Kaimo reikalų komitetas svarsto:
PILIEČIŲ NUOSAVYBĖS TEISIŲ Į IŠLIKUSĮ NEKILNOJAMĄJĮ TURTĄ ATKŪRIMO
ĮSTATYMO Nr. VIII-359 12 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTĄ NR.
XIIP-1693(2) IR ŽEMĖS REFORMOS ĮSTATYMO NR. I-1607 13 STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTĄ NR. XIIP-1695(2)
(Įstatymo
projektu siekiama Lietuvos Respublikos piliečių nuosavybės
teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatymo Nr. VIII-359 12
straipsnio pakeitimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos žemės reformos įstatymo
Nr. I-1607 8 ir 13 straipsnio pakeitimo įstatymo projektai (toliau – Įstatymų
projektai) parengti vykdant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. rugsėjo 30
d. protokolo Nr. 57 pavedimą parengti teisės aktų projektus, pagal kuriuos likę
laisvi valstybinės žemės plotai, esantys prie valstybinės reikšmės kelių,
nebūtų privatizuojami ar nuomojami ilgiau nei 2 metams, o sprendimai dėl nuomos
sutarčių pratęsimo būtų priimami tik suderinus su Lietuvos automobilių kelių
direkcija prie Susisiekimo ministerijos.
Įstatymų
projektų rengimą inicijavo Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija,
nurodžiusi, kad valstybinės reikšmės keliuose („Via Baltica“
transporto koridorius nuo Lenkijos sienos iki Latvijos sienos, A3
Vilnius–Minskas, A9 Panevėžys–Šiauliai (ruože Radviliškis–Šeduva), A14 Vilnius–Utena, A16
Vilnius–Prienai–Marijampolė ir kt.) kasmet intensyvėja eismas, todėl yra
poreikis įrengti juose papildomas eismo juostas, rekonstruoti šiuos kelius ir
tam minimalaus kelio juostos pločio minėtuose keliuose nepakanka. Taip pat,
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos teigimu, pasitaiko atvejų, kai
rengiant teritorijų planavimo dokumentus nustatoma, jog neteisėtai yra
privatizuotos kelio juostos ar kelio dalys (kelio grioviai, poilsio aikštelės
ir pan.). Be to, laisvų valstybinės žemės plotų tarp kelio juostų ir privačių
žemės sklypų likę mažai, vykdant žemės reformą jie privatizuoti, o likusieji –
privatizuojami arba išnuomojami 99 metams. Todėl, prireikus rekonstruoti valstybinės reikšmės kelius,
tenka vykdyti sudėtingas ir ilgai trunkančias žemės paėmimo visuomenės
poreikiams procedūras, taip kyla sunkumų išsaugant, rekonstruojant,
modernizuojant valstybinės reikšmės kelių tinklą ir vykdant jo plėtrą. Lietuvos
automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos duomenimis,
valstybėje yra 21 279 km valstybinės reikšmės kelių ir apie 60 000 km vietinės
reikšmės kelių, dažniausiai tam tikrais etapais atliekami jų remonto ir
rekonstrukcijos darbai, kurių apimtis lemia Kelių priežiūros ir plėtros
programos (valstybės biudžeto) finansinės galimybės.
Įstatymų
projektais siekiama rezervuoti šalia valstybinės ir vietinės reikšmės kelių
esančius laisvus valstybinės žemės plotus, reikalingus šių kelių plėtrai.
Taip
pat dėl galimo prieštaravimo Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (toliau –
CK) nuostatoms siūloma išbraukti Žemės reformos įstatymo 8 straipsnio nuostatą
dėl priverstinės hipotekos išsimokėtinai parduotiems valstybinės žemės sklypams
nustatymo Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos vadovo ar jo
įgalioto teritorinio padalinio vadovo sprendimu..)
Pasiūlymų
ir pastabų laukiame iki 2015-05-15
Pasiūlymus ir
pastabas siųskite adresu:
Seimo
posėdžių sekretoriatas
Gedimino pr.
53, LT-01109 Vilnius
El. paštas possek@lrs.lt
Faksas (8 5) 239 6279
Teisės aktų projektus ir su jais susijusią medžiagą galite rasti interneto
tinklalapyje adresu www.lrs.lt.
arba gauti Seimo kanceliarijos
Komunikacijos departamento Priėmimo skyriuje (tel. (8 5) 239 6060)