Teisės aktų projektų svarstymas 

EN

Administracinių nusižengimų kodekso 395 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-3921ES


Pastabų ir pasiūlymų laukiame iki 2016-04-29

 

Administracinių nusižengimų kodekso 395 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-3921ES

 

Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai

Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 395 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto (toliau – įstatymo projektas) tikslas – užtikrinti 2010 m. kovo 25 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 255/2010, kuriuo nustatomos bendrosios oro eismo srautų valdymo taisyklės (OL 2010 L 80, p. 10) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 255/2010), 15 straipsnio nuostatų įgyvendinimą – papildyti Administracinių nusižengimų kodekso (toliau – ANK) 395 straipsnyje nurodytų subjektų, kuriems taikomos sankcijos už bendrųjų oro eismo srautų valdymo taisyklių pažeidimus, sąrašą ir išplėsti subjektų, kuriems pagal Reglamentą (ES) Nr. 255/2010 taikytina administracinė atsakomybė, ratą.

Reglamento Nr. 255/2010 1 straipsnio 3 dalyje nurodoma, kad bendrosios oro eismo srautų valdymo taisyklės taikomos subjektams, dalyvaujantiems oro eismo srautų valdymo procesuose:

- orlaivių naudotojams;

- oro navigacijos paslaugų teikėjams (oro eismo paslaugų (toliau – OEP) padaliniams, įskaitant OEP pranešimų punktus ir aerodromų skrydžių valdymo tarnybas, oro navigacijos informacijos tarnyboms, su oro erdvės valdymu susijusiems subjektams, vietiniams oro eismo srautų valdymo padaliniams);

- oro uostų valdymo organizacijoms (oro uostus valdančioms įmonėms);

- koordinuojamų oro uostų laiko tarpsnių koordinatoriams;

- centriniam oro eismo srautų valdymo padaliniui (toliau – centrinis ATFM).

Įvertinus tai, kad ANK 395 straipsnyje nurodoma, kad už bendrųjų oro eismo srautų valdymo taisyklių pažeidimus sankcijos taikomos orlaivių naudotojams ir oro navigacijos paslaugų teikėjų vadovams, ir siekiant užtikrinti tinkamą Reglamento (ES) Nr. 255/2010
15 straipsnio nuostatų taikymą, būtina papildyti ANK 395 straipsnį nuostata, kad už bendrųjų oro eismo srautų valdymo taisyklių pažeidimus sankcijos būtų taikomos ir oro uostus valdančių įmonių vadovams, taip pat koordinuojamų oro uostų laiko tarpsnių koordinatoriams – fiziniams asmenims ir koordinatorių – juridinių asmenų, vadovams.

Reglamento (ES) Nr. 255/2010 3 straipsnio 1 dalyje nurodyta, kad visi šio reglamento
1 straipsnio 3 dalyje nurodyti subjektai oro eismo srautų valdymo priemones planuoja, koordinuoja ir taiko laikydamiesi Reglamento (ES) Nr. 255/2010 priede nurodytų Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) dokumentų nuostatų. Oro uostų valdymo organizacijos (oro uostus valdančios įmonės), vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 255/2010 8 ir 10 straipsnių nuostatomis, yra atsakingos už pranešimus apie įvykius, galinčius turėti įtakos skrydžių valdymo pajėgumams ar oro eismo poreikiui, taip pat už pasirengimą kritinių įvykių koordinavimui.

Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 255/2010 9 straipsnio nuostatomis, koordinuojamų oro uostų laiko tarpsnių koordinatoriai yra atsakingi už oro uostų laiko tarpsnių ir skrydžio planų suderinamumą ir prieigos prie priimtų skrydžio planų užtikrinimą. Atsižvelgiant į tai, kad vadovaujantis ICAO rekomendacijomis centrinis ATFM yra įsteigtas prie Europos saugios oro navigacijos organizacijos Eurokontrolės ir yra atsakingas už oro eismo srautų valdymo priemonių planavimą, koordinavimą ir taikymą Europos saugios oro navigacijos organizacijos Eurokontrolės šalims narėms, jam nėra taikoma administracinė atsakomybė.

Įvertinus Reglamento (ES) Nr. 255/2010 1 straipsnio 3 dalyje pateiktą subjektų, kuriems taikomos Reglamento (ES) Nr. 255/2010 nuostatos, sąrašą, išnagrinėjus šių subjektų pareigas ir įvertinus galimas pasekmes, kilusias iš bendrųjų oro eismo srautų valdymo taisyklių nesilaikymo, taip pat vadovaujantis proporcingumo principu, oro uostus valdančių įmonių vadovus ir koordinuojamų oro uostų laiko tarpsnių koordinatorius tikslinga priskirti ANK 395 straipsnio subjektams, kuriems taikomos didesnės piniginės baudos.

 

Pasiūlymus ir pastabas siųskite

Lietuvos Respublikos Seimui

adresu: Gedimino pr. 53, LT-01109 Vilnius

el. paštu [email protected]



2015
2014
2013
Komiteto dokumentai


© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ