Teisės aktų projektų svarstymas 

EN

Administracinių teisės pažeidimų kodekso 214(19), 214(20), 214(21) ir 214(22) straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-3882 Administracinių nusižengimų kodekso 12, 79, 124, 146, 477 ir 548 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-3883


Pastabų ir pasiūlymų laukiame iki 2016-06-20

 

Administracinių teisės pažeidimų kodekso 214(19), 214(20), 214(21) ir 214(22) straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-3882

Administracinių nusižengimų kodekso 12, 79, 124, 146, 477 ir 548 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-3883

 

Įstatymų projektų rengimą paskatinusios priežastys, parengtų projektų tikslai ir uždaviniai

Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 21419, 21420, 21421 ir 21422 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto ir Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 12, 79, 124, 146, 477 ir 548 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto (toliau – įstatymų projektai) tikslas – suderinti Administracinių teisės pažeidimų kodekso (toliau – ATPK) ir Administracinių nusižengimų kodekso (toliau – ANK) nuostatas su Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo (toliau – Įstatymas) nuostatomis, taip pat numatyti galimybę taikyti švelnesnę nuobaudą – įspėjimą, o ANK – ir visai netaikyti administracinės atsakomybės tais atvejais, kai padaromi mažai pavojingi Įstatyme saugomoms vertybėms nusižengimai, ypač dėl formalių, mažareikšmių Įstatymo nuostatų pažeidimų.

2015 m. gegužės 21 d. priėmus Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo Nr. I-1418 2, 19, 22, 24, 27, 31, 32, 33, 34, 341, 41, 46, 47, 48 straipsnių pakeitimo ir 402 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymą Nr. XII-1731, Įstatyme neliko įspėjimo, kaip Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (toliau – Komisija) skiriamos poveikio priemonės už Įstatyme nustatytų reikalavimų nesilaikymą. Pažymėtina, kad Komisijos prižiūrimų ūkio subjektų veikloje dažnai pasitaiko pažeidimų, nekeliančių esminės grėsmės Įstatyme saugomoms vertybėms, laikytinų formaliais, pasižyminčių mažareikšmiškumu. Už daugelio Įstatyme nustatytų reikalavimų pažeidimą nustatyta administracinė atsakomybė. Atsižvelgiant į tai, kad mažareikšmiškumo institutas gali būti taikomas tik tuomet, kai ūkio subjektai pažeidžia teisės aktų reikalavimus ir atsakomybę bei poveikio priemones nustato specialieji įstatymai, o ne ANK, vadovaujantis proporcingumo ir protingumo principais būtų tikslinga ANK 12 straipsnyje inter alia įtvirtinti, kad ANK 79 straipsnio 5 dalyje, 124 straipsnio 1 dalyje, 146 straipsnio 1 dalyje, 477 straipsnio 1 dalyje ir 548 straipsnio 3 dalyje nurodytos veikos gali būti pripažintos mažai pavojingomis, taip pat kaip alternatyvią nuobaudą už šias veikas numatyti įspėjimą.

Atsižvelgiant į tai, kad Įstatymo 39 straipsnio 11 dalyje yra nustatyti specialūs reikalavimai televizijos reklamai ir teleparduotuvei, o Įstatymo 401 straipsnyje – specialūs reikalavimai prekių rodymui, už kurių nesilaikymą taikytina administracinė atsakomybė nėra ekspressis verbis nustatyta ANK, siekiant teisinio aiškumo ANK 146 straipsnio 1 dalyje tikslinga aiškiai įtvirtinti, kad nurodytuose straipsniuose nustatyta administracinė atsakomybė taikytina ir už reikalavimų televizijos reklamai ir teleparduotuvei, taip pat prekių rodymui pažeidimą.

2015 m. spalio 1 d., pasikeitus Įstatyme reglamentuojamam radijo ir televizijos programų retransliavimo veiklos teisiniam reguliavimui, neliko retransliavimo licencijų, o iki 2015 m. spalio 1 d. retransliuotojams, kurie retransliavimui naudoja radijo dažnių skyrimo radijo ir (ar) televizijos programoms transliuoti ir siųsti plane numatytus radijo dažnius (kanalus) išduotos retransliavimo licencijos laikomos retransliuojamo turinio licencijomis, reikalinga pakeisti ATPK 21420 straipsnį ir ANK 477 straipsnį, atitinkamai vietoj retransliavimo licencijos įrašant retransliuojamo turinio licenciją.

ANK 477 straipsnio 1 dalyje numatyta administracinė atsakomybė inter alia už retransliavimo licencijose nustatytų reikalavimų pažeidimą, tačiau sankcijoje retransliuotojas, kaip subjektas, kuriam taikytina nuobauda, nenurodytas. Analogiška nuostata yra įtvirtinta ir šiuo metu galiojančio Administracinių teisės pažeidimų kodekso 21420 straipsnio 1 dalyje, dėl ko praktikoje šio straipsnio pagrindu taikant administracinę atsakomybę kyla problemų.

Nuo 2015 m. spalio 1 d. Komisija taip pat prižiūri televizijos programų ir (ar) atskirų programų platinimo internete paslaugų teikėjų veiklą, tačiau administracinė atsakomybė už Komisijos sprendimų nevykdymą ar tokios veiklos vykdymą nesilaikant Įstatyme nustatytų reikalavimų šiems subjektams nei ATPK, nei ANK nėra nustatyta, kas gali sąlygoti jų vykdomos veiklos nebaudžiamumą.

 

Pasiūlymus ir pastabas siųskite

Lietuvos Respublikos Seimui

adresu: Gedimino pr. 53, LT-01109 Vilnius

el. paštu [email protected]



2015
2014
2013
Komiteto dokumentai


© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ