1. Kokie
svarbiausi teisės aktai (2-3 ar daugiau) buvo priimti Seimo pavasario sesijoje?
Kuo jie svarbūs, kokių tikslų siekta ir kokias problemas jie išsprendė ar
išspręs ateityje?
1.
Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos įstatymo 6, 7, 15 straipsnių
pakeitimo ir papildymo įstatymo NR. XII-736 3 straipsnio pakeitimo įstatymas.
Įstatymu yra
užtikrintas ilgalaikis, stabilus ir nepriklausomas LRT finansavimo modelis,
kuriuo LRT finansavimo dydis yra susietas (pririštas) su faktinėmis įplaukomis
iš gyventojų pajamų mokesčio ir akcizo pajamų. Įstatymas nustato, kad LRT iš
valstybės biudžeto skiriamų lėšų dydis kiekvienais metais sudaro užpraeitų metų faktiškai gautų 1,5 procento valstybės
biudžeto ir savivaldybių biudžetų pajamų iš gyventojų pajamų mokesčio ir 1,3
procento iš akcizų. LRT skiriamų lėšų dydis pirmą kartą skaičiuojamas pagal
2012 metų faktiškai gautas valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų pajamas
iš gyventojų pajamų mokesčio ir akcizų. Kiekvienus paskesnius metus LRT
skiriamų asignavimų dydis neturi būti mažesnis už dydį, apskaičiuotą pagal
visas faktines 2012 metų įplaukas iš gyventojų pajamų mokesčio ir akcizo
pajamų.
- Kino įstatymo IX-752 14 straipsnio pakeitimo įstatymas.
Įstatymo
tikslas – patobulinti filmų indeksavimo
pagal žiūrovų amžiaus cenzą reglamentavimą, leidžiant šeimoms pasirinkti,
kuriuos filmus ir su kurio amžiaus vaikais žiūrėti kartu. Įstatyme nustatytų
filmų žymėjimo pagal žiūrovų amžiaus cenzą indeksų ,,N-7“ ir ,,N-13“ aiškinamosios nuostatos papildytos, kad šiais
indeksais pažymėtus filmus galėtų žiūrėti atitinkamai ir jaunesni nei 7 ar 13
metų vaikai, jeigu juos lydi suaugusieji asmenys.
- Profesinio
mokymo įstatymo Nr. VIII-450 121 straipsnio pakeitimo
įstatymas.
Projektas
parengtas, kadangi Europos Komisijos pradėta ikipažeidiminė
procedūra dėl Profesinio mokymo įstatyme nustatyto reikalavimo asmenims,
siekiantiems gauti licenciją vykdyti formaliojo profesinio mokymo programas,
gyventi Lietuvos Respublikoje. Toks reikalavimas, vadovaujantis 2006 m.
gruodžio 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2006/123/EB dėl paslaugų
vidaus rinkoje (toliau - Paslaugų direktyva) ir ją perkeliančio Paslaugų
įstatymo 3 straipsnio 1 punktu, yra draudžiamas.
Lietuvos
Respublikos profesinio mokymo įstatymo NR. VIII-450 121 straipsnio
pakeitimo įstatymo projekto (toliau – projektas) tikslas – suderinti Lietuvos
Respublikos profesinio mokymo įstatymo (toliau – Įstatymas) 121
straipsnio nuostatas su Paslaugų direktyvą perkeliančio Paslaugų įstatymo 3
straipsnio 1 punkto nuostatomis, nustatant nediskriminacinį teisinį reguliavimą
fizinių asmenų, kaip profesinio mokymo teikėjų, atžvilgiu.
Projekto
uždavinys – panaikinti Įstatymo prieštaravimą Paslaugų direktyvą perkeliančio
Paslaugų įstatymo 3 straipsnio 1 punkto nuostatoms, nustatančioms draudimą
kelti paslaugų teikėjui reikalavimą, diskriminuojantį paslaugų teikėją dėl
gyvenamosios vietos.
2. Kokie svarbūs teisės aktų projektai nebuvo priimti
Seimo pavasario sesijoje? Kokios jų nepriėmimo priežastys ir jų priėmimo
perspektyvos?
1. Visuomenės
informavimo įstatymo Nr. I-1418 27 ir 28 straipsnių pakeitimo įstatymo
projektas XIIP-1468 ir Visuomenės
informavimo įstatymo Nr. I-1418 3, 28, 41, 43, 46 ir 50 straipsnių pakeitimo ir
įstatymo papildymo 461 straipsniu įstatymo projektas XIIP-1243.
Projektu XIIP-1468 siūloma reformuoti Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo
fondą, numatyti efektyvesnius ir skaidresnius Fondo veiklos principus, pakeisti Fondo tarybos formavimo tvarką, atskirti
Fondo administracinį valdymą nuo projektų ekspertinio vertinimo, pakeisti Fondo
direktoriaus skyrimo tvarką ir kt. Projektu XIIP-1243 siekiama iš esmės
pertvarkyti Žurnalistų ir leidėjų etikos komisiją, įtvirtinant Komisijos
teisinį statusą t.y. asociacija, užtikrinti tinkamą finansavimo mechanizmą,
kuris sudarytų sąlygas Komisijai efektyviai atlikti numatytas funkcijas bei stiprinti
visuomenės informavimo srities savireguliacinius
mechanizmus.
Šie įstatymų projektai
yra tarpusavyje susiję ir turi būti svarstomi kartu. Seimo pavasario
sesijoje nepriimti, nes dėl projekto
XIIP-1468 laukiama Vyriausybės išvados.
2. Neformaliojo suaugusiųjų švietimo
įstatymo Nr. VIII-822 pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIP-5003(2) ir Darbo
kodekso 150, 181 ir 210 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr.
XIP-5004(2). Projektu XIP-5003(2) siekiama atnaujinti neformaliojo suaugusiųjų
švietimo ir tęstinio mokymosi sistemą, įstatymo projekte atspindint šių dienų
realijas ir europines tendencijas. Įstatymo projekte sprendžiamos šios
neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi problemos: neformaliojo
suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi organizavimo (planavimo, visuomenės
informavimo ir konsultavimo, kokybės užtikrinimo, kompetencijų pripažinimo)
klausimai, savivaldybių įtraukimas į neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir
tęstinio mokymosi procesus, neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio
mokymosi finansavimas, trečiojo amžiaus universiteto ir andragogo
įteisinimas teisės aktuose.
Įstatymų projektai XIP-5003(2) ir
XIP-5004(2) 2014 m. birželio 26 d. svarstyti Seimo plenariniame posėdyje. 2014
m. liepos 10 d. numatytas šių įstatymų projektų priėmimas Seimo plenariniame
posėdyje.
3. Kokius svarbius sprendimus Seimo Komitetas
priėmė parlamentinės kontrolės klausimais?
1. Komitetas 2014 m. Seimo pavasario
sesijoje nuosekliai svarstė Europos Sąjungos struktūrinių fondų panaudojimo
kultūrai, švietimui ir mokslui 2014-2020 m. struktūrinio programavimo periodu
klausimus. Komiteto iniciatyva su visuomene pradėti svarstyti prioritetai,
kuriais remiantis bus skirstomos lėšos kultūros srityje; rastas kompromisas
tarp Švietimo ir mokslo ministerijos ir Kultūros ministerijos dėl tam tikrų
Švietimo ir mokslo ministerijos priemonių finansavimo tarpinstituciniame
veiklos plane „Kultūra“; teiktos pastabos Švietimo ir mokslo ministerijai dėl
Švietimo ir mokslo ministerijos planuojamų prioritetų, skirstant Europos
Sąjungos struktūrinių fondų lėšas 2014-2020 m. periodu.
2. Komitetas nagrinėjo vaikų vasaros
užimtumo klausimus ir pasiūlė Švietimo ir mokslo ministerijai, Socialinės
apsaugos ir darbo ministerijai ir Sveikatos apsaugos ministerijai parengti
teisės aktą (-us), reglamentuojantį (-čius) valstybės institucijų pareigas, teises ir atsakomybę
dėl vaikų, esančių vasaros poilsio stovyklose, visapusiško saugumo ir ugdymo
kokybės.
Švietimo ir mokslo ministerijos
paprašyta parengti veiklos planą dėl vaikų vasaros užimtumo ir poilsio stovyklų
plėtros ir įtraukti į Švietimo ir mokslo ministerijos strateginį veiklos planą
vaikų vasaros užimtumo plėtrą kaip veiklos prioritetą.
3. Komitetas paprašė Vyriausybę
parengti ir patvirtinti Kultūros ir meno darbuotojų darbo užmokesčio didinimo
2014-2017 metų programą.