2015 m. 

EN

2015 m. lapkričio 11 d. Energetikos komisijos sprendimas


             2015 m. lapkričio 11 d. įvyko Seimo Energetikos komisijos (toliau – Komisija) posėdis. Komisija posėdyje nagrinėjo nepakankamus teisinio reglamentavimo, susijusio su vartotojų atsijungimo nuo centralizuotos šildymo sistemos ir su vartotojų pasirinkimu apsirūpinant karštu vandeniu būdą, klausimus. Svarstant nepakankamą teisinį reglamentavimą, susijusį su vartotojų atsijungimo nuo centralizuotos šildymo sistemos, Komisija atkreipė dėmesį,  kad esamas teisinis reglamentavimas nenumato valstybės institucijos atsakingos už atsijungimo nuo centralizuotų šilumos ir karšto vandens tinklų priežiūrą ir kontrolę, taip pat nėra aiškiai reglamentuotos atsijungimo procedūros bei nevertinama galima žala daugiabučio bendrasavininkams atsirandanti dėl atsijungiančių asmenų. Komisijos nariai pažymėjo, kad netinkamas minėto proceso reglamentavimas ir kontroliuojančios valstybinės institucijos nebuvimas suponuoja sąlygas piktnaudžiavimams vykdant atsijungimą nuo centralizuotų šilumos ir karšto vandens tiekimo tinklų. 

             Svarstant nepakankamą teisinį reglamentavimą, susijusį su vartotojų pasirinkimu apsirūpinant karštu vandeniu būdą Komisija, išklausė suinteresuotų institucijų ir asmenų pranešimus ir pasisakymus dėl problemų pasirenkant ir įgyvendinant II apsirūpinimo karštu vandeniu būdą daugiabučiuose namuose, numatytą Šilumos ūkio įstatyme. Komisijos nariai atkreipė dėmesį, kad minėtas apsirūpinimo karštu vandeniu būdas daugelyje savivaldybių yra įgyvendinamas netinkamai, dėl neaiškiai reglamentuoto būdo pasirinkimo proceso, todėl, dažnu atveju nuostoliai susidarantys tiekiant geriamąjį vandenį karštam vandeniui ruošti (dėl nesavalaikio deklaravimo, vagysčių, vidaus tiekimo tinklų nepriežiūros ir pan.), priskiriami geriamojo vandens tiekėjui ar šilumos tiekėjui ir įtraukiami į bendrą geriamojo vandens ar šilumos kainą. Tokiu būdu susidaro situacija, kuomet geriamojo vandens karštam vandeniui ruošti nuostolius susidarančius konkrečiame daugiabutyje, dėl nesąžiningo kiekių deklaravimo ar sistemų eksploatavimo problemų, priversti apmokėti visi geriamojo vandens vartotojai toje savivaldybėje.

Įvertinusi susidariusią situaciją, Komisija siūlo:

Dėl nepakankamo teisinio reglamentavimo, susijusio su vartotojų atsijungimu nuo centralizuotos šildymo sistemos.

  1. Lietuvos Respublikos Vyriausybei:

                      1)  apsvarstyti galimybę parengti ir pateikti Lietuvos Respublikos Seimui svarstyti Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo  ir (ar) Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo pakeitimus ar Lietuvos Respublikos šilumos ūkio įstatymo pakeitimus susijusius su institucijos, atsakingos už butų (patalpų) atjungimo nuo pastato šildymo ir karšto vandens sistemos tinklų kontrolę ir priežiūrą, paskyrimu;

                      2) pavesti atsakingai ministerijai ar institucijai parengti teisės aktą, kuriame būtų nuosekliai išdėstyta butų (patalpų) atsijungimo nuo karšto vandens ir šilumos tiekimo sistemos tvarka ir sąlygos, kuriose būtų numatytos apsaugos priemones, užtikrinančios bendraturčių, liekančių prijungtais prie šilumos ir karšto vandens tiekimo sistemos, teisės ir teisėti interesai.

 

Dėl nepakankamo teisinio reglamentavimo, susijusio su vartotojų pasirinkimu apsirūpinant karštu vandeniu būdą.

  1. Lietuvos Respublikos Vyriausybei:

                      1) apsvarstyti galimybę parengti ir pateikti Lietuvos Respublikos Seimui Lietuvos Respublikos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo pakeitimus, numatančius, kad už geriamąjį vandenį atsiskaitoma pagal įvadinį atsiskaitomąjį geriamojo vandens apskaitos prietaisą (t.y. daugiabučio namo įvade);

                      2) apsvarstyti galimybę pakeisti atsiskaitymo už patiektą geriamąjį vandenį ir nuotekų tvarkymo paslaugas tvarkos aprašą, patvirtintą Vyriausybės 2007 m. sausio 21 d. nutarimu Nr. 127 (toliau – Aprašas), numatant atsiskaitymo už geriamąjį vandenį pagal įvadinį atsiskaitomąjį geriamojo vandens apskaitos prietaisą tvarką (t.y. daugiabučio namo įvade);

                     3) apsvarstyti galimybę pakeisti Aprašo nuostatas, numatant geriamojo vandens kiekio skirtumo, susidariusio tarp vartotojų deklaruotų rodmenų sumos (pagal atsiskaitomuosius geriamojo vandens skaitiklius bute) ir įvadinio geriamojo vandens skaitiklio (daugiabučio namo įvade) rodmenų,  paskirstymo daugiabučio namo bendraturčiams (vartotojams) tvarką (metodus).





© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ