2013 m. 

EN

Žuvininkystės įstatymo pakeitimo ĮSTATYMO PROJEKTAS NR. XIIP-500


 

Kaimo reikalų komitetas svarsto:

 

Žuvininkystės įstatymo pakeitimo ĮSTATYMO PROJEKTĄ NR. XIIP-500

 

(Žuvininkystės įstatymo pakeitimo projekto ir ATPK pakeitimo projekto tikslai – įgyvendinant reglamentų (EB) Nr. 1005/2008, (EB) Nr. 1224/2009 ir (ES) Nr. 404/2011 nuostatas, reglamentuoti ūkio subjektų atsakomybę už sunkius pažeidimus žuvininkystės srityje, nustatyti už sunkius pažeidimus skiriamų taškų sistemą žvejybos laivų kapitonams, sudaryti sąlygas efektyviai ir tinkamai įgyvendinti daugiametę nacionalinę žuvininkystės duomenų rinkimo programą pagal ES teisės aktų reikalavimus, suderinti Žuvininkystės įstatymo nuostatas dėl pirminio žvejybos produktų pardavimo su galiojančiais ES teisės aktais, reglamentuoti Lietuvos Respublikos žvejybos laivų naujų varomųjų variklių, pakeičiamųjų varomųjų variklių ir techniškai modifikuotų varomųjų variklių, kurių galia viršija 120 kilovatų (kW), išskyrus tik pasyviosios žvejybos įrankius naudojančius žvejybos laivus, pagalbinius laivus ir tik akvakultūroje naudojamus laivus, galios sertifikavimą ir patikras. ATPK pakeitimo projektu taip pat siekiama įgalioti Žuvininkystės tarnybą nagrinėti teisės aktų, reglamentuojančių mėgėjų žvejybą jūrų vandenyse, pažeidimų bylas, kadangi pagal Lietuvos Respublikos mėgėjų žvejybos įstatymo (Žin., 2004, Nr. 118-4395; 2012, Nr. 108-5463) 3 straipsnio 2 dalį Žemės ūkio ministerija ir Aplinkos ministerija kontroliuoja, kaip laikomasi mėgėjų žvejybos jūrų vandenyse tvarkos. Mėgėjų žvejybos jūrų vandenyse kontrolės vykdymui ir teisės aktų, reglamentuojančių mėgėjų žvejybą jūrų vandenyse, pažeidimų bylų nagrinėjimui Žuvininkystės tarnyboje turėtų būti įsteigti keturi papildomi etatai.

Žuvininkystės įstatymo pakeitimo projektu, pataisytu, papildytu pagal derinimo metu gautas suinteresuotų institucijų pastabas ir pasiūlymus, kuriuo Žuvininkystės įstatymas išdėstomas nauja redakcija, taip pat siekiama:

1.    Patikslinti ir papildyti Žuvininkystės įstatymo sąvokas, atskirti žvejybos ir akvakultūros produktų sąvokas, atsižvelgiant į Europos Komisijos vertėjų siūlymą aprobuoti Terminų banke šias sąvokas, kurios taip pat bus naudojamos verčiant Europos Sąjungos teisės aktus;

2.    Įtvirtinti žvejybos kvotų vidaus vandenyse ir individualių žvejybos galimybių jūrų vandenyse skyrimą santykinio stabilumo principu, atsižvelgiant į istorines tradicines ūkio subjektų žvejybos apimtis.

3.    Nustatyti Lietuvos Respublikos žvejybos laivo liudijimų, verslinės žvejybos jūrų vandenyse, specialiosios žvejybos leidimų išdavimo, galiojimo sustabdymo, galiojimo sustabdymo panaikinimo ir atitinkamų dokumentų galiojimo panaikinimo bei verslinės žvejybos vidaus vandenyse leidimo išdavimo ir galiojimo panaikinimo sąlygas;

4.    Įtvirtinti nuostatas dėl Lietuvos Respublikos žvejybos laivų žvejybos pajėgumo ir laisvo žvejybos pajėgumo nuosavybės ir apskaitos, kadangi turėti laisvą žvejybos pajėgumą yra viena iš sąlygų gauti Lietuvos Respublikos žvejybos laivo liudijimą.

5.    Panaikinti kaip perteklines valstybės rinkliavos mokėjimo prievolę nustatančias nuostatas;

6.    Nustatyti, kad Aplinkos ministerija nustato lėšų Aplinkos apsaugos rėmimo programai žuvų ištekliams vidaus vandenyse atkurti ir išsaugoti dydį, atsižvelgdama į vidutinį žvejybos įrankių efektyvumą ir (ar) vidutinę pirminio žvejybos produktų pardavimo kainą;

 

7.    Nustatyti, kokie verslinės žvejybos vidaus vandenyse tvarkos pažeidimai būtų laikomi šiurkščiais;

8.    Atsisakyti Lietuvos Respublikos žvejybos laivų priskyrimo žvejybos laivyno dalims nuostatų;

9.    Papildyti ir patikslinti akvakultūrą reglamentuojančias nuostatas;

10.     Patikslinti nuostatas dėl draudžiamų sandėliuoti, vežti, perdirbti ar parduoti žvejybos produktų panaudojimo tvarkos nustatymo;

11.     Pavesti Žemės ūkio ministerijai ar jos įgaliotai institucijai suteikti ūkio subjektams patvirtinto ekonominės veiklos vykdytojo statusą ir nustatyti patvirtinto ekonominės veiklos vykdytojo statuso suteikimui pakankamą importo operacijų skaičių ir apimtį;

12.     Patikslinti žuvininkystės rėmimą reglamentuojančias nuostatas, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 2 straipsnio 7 dalį, pagal kurią numatoma, kad biudžetinių įstaigų gaunamos pajamos, kurios sumokamos į valstybės biudžetą, gali būti naudojamos vadovaujantis įstatymu tų įstaigų vykdomoms programoms finansuoti, o, vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 28 straipsnio 3 dalimi, baudos už administracinius teisės aktų pažeidimus turi būti įskaitomos į valstybės biudžetą;

13.     Atsisakyti perteklinio Žuvininkystės tarnybos žuvininkystės kontrolės pareigūnų funkcijų išvardijimo, kadangi jie turi pagal kompetenciją, nustatytą Žuvininkystės įstatymo pakeitimo projekto 32 straipsnio 1 dalyje, vykdyti žuvininkystės kontrolę. Atsiradus naujoms kontrolės funkcijoms pagal naujus Europos Sąjungos teisės aktų reikalavimus nereikės kiekvieną kartą jų įtraukti į Žuvininkystės įstatymą;

14.     Nustatyti, kad ne tik palydovinio ryšio Lietuvos Respublikos žvejybos laivų stebėjimo sistemos įranga gali būti perduodama panaudos pagrindais laikinai neatlygintinai naudotis ūkio subjektams, bet ir bet kuri kita žuvininkystės kontrolei naudojamų sistemų įranga, kurios veiklą pagal Europos Sąjungos teisės aktus turi užtikrinti ūkio subjektai, kaip sistemos, užtikrinančios žvejybos žurnalų, perkrovimo ir iškrovimo deklaracijų duomenų registravimą ir perdavimą elektroninėmis priemonėmis, ar žuvininkystės produktų atsekamumo sistemos įranga).

 

 

 

Pasiūlymų ir pastabų laukiame iki  2013-05-21

 

 

 

 

Pasiūlymus ir pastabas siųskite adresu:

 

Seimo posėdžių sekretoriatas

Lietuvos Respublikos Seimas

Gedimino pr. 53, LT-01109 Vilnius

El. paštas [email protected]

Faksas (8 5) 239 6279

Teisės aktų projektus ir su jais susijusią medžiagą galite rasti interneto tinklalapyje adresu www.lrs.lt. arba gauti Seimo kanceliarijos Komunikacijos departamento Priėmimo skyriuje (tel. (8 5) 239 6060)





© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ