2016 m. gegužės 4 d. posėdyje Etikos ir procedūrų komisija svarstė:
1. Komisijos išvados „Dėl Seimo nario Jono Varkalos elgesio“ projektą.
Komisija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso 9 straipsnio 1 dalies 3 punktu, nusprendė:
1. Seimo narys Jonas Varkala pažeidė Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso 4 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus pagarbos žmogui ir valstybei, padorumo ir pavyzdingumo principus.
2. Rekomenduoti Seimo nariui Jonui Varkalai laikytis Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatų ir ateityje vengti asmenų privataus gyvenimo detalių viešinimo.
2. Komisijos išvados „Dėl galimų Seimo statuto pažeidimų iš Seimo informacinės sistemos išimant teisės akto projekto priedus“ projektą.
Komisija nusprendė, kad Seimo Pirmininkė Loreta Graužinienė Atskirosios nuomonės priedus iš Seimo informacinės sistemos išėmė pagrįstai, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teisės aktais.
3. Komisijos išvados „Dėl galimų Seimo statuto pažeidimų svarstant Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo VII (pavasario) sesijos darbų programos“ projektą Nr. XIIP-4089“ projektą.
Komisija nusprendė:
1. Seimo Pirmininko pavaduotojas Algirdas Sysas 2016 m. kovo 15 d. Seimo rytiniame plenariniame posėdyje, neteikdamas Seimo nario Naglio Puteikio pasiūlymo Seimo nutarimo projektui, nesilaikė Seimo statuto 151 straipsnio 3 dalies 9 punkto nuostatų ir tuo buvo pažeistos Seimo nario teisės, numatytos Seimo statuto 9 straipsnyje.
2. Priimant teisės aktų projektus turi būti laikomasi Seimo statuto dvidešimt trečio skirsnio nuostatų.
4. Komisijos išvados „Dėl Žuvininkystės įstatymo Nr. VII-1756 2,10,11,13,17,171, 18, 21, 24, 27, 29, 31, 32, 36, 37, 53, 54, 61, 63 straipsnių ir priedo pakeitimo ir įstatymo papildymo 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 1710, 1711 straipsniais įstatymo projekto Nr. XIIP-3461(2) svarstymo procedūros galimų pažeidimų“ projektą.
Komisija nusprendė:
1. Projektas privalėjo būti svarstomas 2016 m. balandžio 21 d. Seimo plenariniame posėdyje.
2. Atkreipti Seniūnų sueigos dėmesį, kad paskelbus projekto svarstymo pertrauką ar atidėjus jo svarstymą iki kito posėdžio pagal Seimo statuto 109 straipsnį, projektas privalo būti įtrauktas į kito posėdžio pagrindinę darbotvarkę.
5. Komisijos išvados „Dėl Žuvininkystės įstatymo Nr. VII-1756 2,10,11,13,17,171, 18, 21, 24, 27, 29, 31, 32, 36, 37, 53, 54, 61, 63 straipsnių ir priedo pakeitimo ir įstatymo papildymo 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 1710, 1711 straipsniais įstatymo projektą Nr. XIIP-3461(2) svarstymo procedūros galimų pažeidimų“ projektą.
Komisija nusprendė, kad Seimo Pirmininkė Loreta Graužinienė 2016 m. gegužės 3 d. Seimo posėdyje pagal Seimo statuto 261 straipsnio nuostatas teikdama Seimui balsuoti pasiūlymą grįžti į Projekto svarstymo stadijos pradžią nepažeidė Seimo statuto nuostatų.
6. Komisijos išvados „Dėl Seimo frakcijos „Tvarka ir teisingumas“ narių galimo viešųjų ir privačių interesų konflikto.
Komisija nusprendė, kad Seimo frakcijos „Tvarka ir teisingumas“ nariai nepatirs viešųjų ir privačių interesų konflikto, inicijuodami ir dalyvaudami svarstant Seimo nutarimo „Dėl Seimo laikinosios tyrimo komisijos dėl manipuliavimo viešojoje erdvėje žvalgybos ir kriminalinės žvalgybos bei ikiteisminio tyrimo duomenimis, galimai neteisėto poveikio teisėsaugos institucijoms, įtraukiant jas į politinę kovą, sudarymo“ projektą Nr. XIIP-4283.
7. Komisijos išvados „Dėl Seimo nario Juro Poželos elgesys radijo laidoje“ projektą.
Komisija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso 9 straipsnio 1 dalies 1 punkto nuostata, nusprendė, kad Seimo narys Juras Požela nepažeidė Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekse įtvirtintų valstybės politiko elgesio principų ir reikalavimų.
Be to, Komisija, gavusi Seimo narių prašymus, vertino, ar nedalyvavimo Seimo posėdžiuose priežastys laikytinos svarbiomis pateisinamomis priežastimis.