2015 m. 

EN

Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo Nr. IX-574 1, 3, 5, 8, 12, 13, 18, 21 straipsnių, penktojo skirsnio pavadinimo pakeitimo ir įstatymo papildymo 3(1) straipsniu įstatymo projektas Nr. XIIP-3593, Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo Nr. IX-574 2 straipsnio pakeitimo ir įstatymo papildymo 10(1) straipsniu įstatymo Nr. XII-1727 1 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-3594, Lietuvos Respublikos informuotiesiems investuotojams skirtų kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo Nr. XII-376 39 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-3596, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo Nr. X-1212 1 ir 2 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-3597


Įstatymų projektų rengimą paskatino Lietuvos banko, Lietuvos bankų asociacijos, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos pateikti pasiūlymai, pastebėti neaiškumai, susiję su techninių priemonių taikymu tvarkant buhalterinę apskaitą, Investicijų įstatymo Nr. VIII-1312 12 straipsnio pakeitimo įstatymo Nr. XII-1898 nuostatos dėl pagal šį įstatymą nustatytų fondų ir finansinių priemonių, kai fondų fondas nesteigiamas, biudžetinės įstaigos Audito ir apskaitos tarnybos jungimas su kitomis biudžetinėmis įstaigomis – Turto vertinimo priežiūros tarnyba, Įmonių bankroto valdymo departamentu prie Ūkio ministerijos – atitinkamai peržiūrint joms pavestas funkcijas.

Įstatymų projektų tikslai:

·      nustatyti, kad tam tikri ūkio subjektai (kolektyvinio investavimo subjektai, informuotiesiems investuotojams skirti kolektyvinio investavimo subjektai, profesinių pensijų fondai), kuriems Europos Sąjungos arba Lietuvos Respublikos teisės aktai nenustato imperatyvios pareigos taikyti verslo arba tarptautinius apskaitos standartus, galėtų pasirinkti, kuriais apskaitos standartais vadovaujantis tvarkyti buhalterinę apskaitą. Ūkio subjektai, kurių vertybiniais popieriais prekiaujama reguliuojamoje rinkoje, privalantys sudaryti konsoliduotąsias finansines ataskaitas, buhalterinę apskaitą tvarkytų taip, kad užtikrintų konsoliduotųjų finansinių ataskaitų sudarymą pagal tarptautinius apskaitos standartus. Taip pat draudimo įmonėms, perdraudimo įmonėms nustatyti vadovavimąsi tarptautiniais apskaitos standartais;

·      nustatyti galimybę ūkio subjektams pasirinkti, kokį euro ir užsienio valiutos santykį taikyti;

·      Audito ir apskaitos tarnybai pavestą verslo apskaitos standartų tvirtinimo funkciją perduoti Finansų ministerijai;

·      reglamentuoti Investicijų įstatyme nurodytų fondų arba finansinių priemonių, kai fondų fondas nesteigiamas, apskaitą ir finansinę atskaitomybę;

·      apibrėžti buhalterinės apskaitos techninę priemonę, nustatyti, kad parašo rekvizitas neprivalomas sąskaitai faktūrai, patikslinti klaidų apskaitos registruose taisymo nuostatas, įstatymą papildyti numatant atsakomybę už apskaitos dokumentų ir apskaitos registrų duomenų teikimą.

 

 

Pasiūlymų ir pastabų laukiame iki  2015-11-27.

 

Pasiūlymus ir pastabas siųskite adresu:

 

Audito komitetas

Lietuvos Respublikos Seimas

Gedimino pr. 53, LT-01109 Vilnius

El. paštas:  auditokt@lrs.lt

Faksas (8 5) 239 6312

 

Seimo posėdžių sekretoriatas

Lietuvos Respublikos Seimas

Gedimino pr. 53, LT-01109 Vilnius

El. paštas possek@lrs.lt

 





© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ