Pranešimai žiniasklaidai 

EN

Sveikatos reikalų pirmininkė D. Mikutienė: sveikatos priežiūros įstaigoms už paslaugas turi būti apmokėta


2016 m. birželio 22 d. pranešimas žiniasklaidai

 

Šiandien Sveikatos reikalų komitetas svarstė pasiūlymus Lietuvos Respublikos Prezidentės pateiktam Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 2, 45 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 152, 153 straipsniais įstatymo projektui Nr. XIIP-3558(3).

Projektu siūloma įtvirtinti asmens sveikatos priežiūros įstaigų vertinimo sistemą, taip pat spręsti pacientų laukimo eilių asmens sveikatos priežiūros (ASP) įstaigose problemas. Šiandien komitetas apsvarstė komiteto pirmininkės D. Mikutienės teiktus pasiūlymus įstatymo projektui.

Projekto 2 straipsnio 12 dalyje numatomos poveikio priemonės asmens sveikatos priežiūros įstaigoms tais atvejais, kai jų veiklos vertinimo rezultatai nesiekia grupės vidurkio. Įtvirtinama prievolė įstaigos steigėjams ar savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai  privalomai turės priimti 152 straipsnio 12 dalyje nurodytus sprendimus, o teritorinėms ligonių kasoms sumažinti įstaigos finansavimą. D. Mikutienė abejoja, ar toks įstaigų „dvigubas baudimas“ yra proporcingas siekiamiems tikslams ir registravo pasiūlymą, kuriuo siūlė atsisakyti ketinimų mažinti ASP įstaigoms finansavimą už veiklos rezultatus. D. Mikutienė pažymėjo, kad finansavimo mažinimas VLK nustatyta tvarka prieštarauja Sveikatos sistemos įstatymo 3 straipsnio 5 punktui, taip pat neatitinka Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 2013 m. lapkričio 6 d. nutarimo nuostatų, kad Sveikatos priežiūros paslaugų finansavimo iš privalomojo Sveikatos draudimo lėšų sąlygas ir apribojimus nustato įstatymo leidėjas.

D. Mikutienė taip pat pasiūlė reglamentuoti ASP paslaugų apmokėjimą tais atvejais, kuomet ASP įstaiga suteikia paslaugą, viršijančią TLK ir įstaigos sutartyje numatytą suteikti paslaugų skaičių ir startinę sumą, t.y. apmokamos turėtų būti visos ASP paslaugos, suteiktos nustatytais terminais, o asmens sveikatos priežiūros paslaugos, suteiktos už didesnę sumą, nei numatyta teritorinės ligonių kasos ir asmens sveikatos priežiūros įstaigos sutartyje, apmokamos sveikatos apsaugos ministro nustatyta terminais.

D. Mikutienė pasiūlė išbraukti 3 straipsnio 11 dalį, pagal kurią ASP įstaigos finansavimas būtų mažinamas, jei paslauga suteikiama praleidus nustatytus terminus. Komiteto pirmininkės nuomone, toks ženklus finansavimo mažinimas už pradelstus terminus yra neproporcingas siekiamiems tikslams. Eilių gydymo įstaigose priežasčių yra daugybė, iš kurių pagrindinė neadekvačiai mažas valstybės įsipareigojimams ir keliamiems reikalavimams paslaugų kokybei finansavimas. Be to, atkreiptinas dėmesys, kad gydytojų pasiskirstymas Lietuvoje yra netolygus, eilės dažniausiai susidaro pas tuos specialistus, kurių labai trūksta, o net ir esamiems specialistams dirbti didesniais krūviais neleidžia darbo įstatymai. „Todėl akivaizdu, kad vien sveikatos priežiūros įstaigų pastangomis, eilių problema nebus išspręsta. Be to, neaišku, kas padengtų ASP paslaugų teikimo išlaidas (medikų darbo užmokesčio, laboratorinių tyrimų ir kitas išlaidas) minėtais atvejais, nes  pačios gydymo įstaigos, būdamos ne pelno organizacijos, tokių resursų neturės“, – teigė D. Mikutienė.

Į Sveikatos reikalų komitetą kreipėsi Nacionalinė sveikatos priežiūros įstaigų asociacija, Lietuvos gydytojų vadovų sąjunga, Lietuvos rajonų ligoninių asociacija ir Lietuvos ligoninių asociacija, išreikšdami pritarimą minėtiems D. Mikutienės pasiūlymams. Pažymėtina, kad komiteto nariai D. Mikutienės pasiūlymams nepritarė, tačiau dėl šių pasiūlymų dar bus balsuojama Seimo plenariniame posėdyje.

 

Simona Šimonienė

Sveikatos reikalų komiteto biuras (tel. (8 5) 239 6783, el. p. simona.simoniene@lrs.lt)

 

 

 

 

 



2015 metai
2014 metai
2013 metai
2012 metai


© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ