2014 m. 

EN

Narkomanijos ir alkoholizmo prevencijos komisijos informacija apie Seimo IV (pavasario) sesijos rezultatus


Narkomanijos ir alkoholizmo prevencijos komisijos informacija apie Seimo IV (pavasario) sesijos rezultatus

 

1.      Kokie svarbiausi teisės aktai buvo priimti Seimo pavasario sesijoje? Kuo jie svarbūs, kokių tikslų siekta ir kokias problemas jie išsprendė ar išspręs ateityje?

Iš Narkomanijos ir alkoholizmo prevencijos komisijos siūlytų 10 įstatymo projektų Seimo IV (pavasario) sesijos metu buvo priimtos Komisijos inicijuotos Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisos, pagal kurias, atsižvelgiant į 2001 m. sausio 17 d. Europos Komisijos rekomendacijos 2001/115/EB nuostatas ir Europos Sąjungos valstybių (Austrijos, Vokietijos, Italijos, Liuksemburgo, Slovėnijos) patirtį, pakeista neblaivumo sąvoka pradedantiesiems vairuotojams, taksi automobilių, mopedų, motociklų, triračių, lengvųjų keturračių, keturračių, galingųjų keturračių, transporto priemonių, kurių didžiausioji leidžiamoji masė didesnė kaip 3,5 t arba kurios turi daugiau kaip 9 sėdimas vietas, arba kurios veža pavojinguosius krovinius, vairuotojams, kurie nuo 2015-01-01 bus laikomi neblaiviais, kai etilo alkoholio koncentracija jų iškvėptame ore, kraujyje, šlapime, seilėse ar kituose organizmo skysčiuose bus didesnė kaip 0 promil. Tikimasi, kad priėmus šias pataisas sumažės kelių eismo įvykių, kuriuos sukelia neblaivūs vairuotojai, skaičius ir juose nukentėjusių asmenų skaičius.

 (Minėtos pataisos priimtos 2014-06-26)

 

2.      Kokie svarbūs teisės aktų projektai nebuvo priimti Seimo pavasario sesijoje? Kokios jų nepriėmimo priežastys ir jų priėmimo perspektyvos?

Seimo pavasario sesijos metu nebuvo priimti šie svarbūs teisės aktų projektai:

2.1. Sveikatos sistemos įstatymo  ir jį lydinčio Akcizų įstatymo pataisų projektai, kurių tikslas – įsteigti Valstybinį sveikatos stiprinimo fondą, kuris kauptų lėšas ir naudotų jas sveikatingumo sritims (tabako, alkoholio vartojimo sumažinimui, narkotinių ir psichotropinių medžiagų vartojimo ir azartinių lošimų prevencijai, sveikai mitybai, fizinio aktyvumo didinimui, vaikų sveikatos saugai ir stiprinimui) remti, reglamentuoti šio fondo lėšų šaltinius ir veiklą, padidinti alkoholio akcizų tarifus ir tokiu būdu sukaupti lėšas minėtam fondui.

2.2. Švietimo įstatymo 43 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIP-2990, kurio tikslas -  mokinių saugumo užtikrinimui ir sveikatos rizikos veiksnių prevencijai mokyklos teritorija kartu su statiniais ir įrenginiais apsaugoma įvairiomis kompleksinėmis priemonėmis (tvora, vaizdo kameromis, elektroninių ryšių priemonėmis ir kt.).

 2.3. Alkoholio kontrolės įstatymo 18 ir 22 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas ir jį lydintis Administracinių teisės pažeidimų kodekso papildymo 180(1) straipsniu įstatymo projektas, kurių tikslas -  drausti parduoti, vartoti ar turėti alkoholinius gėrimus asmenims, jaunesniems kaip 20 metų, ir numatyti administracinę atsakomybę asmenims už tokio pobūdžio pažeidimus.

2.4. Alkoholio kontrolės įstatymo 34 straipsnio pakeitimo ir Tabako kontrolės įstatymo 26 straipsnio pakeitimo pataisos, kurių tikslas – sugriežtinti atsakomybę už tabako ir alkoholio pardavimą nepilnamečiams bei užtikrinti nepilnamečių teisėtus interesus, panaikinant juridinių asmenų ir jų filialų licencijos verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais ir/ar tabako gaminiais toje prekybos vietoje, kurioje nustatyti pažeidimai, galiojimą iš karto (nelaukiant pakartotinio pažeidimo, kaip buvo anksčiau).

Šiems įstatymų projektams pritarta po svarstymo pagrindiniame ir papildomuose komitetuose (komisijose) ir jie toliau bus svarstomi ir priimami Seimo statuto nustatyta tvarka.

Likusieji nepriimti Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos sveikatos 2014-2023 metų programos patvirtinimo“ projektas, Alkoholio kontrolės ir Tabako kontrolės įstatymo projektai, kurie numato draudimą rūkyti bendrose gyvenamosiose, kitose bendro naudojimo patalpose, daugiabučių namų balkonuose, terasose, galerijose, pro daugiabučių namų langus ir lauke arčiau nei 10 metrų nuo daugiabučių namų bei vaikų žaidimo aikštelių, jei nerūkantieji gali būti priversti kvėpuoti tabako dūmais užterštu oru; suteikia teisę Savivaldybių taryboms, kurios atsižvelgdamos į prekybos alkoholiniais gėrimais vietą, gyventojų, bendrijų, bendruomenių ar jų atstovų, visuomeninių organizacijų ar kitų institucijų raštu pareikštą nuomonę, policijos komisariatų pasiūlymus, turi teisę riboti laiką, kuriuo leidžiama prekiauti alkoholiniais gėrimais, ir nustatyti atstumą iki laisvės atėmimo, karinių ir sukarintos tarnybos, policijos ir kitų statutinių, sveikatos priežiūros, ugdymo įstaigų ir maldos namų, nuo kurio leidžiama prekiauti alkoholiniais gėrimais, neišduoti licencijos verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais; laisvės atėmimo, karinėse ir sukarintos tarnybos, policijos ir kitose statutinėse, sveikatos priežiūros, ugdymo įstaigose ir teritorijose , taip pat prie šių įstaigų ir maldos namų (ne mažesniu kaip 50 metrų atstumu nuo įėjimo į šias įstaigas bei maldos namus iki įėjimo į mažmeninės prekybos ar viešojo maitinimo vietas, kurį nustato savivaldybės taryba, suderinusi atitinkamai su šių įstaigų vadovais ir religinėmis bendruomenėmis ir kt.

Kokius svarbius sprendimus Seimo komisija priėmė parlamentinės kontrolės klausimais?

Komisija nagrinėjo: dėl Priklausomybės ligų centrų padėties po įvykdytos reformos;  dėl narkotinių ir psichotropinių medžiagų, narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakų (prekursorių), tabako ir alkoholio kontrolės koncepcijos įgyvendinimo; dėl Nacionalinės narkotikų kontrolės ir narkomanijos prevencijos 2010-2016 metų programos įgyvendinimo; dėl Nacionalinės narkotikų kontrolės ir narkomanijos prevencijos 2010-2016 metų programos 2011-2014 metų tarpinstitucinio veiklos plano įgyvendinimo; dėl prekybos elektroninių ryšių tinklais, alkoholiniais gėrimais ir tabako gaminių pakaitalais (elektroninėmis cigaretėmis, skysčiais ir pan.) kontrolės priemonių įgyvendinimo; dėl mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais ir tabako gaminiais vietų tinklo tankumo ribojimo ir kt.

Komisija priėmė sprendimus: dėl išvadų Lietuvos Respublikos Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Sveikatos 2014-2023 metų programos patvirtinimo“ projektui Nr. XIIP-1280; dėl išvadų Lietuvos Respublikos Tabako kontrolės įstatymo Nr. I-1143 11 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIP-1292(2); dėl išvadų Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo 34 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui XIIP-944;  dėl išvadų Lietuvos Respublikos tabako kontrolės įstatymo 26 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIP-945.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Parengė L.Kuodienė 2396848





© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ