2012-2013 m. 

EN

Aplinkos apsaugos komitetas svarsto: Lietuvos Respublikos miškų įstatymo 2, 7, 11 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektą Nr. XIIP-361


Projekto tikslai ir uždaviniai: Lietuvos Respublikos želdynų įstatymo (Žin., 2007, Nr. 80-3215) 2 straipsnyje numatyta, kad atskirieji želdynai yra skverai, miesto ar miestelio sodai, žaliosios jungtys ir parkai. Tuo tarpu Lietuvos Respublikos miškų įstatymo 2 straipsnyje numatyta, kad mišku nelaikomi tik miestuose ir kaimo vietovėse esantys žmogaus įveisti parkai.  Dėl to pasitaiko atvejų, kai teritorijos, atitinkančios želdynų apibrėžimą, yra inventorizuotos kaip miško žemė ir įtrauktos į Valstybinį miškų kadastrą. Todėl Miškų įstatymo 2 straipsnio 1 dalyje siūloma patikslinti sąvokas, siekiant, kad visi miesto ir kaimo vietovėse esantys želdynai, būtų nelaikomi mišku. 

Miškų įstatymo 2 straipsnio 11 dalyje numatyta, kad miško valdytoju gali būti ne tik miškų urėdijos, bet ir kiti juridiniai asmenys, todėl yra siūloma patikslinti Miškų įstatymo 7 straipsnio 1, 2, 3 dalis sąvoką „miškų urėdijos“ pakeičiant sąvoka - „valstybinių miškų valdytojai“.

 Miškų įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 3 punktą siūlome patikslinti, kadangi patikslinus žemės sklypų pagrindinės žemės naudojimo paskirties, būdų ir pobūdžių specifikaciją (Žin., 2012, Nr. 84-4424) atsirado naujas kitos paskirties žemės sklypų naudojimo būdas - atskirųjų želdynų teritorijos.

Teikiamame Miškų įstatymo 11 straipsnio pakeitimo įstatymo projekte siūloma prie išimtinių atvejų priskirti savivaldybes, kurių teritorijų miškingumas viršija 50 proc. bei netaikyti reikalavimo sumokėti piniginę kompensaciją už tą kitomis naudmenomis paverčiamos valstybinės miško žemės dalį, kurioje formuojami atskirieji želdynai ir/ar įrengiamos kapinės, taip pat kai miško žemės pavertimą kitomis naudmenomis inicijuoja savivaldybė, kurios teritorijos miškingumas yra didesnis nei 50 proc. Tokiu pakeitimu būtų panaikintas reikalavimas mokėti kompensaciją už miško žemės pavertimą kitomis naudmenomis tais atvejais, kai tokio pavertimo metu esminiai miško aplinkos elementai yra išsaugojami (formuojamas atskirasis želdynas), taip pat būtų palengvinta savivaldybių finansinė našta. Kadangi piniginių kompensacijų lėšos yra tikslinės ir skirtos naujiems miškams įveisti ir miškams auginti, kaip kompensacijai už miško žemės pavertimo kitomis naudmenomis metu sunaikinamą mišką, tai siūlomas naujas reglamentavimas neturėtų įtakos valstybės biudžeto lėšoms, skiriamoms bendrosioms biudžeto reikmėms tenkinti.

Taip pat teikiamame Miškų įstatymo 11 straipsnio pakeitimo įstatymo projekte siūloma apribojimą formuoti naudingųjų iškasenų teritorijas miško žemėje sukonkretinti iki savivaldybės lygmens ir to apribojimo iš viso netaikyti, kai yra baigiama pradėto naudoti telkinio ar jo dalies, kuriai yra išduotas leidimas naudoti naudingąsias iškasenas, eksploatacija. Toks siūlomas reguliavimas užtikrintų balansą tarp miškų kaip vertybės išsaugojimo ir naudingųjų iškasenų racionalaus eksploatavimo, kas savo ruožtu leistų užtikrinti šalies ūkio aprūpinimą reikiamomis žaliavomis.

                Įstatymo projekto pirminis siūlytojas ir rengėjas – šią problemą iškėlė Varėnos rajono, Radviliškio rajono savivaldybės, Lietuvos karjerų asociacija, o pirminiai įstatymo projekto siūlytojai – Seimo nariai Algimantas Salamakinas, Rimantas Sinkevičius, Raimundas Paliukas, Arūnas Dudėnas, Darius Ulickas ir Gintautas Mikolaitis.

Pasiūlymų ir pastabų laukiame iki 2013-04-15

 

Pasiūlymus ir pastabas siųskite adresu:

Aplinkos apsaugos komitetas

Lietuvos Respublikos Seimas

Gedimino pr. 53, LT-01109 Vilnius

El. paštas [email protected]

Faksas (8 5) 239 6379

 

Seimo posėdžių sekretoriatas

Lietuvos Respublikos Seimas

Gedimino pr. 53, LT-01109 Vilnius

El. paštas [email protected]

Faksas (8 5) 239 6279





© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ