PATVIRTINTA
Ekonomikos komiteto
2016 m.spalio 12 d.
protokoliniu nutarimu
(protokolas Nr. 108-P-31)
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
EKONOMIKOS KOMITETO
2016 M. VIII (PAVASARIO) SESIJOS VEIKLOS ATASKAITA
- BENDROJI EKONOMIKOS KOMITETO INFORMACIJA
1. Įstatymų ir kitų teisės aktų projektų svarstymas
|
1.
|
Seimo pavedimai komitetui
Iš jų kaip pagrindiniam komitetui
kaip papildomam komitetui
|
55
42
13
|
2.
|
ES teisės aktų svarstymas
|
30
|
3.
|
ERK pavedimu pateiktos išvados
|
28
|
4.
|
Komiteto pateiktos išvados
Iš jų kaip pagrindinis komitetas
kaip papildomas komitetas
|
60
46
14
|
5.
|
Komiteto iniciatyva sudarytos darbo grupės teisės aktų projektų rengimui ir kitiems aktualiems klausimams nagrinėti
|
-
|
6.
|
Kitų komitetų prašymu ir komiteto iniciatyva pateiktos išvados
|
2
|
2. Posėdžiai ir klausymai
|
1..
|
Komiteto posėdžiai
Iš jų: išvažiuojamieji
bendri su kitais komitetais
|
25
1
2
|
2.
|
Klausymai (teisės aktų)
|
41
|
3. Svarstyta Parlamentinės kontrolės klausimų 6
|
4. Pareiškimų ir raštų nagrinėjimas
|
1.
|
Gauta pareiškimų, raštų ir kitų dokumentų
|
145
|
2.
|
Parengta atsakymų ir raštų
|
67
|
5. Renginiai
|
1.
|
Surengta konferencijų, seminarų, diskusijų
|
3
|
2.
|
Kiti renginiai
|
-
|
6. Tarptautiniai ryšiai
|
1.
|
Surengta vizitų
|
2
|
2.
|
Priimta delegacijų
|
-
|
-
-
EKONOMIKOS KOMITETO SUDĖTIS
Seimo Ekonomikos komiteto sudėtis buvo patvirtinta Seimo nutarimu „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo komitetų sudėties patvirtinimo“ (Nr. XII-14, 2012-11-22; Nr. XII-29, 2012-12-04; Nr. XII-61, 2012-12-18; Nr. XII-325, 2013-05-16; Nr. XII-1006, 2014-07-10, paskelbta TAR 2014-07-11, i. k. 2014-10125; Nr. XII-1625, 2015-04-16, paskelbta TAR 2015-04-16, i. k. 2015-05862).
VIII (pavasario) sesijos metu Ekonomikos komitetas dirbo būdamas tokios sudėties:
-
Remigjus ŽEMAITAITIS – pirmininkas (nuo 2012-12-06),
-
Artūras SKARDŽIUS – pirmininko pavaduotojas (nuo 2012-12-06),
-
Kęsturis DAUKŠYS – narys,
-
Sergej DMITRIJEV – narys,
-
Šarūnas GUSTAINIS – narys
-
Zbignev JEDINSKIJ – narys,
-
Dainius KREIVYS – narys,
-
Arvydas MOCKUS – narys,
-
Jurgis RAZMA– narys,
-
Rimantas SINKEVIČIUS – narys,
-
Birutė VĖSAITĖ – narė,
-
Rokas ŽILINSKAS – narys.
III. AKTUALIAUSI DARBAI
Svarbiausi teisės aktai, kurie buvo priimti Seimo pavasario (VIII) sesijoje:
1. Lietuvos Respublikos valstybės įmonės Lietuvos oro uostų valdomų oro uostų koncesijos įstatymas (priimtas 2016 m. birželio 2 d. Nr. XII-2393, įsigalioja 2016-06-16) ir jį lydintys: Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo Nr. VIII-2066 3, 72 straipsnių ir priedo pakeitimo (priimtas 2016 m. birželio 9 d. Nr. XII-2417, įsigalioja 2016-06-16), Lietuvos Respublikos transporto veiklos pagrindų įstatymo Nr. I-1863 9 ir 15 straipsnių pakeitimo (priimtas 2016 m. birželio 2 d. Nr. XII-2395, įsigalioja 2016-06-16), Lietuvos Respublikos strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių ir įrenginių bei kitų nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių įstatymo Nr. IX-1132 3 straipsnio pakeitimo (priimtas 2016 m. birželio 2 d. Nr. XII-2396, įsigalioja 2016-06-16), Lietuvos Respublikos koncesijų įstatymo Nr. I-1510 1 straipsnio pakeitimo (priimtas 2016 m. birželio 2 d. Nr. XII-2397, įsigalioja 2016-06-16) įstatymai. Koncesija siekiama didinti Lietuvos oro uostų transporto sistemos konkurencingumą, gerinti oro uostų veiklos valdymo efektyvumą bei užtikrinti oro uostų infrastruktūros plėtrą pritraukiant privačias investicijas. Priimtais įstatymais nustatomas teisinis pagrindas konkursą laimėjusiam koncesininkui suteikti leidimą Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostuose vykdyti koncesijos sutartyje numatytą ūkinę komercinę veiklą, susijusią su oro uostų infrastruktūros objektų projektavimu, statyba, plėtra, atnaujinimu, pakeitimu, remontu, valdymu, naudojimu ir (ar) priežiūra, teikti viešąsias paslaugas, taip pat valdyti ir (ar) naudoti valstybės turtą. Šių oro uostų infrastruktūra visiškai išliktų valstybės nuosavybe, koncesijos sutartyje numatant oro uostų valdymo ir plėtros sąlygas. Kiekvieno oro uosto valdymas ir plėtra sutartimi būtų reguliuojami atskirai, atsižvelgiant į esamą oro uostų infrastruktūrą, jos būklę ir sudėtį, veiklos modelį, regioninę ir valstybinę oro uosto reikšmę, suinteresuotų šalių interesus. Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba jos įgaliota institucija prižiūrėtų ir kontroliuotų koncesijos sutarties ir koncesininko įsipareigojimų tinkamą vykdymą.
Įgyvendinant Lietuvos oro uostų koncesijos įstatymą, numatomos papildomos pajamos į valstybės biudžetą, nekeičiant valstybės nuosavybės į oro uostų valdomą turtą ir neprarandant jo kontrolės, tačiau optimaliai jį išnaudojant, vystant ir sukuriant papildomus pajėgumus keleiviams vežti per Lietuvos oro uostus pagal geriausią oro uostų valdymo tarptautinę praktiką.
2. Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso 23 ir 231 straipsnių pakeitimo įstatymas (priimtas 2016 m. gegužės 19 d. Nr. XII-2363, įsigalioja 2016-07-01, Įstatymo 3 straipsnis įsigaliojo 2016-06-03). Priimtas įstatymas įtvirtina viešosios geležinkelių infrastruktūros objektų užimamos valstybinės žemės ir viešosios geležinkelių infrastruktūros objektų nuomos atvejų ir sąlygų (nuomos būdus, terminus, nuomos sutarties sutraukimo sąlygas) reglamentavimą.
Šio įstatymo įgyvendinimas turės teigiamos įtakos verslo sąlygoms ir plėtrai, kadangi asmenys, kurie suinteresuoti viešosios geležinkelių infrastruktūros objektų užimamos valstybinės žemės ir viešosios geležinkelių infrastruktūros objektų nuoma, turės didesnes galimybes šį turtą išsinuomoti bei susikurti ekonomiškai naudingesnes sąlygas jų vykdomai veiklai vykdyti ir plėsti.
3. Lietuvos Respublikos Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymo Nr. I-1340 1, 2, 23, 25 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 251 straipsniu įstatymas (priimtas 2016 m. birželio 16 d. Nr. XII-2427, įsigalios 2017-01-01, Įstatymo 6 straipsnio 3 dalis įsigaliojo 2016-06-22, Įstatymo 2 straipsnis ir 3 straipsnyje išdėstyto Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymo 23 straipsnio 1 dalis įsigaliojo 2016-07-01). Priimtu įstatymu siekiama sukurti sąlygas uosto žemės nuomininkų rotacijai, taip pat suteikia realias priemones uosto žemės nuomos sutarties šalims skatinti didesnes investicijas į infrastruktūrą ir suprastruktūrą bei daryti įtaką uosto vystymosi plėtrai, apsaugoti uosto įmonių darbuotojų teises ir teisėtus interesus, užtikrinant uosto žemės nuomininkų teisėtus interesus ir lūkesčius, nepažeidžiant konstitucinės turto savininko teisės į nuosavybę.
4. Lietuvos Respublikos Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymo Nr. I-1340 2, 7, 10, 14, 17, 18, 21, 33 straipsnių pakeitimo, Įstatymo papildymo 312 straipsniu ir priedu, 13, 15 ir 20 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymas (priimtas 2016 m. birželio 29 d. Nr. XII-2540, įsigalios 2017-01-01). Įstatymu siūloma numatyti pagrindinius reikalavimus dėl veiklos laisvajame uoste vykdymo ir dėl uosto įrenginio (terminalo) atitikties akto išdavimo, atsisakymo jį išduoti, galiojimo, galiojimo sustabdymo, galiojimo sustabdymo panaikinimo ir galiojimo panaikinimo. Taip pat siekiama panaikinti reikalavimą tvirtinti valstybės įmonės Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos metinę pajamų ir išlaidų sąmatą ir numatyti veiklos strategijos tvirtinimą.
5. Lietuvos Respublikos Geležinkelių transporto kodekso 3, 4, 41, 7, 11, 14, 23, 24, 25, 28, 29 straipsnių, priedo pakeitimo ir Kodekso papildymo 61, 71 straipsniais, ketvirtuoju1 skirsniu įstatymas (priimtas 2016 m. birželio 23 d. Nr. XII-2488, įsigalios 2016-11-01). Įstatymu siekiama į nacionalinę teisę perkelti Direktyvos 2012/34 ES, kuria sukuriama bendra Europos geležinkelio erdvė, nuostatas, susijusias su rinkliavos už naudojimosi viešąja geležinkelio infrastruktūra surinkimo sistemos pakeitimu; naudojimosi viešąja geležinkelio infrastruktūra ir geležinkelių įrenginių paslaugomis atskyrimu; prieigos prie geležinkelių paslaugų įrenginių ir šiuose įrenginiuose teikiamų paslaugų suteikimu bei geležinkelių transporto rinkos reguliuotojų funkcijų perdavimu, rinkos reguliuotojų finansavimo modelio pakeitimu. Siūloma, kad rinkos reguliuotojo funkcijos būtų finansuojamos iš geležinkelio įmonių (vežėjų) mokamų įmokų. Šios įmokos dydis būtų 5 eurai už vieną milijoną bruto tonkilometrių. Taip pat siūloma, kad geležinkelių transporto rinkos reguliuotojo funkcijos iš Konkurencijos tarnybos būtų perduotos Ryšių reguliavimo tarnybai. Minėta funkcija Ryšių reguliavimo tarnybai perduodama nuo 2016 m. lapkričio 1 d.
6. Lietuvos Respublikos energijos išteklių rinkos įstatymo Nr. XI-2023 1 straipsnio pakeitimo įstatymas (priimtas 2016 m. birželio 23 d. Nr. XII-2498, įsigaliojo 2016-07-15, išskyrus šio straipsnio 2 dalį t.y. Lietuvos Respublikos Vyriausybė iki 2016 m. liepos 14 d. įpareigota priimti šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus). Įstatymu įtvirtinama pirmenybė visų be išlygos Įstatyme nurodytų energijos išteklių, t.y. biokuro ir gamtinių dujų, kurie yra naudojami tiek šilumos, tiek elektros gamybai, įsigijimą vykdyti per biržą, išskyrus, kai kitais būdais yra ekonomiškai naudingiau arba nebuvo galima įsigyti reikalingo kiekio, arba įstatymai nustato privalomus vykdyti reikalavimus dėl energijos išteklių įsigijimo šaltinio ir (ar) būdo. Priimtas įstatymas sudarys prielaidas pagerinti verslo sąlygas gamtinių dujų sektoriuje, skatins konkurencingumą tarp rinkos dalyvių, taip pat bus prisidedama prie siekio sukurti efektyviai veikiančią gamtinių dujų rinką.
7. Lietuvos Respublikos metrologijos įstatymo Nr. I-1452 2, 9, 12 straipsnių ir priedo pakeitimo įstatymas (priimtas 2016 m. balandžio 21 d. Nr. XII-2323, įsigaliojo 2016-04-27). Priimtu Įstatymu perkeltos Europos Sąjungos direktyvų (toliau – Direktyvos) nuostatos, siekiant suderinti Metrologijos įstatyme įtvirtintas sąvokas su pateiktomis Direktyvose, taip pat užtikrinti, kad matavimo priemonės, neatitinkančios techninių reglamentų arba su matavimo priemonių teisiniu metrologiniu reglamentavimu susijusių teisės aktų reikalavimų, galėtų būti rodomos mugėse, parodose ir kituose viešuose renginiuose, papildyti Lietuvos metrologijos inspekcijos, kaip rinkos priežiūros institucijos, atliekamas funkcijas bei patikslinti Metrologijos įstatymu įgyvendinamų Europos Sąjungos teisės aktų sąrašą.
Taip pat, siekiant įgyvendinti vieną iš esminių Naujojo požiūrio direktyvų, kurios yra įgyvendintos priimtu Įstatymu, tikslų – vykdyti visapusišką rinkos priežiūros politiką, užtikrinant reikalavimų vykdymą per visą ciklą, kol gaminys (šiuo atveju – matavimo priemonės) yra rinkoje, patikslintos Metrologijos įstatymo nuostatos, susijusios su matavimo priemonių tiekimu rinkai, įtraukiant ir šių priemonių pateikimą rinkai bei pradėjimą naudoti. Pažymėtina, kad visiškas direktyvų įgyvendinimas bus užtikrintas priėmus atitinkamus techninius reglamentus (Neautomatinių svarstyklių techninį reglamentą ir Matavimo priemonių techninį reglamentą). Taip pat papildytos Lietuvos metrologijos inspekcijos funkcijos, apibrėžtas Metrologijos įstatymo 9 straipsnio 3 dalyje, numatant, kad Inspekcija atlieka paskirtųjų įstaigų priežiūrą.
IV. Parlamentinės kontrolės klausimai
Komitetas, vykdydamas ūkio valdymo ir kontrolės institucijų veiklos parlamentinę kontrolę, Seimo pavasario (VIII) sesijos metu nagrinėjo šiuos svarbius parlamentinės kontrolės klausimus:
1. Viešųjų pirkimų tarnybos 2015 metų veiklos ataskaita. Ekonomikos komitetas 2016 m. birželio 8 d. posėdyje apsvarstė ir bendru sutarimu pritarė Viešųjų pirkimų tarnybos 2015 metų veiklos ataskaitai.
2. Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2015 metų veiklos ataskaita. 2016 m. birželio 1 d. posėdyje išklausyta Komisijos pirmininkės Ingos Žilienės informacija apie 2015 metų VKEKK veiklos rezultatus. 2016 m. birželio 8 d. posėdyje komitetas pritarė Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2015 metų veiklos ataskaitai ir pateikė pasiūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei.
3. Valstybinio audito ataskaita „Valstybei svarbūs ekonominiai projektai“. 2016 m. birželio 1 d. Ekonomikos komitetas svarstė Valstybinio audito ataskaitą. Posėdyje kilus diskusijai dėl valstybei svarbių ekonominių projektų įgyvendinimo problemų, komitetas nusprendė šio klausimo svarstyme daryti pertrauką. 2016 m. birželio 8 d. posėdyje pritarė Valstybinio audito ataskaitoje „Valstybei svarbūs ekonominiai projektai“ pateiktoms išvadoms ir rekomendacijoms. Komitetas pagal institucijų kompetenciją pateikė pasiūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei, Ūkio ministerijai ir Lietuvos Respublikos valstybės kontrolei.
4. Audito komiteto 2016 m. balandžio 6 d. sprendimas Nr. 141-S-2 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės rekomendacijų įgyvendinimo“. 2016 m. birželio 8 d. posėdyje Ekonomikos komitetas bendru sutarimu pritarė Valstybės kontrolės rekomendacijų įgyvendinimo ataskaitoje pateiktoms išvadoms ir rekomendacijoms ir pateikė pasiūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei ir Ūkio ministerijai.
V. Europos Sąjungos reikalų svarstymas ir sprendimai
Europos reikalų komiteto pavedimu Ekonomikos komitetas analizavo, svarstė Europos Sąjungos pasiūlymus, teikė jiems savo išvadas ir pasiūlymus dėl Vyriausybės pozicijų. Buvo apsvarstyta:
1. Komisijos Komunikatas Europos Parlamentui, Tarybai, Europos centriniam bankui, Europos Ekonomikos ir Socialinių reikalų komitetui, Regionų komitetui ir Europos investicijų bankui. 2016 m. metinė augimo apžvalga. Ekonomikos atsigavimo stiprinimas ir konvergencijos skatinimas. Nr.COM(2015) 690 final Nr. ES-15-55.
2. Komisijos Komunikatas Europos Parlamentui, Tarybai, Europos ekonomikos ir socialinių reikalų komitetui ir Regionų komitetui "Uždaro ciklo kūrimas. ES žiedinės ekonomikos veiksmų planas" Nr. COM(2015)614 Nr. ES-15-65.
3. Pasiūlymas dėl Europos Parlamento ir Tarybos Direktyvos, dėl valstybių narių įstatymų ir kitų teisės aktų, susijusių su gaminių ir paslaugų prieinamumo reikalavimais, suderinimo Nr. COM/2015/615 Nr. ES-15-66.
4. Komisijos Komunikatas Europos Parlamentui, Tarybai, Europos ekonomikos ir socialinių reikalų komitetui „Europos skaitmeninės sutartys. Išlaisvinti e. prekybos potencialą“ Nr. COM/2015/633 Nr. ES-15-67.
5. Komisijos Komunikatas „Investavimas į darbo vietų kūrimą ir ekonomikos augimą. Kuo geriau panaudoti Europos struktūrinių ir investicijų fondų lėšas“ Nr. COM/2015/639 Nr. ES-15-71.
6. Komisijos Komunikatas Europos Parlamentui, Tarybai, Europos ekonomikos ir socialinių reikalų komitetui "2016 m. metinė Sąjungos Europos standartizacijos darbo programa" Nr. COM/2015/686 Nr. ES-16-06.
7. Pasiūlymas dėl Europos Parlamento ir Tarybos Reglamento dėl bendrųjų civilinės aviacijos taisyklių, kuriuo įsteigiama Europos Sąjungos aviacijos saugos agentūra ir panaikinamas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 216/2008 Nr. COM/2015/613 Nr. ES-16-08.
8. Pasiūlymas dėl Europos Parlamento ir Tarybos Reglamento dėl motorinių transporto priemonių ir jų priekabų bei tokioms transporto priemonėms skirtų sistemų, komponentų ir atskirų techninių mazgų patvirtinimo ir rinkos priežiūros Nr. COM/2016/31 Nr. ES-16-16.
9. Komisijos Komunikatas Europos Parlamentui, Tarybai, Europos ekonomikos ir socialinių reikalų komitetui ir Regionų komitetui ES šildymo ir vėsinimo strategija Nr. COM/2016/51 Nr. COM(2015) 572 Nr. ES-16-24.
10. Pasiūlymas dėl Europos Parlamento ir Tarybos Reglamento dėl dujų tiekimo
saugumo užtikrinimo priemonių, kuriuo panaikinamas Reglamentas (ES) Nr.994/2010 Nr. ES-16-26.
11. Pasiūlymas dėl Europos Parlamento ir Tarybos sprendimo, kuriuo nustatomas keitimosi informacija apie tarpvyriausybinius valstybių narių ir trečiųjų šalių energetikos susitarimus bei teisiškai neprivalomas priemones mechanizmas ir panaikinamas Sprendimas Nr. 994/2012/ES Nr. COM/2016/53 Nr. ES-16-27.
12. Komisijos Komunikatas Europos Parlamentui, Tarybai, Europos ekonomikos ir socialinių reikalų komitetui ir Regionų komitetui dėl ES suskystintų gamtinių dujų naudojimo ir dujų laikymo strategijos Nr. COM/2016/49 Nr. ES-16-28.
13. Europos Komisijos 2016 m. vasario 26 d. paskelbta "Šalies ataskaita. Lietuva 2016 m. Nr. SWD/2016/83 Nr. ES-16-29.
14. Komisijos Komunikatas Europos Parlamentui, Tarybai, Europos Centriniam bankui ir euro grupei 2016 m. Europos semestras. Struktūrinių reformų pažangos vertinimas, makroekonominio disbalanso prevencija ir naikinimas ir pagal Reglamentą (ES) Nr. 1176/2011 atliktų nuodugnių apžvalgų rezultatai. Nr. COM/2016/95 Nr. ES-16-37.
15. Pasiūlymas dėl Europos Parlamento ir Tarybos Direktyvos dėl vidaus vandenų laivybos srities profesinių kvalifikacijų pripažinimo, kuria panaikinamos Tarybos direktyvos 96/50/EB ir 91/672/EEB Nr. COM/2016/82 Nr.ES-16-45.
16. 2016 metų Nacionalinės reformų darbotvarkės projektas.
17. Komisijos Komunikatas Europos Parlamentui, Tarybai, Europos Ekonomikos ir socialinių reikalų komitetui ir Regionų komitetui Europos debesijos iniciatyva. Konkurencingos duomenų ir žinių ekonomikos kūrimas Europoje, Nr. COM/2016/178 Nr. ES-16-57.
18. Komunikatas Europos Parlamentui, Tarybai, Europos Ekonomikos ir socialinių reikalų komitetui ir Regionų komitetui Europos pramonės skaitmeninimas. Naudojimasis visais bendrosios skaitmeninės rinkos privalumais, Nr.COM/2016/180 Nr. ES-16-59.
19. Tarybos Rekomendacijos Lietuvai (CSR) Nr. COM/2016/335 Nr. ES-16-68.
20. Komisijos Komunikatas Europos Parlamentui, Europos Vadovų Tarybai, Tarybai, Europos ekonomikos ir socialinių reikalų komitetui ir Regionų komitetui "Europa vėl investuoja. Investicijų plano Europai rezultatų apžvalga ir tolesni veiksmai" Nr. COM/2016/359 Nr. ES-16-71.
21. Komisijos Komunikatas Europos Parlamentui, Europos Vadovų Tarybai, Tarybai, Europos ekonomikos ir socialinių reikalų komitetui ir Regionų komitetui "Europa vėl investuoja. Investicijų plano Europai rezultatų apžvalga ir tolesni veiksmai" Nr. COM/2016/359 Nr. ES-16-74.
22. Pasiūlymas dėl Europos Parlamento ir Tarybos Reglamento dėl geografinio blokavimo ir kitokių formų diskriminavimo dėl klientų pilietybės, gyvenamosios arba įsisteigimo vietos problemos sprendimo būdų, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (EB) Nr. 2006/2004 ir Direktyva 2009/22/EB Nr. COM/2016/289 Nr. ES-16-75.
23. Pasiūlymas dėl Tarybos įgyvendinimo Reglamento, kuriuo pakeičiami Reglamento (EB) Nr. 1346/2000 dėl bankroto bylų A, B ir C prieduose pateikti bankroto bylų, likvidavimo bylų ir likvidatorių sąrašai Nr. COM/2016/366 Nr. ES-16-77.
24. Pasiūlymas dėl Europos Parlamento ir Tarybos Direktyvos, kuria iš dalies keičiama Direktyva 2009/45/EB dėl keleivinių laivų saugos taisyklių ir standartų Nr. COM/2016/369 Nr.ES-16-78.
25. Pasiūlymas dėl Europos Parlamento ir Tarybos Direktyvos dėl inspektavimo, kuriuo užtikrinamas saugus reguliariąsias paslaugas teikiančių ro-ro keltų ir greitaeigių keleivinių laivų eksploatavimas, sistemos, kuria iš dalies keičiama Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2009/16/EB dėl uosto valstybės kontrolės ir panaikinama Tarybos direktyva 1999/35/EB Nr. COM/2016/371 Nr. ES-16-79.
26. Komisijos Komunikatas Europos Parlamentui, Tarybai ir Europos Ekonomikos ir socialinių reikalų komitetui „2017 m. Sąjungos Europos standartizacijos darbo programa“ {SWD(2016) 185 final} Nr. COM/2016/357 Nr.EW-16-81.
27. Pasiūlymas dėl Europos Parlamento Ir Tarybos Direktyvos, kuria iš dalies keičiama Tarybos direktyva 98/41/EB dėl įplaukiančiuose į ir išplaukiančiuose iš Bendrijos valstybių narių uostų keleiviniuose laivuose esančių asmenų registracijos ir Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2010/65/ES dėl pranešimo formalumų, taikomų į valstybių narių uostus įplaukiantiems ir (arba) iš jų išplaukiantiems laivams Nr. COM/2016/370 Nr. ES-16-83.
28. Dėl Europos Sąjungos reikalų svarstymo tvarkos Lietuvos Respublikos Seime pakeitimų.
VI. Tarptautiniai ryšiai
1. 2016 m. gegužės 15–18 dienomis Ekonomikos komiteto pirmininkas Remigijus Žemaitaitis dalyvavo Atėnuose (Graikijos Respublika) konferencijoje „365 įvairialypio turizmo dienos“.
2. 2016 m. balandžio 3–5 dienomis Ekonomikos komiteto pirmininkas Remigijus Žemaitaitis dalyvavo Hagoje (Nyderlandų Karalystė) Nyderlandų Karalystės pirmininkavimo Europos Sąjungos Tarybai parlamentinio matmens tarpparlamentinėje konferencijoje energetikos, inovacijų ir žiedinės ekonomikos klausimais.
Komiteto pirmininkas Remigijus Žemaitaitis