Išvados 

EN

Komisijos išvada "Dėl galimų Seimo statuto pažeidimų skiriant pagrindinį komitetą"


LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

ETIKOS IR PROCEDŪRŲ KOMISIJA

 

IŠVADA

DĖL GALIMŲ SEIMO STATUTO PAŽEIDIMŲ SKIRIANT PAGRINDINĮ KOMITETĄ

 

 

2016-09-28 Nr. 101-I-33

Vilnius

 

 

Seimo Etikos ir procedūrų komisija (toliau – Komisija): Leonardas Talmontas, Saulius Bucevičius, Vida Marija Čigriejienė, Algimantas Dumbrava, Edmundas Jonyla, Jonas Kondrotas, Vytautas Saulis, Kazys Starkevičius, gavusi Seimo Aplinkos apsaugos komiteto skundą dėl galimų Seimo statuto pažeidimų skiriant pagrindinį komitetą, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (toliau – Seimo statutas) 78 straipsnio 1 dalies 3 punkto nuostatomis, atliko tyrimą.

Etikos ir procedūrų komisija nustatė:

2016 m. birželio 7 d. Seimo vakariniame plenariniame posėdyje buvo svarstomi Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo Nr. XI-1375 2, 5, 16 ir 22 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4444 (bei lydimasis Elektros energetikos įstatymo Nr. VIII-1881 16 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4445) bei Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo Nr. XI-1375 13 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-2958 (toliau – Projektai). Darbotvarkėje buvo numatyta, kad pagrindiniu komitetu šiems Projektams siūlomas Aplinkos apsaugos, papildomu – Ekonomikos komitetai. Tačiau Projekto Nr. XIIP-4444 pateikimo metu Seimo narys Artūras Skardžius paprašė pagrindiniu komitetu paskirti Ekonomikos komitetą. Posėdžiui pirmininkavusi Seimo Pirmininko pavaduotoja Irena Degutienė Seimui po pateikimo pritarus Projektui konstatavo, kad pagrindiniu skiriamas Ekonomikos komitetas, papildomu – Aplinkos apsaugos komitetas, nors dėl to nebuvo balsuojama.

Pateikus Projektą Nr. XIIP-2958 buvo nurodyta, kad pagrindiniu komitetu skiriamas Ekonomikos komitetas, papildomu – Aplinkos apsaugos, kadangi Projektai yra susiję ir komitetai turi būti analogiški.

Seimo statuto 144 straipsnis numato, kad nutaręs pradėti projekto svarstymo procedūrą, Seimas tame pačiame posėdyje turi paskirti preliminarią svarstymo Seimo posėdyje datą, pagrindinį ir papildomus komitetus. Siūlymą dėl preliminarios svarstymo datos, pagrindinio bei papildomo komiteto pateikia Seniūnų sueiga, galutinį sprendimą priima Seimas balsuodamas.

Seimo statuto 58 straipsnio 1 punktas numato, kad Aplinkos apsaugos komitetas rengia ir nagrinėja įstatymų, kitų teisės aktų projektus atsinaujinančių bei alternatyvių energijos šaltinių naudojimo klausimais.

Seimo statuto 60 straipsnio 1 punktas nustato, kad Ekonomikos komitetas rengia ir nagrinėja įstatymų, kitų Seimo priimamų teisės aktų projektus ir pasiūlymus dėl Lietuvos ūkio (ekonomikos) valstybinio reguliavimo energetikos srityje.

Seimo statuto 113 straipsnio 2 dalis leidžia sprendimus dėl protokolinių (rašomų į protokolą) Seimo nutarimų, atskirų svarstomo klausimo nuostatų, atskirų įstatymo straipsnių ar teiginių, sesijos darbo tvarkos klausimų priimti be balsavimo bendru sutarimu.

Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas 2006 metų balandžio 4 d. nutarime pažymėjo: „Vienas iš sprendimų priėmimo demokratinių principų yra daugumos principas. Seimo sprendimuose atsispindi Seimo narių daugumos politinė valia. Seimo valia negali būti pareikšta kitaip, kaip tik Seimo nariams balsuojant Seimo posėdyje.“

Etikos ir procedūrų komisija konstatuoja:

Seimas neprieštaravo siūlymui pakeisti pagrindinį komitetą, sprendimas buvo priimtas bendru sutarimu, sprendimas priimtas teisėtai, nepažeidžiant Seimo statuto ir kitų teisės aktų nuostatų.

 

Etikos ir procedūrų komisija nusprendė:

2016 m. birželio 7 d. Seimo plenariniame vakariniame posėdyje Seimui paskiriant Projektams pagrindiniu komitetu Ekonomikos komitetą (o ne Seniūnų sueigos siūlytą Aplinkos apsaugos komitetą) Seimo statuto bei kitų teisės aktų nuostatos pažeistos nebuvo.

 

 

Balsavimo rezultatai: Pritarta bendru sutarimu.

 

 

Komisijos pirmininkas                                                                                                                                                              Leonard Talmont



2015 m.
2014 m.
2013 m.
2012 m.


© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ