Projekto
tikslai ir uždaviniai: Lietuvos
Respublikos želdynų įstatymo (Žin., 2007, Nr.
80-3215) 2 straipsnyje numatyta, kad atskirieji želdynai yra skverai, miesto ar
miestelio sodai, žaliosios jungtys ir parkai. Tuo tarpu Lietuvos Respublikos
miškų įstatymo 2 straipsnyje numatyta, kad mišku nelaikomi tik miestuose ir
kaimo vietovėse esantys žmogaus įveisti parkai.
Dėl to pasitaiko atvejų, kai teritorijos, atitinkančios želdynų
apibrėžimą, yra inventorizuotos kaip miško žemė ir įtrauktos į Valstybinį miškų
kadastrą. Todėl Miškų įstatymo 2 straipsnio 1 dalyje siūloma patikslinti
sąvokas, siekiant, kad visi miesto ir kaimo vietovėse esantys želdynai, būtų
nelaikomi mišku.
Miškų įstatymo 2 straipsnio 11 dalyje
numatyta, kad miško valdytoju gali būti ne tik miškų urėdijos, bet ir kiti
juridiniai asmenys, todėl yra siūloma patikslinti Miškų įstatymo 7 straipsnio
1, 2, 3 dalis sąvoką „miškų urėdijos“ pakeičiant sąvoka - „valstybinių miškų
valdytojai“.
Miškų
įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 3 punktą siūlome patikslinti, kadangi
patikslinus žemės sklypų
pagrindinės žemės naudojimo paskirties, būdų ir pobūdžių specifikaciją (Žin., 2012, Nr. 84-4424) atsirado naujas kitos
paskirties žemės sklypų naudojimo būdas - atskirųjų želdynų teritorijos.
Teikiamame
Miškų įstatymo 11 straipsnio pakeitimo įstatymo projekte siūloma prie išimtinių
atvejų priskirti savivaldybes, kurių teritorijų miškingumas viršija 50 proc.
bei netaikyti reikalavimo
sumokėti piniginę kompensaciją už tą kitomis naudmenomis paverčiamos
valstybinės miško žemės dalį, kurioje formuojami atskirieji želdynai ir/ar
įrengiamos kapinės, taip pat kai miško žemės pavertimą kitomis naudmenomis
inicijuoja savivaldybė, kurios teritorijos miškingumas yra didesnis nei 50
proc. Tokiu pakeitimu būtų panaikintas reikalavimas mokėti kompensaciją už
miško žemės pavertimą kitomis naudmenomis tais atvejais, kai tokio pavertimo
metu esminiai miško aplinkos elementai yra išsaugojami (formuojamas atskirasis
želdynas), taip pat būtų palengvinta savivaldybių finansinė našta. Kadangi
piniginių kompensacijų lėšos yra tikslinės ir skirtos naujiems miškams įveisti
ir miškams auginti, kaip kompensacijai už miško žemės pavertimo kitomis naudmenomis metu sunaikinamą mišką, tai
siūlomas naujas reglamentavimas neturėtų įtakos valstybės biudžeto
lėšoms, skiriamoms bendrosioms biudžeto reikmėms tenkinti.
Taip pat teikiamame Miškų
įstatymo 11 straipsnio pakeitimo įstatymo projekte siūloma apribojimą formuoti
naudingųjų iškasenų teritorijas miško žemėje sukonkretinti iki savivaldybės
lygmens ir to apribojimo iš viso netaikyti, kai yra baigiama pradėto naudoti
telkinio ar jo dalies, kuriai yra išduotas leidimas naudoti naudingąsias
iškasenas, eksploatacija. Toks siūlomas reguliavimas užtikrintų balansą tarp
miškų kaip vertybės išsaugojimo ir naudingųjų iškasenų racionalaus
eksploatavimo, kas savo ruožtu leistų užtikrinti šalies ūkio aprūpinimą
reikiamomis žaliavomis.
Įstatymo projekto pirminis
siūlytojas ir rengėjas – šią problemą
iškėlė Varėnos rajono, Radviliškio rajono savivaldybės, Lietuvos karjerų
asociacija, o pirminiai įstatymo projekto siūlytojai – Seimo nariai Algimantas
Salamakinas, Rimantas Sinkevičius, Raimundas Paliukas, Arūnas Dudėnas, Darius Ulickas ir Gintautas Mikolaitis.
Pasiūlymų ir pastabų
laukiame iki 2013-04-15
Pasiūlymus
ir pastabas siųskite adresu:
Aplinkos
apsaugos komitetas
Lietuvos
Respublikos Seimas
Gedimino
pr. 53, LT-01109 Vilnius
El.
paštas [email protected]
Faksas (8
5) 239 6379
Seimo
posėdžių sekretoriatas
Lietuvos
Respublikos Seimas
Gedimino
pr. 53, LT-01109 Vilnius
El.
paštas [email protected]
Faksas (8
5) 239 6279