2016 m. gegužės 4 d. pranešimas žiniasklaidai
Gegužės 4 d. posėdyje Seimo Ekonomikos komitetas svarstė Valstybės įmonės Lietuvos oro uostų valdomų oro uostų koncesijos įstatymo projektą Nr. XIIP-3902 ir jį lydinčiuosius teisės aktus (Nr. XIIP-3903, Nr. XIIP-3904, Nr. XIIP-3905, Nr. XIIP-3906 ), kuriais siekiama nustatyti teisines ir organizacines tarptautinių Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostų, kuriuos valdo valstybės įmonė Lietuvos oro uostai, koncesijos sąlygas.
Koncesija siekiama didinti Lietuvos oro uostų transporto sistemos konkurencingumą, gerinti oro uostų veiklos valdymo efektyvumą bei užtikrinti oro uostų infrastruktūros plėtrą pritraukiant privačias investicijas. Projektais nustatomas teisinis pagrindas konkursą laimėjusiam koncesininkui suteikti leidimą Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostuose vykdyti koncesijos sutartyje numatytą ūkinę komercinę veiklą, susijusią su oro uostų infrastruktūros objektų projektavimu, statyba, plėtra, atnaujinimu, pakeitimu, remontu, valdymu, naudojimu ir (ar) priežiūra, teikti viešąsias paslaugas, taip pat valdyti ir (ar) naudoti valstybės turtą. Šių oro uostų infrastruktūra visiškai išliktų valstybės nuosavybe, koncesijos sutartyje numatant oro uostų valdymo ir plėtros sąlygas. Kiekvieno oro uosto valdymas ir plėtra sutartimi būtų reguliuojami atskirai, atsižvelgiant į esamą oro uostų infrastruktūrą, jos būklę ir sudėtį, veiklos modelį, regioninę ir valstybinę oro uosto reikšmę, suinteresuotų šalių interesus. Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba jos įgaliota institucija prižiūrėtų ir kontroliuotų koncesijos sutarties ir koncesininko įsipareigojimų tinkamą vykdymą.
Įgyvendinant Lietuvos oro uostų koncesijos projektą, numatomos papildomos pajamos į valstybės biudžetą, nekeičiant valstybės nuosavybės į oro uostų valdomą turtą ir neprarandant jo kontrolės, tačiau optimaliai jį išnaudojant, vystant ir sukuriant papildomus pajėgumus keleiviams vežti per Lietuvos oro uostus pagal geriausią oro uostų valdymo tarptautinę praktiką.
Komitetas, atsižvelgdamas į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas, Audito bei Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetų išvadas pritarė komiteto patobulintam įstatymo projektui ir pasiūlė, kad sprendimą dėl oro uostų koncesijos, pagal kurią Lietuvos Respublika prisiimtų turtinius įsipareigojimus (įskaitant galimą civilinę atsakomybę, atsirandančią pagal koncesijos sutartį) viršijančius 58 000 000 eurų priima, Lietuvos Respublikos Seimas Lietuvos Respublikos Vyriausybės siūlymu.
Komitetas taip pat pasiūlė nustatyti papildomas saugumo garantijas – pasibaigus koncesijos sutarčiai, įgyvendinant koncesijos sutartį naujai pastatyti pastatai, statiniai ir įrenginiai, kurie nuosavybės teise priklauso koncesininkui ar tretiesiems asmenims, kuriems koncesininkas išnuomojo, subnuomojo ar suteikė panaudai žemės sklypus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimui ir nustatyta tvarka perduodami valstybei nuosavybės teise.
Parengė
Ekonomikos komiteto biuro patarėjas
Darius Šaltmeris, tel. (8 5) 239 6757, el. p. Darius.Š[email protected]