
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
ŠVIETIMO, MOKSLO IR
KULTŪROS KOMITETAS
POSĖDŽIO
PROTOKOLAS
2015-01-13 Nr.
106-P-1
Vilnius
Posėdis
įvyko 2015-01-13, 12.30 val.
Posėdžio
sekretorės – J. Antanavičienė, A. Slančiauskaitė
Posėdyje dalyvavo: Komiteto nariai: Audronė
Pitrėnienė, Edvardas Žakaris, Rima Baškienė Larisa Dmitrijeva,
Arimantas Dumčius, Vytautas Juozapaitis, Orinta Leiputė, Jaroslav Narkevič, Gintaras Steponavičius, Valentinas Stundys, Algirdas
Vaclovas Patackas, Aleksandras Zeltinis; Komiteto
biuro vedėjas Kęstutis Kaminskas, patarėja Justina Paukštė, padėjėjos Janina
Antanavičienė, Agnė Slančiauskaitė (1 priedas).
Darbotvarkė
1.
Dėl Europos Komisijos 2015 m. darbo
programos
2.
Dėl 2015 m. Metinės augimo apžvalgos
3.
Dėl Vyriausybės išvados pateikimo dėl Visuomenės
informavimo įstatymo Nr. I-1418 2, 19, 22, 27, 31, 32, 33, 34, 34(1), 47, 48
straipsnių pakeitimo ir 40(2) straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo
projekto XIIP-2106(2)
4. Dėl Seimo nario V.
Juozapaičio komandiruotės į Rusijos Federaciją
5.
Dėl diskusijos Valstybinės kalbos įstatymo 20-
mečio proga
6. Dėl tarptautinės
konferencijos „Lietuvos mokslo žurnalai: kiekybė ir kokybė“ organizavimo
1.
SVARSTYTA.
Dėl Europos Komisijos 2015 m. darbo programos (2 priedas)
Skaitmeninės
rinkos paketas
NUTARTA. Įvertinęs
Europos Komisijos komunikate Europos Parlamentui, Tarybai, Europos ekonomikos
ir socialinių reikalų komitetui ir Regionų komitetui „2015 m. Komisijos darbo
programa“ pateiktus pasiūlymus, Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komitetas
atitikimą subsidiarumo principui įvertins gavęs
dokumentų tekstus ir siūlo Europos reikalų
ir Užsienio reikalų komitetams šiuos teisės aktus priskirti aktualių
kategorijoms, atitinkamai paskiriant Komiteto narius, atsakingus už dalyvavimą
pozicijos rengimo ir derinimo procese:
Komiteto siūlomas
dokumento aktualumo įvertinimas – aktualus.
Balsavimo
rezultatai. Bendru sutarimu „už“.
Komiteto išvada
pateikiama Seimo Europos reikalų komitetui.
2.
SVARSTYTA.
Dėl 2015 m. Metinės augimo apžvalgos (3 priedas)
NUTARTA:
1. Konstatuoti, kad
nėra galimo prieštaravimo subsidiarumo principui.
2.
Pritarti
Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos 2014-12-16 pozicijai POZ.
Atsižvelgiant į silpną ES ir euro zonos ūkio
atsigavimą ir didelį nedarbo lygį, manome, kad EK investicijų plano pasiūlymai
gali turėti teigiamą poveikį ekonomikos augimui ir darbo vietų kūrimui. Dėl
atskirų EK plano dalių:
Pirma, teigiamai vertiname tai, kad
konkretus pasiūlymas dėl Europos strateginių investicijų fondas (ESIF) yra
paremtas inovatyviomis finansinėmis priemonėmis,
kurios gali kurti pridėtinę vertę ir multiplikuoti bazinių investicijų poveikį
kelis kartus. Tačiau pažymime, kad tokio fondo sėkmė priklausys ne tik nuo
numatyto viešųjų lėšų pasitelkimo garantijoms, bet ir nuo galimybių pritraukti
privačias lėšas investiciniams projektams. Taip pat pažymime, kad pasiūlymų dėl
ESIF funkcionavimo kontekste svarbu užtikrinti, kad ES biudžeto lėšų
mobilizavimas garantijoms nekeltų grėsmės pirminiams ES biudžeto programų
tikslams ir jų įgyvendinimui, ypač atsižvelgiant į tai, kad ne visi VN
įgyvendinami projektai gali būti komerciškai patrauklūs, bet tuo pačiu yra
strategiškai svarbūs ir kuria ES pridėtinę vertę. Būtina pabrėžti tokių
projektų svarbą ir laikytis pozicijos, jog ESIF steigimas neturėtų neigiamos
įtakos iš CEF energetikos fondo finansuojamiems ir potencialiai finansuotiems
komerciškai nepatraukliems energetikos projektams. Be to turi būti
neužmirštamas ir socialinis aspektas. Taip pat atsižvelgiant į tai, kad
2014-2020 m. ES sanglaudos fondų strateginiai dokumentai, kurie apibrėžia
pagrindines Lietuvos investavimo kryptis ateinantiems 7 metams, yra neseniai patvirtinti, tikimės, kad naujojo
finansinio instrumento sukūrimas dirbtinai neskatins minėtų dokumentų peržiūros ir poreikio juos keisti.
Atitinkamai nustatytiems prioritetams yra paskirstytos ES sanglaudos fondų
lėšos, kurios neturėtų būti įskaičiuojamos formuojant ES garantiją (16 mlrd.
eurų) iš ES biudžeto.
Antra, pabrėžiame, kad bus svarbu tinkamai
apibrėžti ekonominius kriterijus pagal kuriuos bus atrenkami ekonomiškai
svarbiausi Europinės reikšmės projektai, į kuriuos bus nukreipti ESIF
pajėgumai.
Trečia, pritariame EK pasiūlymui, kad
investicijų reguliacinės aplinkos gerinimas ES turi būti integrali plano dalis.
Verslo aplinkos gerinimas ir Vieningos rinkos tolesnė integracija, apimant
paslaugų ir tinklų infrastruktūros sektorius yra būtina.
Pritariame, kad VN turėtų toliau vykdyti
struktūrines reformas, mažinant susidariusius makroekonominius disbalansus. Palankiai vertiname bendrosios rinkos
atspindėjimą apžvalgoje kaip vieną svarbiausių struktūrinių reformų. Būtina
toliau dėti pastangas verslo aplinkos gerinimui ir bendrosios rinkos tolesnei
integracijai, apimant paslaugų ir tinklų infrastruktūros sektorius, siekiant
optimaliai išnaudoti vidaus rinkos suteikiamus privalumus ir ekonomikos augimo
potencialą. Be to, labai svarbu stiprinti energetinę nepriklausomybę bei
skatinti ir didinti investicijas į mokslinių tyrimus, eksperimentinę plėtrą ir
inovacijas, tarp jų atsinaujinančių energijos šaltinių panaudojimo ir
energetinio efektyvumo didinimo technologijas, o taip pat kitas konkurencingumą
skatinančias priemones. Pritariame nuostatoms toliau modernizuoti socialinės
apsaugos sistemas, tęsti pensijų reformas. Lietuvai svarbu išsaugoti pensijų
bei socialinės apsaugos sistemų veiksmingumą, ypač socialinės atskirties
mažinimo ir kovos su skurdu kontekste. Lietuvai taip pat svarbu užtikrinti ryšį
tarp socialinės pagalbos ir aktyvinimo priemonių. Teikiame prioritetą toms
priemonėms, kurias įgyvendinant sprendžiamos ir užimtumo, ir socialinės
problemos, sudarančios sąlygas spartesniam ekonomikos augimui.
Pritariame, kad VN turi ir toliau laikytis
atsakingos fiskalinės politikos siekiant valdžios sektoriaus finansų tvarumo
ilguoju laikotarpiu ir skirti didesnį dėmesį viešųjų išlaidų kokybei.
Teigiamai vertiname sekančių metų Europos
semestro grafike pateiktas naujoves:
- Pakoreguotą dvišalių susitikimų grafiką ir
sumažinant jų skaičių iki 2 kartų per metus (gruodį ir balandį).
- Bendro analitinio dokumento pateikimą 2
mėnesiais anksčiau – kovo mėn. Manome, kad tai užtikrins kokybiškesnį 2015 m.
Komisijos rekomendacijų parengimą ir aptarimą Taryboje;
Bet manome, kad VN
taikomų ataskaitų teikimo reikalavimų supaprastinimas turėtų pasireikšti
supaprastintomis nacionalinių reformų programų rengimo gairėmis.
Balsavimo rezultatai:
bendru sutarimu „už“.
Komiteto paskirtas
pranešėjas A. Zeltinis.
Komiteto
išvada pateikiama Seimo Europos reikalų komitetui.
3.
SVARSTYTA.
Dėl Vyriausybės išvados pateikimo dėl Visuomenės
informavimo įstatymo Nr. I-1418 2, 19, 22, 27, 31, 32, 33, 34, 34(1), 47, 48
straipsnių pakeitimo ir 40(2) straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo
projekto XIIP-2106(2)
NUTARTA. Siūlyti
Seimo valdybai prašyti pateikti Vyriausybės išvadą dėl Visuomenės informavimo
įstatymo Nr. I-1418 2, 19, 22, 27, 31, 32, 33, 34, 34(1), 47, 48 straipsnių
pakeitimo ir 40(2) straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projekto
XIIP-2106(2).
Balsavimo
rezultatai. 8 - už; 1 - prieš; 1 – susilaikė.
4.
SVARSTYTA.
Dėl Seimo nario V. Juozapaičio komandiruotės į Rusijos Federaciją (4 priedas).
NUTARTA. Pritarti
Seimo nario Vytauto JUOZAPAIČIO komandiruotei į Sovetską (Tilžė, RUSIJOS
FEDERACIJA) 2015 m. vasario 15-16 dienomis dalyvauti šventiniame Lietuvos
valstybės atkūrimo dienos minėjime.
5.
SVARSTYTA. Dėl diskusijos Valstybinės kalbos
įstatymo 20- mečio proga (5 priedas).
NUTARTA. Pritarti
Valstybinės lietuvių kalbos komisijos iniciatyvai 2015 m. vasario 5 d.
organizuoti Seime diskusiją Valstybinės kalbos įstatymo 20- mečio
proga.
6.
SVARSTYTA.
Dėl tarptautinės konferencijos „Lietuvos mokslo žurnalai: kiekybė ir kokybė“
organizavimo (6 priedas).
NUTARTA. Pritarti
Lietuvos mokslo periodikos iniciatyvai 2015 m. kovo 18 d. organizuoti Seime
tarptautinę mokslo konferenciją „Lietuvos mokslo žurnalai: kiekybė ir kokybė“.
Posėdžio pirmininkė Audronė Pitrėnienė
Posėdžio sekretorės Janina Antanavičienė Agnė Slančiauskaitė