2014
m. liepos 16 d.
Šiandien Seimo
Sveikatos reikalų komiteto posėdyje buvo priimtas sprendimas „Dėl
neurochirurgijos paslaugų organizavimo“. Komitetas 2014 m. liepos 9 d.
posėdyje išklausė Lietuvos neurochirurgų draugijos, Vilniaus universiteto
ligoninės Santariškių klinikų, Vilniaus universiteto ligoninės Santariškių
klinikų filialo Vaikų ligoninės, Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Kauno
klinikų, Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninės, Klaipėdos
universitetinės ligoninės, Respublikinės Klaipėdos ligoninės, Panevėžio
ligoninės, Šiaulių ligoninės informaciją apie 2014 m. birželio 10 d. sveikatos
apsaugos ministro įsakymus (Nr. V-676 “Dėl
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2000 m. lapkričio 9 d. įsakymo
Nr. 652 „Dėl neurochirurgijos stacionarinių vaikų ir suaugusiųjų paslaugų
teikimo specialiųjų reikalavimų pakeitimo“ ir Nr. V-677 „Dėl
neurochirurgijos paslaugų optimizavimo 2014 – 2020 metų plano patvirtinimo“),
kuriais numatoma nuo 2015 m. sausio 1
d. pertvarkyti šiuo metu veikiančią neurochirurgijos pagalbos teikimo Lietuvoje
tvarką.
Daugelis posėdyje pasisakiusiųjų
neurochirurgijos paslaugas teikiančių gydymo įstaigų atstovų nepritarė
Sveikatos apsaugos ministerijos vykdomam neurochirurgijos paslaugų optimizavimo
planui. Akcentuota, kad įgyvendinant ministro įsakymus, būtų apribota Vilniaus,
Klaipėdos, Panevėžio ir Šiaulių neurochirurgijos tarnybų veikla, nes jose būtų
teikiama ribota skubi neurochirurginė pagalba, o beveik visa planinė pagalba
būtų nukreipiama į Kauno klinikas.
Buvo
atkreiptas dėmesys į tai, kad rengiant ir svarstant minėtų įsakymų projektus,
buvo ignoruojamos Vilniaus, Klaipėdos, Panevėžio ir Šiaulių neurochirurgijos
centrų nuomonės ir pasiūlymai, o neurochirurgijos paslaugų optimizavimo planas
parengtas orientuojantis į Kauno klinikų interesus. Lietuvos neurochirurgų
draugijos teigimu, darbo grupės posėdžiuose nesudarytos galimybės išsakyti
nuomonių, prieštaraujančių siūlomam projektui, darbo grupė savo veiklos
nebaigė, galutinių išvadų ministrui nepateikė, o visų Lietuvos miestų, išskyrus
Kauno, atstovai pasisakė prieš siūlomą projektą. Atsižvelgiant į tai darytina
išvada, kad rengiant įsakymų projektus galimai buvo pažeisti Teisėkūros
pagrindų įstatymo 3 straipsnio 2 dalies, 7 straipsnio reikalavimai.
Komitetas pažymi,
kad priimant sprendimus, kurie iš esmės keičia
galiojančią neurochirurgijos paslaugų teikimo tvarką, būtina pasiekti sutarimą
tarp visų suinteresuotų gydymo įstaigų, medikų asociacijų ir sveikatos sistemos
politiką formuojančių ir įgyvendinančių institucijų. Be to, iš esmės keičiant
galiojančią tvarką, naujos teisės aktų nuostatos turėtų įsigalioti palaipsniui,
kad būtų išvengta neigiamų pasekmių.
Posėdžio metu komitetas
nusprendė siūlyti Lietuvos Respublikos
Vyriausybei peržiūrėti 2014 m. birželio 10 d. sveikatos apsaugos
ministro įsakymus Nr. V-676 „Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2000 m. lapkričio 9
d. įsakymo Nr. 652 „Dėl neurochirurgijos stacionarinių vaikų ir suaugusiųjų
paslaugų teikimo specialiųjų reikalavimų“ pakeitimo“ ir Nr. V-677 „Dėl
neurochirurgijos paslaugų optimizavimo 2014 – 2020 metų plano patvirtinimo“ ir
įvertinus jų atitiktį aukštesnės galios teisės aktams, apsvarstyti galimybę
šiuos įsakymus pripažinti netekusiais galios. Taip pat pavesti Sveikatos
apsaugos ministerijai sudaryti naują darbo grupę, kuri, atlikusi visapusišką neurochirurginės pagalbos paslaugų
teikimo bei specialistų poreikio analizę, savo veikloje vadovaudamasi
skaidrumo, viešumo, atvirumo principais, peržiūrėtų 2014 m. birželio 10 d. SAM
įsakymų Nr. V-676 ir Nr. V-677 nuostatas, ir
juos patobulintų.
Milda Neverkevičienė,
Sveikatos reikalų komiteto biuras
(tel. (8 5) 239 6783, el. p. [email protected])