Pastabų ir pasiūlymų laukiame iki 2016-05-16
Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo pakeitimo įstatymo Nr. XII-407 3 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIP-3698 rengimą paskatinusios priežastys:
Projekto rengimą paskatino Įstatymu nustatyto valstybei svarbių projektų teritorijų planavimo teisinio reguliavimo taikymo taisyklių išsamumo ir aiškumo trūkumas.
Projekto tikslai ir uždaviniai:
Įstatymu nuo 2014 m. sausio 1 d. buvo iš esmės pakeistas iki tol galiojęs teritorijų planavimo teisinis reguliavimas ir sukurta nauja teritorijų planavimo sistema. Be kita ko, siekiant užtikrinti valstybei svarbių projektų sėkmingą, efektyvų ir operatyvų įgyvendinimą, Įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo (toliau – Teritorijų planavimo įstatymas) ketvirtajame skirsnyje buvo nustatyta specifinė valstybei svarbių projektų teritorijų planavimo dokumentų rengimo, derinimo, keitimo, tikrinimo, tvirtinimo, galiojimo, viešinimo ir ginčų sprendimo tvarka. Be to, Įstatymo 3 straipsnyje buvo įtvirtintos Įstatymo taikymo taisyklės, nustatančios, kokie iki Įstatymo įsigaliojimo (t. y. iki 2014 m. sausio 1 d.) parengti ir patvirtinti teritorijų planavimo dokumentai prilyginami Įstatymu naujai numatytoms teritorijų planavimo dokumentų rūšims bei koks teritorijų planavimo teisinis reguliavimas taikytinas iki 2014 m. sausio 1 d. pradėtų rengti teritorijų planavimo dokumentų užbaigimui. Tačiau, kaip parodė praktika, šios taisyklės nėra visiškai išsamios ir aiškios bei pakankamos spręsti praktikoje kylančius valstybei svarbių projektų teritorijų planavimo klausimus, t. y.:
- visų pirma, Įstatymo 3 straipsnio 2 dalyje nėra įtvirtintos taisyklės, kokie iki Įstatymo įsigaliojimo parengti ir patvirtinti teritorijų planavimo dokumentai yra prilyginami valstybei svarbių projektų teritorijų planavimo dokumentams;
- be to, Įstatymo 3 straipsnis nėra pakankamas sprendžiant dėl teritorijų planavimo dokumentų statuso bei taikytino teritorijų planavimo reguliavimo tais atvejais, kai teritorijų planavimo dokumentas buvo pradėtas rengti (t. y. dėl jo rengimo kreiptasi planavimo sąlygų) iki Įstatymo įsigaliojimo, tačiau pats projektas, kurį jis įgyvendina, pripažintas valstybei svarbiu projektu jau po Įstatymo įsigaliojimo.
Atsižvelgiant į tai, Įstatymo projektu teisinio aiškumo, apibrėžtumo ir išsamumo tikslais siekiama papildyti Įstatymo 3 straipsnį, užpildant aukščiau nurodytas teisinio reguliavimo spragas.
Projektą parengė Lietuvos Respublikos Seimo narys Julius Sabatauskas.
Pasiūlymus ir pastabas siųskite
Lietuvos Respublikos Seimui
adresu: Gedimino pr. 53, LT-01109 Vilnius
arba el. paštu [email protected]