2013 m. 

EN

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO APLINKOS APSAUGOS KOMITETO 2013 M. DARBO ATASKAITA


 

 

TURINYS

 

1. BENDROJI INFORMACIJA......................................................................... .......................3

2. Komiteto sudėtis............................................................................................ ......4

3. AKTUALIAUSI DARBAI...................................................................................... ....4

3.1. Seimo priimti svarbiausi įstatymai, kuriuos svarstė Aplinkos apsaugos komitetas...4

3.2. Svarstyta aktualių ir labai aktualių pasiūlymų priimti ES teisės aktus pagal Europos Komisijos metinę Teisėkūros ir darbo programą ir Seimo Europos reikalų komiteto pavedimu pateiktos išvados.............................................................................................11

3.3. Posėdžiai................................................................................................................ .....12

3.4. Parlamentinė kontrolė............................................................................................. ...13

3.5. Pareiškimų ir raštų nagrinėjimas......................................................................... ............18

3.6. Komiteto renginiai................................................................................................. .....18

3.7. Tarptautiniai ryšiai................................................................................................. .....19

 

1. BENDROJI INFORMACIJA

 

1. Įstatymų ir kitų teisės aktų projektų svarstymas

1.1.

Seimo pavedimai komitetui

Iš jų kaip pagrindiniam komitetui

kaip papildomam komitetui

101

69

32

1.2.

Svarstyta labai aktualių ir aktualių pasiūlymų priimti ES teisės aktus pagal Europos Komisijos metinę Teisėkūros ir darbo programą ir Seimo Europos reikalų komiteto pavedimu pateiktos išvados

24

1.3.

Komiteto iniciatyva pateiktos išvados (ES)

-

1.4.

Komiteto iniciatyva sudarytos darbo grupės teisės aktų projektų rengimui

 

2. Posėdžiai ir klausymai

2.1.

Komiteto posėdžiai

45

2.2.

Klausymai

2

3. Parlamentinė kontrolė

3.1.

Svarstyta parlamentinės kontrolės klausimų

35

4. Pareiškimų ir raštų nagrinėjimas

4.1.

Gauta pareiškimų, raštų ir kitų dokumentų

799

4.2.

Parengta atsakymų ir raštų

324

5. Renginiai

5.1.

Surengta konferencijų, seminarų, diskusijų

6

5.2.

Kiti renginiai

1

6. Tarptautiniai ryšiai

6.1.

Surengta vizitų

3

6.2.

Priimta delegacijų

1

 

2. Komiteto sudėtis

 

2013 m. Aplinkos apsaugos komitetas (toliau – Komitetas) dirbo tokios sudėties: Komiteto pirmininkas – Algimantas Salamakinas, Komiteto pirmininko pavaduotojas – Paulius Saudargas, Komiteto nariai Linas Balsys, Agnė Bilotaitė (iki 2013 m. spalio 2 d.), Arūnas Dudėnas, Valentinas Mazuronis, Gintautas Mikolaitis, Raimundas Paliukas, Aurelija Stancikienė, Darius Ulickas.

Ataskaitiniu laikotarpiu Komiteto biuras dirbo tokios sudėties: biuro vedėjas Danius Lygis (iki 2013 m. rugsėjo 9 d.), biuro vedėja Birutė Pūtienė (nuo 2013 m. rugsėjo 18 d.), patarėja Jolita Jakučionytė, patarėjas Darius Karvelis, patarėja Aistrida Latvėnė, patarėja Rasa Liucija Matusevičiūtė ir padėjėja Vida Katinaitė.

 

3. AKTUALIAUSI DARBAI

 

3.1. Seimo priimti įstatymai, kuriuos svarstė Aplinkos apsaugos komitetas (41 įstatymas)

 

1. 2013 m. sausio 17 d. Seimas priėmė Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išnuomoti ir daugiabučiams namas atnaujinti (modernizuoti) įstatymo 13, 14 ir 15 straipsnių pakeitimo įstatymą (Nr. XII-149), kuriuo numatyta galimybė sutartis su bankais dėl lengvatinio kredito teikimo atnaujinimo (modernizavimo) projektams įgyvendinti sudaryti ne tik butų ir kitų patalpų savininkų vardu, bet ir bendrojo naudojimo objektų valdytojo, veikiančio butų ir kitų patalpų savininkų naudai, vardu, taip pat savivaldybių paskirtiems fiziniams ar juridiniams asmenims, įgyvendinantiems savivaldybių patvirtintas programas; užtikrintas valstybės paramos teikimas nepasiturintiems gyventojams, kai atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimą finansuoja savivaldybės paskirtas fizinis ar juridinis asmuo pagal savivaldybės patvirtintą programą ir nustatyta, kad lengvatinis kreditas teikiamas ir projektui parengti ir kartu 2013 m. sausio 17 d. Seimas priėmė Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 8 straipsnio pakeitimo įstatymą (Nr. XII-150), kuriuo patikslinama apmokėjimo už kredito ir palūkanų įmokas nepasiturintiems gyventojams tvarka.

2. 2013 m. sausio 17 d. Seimas priėmė Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo 2, 11, 13, 14, 16, 20, 21 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymą (Nr. XII-169) kartu su Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo 2, 11, 13, 14, 16, 20, 21 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo įgyvendinimo įstatymu (Nr. XII-170) ir Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo 16 straipsnio pakeitimo įstatymu (Nr. XII-171). Priimtų pakeitimų esmė – darnios energetikos plėtros užtikrinimas, suteikiant galimybes vystytis energijos gamybai iš visų rūšių atsinaujinančių energijos išteklių, siekiant, kad energijos gamybos iš atsinaujinančių energijos išteklių skatinimas būtų taikomas atsižvelgiant į ekonominio pagrįstumo, mažiausių sąnaudų ir poveikio elektros energijos kainai galutiniams vartotojams kriterijus.

3. 2013 m. kovo 28 d. Seimas priėmė Lietuvos Respublikos saugomų teritorijų įstatymo 31 straipsnio pakeitimo ir papildymo įstatymą (Nr. XII-241). Įstatymu siekiama sudaryti tinkamas sąlygas į saugomas teritorijas patenkančių miestų, miestelių plėtrai, kuriuose pagal saugomų teritorijų tvarkymo planus bei bendruosius planus yra suplanuota urbanizuota arba numatoma urbanizuoti teritorija.

4. 2013 m. gegužės 9 d. Seimas priėmė Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo 1, 7, 15 straipsnių ir priedo pakeitimo ir papildymo ir Įstatymo papildymo 191 ir 192 straipsniais įstatymą (Nr. XII-287), kuriuo siekiama įteisinti įstatymo lygmenyje pagrindines taršos integruotos prevencijos ir kontrolės (toliau – TIPK) leidimų išdavimo, pakeitimo ir panaikinimo nuostatas kartu perkeliant į nacionalinę teisę pagrindines TIPK direktyvos nuostatas; kaip lydinčiuosius Lietuvos Respublikos mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo 4, 5 ir 9 straipsnių pakeitimo įstatymą (Nr. XII-288), reglamentuojantį mokesčio už aplinkos teršimą nuostatas, įgalinančias teršalų kiekį apskaičiuoti pagal aplinkos ministro aprobuotas metodikas; Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo 2, 19 straipsnių, aštuntojo10 skirsnio pakeitimo ir 5 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymą (Nr. XII-289), suvienodinant Aplinkos apsaugos įstatymo ir Atliekų tvarkymo įstatymo nuostatas; Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo 3 ir 30 straipsnių pakeitimo įstatymą (Nr. XII-294), suteikiantį teisę pareigūnams, taikantiems šiame ir kituose įstatymuose nustatytas teisinio poveikio priemones pažeidėjams, panaikinti ne tik TIPK leidimus, bet ir taršos leidimus ir Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo finansinių instrumentų įstatymo 2, 5, 7, 8, 10, 121 straipsnių, penktojo skirsnio ir 2 priedo pakeitimo ir papildymo įstatymą (Nr. XII-291), nustatant, kad leidimas išmesti šiltnamio efektą sukeliančias dujas yra sudėtinė TIPK leidimo ar taršos leidimo dalis.

5. 2013 m. gegužės 16 d. Seimas priėmė Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo 2, 13 ir 15 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymą (Nr. XII-320), kuriuo siekiant sumažinti butų ir kitų patalpų savininkų finansinę naštą siūloma nustatyti, kad atnaujinimo (modernizavimo) projekto parengimo, jo įgyvendinimo administravimo ir statybos techninės išlaidos valstybės biudžeto lėšomis būtų ne tik kompensuojamos, bet ir apmokamos už faktiškai suteiktas paslaugas; siūloma nustatyti lankstesnes papildomos valstybės paramos, teikiamos Klimato kaitos specialiosios programos lėšomis, teikimo sąlygas; siūloma sudaryti palankias sąlygas savivaldybėms dalyvauti atnaujinimo (modernizavimo) procese.

6. 2013 m. gegužės 30 d. Seimas priėmė Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo 20 straipsnio pakeitimo ir papildymo įstatymą (Nr. XII-351), kuriuo atsisakoma išimtinių sąlygų gamintojams, gaminantiems saulės šviesos energiją ir gavusiems leidimą plėtoti elektros energijos gamybą iki Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo įsigaliojimo.

7. 2013 m. gegužės 30 d. Seimas priėmė Lietuvos Respublikos žemės gelmių įstatymo 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15, 18, 19, 21, 22, 27 straipsnių pakeitimo ir papildymo ir Įstatymo papildymo 61 straipsniu įstatymą (Nr. XII-352), kuris pakeitė ir papildė galiojantį Žemės gelmių įstatymą, įtvirtinant išsklaidytųjų angliavandenilių sąvoką, o taip pat aiškiai ir konkrečiai reglamentuojant minėtų išteklių paieškos, žvalgybos, gavybos ir kitus su šia veikla susijusius klausimus. Kartu Seimas priėmė ir Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo 1 priedo papildymo įstatymą (Nr. XII-353), kuriuo pakeistas Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo 1 priedas, papildant jį angliavandenilių hidraulinio ardymo technologija, kuriai būtų privalomas poveikio aplinkai vertinimas.

8. 2013 m. birželio 18 d. Seimas priėmė Lietuvos Respublikos statybos įstatymo 6 straipsnio pakeitimo įstatymą (Nr. XII-385), kuriuo numatė, kad projektuojant, statant, rekonstruojant ar kapitališkai remontuojant viešojo naudojimo pastatus, kurių sąrašą tvirtintų Vyriausybė ar jos įgaliota institucija, būtų privaloma įrengti patalpas kūdikiams žindyti ir pervystyti ir Lietuvos Respublikos statybos įstatymo 1, 2, 4, 5, 6, 8, 10, 11, 12, 16, 18, 181, 29, 36, 39, 40, 41, 431, 47 straipsnių ir 2 priedo pakeitimo ir papildymo įstatymą (Nr. XII-383), kuriuo siekiama aiškiai atskirti darniosios ir nedarniosios srities statybos produktų tiekimo rinkai sąlygų reglamentavimą Lietuvos Respublikoje nustatant, kad statybos produktus, kuriems taikomos darniosios techninės specifikacijos, gamintojai, importuotojai, platintojai ir įgaliotieji atstovai Lietuvos Respublikos rinkai tiekia Reglamente nustatyta tvarka. Taip pat siekiama nustatyti aiškesnes nedarniosios srities statybos produktų tiekimo rinkai sąlygas tiksliau apibrėžiant gamintojų, importuotojų, platintojų ir įgaliotųjų atstovų teises ir pareigas, atsižvelgiant į Reglamento nuostatas, pakeisti Statybos įstatymo sąvokų apibrėžimus ir terminologiją, atsisakyti tiesioginio esminių statinių reikalavimų išdėstymo.

9. 2013 m. birželio 18 d. Seimas priėmė Lietuvos Respublikos miškų įstatymo 2, 7, 11 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymą (Nr. XII-386), kuriuo siūloma apribojimą formuoti naudingųjų iškasenų teritorijas miško žemėje sukonkretinti iki savivaldybės lygmens ir to apribojimo iš viso netaikyti, kai yra baigiama pradėto naudoti telkinio ar jo dalies, kuriai yra išduotas leidimas naudoti naudingąsias iškasenas, eksploatacija, sudaroma galimybė formuoti gyvenamąsias teritorijas miestuose, kai miško žemės pavertimą kitomis naudmenomis inicijuoja savivaldybė, kurios teritorijos miškingumas yra didesnis nei 50 proc. ir kad reikalavimas sumokėti piniginę kompensaciją netaikomas už tą kitomis naudmenomis paverčiamos miško žemės dalį, kurioje formuojami atskirieji želdynai ir (ar) įrengiamos kapinės.

10. 2013 m. birželio 18 d. Seimas priėmė Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 18, 22 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymą (Nr. XII-372), kuriuo Medžioklės įstatymo nuostatos derinamos su Konstitucinio Teismo 2005 m. gegužės 13 d. nutarimo nuostatomis,  kai kurių kitų Medžioklės įstatymo straipsnių pakeitimas.

11. 2013 m. birželio 18 d. Seimas priėmė Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatymo 4 straipsnio pakeitimo įstatymą (Nr. XII-373), kuriuo nustatomos kompensacijoms medžioklės plotų naudotojams, kurie priimant sprendimus pagal Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo 22 straipsnyje nustatytą tvarką neteko galimybės naudoti medžioklės plotus, mokėti; kompensacijoms mokėti privačių žemės sklypų savininkams, netekusiems galimybės toliau nuomoti medžioklei žemės plotus pagal medžioklės plotų nuomos sutartis, sudarytas vadovaujantis šiuo įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais laukinės gyvūnijos nuosavybės formą ir minimalų medžioklės plotų vieneto dydį.

12. 2013 m. birželio 18 d. Seimas priėmė Lietuvos Respublikos savivaldybių aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos įstatymo 4 straipsnio pakeitimo ir papildymo įstatymą (Nr. XII-374), kuris yra lydintis Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos įstatymo 4 straipsnio pakeitimo įstatymas, leisiantis Medžioklės įstatymo 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 18, 22 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo 18 straipsnio 4 dalyje numatytam vilkų ūkinės paskirties gyvūnams padarytos žalos atlyginimui panaudoti dalį lėšų, kasmet sumokamų į savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiąją programą, medžioklės plotų naudotojų kaip mokestis už medžiojamųjų gyvūnų išteklių naudojimą.

13. 2013 m. birželio 27 d. Seimas priėmė Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo pakeitimo įstatymą (Nr. XII-407) (nauja redakcija), kurio tikslas nustatyti teritorijų planavimo procesui reikalavimus, kurie užtikrintų teritorijų planavimo dokumentų sprendinių sistemiškumą, skirtingų planavimo lygmenų dokumentų suderinamumą ir abipusį poveikį, tvarų gamtinės ir antropogeninės aplinkos, visuomenės ir jos gyvenimo bei veiklos sąlygų vystymąsi išsaugant biologinę įvairovę, gamtos ir kultūros paveldo vertybes ir vertingą kraštovaizdį. Kartu priimta su šiuo įstatymų susijusių 20 kitų įstatymų. Tai Lietuvos Respublikos administracinių teisės apžeidimų kodekso 18916 ir 2591straipsnių pakeitimo įstatymas (Nr. XII-653), nustatantis atsakomybę už teritorijų planavimą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimus, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo pakeitimo įstatyme numatyto teisinio reguliavimo pakeitimus; Lietuvos Respublikos visuomenės sveikatos priežiūros įstatymo 2, 15, 23, 24 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymas (Nr. XII-408), kuriuo reglamentuota sanitarinių apsaugos zonų sąvoka, įtvirtinant, kad teritorijų planavimo dokumentai, statinių projektai, pagal juos sutvarkyta aplinka ir pastatyti statiniai atitiktų visuomenės sveikatos priežiūros teisės aktų reikalavimus; Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6, 16, 29 ir 54 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymas (Nr. XII-409), reglamentuojantis savivaldybių vaidmenį rengiant ir tvirtinant teritorijų planavimo dokumentus; Lietuvos Respublikos žemės gelmių įstatymo 3, 14, 16, 18 ir 20 straipsnių pakeitimo įstatymas (Nr. XII-410), numatantis teritorijų planavimo ir išteklių naudojimo sprendinius perkelti į vieną dokumentą – žemės gelmių naudojimo planą ir taip sukurti palankesnę žemės gelmių išteklių naudojimo ūkines veiklos aplinką; Lietuvos Respublikos žemės įstatymo 2, 9, 10, 12, 13, 15, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 32, 33, 37, 38, 39, 40, 41, 45, 46, 47, 48, 49, 51, 52 straipsnių pakeitimo įstatymas (Nr. XII-411), kuriuo siūloma diferencijuoti žemėtvarkos planavimo dokumentus į specialiojo teritorijų planavimo žemėtvarkos dokumentus ir žemės valdos projektus, papildyta nuostata dėl žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektų rengimo ir visas kitas šio įstatymo nuostatas, kurias būtina suderinti su Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo pakeitimo įstatymo nuostatomis; Lietuvos Respublikos želdynų įstatymo 4, 6, 10, 16, 19 ir 25 straipsnių pakaitimo įstatymas (Nr. XII-412), kuriame, atsižvelgiant į tai, kad Teritorijų planavimo įstatymo pakeitimo įstatyme keičiasi teritorijų planavimo dokumentų rūšys ir norint suderinti minėtų įstatymų nuostatas, užtikrinti gamtinio ir kultūrinio kraštovaizdžio apsaugą, išskirti želdynų sistemą ir atskiruosius želdynus, nustatyti jų apsaugos, tvarkymo ir naudojimo privalomuosius reikalavimus, įvardinamos pakeistos teritorijų planavimo dokumentų rūšys; Lietuvos Respublikos saugomų teritorijų įstatymo 2, 9, 12, 13, 14, 18, 19, 20, 22, 23, 28, 31 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 281 straipsniu įstatymas (Nr. XII-413), kuriuo valstybinių parkų ir biosferos rezervatų ir jų zonų ribų ir tvarkymo planai pakeičiami valstybinių parkų ar biosferos rezervatų kompleksiniais planais; Lietuvos Respublikos žemės reformos įstatymo 4, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 15, 19, 20 ir 21 straipsnių pakeitimo įstatymas (Nr. XII-414), kuriuo siūloma patikslinti nuostatas, kuriose yra nuorodos į teritorijų planavimo dokumentus ar Teritorijų planavimo įstatymą, atsižvelgiant į tai, kad žemės reformos žemėtvarkos projektai ir kiti žemės valdos projektai (žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektai ir žemės paėmimo visuomenės poreikiams projektai) nepriskirtini teritorijų planavimo dokumentams; Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymo 10 ir 25 straipsnių pakeitimo įstatymas (Nr. XII-416), kuriame reglamentuojamas kultūros paveldo objekto ir vietovės skelbimas saugomais ir numatoma, kad rengiant kompleksinio ir specialiojo teritorijų planavimo dokumentus turi būti numatyti servitutai prieiti prie viešojo pažinimo ir naudojimo kultūros paveldo objektų ir jų apžiūros vietų; Lietuvos Respublikos pajūrio juostos įstatymo 4, 5 ir7 straipsnių pakeitimo įstatymas (Nr. XII-417), kuriuo reglamentuojamas žemės tvarkymas pajūrio juostoje ir numatoma kokie turi būti parengti ir patvirtinti šių teritorijų planavimo dokumentai; Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo 3 straipsnio pakeitimo įstatymas (Nr. XII-418), numatantis, kad ūkinės veiklos leidimas gali būti išduotas, jeigu yra galiojantis atsakingos institucijos teigiamas sprendimas dėl planuojamos ūkinės veiklos galimybių ar atrankos dėl poveikio aplinkai vertinimo išvados, kad neprivaloma atlikti poveikio aplinkai vertinimą; Lietuvos Respublikos žemės ūkio paskirties žemės įsigijimo laikinojo įstatymo 5 straipsnio pakeitimo įstatymas (Nr. XII-419), nustatantis, kad valstybinė žemė, dėl kurios pagal įstatymus, reglamentuojančius piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimą, nepateikti prašymai atkurti nuosavybės teises ją perduodant nuosavybėn neatlygintinai, parduodama ne tik suformavus žemės sklypus teritorijų planavimo dokumentuose, bet ir žemės valdos projektuose; Lietuvos Respublikos piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatymo 5 ir 12 straipsnių pakeitimo įstatymas (Nr. XII-420), nustatantis, kad nuosavybės teisės į žemę, iki 1995 m. birželio 1 d. buvusią miestams nustatyta tvarka priskirtose teritorijose, atkuriamos ne tik į piliečio naudojamą teritorijų planavimo dokumentuose, bet ir žemės valdos projektuose nustatytų ribų žemės sklypą; Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto kadastro įstatymo 6, 7, 8, 11 ir 13 straipsnių pakeitimo įstatymas (Nr. XII-421), pakeičiant nuostatas, kurias būtina suderinti Piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatymo nuostatomis; Lietuvos Respublikos žemės sklypų perleidimo ir nuomos užsienio valstybių diplomatinėms atstovybėms ir konsulinėms įstaigoms tvarkos bei sąlygų 4 straipsnio pakeitimo įstatymas (Nr. XII-422), įtvirtinantis, kad valstybinės ir privačios žemės sklypai perleidžiami ir išnuomojami užsienio valstybėms diplomatinėms atstovybėms ir konsulinėms įstaigoms įkurdinti pagal teritorijų detaliojo planavimo dokumentus ir žemės valdos projektus; Lietuvos Respublikos statybos įstatymo 1, 2, 3, 5, 12, 14, 15, 16, 20, 22, 23, 24, 27, 28, 281, 29, 32, 33, 34, 35, 36, 40, 45, 55 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 541 straipsniu įstatymas (Nr. XII-424), kuriuo siekiama reglamentuoti teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros atlikimo tvarką, šias priežiūras atliekančias institucijas, jų kompetenciją, pareigas ir teises;

Kiek vėliau priimti:

14. 2013 m. liepos 2 d. Seimas priėmė Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymą (Nr. XII-459), kuriuo siekiama nustatyti vieningą teritorijų planavimo valstybinės priežiūros ir statybos valstybinės priežiūros tvarką, teritorijų planavimo ir statybos valstybinę priežiūros institucijų kompetenciją, pareigas ir teises; optimizuoti teritorijų planavimo valstybinės priežiūros ir statybos valstybinės priežiūros procedūrų priežiūrą; įdiegti vieningą teritorijų planavimo ir statybos proceso dalyvių priežiūros sistemą.

15. 2013 m. spalio 10 d. Seimas priėmė Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymo 5, 8, 19, 22 straipsnių pakeitimo įstatymą (Nr. XII-549), kuriuo siekiama šio įstatymo nuostatas suderinti su naujos redakcijos Teritorijų planavimo įstatymo nuostatomis.

16. 2013 m. spalio 8 d. Seimas priėmė Lietuvos Respublikos pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo1, 2 straipsnių ir priedo pakeitimo ir Įstatymo papildymo nauju 1 priedu įstatymą (Nr. XII-545), kuriuo papildomas pakuočių kriterijams paaiškinti skirtų pavyzdžių sąrašas, tuo užtikrinant teisinį aiškumą ir vienodą pakuotės termino apibrėžties aiškinimą.

17. 2013 m. gruodžio 23 d. Seimas priėmė Lietuvos Respublikos saugomų teritorijų įstatymo 31 straipsnio pakeitimo ir papildymo įstatymą (Nr. XII-746), siekiant Saugomų teritorijų įstatyme numatyti išimtį, paversti miško žemę kitomis naudmenomis įgyvendinant valstybei svarbius projektus.

18. 2013 m. gruodžio 23 d. atidėjus balsavimą 2014 m. sausio 23 d. (neeilinės Seimo sesijos metu) Seimas priėmė Lietuvos Respublikos miškų įstatymo 7 ir 11 straipsnių pakeitimo įstatymą (Nr. XII-761), kurio tikslas aiškiai įvardinti valstybės biudžeto pajamų dalies panaudojimo tikslinę paskirtį – bendrosioms miškų ūkio reikmėms finansuoti ir numatyti, kad bendrosioms miškų ūkio reikmėms tenkinti Vyriausybės nustatyta tvarka valstybinių miškų miško valdytojams ir kitiems miško valdytojams nustatomi privalomieji 5 procentų atskaitymai į valstybės biudžetą iš pajamų už parduotą žaliavinę medieną ir nenukirstą mišką.

 

3. 2. Svarstyta aktualių ir labai aktualių pasiūlymų priimti ES teisės aktus pagal Europos Komisijos metinę Teisėkūros ir darbo programą ir Seimo Europos reikalų komiteto pavedimu pateiktos išvados

 

Ataskaitiniu laikotarpiu Komitetas svarstė 24 pasiūlymus priimti ES teisės aktus pagal Europos Komisijos metinę Teisėkūros ir darbo programą ir Seimo Europos reikalų komiteto pavedimu pateikė išvadas šiais klausimais:

1. 2013 m. Europos Komisijos darbo programą (COM (2012) 629);

2. Komisijos komunikatas Europos Parlamentui, Tarybai, Europos Ekonomikos ir socialinių reikalų komitetui ir regionų komitetui Transportui – švari energija. Europinė alternatyviųjų degalų strategija;

3. Dėl Lietuvos pirmininkavimo Europos Sąjungos Tarybai 2013 m. derybinių aprašų projektų aktualumo įvertinimo (ES-12-69);

4. Dėl Lietuvos pirmininkavimo Europos Sąjungos Tarybai neprioritetinių klausimų derybinių aprašų;

5. Dėl pasiūlymas dėl Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos, kuria nustatoma jūrų erdvės planavimo ir integruoto pakrančių zonų valdymo sistema, (COM/2013/133);

6. Dėl Komisijos komunikato Europos Parlamentui, Tarybai, Europos ekonomikos ir socialinių reikalų komitetui ir Regionų komitetui ES prisitaikymo prie klimato kaitos strategijos (COM(2013) 216);

7. Dėl Lietuvos pirmininkavimo ES Tarybai 2013 metais aktualiausių klausimų sąvado( ES-13-1);.

8. Dėl ES pozicijos dėl vystymosi darbotvarkės po 2015 m. parengimo (ES-13-84);

9. Dėl Tarybos rekomendacijos dėl 2013 m. Lietuvos nacionalinės reformų programos su Tarybos nuomone dėl 2012–2016 m. Lietuvos konvergencijos programos (COM(2013) 365);

10. Pasiūlymas Europos Parlamento ir Tarybos reglamento dėl jūrų transporto išmetamo anglies dioksido kiekio stebėsenos, ataskaitų teikimo ir tikrinimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (Nr. 525/2013, COM/2013/480);

11. Pasiūlymas Europos Parlamento ir Tarybos reglamento dėl invazinių svetimų rūšių introdukcijos ir plitimo prevencijos ir valdymo (COM/2013/620);

12. Pasiūlymas Europos Parlamento ir Tarybos reglamento kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (EB) Nr.1013/2006 dėl atliekų vežimo (COM/2013/516);

13. Pasiūlymas dėl Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos, kuria, siekiant iki 2020 m. įgyvendinti tarptautinį susitarimą, kuriuo tarptautinės aviacijos išmetamiesiems teršalams nustatoma viena pasaulinė rinkos priemonė, iš dalies keičiama Direktyva 2003/87/EB, nustatanti šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijos leidimų sistemą Bendrijoje, Nr. COM/2013/722;

14. Dėl pasiūlymo dėl Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos, kuria iš dalies keičiama direktyva 2011/92/ES dėl tam tikrų valstybės ir privačių projektų poveikio aplinkai vertinimo (COM(2012) 628) svarstymo eigos ES institucijose;

15. Pasiūlymas Europos Parlamento ir Tarybos direktyva kuria iš dalies keičiama Direktyva 94/62/EB dėl pakuočių ir pakuočių atliekų siekiant sumažinti lengvųjų plastikinių maišelių naudojimą (COM/2013/761);

16. Komisijos komunikatas Europos Parlamentui, Tarybai, Europos Ekonomikos ir socialinių reikalų komitetui ir Regionų komitetui 2014 m. Komisijos darbo programa (ES-13-166);

17. Pasiūlymas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 525/2013 dėl Jungtinių Tautų bendrosios klimato kaitos konvencijos Kioto protokolo techninio įgyvendinimo (COM/2013/769);

18. Pasiūlymas Tarybos sprendimas dėl Jungtinių Tautų bendrosios klimato kaitos konvencijos Kioto protokolo Dohos pakeitimo patvirtinimo ir bendro pagal jį prisiimtų įsipareigojimų vykdymo (COM/2013/768).

 

3.3. Posėdžiai ir klausymai

 

2013 m. surengti 45 Komiteto posėdžiai, iš kurių 3 išvažiuojamieji posėdžiai ir 1 bendras posėdis su Ekonomikos komitetu.

2013 m. balandžio 4 d. įvyko Komiteto išvažiuojamasis posėdis Neringos savivaldybėje. Posėdžio metu buvo svarstomas Teritorijų planavimo įstatymo pakeitimo įstatymo projektas ir jį lydintys įstatymų projektai. Taip pat buvo svarstomi klausimai dėl Neringos miesto bendrojo plano sprendinių įgyvendinimo ir dėl neteisėtų statybų Kuršių Nerijos nacionaliniame parke.

2013 m. balandžio 5 d. Komiteto posėdis vyko Pajūrio regioninio parko lankytojų centre, kur buvo aptariamos pajūrio aplinkos apsaugos problemos ir jų sprendimo būdai. Vėliau Komitetas apsilankė atliekų deginimo įmonėje „Fortum“ ir uždarojoje akcinėje bendrovėje „Minijos nafta“.

2013 m. rugsėjo 11 d. Komitetas surengė išvažiuojamąjį posėdį į Molėtų r. Luokesos seniūnijos, Šaukšteliškių k. Šio posėdžio metu buvo aptariami verslinės žvejybos reglamentavimo klausimai.

2013 m. spalio 16 d. Komiteto nariai lankėsi Sirvėtos regioniniame parke. Sirvėtos regioninio parko lankytojų centre buvo svarstomas klausimas: „Pokyčiai saugomose teritorijose ir Saugomų teritorijų įstatymo keitimo poreikiai“.

Ataskaitiniu laikotarpiu Komitetas surengė 2 klausymus. Abeji klausymai vyko dėl Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-2919(2) ir jį lydinčiųjų įstatymų pakeitimo įstatymų projektų.

 

3. 4. Parlamentinė kontrolė

 

Komitetas, vadovaudamasis Seimo statuto 49 straipsnio 9 punktu, 56 ir 65 straipsniais, 2013 m. vykdė aplinkos apsaugos sistemos institucijų ir kitų su aplinkosaugos problemų sprendimu susijusių institucijų parlamentinę kontrolę, teikė pasiūlymus ir rekomendacijas dėl jų veiklos gerinimo.

Komiteto posėdžiuose aktyviai dalyvavo Aplinkos ministerijos, Aplinkos apsaugos agentūros, Geologijos tarnybos, Generalinės urėdijos, Saugomų teritorijų tarnybos, Teritorijų planavimo departamento, Teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos ir kitų įstaigų atstovai. Jie Komitetą informuodavo apie priimamus ar ruošiamus priimti sprendimus, teikė pasiūlymus, atsakė į posėdžių dalyvių klausimus.

Ataskaitiniu laikotarpiu Komitetas svarstė 35 parlamentinės kontrolės klausimus. Paminėtini šie svarbiausi Komiteto sprendimai, priimti dėl parlamentinės kontrolės klausimų:

2013 m. sausio 16 d. Komiteto posėdyje svarstyta dėl daugiabučių namų savininkų bendrijų įstatymų įgyvendinimo ir nuspręsta, kad atsižvelgiant į tai, jog Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme įtvirtina savivaldybių savarankiška funkcija pagal įstatymų nustatytą kompetenciją vykdyti gyvenamojo namo butų ir kitų patalpų savininkų bendrijos valdymo organų arba savivaldybės paskirtų administratorių veiklos priežiūrą ir kontrolę, o savivaldybės tarybai suteikta išimtinė kompetencija tvirtinti savivaldybės administracijos struktūrą ir nuostatus ir tvirtinti taisykles, už kurių pažeidimą atsiranda administracinė atsakomybė, o taip pat remiantis Civilinio kodekso, Administracinių teisės pažeidimų kodekso ir Daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatymo atitinkamomis nuostatomis, savivaldybės privalo laikytis minėtų teisės aktų nuostatų ir užtikrinti tinkamą joms priskirtų funkcijų vykdymą daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų valdymo organų ar savivaldybės paskirtų administratorių veiklos priežiūros ir kontrolės srityje ir dėl to nereikia papildomo teisinio reguliavimo.

2013 m. sausio 23 d. ir 2013 m. vasario 6 d. Komiteto posėdžiuose svarstyta dėl skalūnų dujų žvalgybos perspektyvų ir nuspręsta kreiptis į Vyriausybę siūlant: 1) sustabdyti skalūnų dujų išteklių paiešką, žvalgybą ir gavybą šalyje iki bus paskelbta Europos Sąjungos kompetentingų institucijų nuomonė dėl šių išteklių naudojimo; 2) apsvarstyti galimybę valstybės biudžete numatant lėšas angliavandenilių išteklių paieškos darbams; 3) įvertinti UAB „LL investicijos“ sudarytas sutartis su Tauragės rajono Žygaičių seniūnijos gyventojais jų atitikimo įstatymų reikalavimams požiūriu; 4) sudaryti darbo grupę skalūnų dujų paieškos, žvalgybos ir gavybos problemoms spręsti bei įvertinti ekonominę naudą; 5) parengti ir pateikti Seimui įstatymų pakeitimus įpareigojančias valstybės institucijas valstybės lėšomis atlikti poveikio aplinkai vertinimą visais atvejais skelbiant konkursus angliavandenilių išteklių naudojimui ir gavybai; 6) parengti ir pateikti įstatymų pakeitimus atskiriančius skalūnų dujų, kaip specifinių išteklių, paiešką, žvalgybą ir gavybą nuo kitų angliavandenilių paieškos, žvalgybos ir gavybos. Aplinkos ministerijai pasiūlyta parengti pavyzdines sutartis dėl žemės ir jos gelmių bei paviršinio vandens tyrimų ir matavimų žemės naudojimo suteikimo. Taip pat nuspręsta kreiptis į Generalinę prokuratūrą prašant ginti viešąjį interesą UAB „LL investicijos“ vykdant veiklą Tauragės ir Šilalės rajonuose.

2013 m. vasario 6 d. Komiteto posėdyje svarstyta dėl Lietuvos Respublikos sodininkų bendrijų įstatymo 6 straipsnio 1 dalies nuostatos įgyvendinimo ir nuspręsta prašyti Aplinkos ministerijos per tris mėnesius parengti poįstatyminius teisės aktus dėl Sodininkų bendrijų įstatymo 6 straipsnio 1 dalies nuostatų, susijusių su kelių ir vandens infrastruktūros perdavimu, įgyvendinimo.

Dar 2013 m. vasario 6 d. Komiteto posėdyje svarstytas klausimas ir dėl Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo įgyvendinimo ir įstatymo pataisų projekto. Po svarstymo nutarta Seimo posėdžių sekretoriate registruoti Atliekų tvarkymo įstatymo 2, 4, 25, 27, 28, 30, 31, 35 straipsnių pakeitimo ir papildymo ir įstatymo papildymo 30-1 ir 30-2 straipsniais įstatymo 30-1 straipsnio papildymo ir pakeitimo įstatymo projektą, patikslinantį komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikimo sutarties sudarymo tvarką.

2013 m. vasario 20 d. Komiteto posėdyje svarstytas klausimas dėl Klimato kaitos specialiosios programos lėšų panaudojimo 2012 m. ataskaitos ir Klimato kaitos specialiosios programos lėšų naudojimo 2013 m. sąmatos projektų, kuriems buvo nuspręsta pritarti.

2013 m. kovo 20 d. bendrame Aplinkos apsaugos ir Ekonomikos komitetų posėdyje apsvarstytas klausimas dėl skalūnų dujų paieškos, žvalgybos ir gavybos ir nuspręsta teikti Seimui nutarimo projektą, kuriame Lietuvos Respublikos Vyriausybei siūloma: 1) sustabdyti sutarties sudarymą pagal tarptautinio angliavandenilių išteklių naudojimo konkursą Šilutės-Tauragės ir Kudirkos-Kybartų plotuose skirto tradicinių ir netradicinių (molio skalūnų dujos ir nafta) angliavandenilių išteklių paieškai, žvalgybai ir gavybai, iki bus pakeisti ir papildyti teisės aktai reguliuojantys skalūnų dujų išteklių paiešką, žvalgybą ir gavybą; 2) apsvarstyti galimybę valstybės biudžete numatyti lėšas angliavandenilių išteklių paieškos ir žvalgybos darbams; 3) sudaryti darbo grupę skalūnų dujų paieškos, žvalgybos ir gavybos problemoms spręsti bei įvertinti skalūnų naudojimo ekonominę naudą.

2013 m. gegužės 22 d. Komiteto posėdyje svarstyta dėl Lietuvos Respublikos Valstybės kontrolės Valstybinio audito 2012 m. lapkričio 28 d. ataskaitos vertinimo rezultatų: a) žemės fondas (miškų ūkio paskirties žemė); b) žemės gelmių ištekliai ir nutarta siūlyti Valstybės kontrolei valstybinės reikšmės miško žemės ir medynų verčių registravimo finansinėje apskaitoje pritarti Miškų ūkio konsultacinės tarnybos nutarimui: registruoti viešojo sektoriaus vieno subjekto finansinėje apskaitoje (Valstybinės miškų tarnybos prie Aplinkos ministerijos balanse); VĮ miškų urėdijų finansinėje apskaitoje registruoti nebalansinėse sąskaitose; VĮ miškų urėdijų naudojimo riboto dydžio turto iš miško (metinės miško kirtimo normos) metinę grąžą valstybei vertinti Aleksandro Stulginskio universiteto pateikta metodika , o Aplinkos ministerijai parengti teisės aktus Miškų ūkio konsultacinės tarybos sprendimui įgyvendinti.

2013 m. rugsėjo 11 d. Komiteto posėdyje svarstytas klausimas dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. gruodžio 12 d. nutarimo Nr. 1511 „Dėl valstybės valdomų įmonių nuosavo kapitalo kainų nustatymo“ pakeitimo ir nutarta kreiptis į Vyriausybę, Finansų ministeriją ir Biudžeto ir finansų komitetą siūlant nustatyti, kad valstybės įmonių miškų urėdijų siektinas vidutinis metinis konsoliduoto valstybės įmonių miškų urėdijų grynojo pelno rodiklis, prie jo pridėjus mokesčio už valstybės turto naudojimą patikėjimo teise ir bendrosioms miškų ūkio reikmėms ir bendrosioms Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto reikmėms tenkinti nustatytų privalomųjų atskaitymų į valstybės biudžetą iš pajamų už parduotą žaliavinę medieną ir nenukirstą mišką sumą, sumažintą pelno mokesčio dalimi, 2013–2015 metų laikotarpiu būtų ne mažesnis kaip 82 mln. (aštuoniasdešimt du milijonai) litų.

2013 m. rugsėjo 18 d. Komiteto posėdyje svarstytas „Naujosios šiaurinės Pilaitės“ bendruomenės kreipimasis dėl gyvenamosios teritorijos oro užterštumo. Išklausius visas suinteresuotas puses, nutarta prašyti Vilniaus miesto savivaldybės: siekiant sumažinti Varnės žvyrkelio dulkėjimą ir iš dalies suvaldyti oro užterštumą, Varnės gatvės pradžioje ir pabaigoje pastatyti kelio ženklus „312 Nurodyto transporto eismas draudžiamas“.  ir „329 Ribotas greitis“; informuoti Vilniaus apskrities vyriausiąjį policijos komisariatą apie nuolatinius kelių transporto taisyklių pažeidimus šiame eismo ruože; siekiant sumažinti kelio dulkėjimą ir stabilizuoti kelio dangą, žvyrkelių ir kitokių gruntinių kelių apdorojimui panaudoti dulkių surišėjus ir kitas priemones; projektą „Vandentiekio ir nuotekų tinklų bei įrenginių nauja statyba šiaurinės Pilaitės dalyje“ įtraukti į 2014-2020 m. objektų sąrašą gauti ES struktūrinę paramą prioriteto tvarka.

Taip pat rugsėjo 18 d. Komiteto posėdyje svarstytas klausimas dėl įmonėms UAB „Minijos nafta“ ir UAB „LL investicijos“ išduotų leidimų naudoti angliavandenilių išteklius ir jų pagrindu vykdomos veiklos. Po svarstymo nutarta kreiptis į Lietuvos Respublikos teisingumo ministeriją su prašymu išaiškinti ar pasikeitęs angliavandenilių išteklių teisinis reglamentavimas nėra pakankamas pagrindas Lietuvos Respublikos Vyriausybei ar jos įgaliotai institucijai laikinai sustabdyti įmonėms iki minėtų Įstatymo pataisų išduotus leidimus naudoti angliavandenilių išteklius, nurodant šioms įmonėms per nustatytą laiką patikslinti savo ketinamos vykdyti veiklos pobūdį, todėl, kad pagal senąją Įstatymo redakciją leidimas naudoti angliavandenilių išteklius apėmė ne tik minėtų žemės gelmių išteklių tyrimą, bet ir jų naudojimą, t. y. gavybą, o taip pat leidimas suteikė teisę naudoti angliavandenilių išteklius – tiek tradicinius (įprastu būdu išgaunamą naftą ir dujas), tiek ir netradicinius (skalūnų dujas ir naftą, naudojant hidraulinio ardymo technologiją su horizontaliu gręžimu), kai tuo tarpu naujoji Įstatymo redakcija įtvirtina naują angliavandenilių sąvoką, išskirdama išsklaidytuosius angliavandenilius (skalūnų nafta ir dujos) ir išdėsto atskirus reikalavimus bei tvarką šių žemės gelmių išteklių tyrimui ir naudojimui ir ar įmonės, kurioms išduoti leidimai naudoti angliavandenilių išteklius iki Įstatymo pataisų įsigaliojimo, turi teisę minėtų leidimų pagrindu vykdyti visų angliavandenilių (tiek tradicinių, tiek ir išsklaidytųjų) tyrimą ir naudojimą hidraulinio ardymo būdu, naudojant horizontalųjį gręžimą ir didelius kiekius vandens bei toksiškų cheminių medžiagų, šiems darbams neatlikę arba pakartotinai neatlikę strateginio pasekmių aplinkai vertinimo bei poveikio aplinkai vertinimo procedūrų, kurios yra privalomos pagal naujai priimtas Lietuvos Respublikos žemės gelmių įstatymo ir kitų teisės aktų pataisas.

2013 m. spalio 2 d. Komiteto posėdyje svarstyta stumbrų populiacijos reguliavimo plano vykdymas ir vilkų daroma žala ūkininkams. Po svarstymo Komitetas nutarė siūlyti Aplinkos ministerijai leisti medžioti vilkus, kadangi vilkų populiacijos būklė Lietuvoje ir gretimose valstybėse nekelia rūšiai jokios grėsmės. Taip nutarė pritarti stumbrų populiacijos reguliavimo plano vykdymui – stumbrų perkėlimo į aptvarus procesui ir siūlyti Aplinkos ministerijai papildomai reguliuoti stumbrų populiaciją reguliariai leidžiant sumedžioti senus ir sergančius individus.

Taip pat 2013 m. spalio 2 d. Komitete svarstyta dėl Kuršių nerijos nacionalinio parko tvarkymo plano ir neteisėtomis pripažintų statybų likvidavimo. Komitetas priėmė protokolinį sprendimą, kuriuo nutarta kreiptis į Aplinkos ministeriją su siūlymu organizuoti Kuršių nerijos nacionalinio parko tvarkymo plano pakeitimo procedūras ir pakeisti šio plano sprendinius taip, kad būtų išvengta neteisėtais pripažintų statinių griovimo valstybės biudžeto lėšomis.

2013 m. spalio 23 d. posėdyje svarstyta dėl Helsinkio komisijos (HELCOM) šalių aplinkos ministrų deklaracijos dėl Baltijos jūros taršos mažinimo ir išklausius informaciją apie Helsinkio komisijos šalių aplinkos ministrų priimtą deklaraciją nutarta kreiptis į Seimo Seniūnų sueigą, kad Įstatymo dėl 1992 m. Helsinkio konvencijos dėl Baltijos jūros baseino jūrinės aplinkos apsaugos III priedo "Taršos iš sausumos taršos šaltinių prevencijai taikomi kriterijai ir priemonės" II dalies "Taršos iš žemės ūkio šaltinių prevencija" pakeitimų ratifikavimo projekto Nr. XIP-2619(3) svarstymas būtų įtrauktas į artimiausio Plenarinio posėdžio darbotvarkę.

2013 m. gruodžio 4 d. Komitetas svarstė parlamentinės kontrolės klausimą dėl naujojo daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos modelio įgyvendinimo eigos ir su tuo susijusių problemų. Posėdžio metu aplinkos ministras Valentinas Mazuronis apžvelgė pirmuosius naujojo modelio rezultatus, pastebėtus trūkumus ir pristatė galimus iškilusių probleminių klausimų sprendimo būdus. Aplinkos ministras pasidžiaugė, kad per šių metų 9 mėnesius (nuo naujojo daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos modelio įsigaliojimo dienos) buvo sulaukta daugiau paraiškų atnaujinti (modernizuoti) daugiabučius gyvenamuosius namus nei per praėjusius devynerius metus iš viso.

2013 m. gruodžio 11 d. Komiteto posėdyje svarstyta dėl planuojamos ūkinės veiklos Telšių rajono Degaičių kaime poveikio aplinkai vertinimo. Po svarstymo nutarta siūlyti Aplinkos apsaugos agentūrai kreiptis į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą dėl planuojamos ūkinės veiklos galimo neigiamo poveikio įvertinimo pagal Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos kompetenciją: ar planuojama veikla turės neigiamų ekonominių ar kitų padarinių AB Žemaitijos pienas ir kitų ūkio subjektų veiklai (pateikti teisiškai pagrįstą išvadą dėl planuojamos veiklos galimybių 800 m atstumu nuo AB Žemaitijos pienas); ar planuojama tokios didelės apimties veikla yra galima, įvertinant galimų ekstremalių situacijų likvidavimą. Taip pat pareikalauti PŪV PAV ataskaitos rengėjų papildyti ataskaitą detaliau įvertinant neigiamą poveikį socialiniu ir ekonominiu aspektais; papildyti ataskaitą detalia informacija apie ekstremalių situacijų valdymą ir pakartoti viešinimo ir derinimo su PAV subjektais procedūrą.

3.5. Pareiškimų ir raštų nagrinėjimas

 

Aplinkos apsaugos komiteto veiklos sritys gyventojams yra labai aktualios, todėl Komitetas per šį laikotarpį gavo daug laiškų, kuriuose dominuojančios temos yra statyba ir daugiabučių renovacija, komunalinio ūkio ir poveikio aplinkai vertinimas, sodininkų bendrijų problemos, medžioklės ir žvejybos klausimai ir kiti su Komiteto veikla susiję klausimai.

Komiteto biuro darbuotojai daug dėmesio skyrė gyventojų ir organizacijų laiškų nagrinėjimui, rengė atsakymus į šiuos laiškus. Nuo 2013 m. sausio 1 d. iki 2013 m. gruodžio 31 d. Komitete gauti 799 piliečių, visuomeninių organizacijų, valstybės įstaigų bei institucijų raštai, prašymai, pareiškimai, kreipimaisi, skundai, pasiūlymai ir pavedimai.

Nuo 2013 m. sausio 1 d. iki 2013 m. gruodžio 31 d. Komitetas išsiuntė 324 raštus ir atsakymus į paklausimus.

Daliai korespondentų atsakyta žodžiu arba elektroniniu paštu, dalis prašymų, pareiškimų, kreipimųsi, pasiūlymų išnagrinėta Komiteto posėdžiuose.

 

3.6. Komiteto renginiai

 

2013 m. kovo 18 d. Seimo Aplinkos apsaugos komitetas dalyvavo inkilų kėlimo akcijoje „Devyniasdešimt paukščių pavasarių“, skirtoje Paukščių dienos 90-osioms metinėms ir jos iniciatoriui, žymiausiam Lietuvos gamtininkui prof. Tadui Ivanauskui pagerbti. Iškilmingas inkilų kėlimas vyko Giedraičių girininkijos Pašilių miške. Ši akcija – vieningumo, bendro rūpesčio mus supančia aplinka, mažaisiais jos gyventojais – paukščiais, išraiška.

2013 m. balandžio 22 d. Aplinkos apsaugos ir Ekonomikos komitetai kartu su Europos atsinaujinančių išteklių energijos forumu (EUFORES) surengė apskrito stalo diskusiją „Kokių galimybių Lietuvai atveria atsinaujinantieji energijos ištekliai“. Jame sveikinimo žodį pasakė AAK pirmininkas Salamakinas, o pranešimą perskaitė ir Komiteto narys Linas Balsys.

2013 m. gegužės 8 d. Seime surengta Seimo Aplinkos apsaugos komiteto, Seimo Kaimo reikalų komiteto ir Seimo Europos informacijos biuro „Europos savaitės 2013“ diskusija „Aplinkosauga ir žemės ūkis – link subalansuoto ūkininkavimo“, kurios metu diskutuota dėl aplinkosauginių reikalavimų ir žemės ūkio gamybos plėtros, dėl Baltijos jūros aplinkos apsaugos ir žemės ūkio, dėl galvijininkystės plėtros ir aplinkosaugos bei aptarti aplinkosauginiai aspektai ir jų suderinamumas su žemės ūkiu.

2013 m. gegužės 23 d. įvyko Seimo Aplinkos apsaugos komiteto narių susitikimas su Europos Komisijos nare, atsakinga už klimato politiką, Kone Hedegard (Connie Hedegaard), kurio metu buvo aptarti Europos Sąjungos (ES) klimato politikos prioritetai ir kiti aktualūs aplinkosaugos klausimai. Taip pat Europos Komisijos narė aptarė vieną aktualiausių tuo metu Seime svarstomų klausimų – skalūnų dujų gavybos teisinį reglamentavimą.

Lapkričio 24–25 dienomis Lietuvos Respublikos Seime vyko Lietuvos pirmininkavimo Europos Sąjungos (ES) Tarybai parlamentinio matmens renginys – aplinkos apsaugos komitetų ir valstybės valdymo ir savivaldybių komitetų pirmininkų susitikimas  „Makro-regioninės strategijos. Jų plėtra ir perspektyvos“

Seime susirinkę ES valstybių narių parlamentų aplinkos apsaugos ir valstybės valdymo ir savivaldybių komitetų pirmininkai, aptarę dvi ES strategijas (Baltijos jūros regiono ir Dunojaus regiono), diskutavo, kaip galima būtų suvienyti jėgas ir drauge spręsti regionų problemas. Baltijos jūros regiono ir Dunojaus regiono strategijose labai svarbus yra aplinkosauginis aspektas. Idėja parengti makroregionines strategijas kilo dėl to, kad šalys nutarė koordinuoti veiksmus ir dalytis patirtimi.

 

3.7. Tarptautiniai ryšiai

 

2013 m. sausio 23 d. Aplinkos apsaugos komiteto pirmininkas p. Algimantas Salamakinas susitiko su Vokietijos nepaprastuoju ir įgaliotuoju ambasadoriumi J.E. p. Matthias Mülmenstädt, jo nuolatiniu pavaduotoju p. Peter Ziegler ir patarėju ekonomikai p.Wolfgang Wiethoff. Svečiai domėjosi Aplinkos apsaugos komiteto kuruojamų sričių aktualijomis, ypač atliekų tvarkymo sektoriuje, atominės elektrinės statybos ir senosios Ignalinos AE uždarymo klausimais. Kadangi tuo metu Lietuvoje buvo svarstomos skalūnų dujų gavybos galimybės, svečiai informavo, kad Vokietija dėl galimo neigiamo poveikio aplinkai atsisakė vykdyti panašius projektus, nors skalūnų išteklių yra ir šioje valstybėje. Ambasadorius pasiūlė bendradarbiavimą ir savo šalies patirtį vienoje iš pagrindinių Vokietijos energetikos krypčių – energijos taupyme, taigi ir namų renovavimo srityje. Jis siūlė pasinaudoti didžiule šios šalies patirtimi atliekų tvarkymo sektoriuje.

2013 m. gegužės 12–14 dienomis Komiteto pirmininkas dalyvavo Europos Sąjungos valstybių narių parlamentų aplinkos ir energetikos komitetų pirmininkų susitikime Dubline (Airija).

2013 m. spalio 17 d. Komiteto nariai susitiko su Prancūzijos nacionalinės asamblėjos deputatais. Susitikimo metu buvo aptariamos klimato kaitos sukeliamos problemos ir jų galimi sprendimo būdai. Neliko nuošalyje ir kiti aktualūs aplinkosauginiai klausimai, tokie kaip skalūnų dujų paieškos ir gavybos perspektyvos Lietuvoje ir kitose Europos Sąjungos šalyse, žemės ūkio ir aplinkosauginių klausimų suderinamumas ir kt.

2013 m. lapkričio 19 d. Komiteto nariai priėmė Ukrainos visuomeninių organizacijų atstovus, su kuriais buvo kalbama apie klimato kaitos, ekologijos problemas, aptarti gamtosauginiai, alternatyvių energijos šaltinių, teritorijų planavimo klausimai, pasidalinta šalių patirtimi.

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                         Algimantas Salamakinas





© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ