2014 m. 

EN

Piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatymo Nr. VIII-359 12 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas (Nr. XIIP-1693). Žemės įstatymo Nr. I-446 8 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas (Nr. XIIP-1694). Žemės reformos įstatymo Nr. I-1607 13 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas (Nr. XIIP-1695).


 

Kaimo reikalų komitetas svarsto:

 

Piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatymo Nr. VIII-359 12 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą (Nr. XIIP-1693).

 

Žemės įstatymo Nr. I-446 8 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą (Nr. XIIP-1694).

 

Žemės reformos įstatymo Nr. I-1607 13 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą

(Nr. XIIP-1694).

 

 

(  Lietuvos Respublikos piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatymo Nr. VIII-359 12 straipsnio pakeitimo įstatymo, Lietuvos Respublikos žemės įstatymo Nr. I-446 9 straipsnio pakeitimo įstatymo, Lietuvos Respublikos žemės reformos įstatymo Nr. I-1607 13 straipsnio pakeitimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos kelių įstatymo Nr. I-891 5 straipsnio papildymo įstatymo projektai (toliau – Įstatymų projektai) parengti vykdant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. rugsėjo 30 d.  protokolo Nr. 57 pavedimą skubos tvarka parengti teisės aktų projektus, pagal kuriuos likę laisvi valstybinės žemės plotai, esantys prie valstybinės reikšmės kelių, nebūtų privatizuojami ar nuomojami ilgiau nei 2 metams, o sprendimai dėl nuomos sutarčių pratęsimo būtų priimami tik suderinus su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

 Įstatymų projektų rengimą inicijavo Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, nurodžiusi, kad valstybinės reikšmės keliuose („Via Baltica“ transporto koridorius nuo Lenkijos sienos iki Latvijos sienos, A3 Vilnius–Minskas, A9 Panevėžys–Šiauliai (ruože Radviliškis–Šeduva),  A14 Vilnius–Utena, A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė ir kt.) kasmet intensyvėja eismas, todėl yra poreikis įrengti juose papildomas eismo juostas, rekonstruoti šiuos kelius ir tam minimalaus kelio juostos pločio minėtuose keliuose nepakanka. Taip pat, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos teigimu, pasitaiko atvejų, kai rengiant teritorijų planavimo dokumentus nustatoma, jog neteisėtai yra privatizuotos kelio juostos ar kelio dalys (kelio grioviai, poilsio aikštelės ir pan.). Be to, laisvų valstybinės žemės plotų tarp kelio juostų ir privačių žemės sklypų likę mažai, vykdant žemės reformą jie privatizuoti, o likusieji – privatizuojami arba išnuomojami 99 metams. Todėl prireikus  rekonstruoti valstybinės reikšmės kelius, tenka vykdyti sudėtingas ir ilgai trunkančias žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras, taip kyla sunkumų išsaugant, rekonstruojant, modernizuojant valstybinės reikšmės kelių tinklą ir vykdant jo plėtrą.

Įstatymų projektais siekiama rezervuoti šalia valstybinės ir vietinės reikšmės kelių esančius laisvus valstybinės žemės plotus, pagal teritorijų planavimo dokumentus ar žemės valdos projektus reikalingus šių kelių plėtrai.)

 

 

 

Pasiūlymų ir pastabų laukiame iki  2014-05-30

 

 

 

 

Pasiūlymus ir pastabas siųskite adresu:

 

Seimo posėdžių sekretoriatas

Lietuvos Respublikos Seimas

Gedimino pr. 53, LT-01109 Vilnius

El. paštas [email protected]

Faksas (8 5) 239 6279

Teisės aktų projektus ir su jais susijusią medžiagą galite rasti interneto tinklalapyje adresu www.lrs.lt. arba gauti Seimo kanceliarijos Komunikacijos departamento Priėmimo skyriuje (tel. (8 5) 239 6060)





© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ