2012-2013 m. 

EN

Aplinkos apsaugos komitetas svarsto: Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo 2, 12, 30, 34, 343 straipsnių, aštuntojo1 skirsnio pakeitimo ir papildymo, įstatymo papildymo aštuntuoju2, aštuntuoju3, aštuntuoju4, aštuntuoju5, aštuntuoju6, aštuntuoju7, aštuntuoju8, aštuntuoju9, aštuntuoju10 skirsniais ir 16 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo 16 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIP-37


 

Projekto tikslai ir uždaviniai:

Nustatyti tinkamus ir aiškius reikalavimus, skirtus gaminių ir (ar) pakuočių atliekų eksportuotojų ir surinkėjų įrašymui į Gaminių ir (ar) pakuočių atliekų sutvarkymą įrodančius dokumentus turinčių teisę išrašyti atliekų tvarkytojų sąrašą (toliau - Atliekų tvarkytojų sąrašas).

Atliekų tvarkymo įstatymo 2, 12, 30, 34, 343 straipsnių, aštuntojo1 skirsnio pakeitimo ir papildymo, įstatymo papildymo aštuntuoju2, aštuntuoju3, aštuntuoju4, aštuntuoju5, aštuntuoju6, aštuntuoju7, aštuntuoju8, aštuntuoju9, aštuntuoju10 skirsniais ir 16 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymu (toliau – Įstatymas) papildytame 3425 straipsnyje nustatyti detalūs reikalavimai atliekų tvarkytojams, kurie išrašo gaminių ir (ar) pakuočių atliekų sutvarkymą įrodančius dokumentus (toliau – Dokumentai). Atitinkantys šiuos reikalavimus atliekų tvarkytojai, jiems pageidaujant, teisės aktų nustatyta tvarka įtraukiami į Dokumentus išduodančių Atliekų tvarkytojų sąrašą, ir tokiu būdu jiems suteikiama teisė išrašyti Dokumentus. Įstatyme nustatytas reikalavimas gaminių ir (ar) pakuočių atliekų eksportuotojams ir surinkėjams turėti atitinkamos veiklos leidimą yra perteklinis, sukeliantis nepagrįstą administracinę naštą verslui. Vertinant reikalavimų, teisės aktuose nustatytų gaminių ir (ar) pakuočių atliekų eksportuotojams ir atliekų surinkėjams kiekį ir svarbą, akivaizdu, jog jų yra pakankamai ir jie yra detalūs.

Pažymėtina, kad pagal 2008 m. lapkričio 19 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos Nr. 2008/98/EB dėl atliekų ir panaikinančios kai kurias direktyvas, reikalavimus turėti leidimą privaloma tik atliekas apdorojančioms įmonėms, t.y. vykdančioms atliekų naudojimą ir (ar) šalinimą. Europos Sąjungos teisės aktai atliekų surinkėjams nenumato reikalavimų turėti minėtus leidimus. Gaminių ir (ar) pakuočių atliekų eksportuotojai gaminių ir (ar) pakuočių išvežimo veikla gali užsiimti tik atitikdami 2006 m. birželio 14 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (EB) Nr. 1013/2006 dėl atliekų vežimo nustatytus reikalavimus, kurie susiję su atliekų vežimo procedūrų ir kontrolės režimo, priklausančio nuo vietos ir vežimo maršruto, vežamų atliekų tipo ir jų tvarkymo būdo paskirties vietoje nustatymu.

Įvertinus situaciją, Atliekų tvarkymo įstatymo 2, 12, 30, 34, 343 straipsnių, aštuntojo1 skirsnio pakeitimo ir papildymo, įstatymo papildymo aštuntuoju2, aštuntuoju3, aštuntuoju4, aštuntuoju5, aštuntuoju6, aštuntuoju7, aštuntuoju8, aštuntuoju9, aštuntuoju10 skirsniais ir 16 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo 16 straipsnio pakeitimo įstatymo projekte (toliau - Įstatymo projektas), siūloma išbraukti Įstatymo aštuntojo10 skirsnio 3425 straipsnio 3 dalies 1 punkte esantį gaminių ir (ar) pakuočių atliekų eksportuotojams skirtą reikalavimą turėti pagal nustatytą tvarką išduotą leidimą vykdyti gaminių ir (ar) pakuočių atliekų išvežimo veiklą, taip pat išbraukti minėto įstatymo 4 dalies 1 punkte esantį gaminių ir (ar) pakuočių atliekų surinkėjams skirtą reikalavimą  turėti pagal nustatytą tvarką išduotą leidimą vykdyti gaminių ir (ar) pakuočių atliekų surinkimo veiklą.

Nuostata, kad atliekų tvarkytojas, kuris išrašė Dokumentą (-us) nesilaikydamas teisės aktų reikalavimų, gali būti įspėtas apie galimą išbraukimą iš Atliekų tvarkytojų sąrašo arba išbrauktas iš Atliekų tvarkytojų sąrašo, yra labai svarbi ir būtina, bet ji buvo reglamentuota poįstatyminiuose teisės aktuose. Ne kartą Konstitucinis Teismas ir Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas yra konstatavęs, kad sankcijos, t.y. išbraukimas atliekų tvarkytojo iš Atliekų tvarkytojų sąrašo, riboja teisę išrašyti Dokumentą, kas taip pat suponuoja ir bendrųjų viešosios teisės principų nesilaikymą. Taip pat atkreiptas dėmesys, kad viešojo administravimo subjekto veikla turi remtis įstatymu ir atitikti jo reikalavimus, o atlikdamas administracinius veiksmus, susijusius su teisėmis ir laisvėmis, šis subjektas negali peržengti jam įstatymų suteiktos kompetencijos ribų.

Atsižvelgiant į tai, teikiamas Įstatymo projektas papildo Atliekų tvarkymo įstatymo 3425 straipsnį nuostata, kad paaiškėjus, jog gaminių ir (ar) pakuočių atliekų naudotojas (perdirbėjas), gaminių ir (ar) pakuočių atliekų eksportuotojas, gaminių ir (ar) pakuočių atliekų surinkėjas išrašė gaminių ir (ar) pakuočių atliekų sutvarkymą įrodančius dokumentus pažeisdamas Aplinkos ministerijos nustatytą tvarką, jis yra išbraukiamas iš Atliekų tvarkytojų sąrašo.

Atsižvelgiant į tai, kad Įstatymo 16 straipsnis įsigaliojo 2013 m. sausio 1 d. Įstatymo projekto 16 straipsnis teikiamas išdėstant nauja redakcija.

 

Įstatymo projekto rengėjas – Lietuvos Respublikos Aplinkos ministerija

 

Pasiūlymų ir pastabų laukiame iki 2013-02-28

 

Pasiūlymus ir pastabas siųskite adresu:

Aplinkos apsaugos komitetas

Lietuvos Respublikos Seimas

Gedimino pr. 53, LT-01109 Vilnius

El. paštas [email protected]

Faksas (8 5) 239 6379

 

Seimo posėdžių sekretoriatas

Lietuvos Respublikos Seimas

Gedimino pr. 53, LT-01109 Vilnius

El. paštas [email protected]

Faksas (8 5) 239 6279

 

 





© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ