PATVIRTINTA
Aplinkos apsaugos komiteto
2015 m. kovo 18 d.
Protokoliniu nutarimu
(protokolas Nr. 107-P- 4, priedas 3 )
TURINYS
1. Bendroji informacija 3
2. Komiteto
sudėtis
4
3. Aktualiausi
darbai
4-9
3.3. Posėdžiai
9
3.4. Parlamentinė kontrolė
9-11
3.5. Pareiškimų ir raštų nagrinėjimas
11
3.6. Komiteto renginiai
12
3.7. Tarptautiniai ryšiai
12
1. BENDROJI INFORMACIJA
1. Įstatymų ir kitų teisės aktų
projektų svarstymas
|
1.1.
|
Seimo pavedimai komitetui
Iš jų kaip
pagrindiniam komitetui
kaip
papildomam komitetui
|
18
12
6
|
1.2.
|
Svarstyta labai aktualių ir aktualių pasiūlymų
priimti ES teisės aktus pagal Europos Komisijos metinę Teisėkūros ir darbo
programą ir Seimo Europos reikalų
komiteto pavedimu pateiktos išvados
|
8
|
1.3.
|
Komiteto iniciatyva pateiktos išvados (ES)
|
-
|
1.4.
|
Komiteto iniciatyva sudarytos darbo grupės
teisės aktų projektų rengimui
|
1
|
2. Posėdžiai ir klausymai
|
2.1.
|
Komiteto posėdžiai
|
17
|
2.2.
|
Klausymai
|
-
|
3. Parlamentinė kontrolė
|
3.1.
|
Svarstyta parlamentinės kontrolės klausimų
|
19
|
4. Pareiškimų ir raštų nagrinėjimas
|
4.1.
|
Gauta pareiškimų, raštų ir kitų dokumentų
|
218
|
4.2.
|
Parengta atsakymų ir raštų
|
72
|
5. Renginiai
|
5.1.
|
Surengta konferencijų, seminarų, diskusijų
|
2
|
5.2.
|
Kiti renginiai
|
-
|
6. Tarptautiniai ryšiai
|
6.1.
|
Surengta vizitų
|
4
|
6.2.
|
Priimta delegacijų
|
-
|
2. Komiteto
sudėtis
2014 m. IV eilinėje (pavasario)
sesijoje Aplinkos apsaugos komitetas (toliau – Komitetas) dirbo tokios
sudėties: Komiteto pirmininkas – Algimantas Salamakinas, Komiteto
pirmininko pavaduotojas – Paulius Saudargas, Komiteto nariai Linas Balsys,
Arūnas Dudėnas, Gintautas Mikolaitis, Raimundas Paliukas, Ručys
Rimas Antanas, Aurelija Stancikienė, Darius Ulickas.
Ataskaitiniu laikotarpiu Komiteto
biuras dirbo tokios sudėties: biuro vedėja Birutė Pūtienė,
patarėja Jolita Jakučionytė, patarėjas Darius Karvelis (iki lapkričio mėn.), patarėja
Rasa Liucija Matusevičiūtė ir padėjėja Vida Katinaitė.
3.
AKTUALIAUSI DARBAI
3.1. Seimo priimti įstatymai,
kuriuos svarstė Aplinkos apsaugos komitetas
1. 2014 m. spalio 9 d. Seimas priėmė Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo
įstatymo Nr. VIII-787 1, 2, 31, 41, 6, 121, 19
straipsnių ir 4 priedo pakeitimo ir Įstatymo papildymo 182
straipsniu įstatymą, kuriuo siekiama užtikrinti tinkamą Europos Sąjungos teisės aktų
perkėlimą ir įgyvendinimą nacionalinėje teisės sistemoje, išvengiant netikslingo
nuostatų dubliavimo skirtinguose teisės aktuose bei sumažinant perteklinius reikalavimus
ūkio subjektams dėl ekstremaliųjų situacijų valdymo planų rengimo. Įgyvendinus siūlomus pakeitimus bus užtikrintas
tinkamas Direktyvos perkėlimas ir įgyvendinimas bei tinkamas Reglamento (ES)
Nr. 1257/2013 įgyvendinimas nacionalinėje teisėje.
2. 2014 m. lapkričio
6 d. Seimas priėmė Lietuvos Respublikos saugomų
teritorijų įstatymo Nr. I-301 31 straipsnio pakeitimo įstatymą. Įstatymo
tikslas – nustatyti, kokio dydžio žemės plotai gali būti parduodami saugomose
teritorijose, jei jie yra įsiterpę tarp privačios žemės sklypų. Taip pat
atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos sodininkų bendrijų įstatyme vartojamas
sąvokas, patikslinta, kokią mėgėjų sodo teritorijos žemę galima pirkti
valstybiniuose draustiniuose, valstybiniuose parkuose ir biosferos stebėsenos (monitoringo) teritorijų draustiniuose, taip pat
rekreacinėse zonose.
3. 2014 m. lapkričio 13d. Seimas priėmė Lietuvos Respublikos atsinaujinančių
išteklių energetikos įstatymo Nr. XI-1375 39 straipsnio pakeitimo įstatymą. Šio
įstatymo tikslai: 1) patikslinti mineralinių naftos produktų, su įmaišytais
biodegalais, žymėjimo tvarką taip, kad ji atitiktų Europos Sąjungos teisės
aktuose nustatytus reikalavimus; 2) paskatinti didesnį biodegalų suvartojimą
Lietuvoje; 3) panaikinti degalų pardavėjams tenkančią administracinę-finansinę
naštą dėl perteklinių degalų žymėjimo reikalavimų bei 4) sumažinti degalų
pardavėjams tenkančią administracinę-finansinę naštą, kuri atsiranda,
reikalaujant kiekvieną specialiais ženklais pažymėtą degalų rūšį laikyti
atskirose talpyklose bei kolonėlėse.
Įstatymo
uždaviniai: 1) suderinti Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo 39
straipsnio nuostatas su Europos Sąjungos direktyvomis ir standartais; 2)
pašalinti perteklines biodegalų žymėjimo taisykles; 3) suteikti pirkėjams
suprantamą ir konkrečią informaciją apie degalinėse parduodamus degalus; 4)
užtikrinti, kad Lietuva laikytųsi iš Europos Sąjungos teisės kylančių įsipareigojimų
skatinti atsinaujinančių energijos išteklių panaudojimą transporte.
4. 2014 m. lapkričio
13 d. Seimas priėmė Lietuvos Respublikos
mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo Nr.
VIII-1183 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 7,
8 priedėliais įstatymą, kurio tikslas ‑ įgyvendinti atliekų
prevencijos ir tvarkymo prioritetų eiliškumą, ypač paskatinti pavojingų
medžiagų naudojimo vengimą bei sumažinti sąvartynuose šalinamų atliekų kiekius,
nustatyti mokestį už aplinkos teršimą sąvartyne pašalintomis atliekomis. Nuo
2016 m., kai Lietuvoje turėtų būti sukurta atliekų šalinimui alternatyvi
atliekų tvarkymo infrastruktūra (mechaninio biologinio apdorojimo įrenginiai,
kompostavimo aikštelės ir t.t.), sąvartynų operatoriams numatoma pareiga už
kiekvieną sąvartyne pašalintą atliekų toną mokėti sąvartyno mokestį. Siūloma
skirtingais tarifais apmokestinti atliekas, kurios šalinamos nepavojingųjų atliekų sąvartyne (išskyrus
inertinių ir (arba) asbesto atliekų sekcijas), inertinių atliekų sąvartyne (ir
(arba) inertinių atliekų sekcijoje ir (arba) asbesto atliekų sekcijoje) ir
pavojingųjų atliekų sąvartyne (išskyrus asbesto atliekų sekcijas). Laikantis
atliekų tvarkymo hierarchijos nuostatų, atliekų šalinimas sąvartynuose turi
tapti bene brangiausiu atliekų tvarkymo būdu. Sąvartyno mokesčio tarifai
siūlomi tokio dydžio, kad paskatintų taikyti alternatyvius atliekų šalinimui
atliekų tvarkymo būdus (atliekų prevenciją, pakartotinį naudojimą, perdirbimą
ar kitokį naudojimą). Įvedus sąvartyno mokestį, sumažės neigiamas atliekų
šalinimo poveikis aplinkai – sumažės šiltnamio efektą sukeliančių dujų
susidarymas, bus panaudotas atliekų medžiaginis ir energetinis potencialas,
sumažės pavojingų medžiagų naudojimas.
5. 2014 m. gruodžio 9 d. Seimas priėmė Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo Nr.
XI-1375 20 straipsnio pakeitimo įstatymą. Įstatymas numato naujas sąlygas,
užtikrinančias atsinaujinančių energijos išteklių naudojimo elektros
energetikoje plėtrą. Bus leidžiama statyti ir prie elektros energijos tinklo
prijungti saulės šviesos elektrinės, kurias įrengia elektros energijos
vartotojai savo ūkinėms arba buitinėms reikmėms tenkinti. Statomų saulės
šviesos elektrinių įrengtoji galia ir galimas pagaminti elektros energijos
kiekis, turi atitikti elektros energijos vartotojo per praėjusius kalendorinius
metus suvartotą elektros energijos kiekį. Elektros energijos vartotojo
pagamintą ir ūkinėms arba buitinėms reikmėms nesuvartota elektros energiją
superka elektros tinklų operatorius už rinkos kainą.
6. 2014 m. gruodžio 11 d. Seimas priėmė Lietuvos Respublikos sodininkų bendrijų įstatymo 2, 6, 8, 11, 15, 16,
17, 18, 22, 24, 27 ir 28 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymą, kuriuo
sureguliuotas sodininkų bendrijų bendrojo naudojimo žemėje esančių vidaus kelių
ir kito bendrojo naudojimo objektų perdavimas savivaldybėms, taip pat sodininkų
bendrijų likvidavimo ar pertvarkymo atvejais; sudaromos sąlygos tinkamai
tvarkyti ir prižiūrėti vidaus kelius, vandens tiekimo, nuotekų šalinimo
tinklus, spręsti šiukšlių išvežimo ir kitus sodininkų bendrijoms aktualius
klausimus; nustatyti mėgėjų sodo žemės
sklypų užstatymo rodikliai, statinių išdėstymo reikalavimai, kurie leistų
užtikrinti norminius atstumus tarp statinių, privažiavimo, priešgaisrinės
saugos, nuotekų šalinimo ir surinkimo ir kitus reikalavimus; numatyta aiški ir veiksminga bendrijos narių
susirinkimo šaukimo ir organizavimo tvarka ir kiti sodininkų bendrijoms
aktualūs klausimai.
7. 2014 m. gruodžio 11 d. Seimas priėmė Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų
įstatymo 3 ir 9 straipsnių pakeitimo ir papildymo ir Įstatymo papildymo 72
ir 121 straipsniais įstatymą ir Lietuvos Respublikos nekilnojamojo
turto kadastro įstatymo 6, 10, 13 ir 17 straipsnių pakeitimo ir papildymo
įstatymą, kurie parengti siekiant
apibrėžti sodininkų bendrijos teritorijos statusą, paskatinti sodininkų
bendrijų registravimą Juridinių asmenų registre, nustatyti reikalavimus
sodininkų bendrijų teritorijas pažymėti Nekilnojamojo turto kadastro žemėlapyje
ir Nekilnojamojo turto kadastre padaryti įrašus apie žemės sklypų buvimą
sodininkų bendrijai priskirtoje mėgėjų sodo teritorijoje, kad praktikoje
nekiltų mėgėjų sodų žemės sklypus parduodančių asmenų atsiskaitymo su sodininkų
bendrijomis problemų, nekiltų kliūčių vykdyti sodininkų bendrijų teritorijose
žemės ir kito nekilnojamojo turto perleidimo sandorius, taip pat būtų sudaryta
galimybė skirti ES struktūrinių fondų ir kitą paramą sodininkų bendrijoms sodininkų
bendrijų teritorijų infrastruktūrai tvarkyti.
8. 2014 m. gruodžio 16 d. Seimas priėmė Lietuvos Respublikos energijos išteklių rinkos įstatymo Nr. XI-2023 2,
8, 9, 10, 191 straipsnių ir aštuntojo skirsnio pakeitimo įstatymą,
kuriuo siekiama skatinti biokuro tiekėjų vystymąsi bei didinti rinkos dalyvių
skaičių, Energijos išteklių rinkos įstatymo pakeitimu taip pat yra siūloma
padidinti privalomo energijos išteklių biržoje įsigyti biokuro kiekio dalį.
Tokiu būdų būtų didinama konkurencija tarp mažesniųjų ir didesniųjų biokuro
tiekėjų, kuri leistų formuotis konkurencingai biokuro rinkos kainai bei
sumažintų aukštą koncentracijos laipsnį.
Siekiant užtikrinti nuostatų, reglamentuojančių energijos
išteklių biržos operatoriaus veiklos apimtį, aiškumą, šiais pakeitimais taip
pat yra koreguojama energijos išteklių biržos sąvoka. Siūlomais pakeitimais
aiškiai yra įtvirtinama, kad energijos išteklių biržos operatorius gali
organizuoti centralizuotą prekybą biokuru, gamtinėmis dujomis ir (ar)
pagalbiniais instrumentais energijos išteklių biržoje, t. y. aiškiai nustatoma,
kad energijos išteklių biržos operatorius gali organizuoti prekybą biržoje tiek
vienu, tiek keliais pasirinktais ar visais iš išvardintų produktų.
Įstatymo projektų tikslas – sudaryti sąlygas skaidriai ir
konkurencingai aplinkai vykdyti energijos išteklių prekybą bei užtikrinti
efektyvią kuro ir energijos, naudojamų šilumos ir elektros gamybai, pirkimų
priežiūrą ir atsakomybės taikymą už tokių pirkimų tvarkos nesilaikymą.
9. 2014 m. gruodžio 18 d. Seimas priėmė Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo finansinių instrumentų
įstatymo Nr. XI-329 2, 5, 6, 8, 121,
13, 15, 18 ir 20 straipsnių, 1 ir 2 priedų pakeitimo įstatymą, kuriuo tikslas
– patikslinti ir supaprastinti nuo 2013
m. sausio 1 d. taikomų ES prekybos apyvartiniais taršos leidimais sistemos
reikalavimų nacionalinį teisinį reglamentavimą, užtikrinti naujai
priimtų Reglamento (ES) Nr. 421/2014, susijusio su nukrypti leidžiančiomis
nuostatomis dėl orlaivių naudotojų dalyvavimo ES prekybos apyvartiniais taršos leidimais sistemoje ir Reglamento
(ES) Nr. 517/2014 reikalavimų, susijusių su įmonių, vykdančių šaldymo įrangos
montavimo, aptarnavimo, techninės priežiūros, remonto ir (ar) eksploatacijos
nutraukimo darbus, atestavimu, įgyvendinimą.
Taip pat Komitetas 2014 m. spalio
14 d. apsvarstė Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo 2, 30, 302,
33, 34 straipsnių pakeitimo ir papildymo ir Įstatymo papildymo 351,
352, 353, 354 straipsniais įstatymo projektą,
dėl kurio buvo gauta labai daug pastabų ir pasiūlymų, todėl Komitetas nusprendė
siūlyti Seimui šį projektą atmesti. Seimas lapkričio 13 d. projektą
atmetė, o Komitetas sudarė darbo grupę parengti naują Atliekų tvarkymo įstatymo
pakeitimo projektą. Planuojama, kad iki pavasario sesijos darbo grupė baigs
darbą ir pasiūlys naujas šio įstatymo pakeitimo pataisas.
3. 2. Svarstyta aktualių ir labai
aktualių pasiūlymų priimti ES teisės aktus pagal Europos Komisijos metinę
Teisėkūros ir darbo programą ir Seimo Europos reikalų komiteto pavedimu pateiktos
išvados
Ataskaitiniu laikotarpiu Komitetas svarstė 8 pasiūlymus priimti
ES teisės aktus pagal Europos Komisijos metinę Teisėkūros ir darbo programą ir
Seimo Europos reikalų komiteto pavedimu pateikė išvadas šiais klausimais:
1.
Pasiūlymas dėl Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos, kuria iš
dalies keičiamos direktyvos 2008/98/EB dėl atliekų, 94/62/EB dėl pakuočių ir
pakuočių atliekų, 1999/31/EB dėl atliekų sąvartynų, 2000/53/EB dėl eksploatuoti
netinkamų transporto priemonių, 2006/66/EB dėl baterijų ir akumuliatorių bei
baterijų ir akumuliatorių atliekų ir 2012/19/ES dėl elektros ir elektroninės
įrangos atliekų Nr. COM/2014/397 Nr. ES-14-60.
2.
Komisijos
komunikatas Europos Parlamentui, Tarybai, Europos ekonomikos ir socialinių
reikalų komitetui ir Regionų komitetui Žiedinės ekonomikos kūrimas. Europos be
atliekų programa, Nr. COM/2014/398 Nr. ES-14-61.
3.
Komisijos komunikatas Europos Parlamentui, Tarybai, Europos
ekonomikos ir socialinių reikalų komitetui ir Regionų komitetui Efektyvaus
išteklių naudojimo galimybės pastatų sektoriuje, Nr. COM/2014/445. 398
Nr. ES-14-62.
4.
Komisijos komunikatas Europos Parlamentui ir Tarybai "Europos
energetinio saugumo strategija" Nr. COM/2014/330 Nr. ES-14-58.
5.
Tarybos rekomendacija dėl 2014 m. Lietuvos nacionalinės reformų
programos su Tarybos nuomone dėl 2014 m. Lietuvos konvergencijos programos, Nr.
COM/2014/416 Nr. ES-14-52.
6.
Komisijos komunikatas Europos Parlamentui,
Tarybai, Europos ekonomikos ir socialinių reikalų komitetui ir Regionų
komitetui "2014 m. Europos semestras. Konkrečioms šalims skirtos
rekomendacijos. Augimo stiprinimas", Nr. COM/2014/400. ES-14-53.
7.
Komisijos komunikatas Europos Parlamentui, Tarybai "Energijos
vartojimo efektyvumas ir jo vaidmuo siekiant užtikrinti energetinį saugumą ir
įgyvendinti 2030 m. klimato ir energetikos politikos strategiją" Nr.
COM/2014/520 Nr. ES-14-64.
8.
Pasiūlymas dėl Europos Parlamento ir Tarybos reglamento dėl
reikalavimų susijusių su ne keliais judančių mechanizmų vidaus degimo variklių
išmetamų teršalų ribinėmis vertėmis ir tipo patvirtinimu Nr. COM/2014/581 Nr.
ES-14-68.
9.
Komisijos komunikatas Europos Parlamentui, Tarybai, Europos
Ekonomikos ir socialinių reikalų komitetui ir Regionų komitetui 2015 m.
Komisijos darbo programa.
3.3. Posėdžiai ir
klausymai
2014 m. rudens sesijoje surengti 17 Komiteto posėdžių, iš kurių 2 išvažiuojamieji posėdžiai ir 1 bendras posėdis su Kaimo reikalų
komitetu ir Jūrinių ir žuvininkystės reikalų komisija.
2014 m. lapkričio 5 d. įvyko Komiteto išvažiuojamasis
posėdis Varėnos rajone. Posėdžio metu buvo išklausyta Varėnos rajono
savivaldybės informacija Dėl stumbrų populiacijos valdymo įgyvendinimo eigos ir
kiti aktualūs Varėnos rajonui klausimai. Komitetas nuvyko į Varėnos miškų
urėdijos Marcinkonių girininkiją ir Dzūkijos
nacionalinį parką, kur buvo pristatytas techninis projektas stumbrų aptvarui,
pristatyta stumbrų aptvaro įrengimo darbų eiga ir kiti su stumbrų perkėlimu į įrengiamą
aptvarą susiję klausimai.
2014 m. lapkričio 12 d. Komitetas buvo išvykęs į
Vievyje esantį geologijos muziejų, kur susipažino su geologijos muziejaus
vykdoma veikla. Vizito metu Lietuvos geologijos tarnyba pristatė reorganizacijos
projektą, numatantį, kad geologijos muziejus bus vystomas kaip Žemės gelmių
informacijos centras
2014 m. spalio 22 d. įvyko bendras posėdis su Kaimo reikalų komitetu ir Jūrinių ir žuvininkystės reikalų komisija, kurio
metu buvo aptariami verslinės žūklės teisės aktų reglamentavimo klausimai.
Posėdžio metu nutarta siūlyti Aplinkos ir Žemės ūkio ministerijoms apsvarstyti
ir priimti atitinkamus teisės aktų pakeitimus.
3.
4. Parlamentinė kontrolė
Komitetas, vadovaudamasis Seimo
statuto 49 straipsnio 9 punktu, 56 ir 65 straipsniais, vykdė aplinkos apsaugos
sistemos institucijų ir kitų su aplinkosaugos problemų sprendimu susijusių
institucijų parlamentinę kontrolę, teikė pasiūlymus ir rekomendacijas dėl jų
veiklos gerinimo.
Komiteto posėdžiuose aktyviai
dalyvavo Aplinkos ministerijos, Energetikos
ministerijos, Aplinkos apsaugos agentūros, Geologijos tarnybos, Generalinės
urėdijos, Saugomų teritorijų tarnybos, Valstybinės kainų ir energetikos
kontrolės komisijos, savivaldybių ir kitų įstaigų bei organizacijų atstovai. Jie
Komitetą informuodavo apie priimamus ar ruošiamus priimti sprendimus, teikė
pasiūlymus, atsakė į posėdžių dalyvių klausimus.
Ataskaitiniu laikotarpiu Komitetas
svarstė 19 parlamentinės kontrolės klausimų. Paminėtini šie svarbiausi Komiteto
sprendimai, priimti dėl parlamentinės kontrolės klausimų:
2014 m. rugsėjo 24 d. Komiteto posėdyje
svarstyta Dėl statybos ir griovimo atliekų tvarkymo Vilniaus regione. Į
Komitetą kreipėsi regiono gyventojai dėl galimai neteisėtai vykdomos veiklos
statybinių atliekų aikštelėje Vilniaus mieste Liepkalnio gatvėje. Posėdžio metu
išklausyta informacija ir nutarta prašyti Aplinkos apsaugos ministerijos,
Vilniaus regiono aplinkos apsaugos departamento ir Vilniaus miesto savivaldybės
iki 2014 m. spalio 8 d. apsvarstyti Vilniaus regione iškilusias problemas dėl
statybos ir griovimo atliekų tvarkymo ir pateikti šių problemų galimus
sprendimo būdus. Dėl statybos ir griovimo atliekų tvarkymo Vilniaus regione
Komitetas dar kartą svarstė lapkričio 19 d. posėdyje.
2014 m. spalio 15 d. Komiteto posėdyje
svarstyta dėl neteisėtų statybų Kuršių nerijos nacionaliniame parke. Nutarta siūlyti
Ministrui Pirmininkui pratęsti 2013 m. lapkričio 18 d. potvarkiu Nr. 327
sudarytos darbo grupės darbą ir įpareigoti darbo grupę iki 2014 m. lapkričio 14
d. pateikti sprendimą dėl problemų, susijusių su teismų sprendimų dėl statybų
Kuršių nerijos nacionaliniame parke įgyvendinimu.
2014 m. lapkričio 12 d. Komiteto
posėdyje svarstytas parlamentinės kontrolės klausimas dėl vienbučių ir
daugiabučių statybos reglamentavimo. Išklausius informacija nutarta pavesti Lietuvos Respublikos aplinkos
ministerijai parengti ir patvirtinti poįstatyminių teisės aktų projektus,
kuriais būtų apribota galimybė projektuoti ir statyti vienbučius ir dvibučius gyvenamuosius namus, kurie de
facto suprojektuoti kaip daugiabučiai, turint tikslą juos paversti
daugiabučiais ir de jure.
2014 m. lapkričio
26 d. ir gruodžio 3 d. Komiteto posėdžiuose svarstyta Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2013 metų
ataskaita (atsinaujinančių išteklių energetikos, vandens sektoriai) ir geriamojo
vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų teikimo įmonių veiklos apžvalga.
Nutarta: pritarti Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2013
metų ataskaitai (atsinaujinančių išteklių energetikos, vandens sektoriai); siūlyti
Energetikos ministerijai spręsti dėl teisės aktų neatitikimo, susidariusio po
Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo pakeitimo 2013 metais, kai buvo
sumažinta kvota biokuro elektrinėms ir pasiūlyti Aplinkos ministerijai,
priimant sprendimus dėl ES paramos lėšų skyrimo vandentvarkos
projektams naujuoju 2014–2020 m. finansiniu
laikotarpiu, vertinti projektų
finansinį atsiperkamumą ir
alternatyvius variantus.
Taip pat gruodžio 3 d. svarstytas
parlamentinės kontrolės klausimas dėl nuotekų valymo kainos ūkio subjektams
skaičiavimo metodikos. Išklausius informaciją nuspręsta siūlyti Aplinkos
ministerijai sudaryti darbo grupę iš suinteresuotų institucijų, visuomeninių
organizacijų, pramonės įmonių atstovų ir mokslininkų, kuri įvertintų pastabas
ir pasiūlymus siūlomiems teisės aktų, susijusių su nuotekų valymo kainos
nustatymu, pakeitimams.
2014 m. gruodžio 10 d. svarstyta dėl Aplinkos
ministerijai pavaldžių institucijų pertvarkos. Nutarta siūlyti Aplinkos
ministerijai nepradėti vykdyti Aplinkos ministerijai pavaldžių institucijų pertvarkos,
kol nepriimti atitinkami įstatymų pakeitimai.
2014 m. gruodžio 17 d. Komiteto posėdyje
svarstytas klausimas dėl karsto regiono problemų. Nutarta siūlyti Lietuvos Respublikos aplinkos
ministerijai numatyti galimybes skirti aplinkos rėmimo programos lėšas
inžineriniams geologiniams ir geotechniniams tyrimams
Šiaurės Lietuvos karstiniame regione, o Lietuvos Respublikos Vyriausybei
numatyti galimybę teikti valstybės paramą iš valstybės rezervo karsto regiono gyventojams, ūkio
subjektams, kitoms įstaigoms, patiriantiems žalą dėl karsto regione vykstančių
procesų.
3.5. Pareiškimų ir raštų nagrinėjimas
Komitetas per ataskaitinį laikotarpį gavo daug laiškų ir
raštų, kuriuose dominuojančios temos yra pakuočių ir atliekų tvarkymas, sodininkų
bendrijų problemos, statyba ir daugiabučių renovacija, žvejybos klausimai ir
kiti su Komiteto veikla susiję klausimai.
Apie tai, kad daug dėmesio buvo skirta laiškų ir raštų
nagrinėjimui, liudija tai, kad sesijos metu svarstyta daug parlamentinės
kontrolės klausimų, nenumatytų Komiteto darbo plane.
Per ataskaitinį laikotarpį
Komitetas išsiuntė 107 raštus ir atsakymus į paklausimus.
Daliai korespondentų atsakyta
žodžiu arba elektroniniu paštu.
3.6.
Komiteto renginiai
2014 m. lapkričio 27 d. Seimo
Aplinkos apsaugos komitetas kartu su Lietuvos statybininkų asociacija surengė
regioninę konferenciją skaitmeninės statybos tema. Konferencijos tikslas -
supažindinti Seimo narius ir kitus jos dalyvius su šioje srityje pažengusių ES
valstybių patirtimi, keistis informacija su kaimyninėmis valstybėmis, skleisti
gerąją praktiką.
3.7.
Tarptautiniai ryšiai
2014
m. spalio 10-11 d. Komiteto narys Linas Balsys atstovavo komitetą Portugalijos Respublikos asamblėjoje surengtame
14–ajame tarpparlamentiniame posėdyje, skirtame
atsinaujinančių energijos išteklių ir energijos efektyvumo klausimams aptarti.
2014
m. lapkričio 17 d. komiteto narys Darius Ulickas
dalyvavo konferencijoje ES energetinės sąjungos klausimais Briuselyje (Belgijos
Karalystė).
2014
m. lapkričio 18 d. Komiteto narys Darius Ulickas
atstovavo Komitetą EUFORES (ES parlamentarai už atsinaujinančią energetiką)
parlamentarų debatuose, skirtuose energetinių produktų ekoženklinimui
ir vyksiančiuose Europos Parlamente.
2014
m. lapkričio 20-22 d. Komiteto narys Linas Balsys buvo komandiruotas į Romą
(Italijos Respublika) dalyvauti tarptautinės parlamentarų organizacijos Global Legislators Organisation for a Balanced Environment (GLOBE Europe) ir Italijos Respublikos parlamento rengiamame Europos valstybių įstatymų
leidėjų konferencijoje „EU Energy Policy
Framework for 2030 and National Legislation“,
kuris vyko Italijos parlamente.
Komiteto
pirmininkas Algimantas
Salamakinas