ministerija (toliau
– SAM) analizuoja ir reaguoja į žiniasklaidoje pasirodančius straipsnius apie
pacientų nusiskundimus dėl nesavalaikių ir/ar nekokybiškų sveikatos priežiūros
paslaugų suteikimo.
Teisės aktuose nustatyta, kad skubioji medicinos pagalba – tai
tokia medicinos pagalba, kuri teikiama nedelsiant arba neatidėliotinai, tačiau
pacientų skundai bei žiniasklaidoje publikuojama informacija rodo, kad dažnai
šios sveikatos priežiūros paslaugos pacientams suteikiamos pavėluotai.
„Skubiosios medicinos pagalbos pavėluotas suteikimas ar
nesuteikimas gali sukelti grėsmę pacientų gyvybei arba sunkių komplikacijų
pacientų sveikatai, todėl šios paslaugos privalo būti suteikiamos laiku“, -
teigė Sveikatos reikalų komiteto pirmininkė D. Mikutienė.
Komiteto
posėdyje nuspręsta kreiptis į SAM, kad ši pavaldžiose asmens sveikatos
priežiūros įstaigose, teikiančiose skubiosios medicinos pagalbos paslaugas, atliktų
patikrinimus ir nustatytų, ar paslaugos teikiamos nepažeidžiant teisės aktų
reikalavimų. Taip pat paprašyta pateikti informaciją apie tai, kiek ir kokių
atvejų buvo išanalizuota, reaguojant į viešoje erdvėje pasirodančią informaciją
apie pacientų skundus dėl nesavalaikės (ir/ar nekokybiškos) medicinos pagalbos.
Kristina Civilkienė,
Sveikatos reikalų komiteto biuras (tel. (8 5) 239 6897,
el. p. [email protected])