2014 m. 

EN

Komisijos išvada "Dėl klausimo išbraukimo iš Seimo posėdžio darbotvarkės"


 

Seimo Etikos ir procedūrų komisija (toliau – Komisija): Viktoras Fiodorovas, Povilas Gylys, Petras Gražulis, Vytautas Juozapaitis, Orinta Leiputė, Andrius Palionis, Valdas Skarbalius, Valentinas Stundys, Stasys Šedbaras, Leonard Talmont, Dalia Teišerskytė, Darius Ulickas, Povilas Urbšys, Mečislovas Zasčiurinskas, Edvardas Žakaris, gavusi Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos seniūno Andriaus Kubiliaus prašymą ir vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (toliau – Seimo statutas) 78 straipsnio 1 dalies 3 punkto nuostata, nagrinėjo klausimą, ar iš 2013 m. gruodžio 23 d. rytinio plenarinio Seimo posėdžio darbotvarkės  išbraukus klausimą – Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo laikinosios tyrimo komisijos dėl sutikimo Lietuvos Respublikos Seimo narį Viktorą Uspaskichą patraukti baudžiamojon atsakomybėn, suimti ar kitaip suvaržyti jo laisvę sudarymo projektą Nr. XIIP-1264 (toliau – Nutarimo projektas) nebuvo pažeistos Seimo statuto nuostatos.

Etikos ir procedūrų komisija nustatė:

2013 m. gruodžio 23 d. Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos seniūnas Andrius Kubilius kreipėsi į Komisiją, frakcijos vardu prašydamas apsvarstyti Seimo Pirmininkės Loretos Graužinienės elgesį dėl jo teigimu savavališko klausimo išbraukimo iš 2013 m. gruodžio 23 d. Seimo posėdžio darbotvarkės, galimai pažeidžiant Seimo statuto 94 straipsnio 1 dalies nuostatą.

Komisija išnagrinėjo A. Kubiliaus kreipimesi, 2013 m. gruodžio 19 d. Seniūnų sueigos posėdžio protokole ir garso įraše, 2013 m. gruodžio 19 d. ir gruodžio 23 d. Seimo posėdžių darbotvarkėse, 2013 m. gruodžio 19 d. Seimo vakarinio posėdžio protokole ir stenogramoje, 2013 m. gruodžio 23 d. Seimo posėdžio protokole ir stenogramoje esančią informaciją. Seimo Pirmininkė L. Graužinienė Komisijai rašytinių ar žodinių paaiškinimų nepateikė.

2013 m. gruodžio 19 d., ketvirtadienį, vykusiame Seniūnų sueigos posėdyje buvo priimtas sprendimas pritarti gruodžio 19 d. ir gruodžio 23 d. Seimo plenarinių posėdžių darbotvarkėms. Be kitų klausimų į gruodžio 23 d., pirmadienio, Seimo posėdžio darbotvarkę buvo įrašytas ir minėto Nutarimo projekto pateikimo tęsinys.

2013 m. gruodžio 19 d. 16.38 val. vakariniame Seimo plenariniame posėdyje vyko gruodžio 23 d., pirmadienio, Seimo posėdžio darbotvarkės pateikimas ir tvirtinimas. Pranešėja – Seimo Pirmininkė L. Graužinienė pristatė Seniūnų sueigos posėdyje patikslintą 2013 m. gruodžio 23 d. Seimo posėdžio darbotvarkę. Į darbotvarkės projektą buvo įrašytas ir Nutarimo projektas. Posėdžio pirmininkui Petrui Auštrevičiui paskelbus balsavimą dėl pritarimo kitos savaitės Seimo posėdžio darbotvarkei, užsiregistravo 82 Seimo nariai, balsavo 82: už - 62, prieš - 9, susilaikė - 11. Po balsavimo buvo pritarta gruodžio 23 d. Seimo posėdžio darbotvarkei.

Pažymėtina, kad po 2013 m. gruodžio 19 d., ketvirtadienį, įvykusio Seimo plenarinio posėdžio Seniūnų sueiga, kaip įprastai, prieš rytinį 2013 m. gruodžio 23 d. Seimo plenarinį posėdį nesirinko. Taip pat pažymėtina, kad Seimo posėdis buvo rengiamas ne antradienį ar ketvirtadienį, kaip numatyta Seimo statuto 96 straipsnio 1 dalyje, o pirmadienį, t.y., 2013 m. gruodžio 23 d. 9 val., nors pagal Seimo statuto 98 straipsnio 1 dalį rytis Seimo posėdis paprastai rengiamas nuo 10 val. Visos šios aplinkybės sudarė nestandartinę situaciją. Vadinasi, Seimo Pirmininkė L. Graužinienė neturėjo galimybės prieš 2013 m. gruodžio 23 d. Seimo plenarinį posėdį pasiūlyti Nutarimo projektą išbraukti, todėl, atsižvelgdama į susiklosčiusią nestandartinę situaciją, Seimo Pirmininkė L. Graužinienė patikslino 2013 m. gruodžio 23 d. Seimo posėdžio darbotvarkę.

2013 m. gruodžio 23 d., pirmadienį, 9.07 val. rytiniame Seimo plenariniame posėdyje vyko tos dienos posėdžio darbotvarkės tvirtinimas. A. Kubilius kreipėsi į Seimo posėdžiui pirmininkavusią Seimo Pirmininkę L. Graužinienę klausdamas, kodėl iš ankstesniame Seimo posėdyje patvirtintos darbotvarkės buvo išbrauktas Nutarimo projektas. L. Graužinienė pasiūlė Seimo nariams balsuoti dėl Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos siūlymo įrašyti minėtą klausimą į Seimo posėdžio darbotvarkę. Užsiregistravo 107 Seimo nariai, balsavo 104: už - 48, prieš - 21, susilaikė - 35. Po balsavimo buvo nepritarta Nutarimo projekto įtraukimui į darbotvarkę.

Seimo statuto 93 straipsnio 1 dalis nustato, kad Seimo Pirmininkas kartu su Seimo Pirmininko pavaduotojais pagal patvirtintą savaitės posėdžių darbotvarkę sudaro detalų kiekvienos posėdžių dienos darbotvarkės projektą, kuriame kiekvienam klausimui atskirai turi būti nurodytas pranešėjas ir svarstymo ar balsavimo laikas. To paties straipsnio 2 dalis nustato, kad šis darbotvarkės projektas Seime svarstomas ir priimamas ankstesnę posėdžių dieną. Jeigu dienos posėdžių darbotvarkės projektui yra pritarta Seniūnų sueigoje, Seimo posėdyje jis nesvarstomas, iš karto balsuojama dėl darbotvarkės patvirtinimo.

Seimo statuto 94 straipsnio 1 dalis nustato, kad teisę Seimo posėdyje siūlyti papildomai įrašyti klausimus į priimtą savaitės ar dienos posėdžių darbotvarkę arba išbraukti klausimus iš priimtos savaitės ar dienos posėdžių darbotvarkės turi Seimo valdyba, Seniūnų sueiga, Vyriausybė ir Seimo narių frakcija.

Vadinasi, nepaisant to, kad Nutarimo projektas buvo neįrašytas į 2013 m. gruodžio 23 d. darbotvarkės projektą, pagal Seimo statuto 94 straipsnio 1 dalį Seimo narių frakcija turi teisę Seimo posėdyje siūlyti papildomai įrašyti klausimus į priimtą savaitės ar dienos posėdžių darbotvarkę. Šia teise ir pasinaudojo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos seniūnas A. Kubilius, klausdamas, kodėl į 2013 m. gruodžio 23 d. Seimo posėdžio darbotvarkę neįrašytas Nutarimo projektas. 2013 m. gruodžio 23 d. Seimo posėdžiui pirmininkavusi Seimo Pirmininkė L. Graužinienė pasiūlė Seimo nariams balsuoti dėl Nutarimo projekto įtraukimo į gruodžio 23 d. darbotvarkę. Siūlymui 38 balsais „už“, 21 – „prieš“ ir 35 susilaikius buvo nepritarta. Pagal Seimo statuto 94 straipsnio 2 dalį pasiūlymas papildomus klausimus įrašyti į darbotvarkę arba klausimus išbraukti iš darbotvarkės gali būti priimtas, jeigu už jį balsuoja dauguma posėdyje dalyvaujančių Seimo narių. Remiantis šia nuostata, Nutarimo projektas nebuvo įtrauktas į 2013 m. gruodžio 23 d. Seimo posėdžio darbotvarkę.

Atsižvelgdama į anksčiau minėtas Seimo statuto nuostatas ir susidariusią nestandartinę situaciją, Komisija konstatuoja, kad išbraukiant Nutarimo projektą iš 2013 m. gruodžio 23 d. posėdžio darbotvarkės nebuvo pažeistas Seimo statutas, priešingai, buvo tinkamai vadovaujamasi Seimo statuto 94 straipsniu, teikiant Seimui Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos vardu balsuoti dėl Nutarimo projekto įtraukimo į 2013 m. gruodžio 23 d. Seimo posėdžio darbotvarkę ir Seimo daugumai nubalsavus Nutarimo projekto neįtraukti.

 

Etikos ir procedūrų komisija, vadovaudamasi Seimo statuto 94 straipsnio 1 dalies nuostata, nusprendė:

pripažinti, kad, nepaisant to, kad Nutarimo projektas buvo išbrauktas iš Seimo daugumos patvirtintos 2013 m. gruodžio 23 d. posėdžio darbotvarkės, tai neturėjo jokios įtakos minėto Nutarimo projekto neįtraukimui į 2013 m. gruodžio 23 d. Seimo posėdžio darbotvarkę, todėl Seimo statuto nuostatos nebuvo pažeistos.

Balsavimo rezultatai: už – 10, prieš – 5 ,  susilaikė – 0.

Komisijos pirmininkas                                                                           Valentinas Stundys

 

 





© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ