Teisės aktų projektų svarstymas 

EN

Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 3, 23, 281, 35, 48 straipsnių ir 1 priedo pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4202 ir Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo Nr. XII-459 6, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 23 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 261 straipsniu įstatymo projektas Nr. XIIP-4203


Pastabų ir pasiūlymų laukiame iki 2016-05-06

Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 3, 23, 281, 35, 48 straipsnių ir 1 priedo pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4202 ir Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo Nr. XII-459 6, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 23 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 261 straipsniu įstatymo projektas Nr. XIIP-4203 rengimą paskatinusios priežastys: savavališkų statybų mastas Lietuvoje pastaraisiais metais mažėja, tačiau atliktas tarptautinis Baltijos valstybių tyrimas parodė, kad tokių įžūlių savavališkos statybos atvejų kaip Lietuvoje kitose kaimyninėse šalyse nėra. 2015 m. buvo surašyti 462 savavališkos statybos aktai, iš kurių net 43 proc. buvo surašyta dėl gyvenamosios paskirties statinių. Į viešumą iškylantys skandalingi ypatingų statinių savavališkų statybų atvejai patvirtina tai, kad šiuo metu galiojantis teisinis reguliavimas neatgraso net ir gyvenamosios paskirties statinių statytojų imtis savavališkų statybų, kurios kelia grėsmę ne tik darniam teritorijos vystymuisi, sveikos gyvenamosios aplinkos formavimui ir deramai gyvenamųjų vietovių plėtrai, bet ir visos visuomenės saugumui. Todėl atsakingų asmenų atsakomybės neišvengiamumas ir savavališkos statybos padarinių šalinimas turi būti įgyvendinamas taip, kad visuomenei nekiltų abejonių dėl tokio neteisėto veikimo nebaudžiamumo.

Teikiamais projektais siekiama: užtikrinti atsakomybės neišvengiamumą ir operatyvų savavališkos statybos padarinių šalinimą; užtikrinti visų be išimties asmenų, vykdžiusių savavališkos statybos darbus, atsakomybę; suteikti teisę viešojo administravimo subjektams patiems panaikinti statybą leidžiančio dokumento proceso metu savo priimtus neteisėtus tarpinius administracinius sprendimus iki statybą leidžiančio dokumento išdavimo (toks reguliavimas suteiks teisę viešojo administravimo subjektams operatyviai taisyti klaidas, kol dar nėra išduotas statybą leidžiantis dokumentas ir nėra atsiradę neigiami padariniai tretiesiems asmenims); atgrasyti nuo savavališkų statybų ir užtikrinti adekvačią savavališkas statybas vykdžiusių juridinių asmenų atsakomybę; užtikrinti savalaikį Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos privalomųjų nurodymų vykdymą; užkirsti kelią nebaudžiamumui ir galimybei tikslingai vilkinti savavališkos statybos padarinių šalinimą bei dažnu atveju dar ir uždirbti pajamas iš neteisėtos statybos.

Projektus parengė Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijos Teisės grupė ir Ekonominės ir socialinės politikos grupė.

Pasiūlymus ir pastabas siųskite

Lietuvos Respublikos Seimui

adresu: Gedimino pr. 53, LT-01109 Vilnius

arba el. paštu [email protected]



2015 m.
2014 m.
2012-2013 m.
Komiteto dokumentai


© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ