Pranešimai žiniasklaidai 

EN

Seimo Pirmininkė Loreta Graužinienė: „Grąžinkime mokytojo profesijai autoritetą ir pagarbą“


2016 m. rugpjūčio 25 d. pranešimas žiniasklaidai

 

 

Seimo kanceliarijos (aut. Olga Posaškova) nuotr.

 

Sveikindama metinės konferencijos „2016–2017 mokslo metai: pamokos kitaip“ dalyvius Seimo Pirmininkė Loreta Graužinienė pakvietė Švietimo ir mokslo ministeriją kartu su Vyriausybe parengti programą „Grąžinti mokytojui autoritetą ir pagarbą“. Iniciatyvos tikslas – sugrąžinti pagarbą mokytojui, jo darbui, kad mokytojo profesija taptų vertinama ir geidžiama, kad ugdymo procesas mokyklose būtų grindžiamas abipuse pagarba ir pasitikėjimu tarp mokytojų ir mokinių.

„Mano ilgalaikė vizija – siekti, kad mokytojo profesiją dažniau rinktųsi talentingas jaunimas. Jaunimas, kurio akys dega idėjomis ir noru dirbti su vaikais; kuris geba savo charizma, žiniomis ir kūrybiškumu, pasitelkęs pažangias ugdymo technologijas ir metodikas, kurti prasmingas pamokas žmonėms – Lietuvos kūrėjams. Tikiu, kad ministerija ir Vyriausybė ras išteklių šiai iniciatyvai įgyvendinti“, – kalbėjo Seimo Pirmininkė L. Graužinienė.

Pasak Seimo vadovės, vilties, kad Lietuvos pedagogų statusas ir padėtis artimiausiu metu keisis, teikia ir priimtas naujos redakcijos Mokslų ir studijų įstatymas, kuriuo valstybė prisiima didesnę atsakomybę už ateities pedagogų ugdymą ir jų tobulėjimą. „Tai toliaregiškas požiūris ir būtinas žingsnis“, – įsitikinusi Seimo Pirmininkė L. Graužinienė.

Taip pat ji palietė ir mokytojų atlyginimo klausimą, palaikydama profesinių sąjungų siekius peržiūrėti pedagogų atlyginimo skaičiavimą, atsižvelgiant į mokytojų darbo specifiką.

„Mokytojų veikla nėra darbas „nuo–iki“, tai yra nuolatinis nenutrūkstantis procesas (gal galima net pasakyti, kad gyvenimo būdas). Jis dirbamas neskaičiuojant valandų, įdėtų jėgų ir pastangų idėjų paieškoms, rengimuisi pamokoms, asmeniniam tobulėjimui. O svarbiausia, mokytojams tenka milžiniška atsakomybė ugdant ateities kartas, kurios kurs Lietuvą. Žiūrint per šią prizmę, jų darbą apskritai sudėtinga įvertinti, o ypač valandiniu įkainiu“, – pabrėžė Seimo Pirmininkė L. Graužinienė.

 

 

Seimo kanceliarijos (aut. Olga Posaškova) nuotr.

Seimo vadovė pasidžiaugė ir pozityviais pokyčiais mokyklose. Vienas jų – pastaraisiais metais vis aktyvesnis tėvų įsitraukimas ir dalyvavimas mokyklos bendruomenių gyvenime. Seimo Pirmininkės L. Graužinienės nuomone, toks bendradarbiavimas „netrunka duoti akivaizdžių rezultatų, kuriant kitokią – atviresnę, modernesnę  mokyklą“.

„Bendros mokytojų ir tėvų pastangos kurti palankią, vaiką palaikančią aplinką, organizuojant kitokias, į gyvenimo patirtį orientuotas, pamokas, yra vienas iš esminių veiksnių, palydint į gyvenimą darnių, veiklių ir kūrybingų asmenybių kartą“, – teigė Seimo Pirmininkė L. Graužinienė, sveikindama ministerijos tradiciją į savo konferencijas kviesti tėvų bendruomenės atstovus.

Artėjančių naujų mokslo metų proga Seimo Pirmininkė L. Graužinienė visiems renginio dalyviams palinkėjo kantrybės, ištvermės, drąsos, pagarbaus, kūrybiško ir atsakingo požiūrio į švietimo procesą.

Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto kartu su Švietimo ir mokslo ministerija Seime rengiamoje metinėje konferencijoje su regionų švietimo bendruomenėmis „2016–2017 mokslo metai: pamokos kitaip“ dalyvavo savivaldybių merai, savivaldybių administracijų švietimo padalinių vadovai, pedagogai, tėvų ir mokinių bendruomenių, švietimo profesinių sąjungų atstovai.

 

Neringa Mikėnaitė

Seimo Pirmininko patarėja

Tel. (8 5) 239 6344, mob. 8 698 42 759

El. p. [email protected]





© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ