2016 m. rugpjūčio 25 d. pranešimas žiniasklaidai
Gerbiamieji konferencijos dalyviai ir svečiai,
nuoširdžiai sveikinu Jus susirinkusius į jau tradicija tapusią švietimo ir mokslo ministerijos organizuojamą konferenciją. Susitinkame simboliniu metu, ant slenksčio – naujieji mokslo metai, kupini naujų iššūkių, prasmingos patirties ir įdomių atradimų.
Man visada jauku ir gera susitikti su Jumis, ypač prieš rugsėjo pirmąją, nes Jūs esate kupini jėgų, kupini naujų idėjų ir, svarbiausia, pasiilgę mokinių. Šiandien norėčiau ir aš pasidalyti savo idėjomis ir įžvalgomis, kurios, tikiu, rūpi mokytojų bendruomenei.
Labai norėčiau jau nuo rugsėjo pakviesti švietimo ir mokslo ministeriją kartu su Vyriausybe parengti naują visa apimančią programą „Grąžinti mokytojui autoritetą ir pagarbą“, į kurią būtų įtraukti pedagogai, mokinių tėvai, psichologai, viešųjų ryšių ir kiti specialistai. Iniciatyvos tikslas – sugrąžinti pagarbą mokytojui, jo darbui, kad mokytojo profesija taptų vertinama ir geidžiama, kad ugdymo procesas mokyklose būtų grindžiamas abipuse pagarba ir pasitikėjimu tarp mokytojų ir mokinių. Šiuo metu mokyklose dirba daug kilnių ir savo profesiją mylinčių mokytojų.
Mano ilgalaikė vizija – siekti, kad mokytojo profesiją dažniau rinktųsi talentingas jaunimas. Jaunimas, kurio akys dega idėjomis ir noru dirbti su vaikais; kuris geba savo charizma, žiniomis ir kūrybiškumu, pasitelkęs pažangias ugdymo technologijas ir metodikas, kurti prasmingas pamokas žmonėms – Lietuvos kūrėjams. Tikiu, kad ministerija ir Vyriausybė ras išteklių šiai iniciatyvai įgyvendinti.
Vilties, kad Lietuvos pedagogų statusas ir padėtis artimiausiu metu keisis, teikia ir priimtas naujos redakcijos Mokslų ir studijų įstatymas, kuriuo valstybė prisiima didesnę atsakomybę už ateities pedagogų ugdymą ir jų tobulėjimą – tiek esamų, tiek būsimų. Tai toliaregiškas požiūris ir būtinas žingsnis. Džiaugiuosi, kad jis jau žengtas.
Mokytojų veikla nėra darbas „nuo-iki“, tai yra nuolatinis nenutrūkstantis procesas (gal galima net pasakyti – gyvenimo būdas). Jis dirbamas neskaičiuojant valandų, įdėtų jėgų ir pastangų idėjų paieškoms, rengimuisi pamokoms, asmeniniam tobulėjimui. O svarbiausia, mokytojams tenka milžiniška atsakomybė ugdyti ateities kartas, kurios kurs Lietuvą. Žiūrint per šią prizmę, jų darbą apskritai sudėtinga įvertinti, o ypač valandiniu įkainiu. Todėl gerai suprantu ir palaikau profesinių sąjungų siekius peržiūrėti pedagogų atlyginimo skaičiavimą, atsižvelgiant į mokytojų darbo specifiką. Privalome rasti išeitį, kad mokytojas jaustųsi oriai, atlikdamas savo darbą.
Vis dėlto, yra daug ir pozityvių pokyčių. Šiandien noriu pasidžiaugti, kad pastaraisiais metais tėvų įsitraukimas ir dalyvavimas mokyklos bendruomenių gyvenime tampa vis aktyvesnis. Toks palaikymas ir bendradarbiavimas netrunka duoti akivaizdžių rezultatų, kuriant kitokią – atviresnę, modernesnę – mokyklą. Bendros mokytojų ir tėvų pastangos kurti palankią, vaiką palaikančią aplinką, organizuojant kitokias, į gyvenimo patirtį orientuotas, pamokas yra vienas iš esminių veiksnių, palydint į gyvenimą darnių, veiklių ir kūrybingų asmenybių kartą. Juolab kad tėvai dažniausiai yra tie patarėjai, į kuriuos pirmuosius kreipiasi mokiniai, rinkdamiesi savo karjeros kryptį. Labai sveikinu ministerijos tradiciją į tokias kaip ši konferencijas kviesti tėvų bendruomenės atstovus.
O artėjant naujiems mokslo metams, noriu Jums visiems nuoširdžiai palinkėti kantrybės, ištvermės, drąsos, pagarbaus, kūrybiško ir atsakingo požiūrio į švietimo procesą. Vertingos konferencijos Jums ir jautrios bei įspūdingos Rugsėjo 1-osios. Su artėjančia švente Jus visus!