XII Seimo 2013 m. rudens sesija 

EN

Švietimo, mokslo ir kultūros komitetas svarsto Socialinės paramos mokiniams įstatymo 1, 2, 4, 6, 7, 10, 14 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektą XIIP-1152


             

           

              Švietimo, mokslo ir kultūros komitetas svarsto Socialinės paramos mokiniams įstatymo 1, 2, 4, 6, 7, 10, 14 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektą XIIP-1152.

              Pagrindinis įstatymo projekto tikslas – tobulinti esamą socialinės paramos mokiniams teisinį reguliavimą ir užtikrinti sveikos mitybos reikalavimus atitinkantį mokinių maitinimą.

            Svarbiausi įstatymo projekto uždaviniai:

            1. Padidinti nemokamam maitinimui skirtiems produktams įsigyti skiriamų lėšų dydžius.

            2. Išspręsti įstatymo nuostatų praktinio įgyvendinimo problemas.

Įstatymo projektu siūloma:

            1. Siekiant užtikrinti visavertį, sveikos mitybos reikalavimus atitinkantį mokinių maitinimą, apie 10 procentų padidinti vienam mokiniui vienai dienai nemokamam maitinimui (pusryčiams, pietums, pavakariams) skirtiems produktams įsigyti skiriamų lėšų dydžius. Nemokamam maitinimui skirtiems produktams įsigyti (įskaitant prekių pirkimo pridėtinės vertės mokestį) skirti nuo 1,3 iki 7,7 procento bazinės socialinės išmokos dydžio sumą (nuo 1,69 Lt iki 10,01 Lt).

            Įstatymo projekte siūlomi maisto produktams įsigyti skiriamų lėšų dydžiai apskaičiuoti vadovaujantis sveikatos apsaugos ministro 2010 m. spalio 4 d. įsakymu Nr. V-877 patvirtintu Pusryčių, pietų ir pavakarių patiekalų gamybai reikalingų produktų rinkinių sąrašu pagal mokinių amžiaus grupes bei remiantis Lietuvos statistikos departamento pateikta informacija apie maisto produktų vidutines mažmenines kainas bei vartojimo prekių ir paslaugų kainų pokyčius.

            2. Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2011,  Nr. 38-1804) nuostatas ir į tai, kad adaptuota vidurinio ugdymo programa baigiama vykdyti 2012–2013 mokslo metais, patikslinti mokyklų grupių ir ugdymo programos terminus: „bendrojo ugdymo mokykla“, „profesinio mokymo įstaiga“, „bendrojo ugdymo programa“, bei atsisakyti bendrojo ugdymo programų vardijimo ir nustatyti, kad mokiniai ugdomi pagal bendrojo ugdymo programas, įregistruotas Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registre. 

            3. Siekiant užtikrinti racionalų valstybės biudžeto lėšų, skirtų išlaidoms socialinei paramai mokiniams administruoti, panaudojimą bei atsižvelgiant į Valstybės kontrolės 2011 m. gegužės     27 d. valstybinio audito ataskaitos „Dėl Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos atlikto finansinio (teisėtumo) audito rezultatų“ Nr. FA-P-10-8-41 rekomendacijas, nustatyti, kad išlaidoms socialinei paramai mokiniams administruoti per kalendorinius metus panaudojama ne didesnė lėšų suma, negu nustatytas išlaidoms socialinei paramai mokiniams administruoti skiriamų lėšų procento dydis nuo panaudotų lėšų išlaidoms produktams ir mokinio reikmenims finansuoti.

            4. Patikslinti pareiškėjo sąvoką ir nustatyti teisę dėl socialinės paramos mokiniams kreiptis vienam iš bendrai gyvenančių pilnamečių asmenų. Tai padėtų supaprastinti kreipimosi dėl socialinės paramos mokiniams tvarką: dėl minėtos paramos nereikėtų kreiptis kiekvienam šeimoje gyvenančiam ir vaikus iš ankstesnio bendro gyvenimo auginančiam asmeniui – dėl paramos bendrai auginamiems vaikams galėtų kreiptis vienas iš vaiką (-us) kartu (bendroje šeimoje) auginančių bendrai gyvenančių pilnamečių asmenų; dėl socialinės paramos mokiniui galėtų kreiptis kartu bendrai gyvenantis vaiko pilnametis brolis ar sesuo (pvz., tuo atveju, jeigu vaiko tėvai dėl ligos ar kitų priežasčių negali pateikti prašymo gauti socialinę paramą mokiniams).

            5. Tuo atveju, kai vaiko laikinoji globa ar rūpyba nustatyta tėvų prašymu dėl jų laikino išvykimo iš Lietuvos Respublikos, globojamiems ar rūpinamiems vaikams socialinė parama mokiniams skiriama, įvertinus ne tik vaiko tėvų, bet ir vaiko bei kitų bendrai gyvenančių asmenų pajamas. Tokiu būdu būtų vertinamos visų vaiko šeimos narių pajamos, būtų užtikrintas teisės aktų suderinamumas, išvengta praktinių įstatymo nuostatų taikymo problemų.

            6. Siekiant teisės aktų suderinamumo, skiriant socialinę paramą mokiniams, nustatyti, kad į bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens pajamas neįskaitomas pagal Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymą papildomai paskirtos socialinės pašalpos dydis.

            7. Siekiant išvengti praktinių įstatymo nuostatų taikymo problemų ir atsižvelgiant į tai, kad parama mokinio reikmenims įsigyti skiriama ne ilgiau kaip iki spalio 20 dienos, o sprendimas dėl paramos priimamas per 10 darbo dienų nuo prašymo-paraiškos pateikimo, nustatyti, kad kreiptis dėl minėtos paramos pareiškėjas gali iki spalio 10 d.

            8. Siekiant, kad socialinės paramos mokiniams teisinis reguliavimas taptų aiškesnis ir tikslesnis, nustatyti pareigą savivaldybėms patvirtinti atvejus, kai socialinė parama mokiniams skiriama savivaldybės nustatytais atvejais, tam tikslui panaudojant 2 procentus išlaidoms socialinei paramai mokiniams finansuoti skirtų lėšų.

            9. Užtikrinant Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos (SPIS) funkcionavimą ir vienodą informacijos apie savivaldybėse teikiamą socialinę paramą, taip pat socialinę paramą mokiniams registravimą ir kaupimą, įstatyme nustatyti savivaldybių administracijoms pareigą duomenis apie socialinės paramos mokiniams gavėjus ir jiems teikiamą socialinę paramą mokiniams teikti Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (SPIS). Konkretūs duomenys, kurie turėtų būti teikiami SPIS, yra nurodyti Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatuose, patvirtintuose socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. A1-172.

        10. Atlikti redakcinio pobūdžio pakeitimus, kad socialinės paramos mokiniams teisinis reguliavimas taptų aiškesnis ir tikslesnis.

 

Pasiūlymų ir pastabų laukiame iki 2013-11-18

 

Pasiūlymus ir pastabas siųskite adresu:

Švietimo, mokslo ir kultūros komitetas

Lietuvos Respublikos Seimas

Gedimino pr. 53, LT-01109 Vilnius

El. paštas:  [email protected]

Faksas (8 5) 239 6459

 

Seimo posėdžių sekretoriatas

Lietuvos Respublikos Seimas

Gedimino pr. 53, LT-01109 Vilnius

El. paštas [email protected]

Faksas (8 5) 239 6279

 





© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ