Pranešimai žiniasklaidai 

EN

Seimo Informacinės visuomenės plėtros komitetas svarstė ES teisės aktus


2016 m. birželio 29 d. pranešimas žiniasklaidai

 

Seimo Informacinės visuomenės plėtros komitetas (toliau – Komitetas) birželio 29 d. posėdyje apsvarstė Pasiūlymą dėl Europos Parlamento ir Tarybos reglamento dėl tarptautinių siuntinių pristatymo paslaugų (COM/2016/285) (toliau – pasiūlymas). Pasiūlymu siekiama, kad Europos Sąjungos pašto siuntinių pristatymo paslaugų rinkos veiktų efektyviau, būtų užtikrinta veiksmingesnė ir nuoseklesnė teisės aktais nustatyta siuntinių rinkų priežiūra ir būtų skatinama konkurencija. Taip pat pasiūlymu siekiama didinti tarifų skaidrumą, sumažinant nepagrįstus tarifų skirtumus, ir sumažinti tarifus, ypač taikomus asmenims ir mažosioms įmonėms.

Komitetas, sveikindamas ir pritardamas šiam Europos Komisijos siekiui, bendru sutarimu nusprendė pritarti Susisiekimo ministerijos parengtai Lietuvos Respublikos pozicijai.

Komitetas posėdyje taip pat bendru sutarimu pritarė Susisiekimo ministerijos parengtai Lietuvos Respublikos pozicijai dėl Komisijos komunikato Europos Parlamentui, Tarybai, Europos ekonomikos ir socialinių reikalų komitetui ir Regionų komitetui „Interneto platformos ir bendroji skaitmeninė rinka. Europos galimybės ir uždaviniai“ (COM/2016/288).

Komiteto posėdyje buvo apsvarstytas Pasiūlymas dėl Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos, kuria, atsižvelgiant į kintančias rinkos realijas, iš dalies keičiama Direktyva 2010/13/ES dėl valstybių narių įstatymuose ir kituose teisės aktuose išdėstytų tam tikrų nuostatų, susijusių su audiovizualinės žiniasklaidos paslaugų teikimu, derinimo (COM/2016/287) (toliau – pasiūlymas). Įgyvendindama bendrosios skaitmeninės rinkos strategiją, Komisija 2016 m. gegužės 25 d. pristatė atnaujintą Audiovizualinės žiniasklaidos paslaugų direktyvą – bendras taisykles, kuriomis beveik 30 metų buvo reglamentuojama audiovizualinė žiniasklaida, užtikrinama kultūrinė įvairovė ir laisva audiovizualinio turinio apyvarta Europos Sąjungoje. Komisija nori geriau suderinti šiuo metu tradiciniams transliuotojams, užsakomųjų vaizdo programų paslaugų teikėjams ir dalijimosi vaizdo medžiaga platformoms taikomas taisykles, ypač susijusias su vaikų apsauga. Persvarstyta direktyva taip pat labiau skatinama Europos kultūrinė įvairovė, užtikrinamas audiovizualinio sektoriaus reguliavimo institucijų nepriklausomumas ir suteikiama daugiau lankstumo televizijos transliuotojams reklamos klausimais. Pasiūlymas atspindi naują Komisijos požiūrį į internetines platformas, pvz., interneto rinkas, paieškos sistemas, mokėjimo sistemas, socialinę žiniasklaidą, dalijimosi vaizdo medžiaga ir audiovizualiniu turiniu svetaines.

Komitetas, išnagrinėjęs pasiūlymą ir Kultūros ministerijos parengtą Lietuvos Respublikos poziciją šiam pasiūlymui:

•      iš esmės pritarė parengtai Lietuvos Respublikos pozicijai.

•      Siūlo Lietuvos Respublikos poziciją rengiančiai Kultūros ministerijai atsižvelgti į Lietuvos kabelinės televizijos asociacijos pasiūlymus ir esant poreikiui iš naujo suderinti poziciją su suinteresuotomis institucijomis, įstaigomis ir asociacijomis.

•      Pažymi, kad įgyvendinus pasiūlymą bus sukurta Europos Sąjungos audiovizualinio sektoriaus dalyviams tinkamesnė aplinka ir sudarytos vienodos sąlygos, užtikrinta geresnė Europos kūrinių sklaida bei audiovizualinio sektoriaus reguliavimo institucijų nepriklausomumas, taip pat griežčiau bus kovojama su neapykantos kurstymu, labiau saugomi nepilnamečių interesai bei suteiktos lankstesnės sąlygos televizijos reklamos klausimais.

Komiteto posėdyje taip pat buvo apsvarstytas Pasiūlymas dėl Europos Parlamento ir Tarybos reglamento dėl geografinio blokavimo ir kitokių formų diskriminavimo dėl klientų pilietybės, gyvenamosios arba įsisteigimo vietos problemos sprendimo būdų, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (EB) Nr. 2006/2004 ir Direktyva 2009/22/EB (COM/2016/289) (toliau – pasiūlymas). Šio pasiūlymo tikslas – suteikti klientams geresnę prieigą prie prekių ir paslaugų bendrojoje rinkoje užkirtus kelią tiesioginiam ir netiesioginiam diskriminavimui kai komercinės veiklos subjektai rinką dirbtinai suskaido pagal klientų gyvenamąsias vietas. Klientai nevienodai aptarnaujami kai perka internetu, taip pat nuvykę į kitas valstybes nares nusipirkti prekių arba paslaugų. Šiame pasiūlyme draudžiama blokuoti prieigą prie interneto svetainių bei kitų elektroninių sąsajų ir nukreipti klientus iš vieno tam tikrai šaliai skirtos svetainės arba sąsajos varianto į kitai šaliai skirtą tokios svetainės arba sąsajos variantą. Be to, jame draudžiama klientus diskriminuoti keturiose konkrečiose prekių ir paslaugų pardavimo situacijose ir neleidžiama diskriminavimo draudimo apeiti pardavimo susitarimuose, sudaromuose kliento iniciatyva.

Komitetas, išnagrinėjęs pasiūlymą ir Ūkio ministerijos parengtą Lietuvos Respublikos poziciją šiam pasiūlymui, ir pritardamas Europos Komisijos siekiui užkirsti kelią nepagrįstam geografiniam vartotojų diskriminavimui bei užtikrinti, kad ne tik verslas, bet ir vartotojai galėtų pasinaudoti visais ES bendrosios rinkos teikiamais privalumais, bendru sutarimu pritarė parengtai Lietuvos Respublikos pozicijai.

 

Parengė

Seimo Informacinės visuomenės plėtros komiteto biuro patarėja Rita Beinorienė

Tel. 8 5 2396219



2015 metai
2014 metai


© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ