Ataskaitos 

EN

XII Seimo 2014 m. pavasario sesijos svarbiausi rezultatai


1.    Kokie svarbiausi teisės aktai (2-3 ar daugiau) buvo priimti Seimo pavasario sesijoje? Kuo jie svarbūs, kokių tikslų siekta ir kokias problemas jie išsprendė ar išspręs ateityje?

 

1.    Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos įstatymo 6, 7, 15 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo NR. XII-736 3 straipsnio pakeitimo įstatymas.

 

Įstatymu yra užtikrintas ilgalaikis, stabilus ir nepriklausomas LRT finansavimo modelis, kuriuo LRT finansavimo dydis yra susietas (pririštas) su faktinėmis įplaukomis iš gyventojų pajamų mokesčio ir akcizo pajamų. Įstatymas nustato, kad LRT iš valstybės biudžeto skiriamų lėšų dydis kiekvienais metais sudaro užpraeitų metų faktiškai gautų 1,5 procento valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų pajamų iš gyventojų pajamų mokesčio ir 1,3 procento iš akcizų. LRT skiriamų lėšų dydis pirmą kartą skaičiuojamas pagal 2012 metų faktiškai gautas valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų pajamas iš gyventojų pajamų mokesčio ir akcizų. Kiekvienus paskesnius metus LRT skiriamų asignavimų dydis neturi būti mažesnis už dydį, apskaičiuotą pagal visas faktines 2012 metų įplaukas iš gyventojų pajamų mokesčio ir akcizo pajamų.

 

  1.  Kino įstatymo IX-752  14 straipsnio pakeitimo įstatymas.

 

Įstatymo tikslas – patobulinti filmų indeksavimo pagal žiūrovų amžiaus cenzą reglamentavimą, leidžiant šeimoms pasirinkti, kuriuos filmus ir su kurio amžiaus vaikais žiūrėti kartu. Įstatyme nustatytų filmų žymėjimo pagal žiūrovų amžiaus cenzą indeksų ,,N-7“ ir ,,N-13“ aiškinamosios nuostatos papildytos, kad šiais indeksais pažymėtus filmus galėtų žiūrėti atitinkamai ir jaunesni nei 7 ar 13 metų vaikai, jeigu juos lydi suaugusieji asmenys.

 

  1. Profesinio mokymo įstatymo Nr. VIII-450 121 straipsnio pakeitimo įstatymas.

 

Projektas parengtas, kadangi Europos Komisijos pradėta ikipažeidiminė procedūra dėl Profesinio mokymo įstatyme nustatyto reikalavimo asmenims, siekiantiems gauti licenciją vykdyti formaliojo profesinio mokymo programas, gyventi Lietuvos Respublikoje. Toks reikalavimas, vadovaujantis 2006 m. gruodžio 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2006/123/EB dėl paslaugų vidaus rinkoje (toliau - Paslaugų direktyva) ir ją perkeliančio Paslaugų įstatymo 3 straipsnio 1 punktu, yra draudžiamas.

Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymo NR. VIII-450 121 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto (toliau – projektas) tikslas – suderinti Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymo (toliau – Įstatymas) 121 straipsnio nuostatas su Paslaugų direktyvą perkeliančio Paslaugų įstatymo 3 straipsnio 1 punkto nuostatomis, nustatant nediskriminacinį teisinį reguliavimą fizinių asmenų, kaip profesinio mokymo teikėjų, atžvilgiu.

Projekto uždavinys – panaikinti Įstatymo prieštaravimą Paslaugų direktyvą perkeliančio Paslaugų įstatymo 3 straipsnio 1 punkto nuostatoms, nustatančioms draudimą kelti paslaugų teikėjui reikalavimą, diskriminuojantį paslaugų teikėją dėl gyvenamosios vietos.

 

2.  Kokie svarbūs teisės aktų projektai nebuvo priimti Seimo pavasario sesijoje? Kokios jų nepriėmimo priežastys ir jų priėmimo perspektyvos?

 

1. Visuomenės informavimo įstatymo Nr. I-1418 27 ir 28 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas XIIP-1468 ir Visuomenės informavimo įstatymo Nr. I-1418 3, 28, 41, 43, 46 ir 50 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 461 straipsniu įstatymo projektas XIIP-1243. Projektu XIIP-1468 siūloma reformuoti Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondą, numatyti efektyvesnius ir skaidresnius Fondo veiklos principus,  pakeisti Fondo tarybos formavimo tvarką, atskirti Fondo administracinį valdymą nuo projektų ekspertinio vertinimo, pakeisti Fondo direktoriaus skyrimo tvarką ir kt. Projektu XIIP-1243 siekiama iš esmės pertvarkyti Žurnalistų ir leidėjų etikos komisiją, įtvirtinant Komisijos teisinį statusą t.y. asociacija, užtikrinti tinkamą finansavimo mechanizmą, kuris sudarytų sąlygas Komisijai efektyviai atlikti numatytas funkcijas bei stiprinti visuomenės informavimo srities savireguliacinius mechanizmus.

            Šie įstatymų projektai yra tarpusavyje susiję ir turi būti svarstomi kartu. Seimo pavasario sesijoje nepriimti, nes dėl projekto XIIP-1468 laukiama Vyriausybės išvados.

 

 

2. Neformaliojo suaugusiųjų švietimo įstatymo Nr. VIII-822 pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIP-5003(2) ir Darbo kodekso 150, 181 ir 210 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIP-5004(2). Projektu XIP-5003(2) siekiama atnaujinti neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi sistemą, įstatymo projekte atspindint šių dienų realijas ir europines tendencijas. Įstatymo projekte sprendžiamos šios neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi problemos: neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi organizavimo (planavimo, visuomenės informavimo ir konsultavimo, kokybės užtikrinimo, kompetencijų pripažinimo) klausimai, savivaldybių įtraukimas į neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi procesus, neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi finansavimas, trečiojo amžiaus universiteto ir andragogo įteisinimas teisės aktuose.  

Įstatymų projektai XIP-5003(2) ir XIP-5004(2) 2014 m. birželio 26 d. svarstyti Seimo plenariniame posėdyje. 2014 m. liepos 10 d. numatytas šių įstatymų projektų priėmimas Seimo plenariniame posėdyje.

 

 

3. Kokius svarbius sprendimus Seimo Komitetas priėmė parlamentinės kontrolės klausimais?

 

1. Komitetas 2014 m. Seimo pavasario sesijoje nuosekliai svarstė Europos Sąjungos struktūrinių fondų panaudojimo kultūrai, švietimui ir mokslui 2014-2020 m. struktūrinio programavimo periodu klausimus. Komiteto iniciatyva su visuomene pradėti svarstyti prioritetai, kuriais remiantis bus skirstomos lėšos kultūros srityje; rastas kompromisas tarp Švietimo ir mokslo ministerijos ir Kultūros ministerijos dėl tam tikrų Švietimo ir mokslo ministerijos priemonių finansavimo tarpinstituciniame veiklos plane „Kultūra“; teiktos pastabos Švietimo ir mokslo ministerijai dėl Švietimo ir mokslo ministerijos planuojamų prioritetų, skirstant Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšas 2014-2020 m. periodu.

2. Komitetas nagrinėjo vaikų vasaros užimtumo klausimus ir pasiūlė Švietimo ir mokslo ministerijai, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai ir Sveikatos apsaugos ministerijai parengti teisės aktą (-us), reglamentuojantį (-čius) valstybės institucijų pareigas, teises ir atsakomybę dėl vaikų, esančių vasaros poilsio stovyklose, visapusiško saugumo ir ugdymo kokybės.

Švietimo ir mokslo ministerijos paprašyta parengti veiklos planą dėl vaikų vasaros užimtumo ir poilsio stovyklų plėtros ir įtraukti į Švietimo ir mokslo ministerijos strateginį veiklos planą vaikų vasaros užimtumo plėtrą kaip veiklos prioritetą.

3. Komitetas paprašė Vyriausybę parengti ir patvirtinti Kultūros ir meno darbuotojų darbo užmokesčio didinimo 2014-2017 metų programą.

 

 

 

 





© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ