![]() |
TEISINGUMO MINISTERIJOS 2001 METŲ VEIKLOS ATASKAITA
I. MISIJA, STRATEGINIAI TIKSLAI:
Misija: Įgyvendinant Lietuvos Respublikos Vyriausybės strateginius prioritetus kurti valstybėje nacionalinę teisinę sistemą, užtikrinančią žmogaus teises ir laisves. Tikslai:
II. PROGRAMŲ, NUMATYTŲ MINISTERIJOS STRATEGINIAME VEIKLOS PLANE APRAŠYMAS: 1. Programos pavadinimas ir jos įgyvendinimui skirti asignavimai (tūkst. Lt ):1.1.Teisėsaugos institucijų sistemos koordinavimas ir kontrolė (4168,1) Programos tikslai: Užtikrinti nuoseklų teisėtvarkos institucijų bendradarbiavimą vykdant savo funkcijas ir kontrolę Programos įgyvendinimas pagal atskirus uždavinius: Programos uždavinys: Vykdyti efektyvią teisėsaugos institucijų veiklą Šiam uždaviniui įgyvendinti vykdytų priemonių aprašymas: Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonių vykdymas:
Nacionalinės acquis priėmimo programos įgyvendinimo priemonių vykdymas:
kitų (valstybės ilgalaikių, nacionalinių ir kt.) programų priemonių vykdymas: Papildomai padaryta:
gautų rezultatų palyginimas su strateginiame veiklos plane numatytais vertinimo kriterijais:
Be to, Teisingumo ministerija išnagrinėjo 6249 raštus, gautus iš kitų institucijų. šiam uždaviniui įgyvendinti neįvykdytos priemonės: Lietuvos Respublikos neturtinės žalos, kai nusikaltimu yra atimama fizinio asmens gyvybė ar padaroma žala sveikatai, atlyginimo įstatymo projektas nėra pateiktas, nes kilo neaiškumų dėl įstatymo projekto reguliavimo dalyko ir nuspręsta bendradarbiauti rengiant šį aktą su Seimu, kuris tobulina Lietuvos Respublikos baudžiamųjų įstatymų uždrausta veika padarytos moralinės žalos atlyginimo įstatymo projektą. šio uždavinio priemonių neįvykdymo priežastys: 2. Programos pavadinimas ir jos įgyvendinimui skirti asignavimai (tūkst. Lt): 1.2.Teismo antstolių institucinės reformos metmenų įgyvendinimas (8686,6). Programos tikslai: Sukurti šiuolaikišką, veiksmingą, valstybės ir visuomenės poreikius tenkinantį teismų bei kitų institucijų sprendimo vykdymo procesą Programos įgyvendinimas pagal atskirus uždavinius: Programos uždavinys :Tęsti teismo antstolių institucinės reformos įgyvendinimą Šiam uždaviniui įgyvendinti vykdytų priemonių aprašymas: Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonių vykdymas: priemonių nenumatyta. Nacionalinės acquis priėmimo programos įgyvendinimo priemonių vykdymas: priemonių nenumatyta kitų (valstybės ilgalaikių, nacionalinių ir kt.) programų priemonių vykdymas: gautų rezultatų palyginimas su strateginiame veiklos plane numatytais vertinimo kriterijais
šiam uždaviniui įgyvendinti neįvykdytos priemonės: tokių priemonių nėra. šio uždavinio priemonių neįvykdymo priežastys: nėra 3. Programos pavadinimas ir jos įgyvendinimui skirti asignavimai (tūkst. Lt): 1.3.Neteisėtais pareigūnų veiksmais padarytos moralinės ir materialinės žalos atlyginimas (188.5) Programos tikslai: Užtikrinti žalos atlyginimą, padarytą neteisėtais pareigūnų veiksmais Programos įgyvendinimas pagal atskirus uždavinius: Programos uždavinys: Organizuoti operatyvų atsiskaitymą Šiam uždaviniui įgyvendinti vykdytų priemonių aprašymas: Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonių vykdymas: priemonių nenuma tyta;Nacionalinės acquis priėmimo programos įgyvendinimo priemonių vykdymas: priemonių nenumatyta; kitų (valstybės ilgalaikių, nacionalinių ir kt.) programų priemonių vykdymas: priemonių nenumatyta; gautų rezultatų palyginimas su strateginiame veiklos pla ne numatytais vertinimo kriterijais:
šiam uždaviniui įgyvendinti neįvykdytos priemonės: tokių priemonių nėra. šio uždavinio priemonių neįvykdymo priežastys: nėra 4. Programos pavadinimas ir jos įgyvendinimui skirti asignavimai (tūkst. Lt): 1.4.Teismų materialinės-techninės bazės plėtojimas ir kompiuterizavimas (4670) Programos tikslai: Sudaryti teismams tinkamas darbo sąlygas Programos įgyvendinimas pagal atskirus uždavinius: Programos uždavinys: Teismų materialinės-techninės bazės stiprinimas Šiam uždaviniui įgyvendinti vykdytų priemonių aprašymas: Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonių vykdymas:
Nacionalinės acquis priėmimo programos įgyvendinimo priemonių vykdymas:
kitų (valstybės ilgalaikių, nacionalinių ir kt.) programų priemonių vykdymas:
gautų rezultatų palyginimas su strateginiame veiklos plane numatytais vertinimo kriterijais:
šiam uždaviniui įgyvendinti neįvykdytos priemonės:
šio uždavinio priemonių neįvykdymo priežastys: nepakankamas biudžetinis finansavimas. 5. Programos pavadinimas ir jos įgyvendinimui skirti asignavimai (tūkst. Lt): 2.2.Hipotekų registro plėtojimas (3801.2) Programos tikslai: Užtikrinti kilnojamojo ir nekilnojamojo turto, turto arešto aktų, vedybų ir testamentų sutarčių teisinės registracijos atlikimą ir informacijos teikimą Programos įgyvendinimas pagal atskirus uždavinius: Programos uždavinys: Užtikrinti paslaugų teikimą Šiam uždaviniui įgyvendinti vykdytų priemonių aprašymas: Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonių vykdymas:
Nacionalinės acquis priėmimo programos įgyvendinimo priemonių vykdymas:
kitų (valstybės ilgalaikių, nacionalinių ir kt.) programų priemonių vykdymas:
gautų rezultatų palyginimas su strateginiame veiklos plane numatytais vertinimo kriterijais:
šiam uždaviniui įgyvendinti neįvykdytos priemonės: tokių priemonių nėra. šio uždavinio priemonių neįvykdymo priežastys: nėra 6. Programos pavadinimas ir jos įgyvendinimui skirti asignavimai (tūkst. Lt): 3.2.Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos teikimas (4589) Programos tikslai: Įgyvendinti nacionalinę teisinės pagalbos sistemą Programos įgyvendinimas pagal atskirus uždavinius: Programos uždavinys: Užtikrinti piliečių gynybą Šiam uždaviniui įgyvendinti vykdytų priemonių aprašymas: Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonių vykdymas: priemonių nenumatyta Nacionalinės acquis priėmimo programos įgyvendinimo priemonių vykdymas:
kitų (valstybės ilgalaikių, nacionalinių ir kt.) programų priemonių vykdymas: priemonių nenumatyta gautų rezultatų palyginimas su strateginiame veiklos plane numatytais vertinimo kriterijais:
šiam uždaviniui įgyvendinti neįvykdytos priemonės: tokių priemonių nėra. šio uždavinio priemonių neįvykdymo priežastys: nėra 7. Programos pavadinimas ir jos įgyvendinimui skirti asignavimai (tūkst. Lt): 4.3.Teisėjų, antstolių, teismų ir hipotekos darbuotojų kvalifikacijos kėlimas (111.3) Programos tikslai: Užtikrinti savalaikių, kvalifikuotų teisinių paslaugų teikimą, padidinti visuomenės pasitikėjimą teisėsaugos institucijomis Programos įgyvendinimas pagal atskirus uždavinius :Programos uždavinys: Organizuoti kvalifikacijos kėlimo kursus Šiam uždaviniui įgyvendinti vykdytų priemonių aprašymas: Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonių vykdymas:
Nacionalinės acquis priėmimo programos įgyvendinimo priemonių vykdymas: kitų (valstybės ilgalaikių, nacionalinių ir kt.) programų priemonių vykdymas: priemonių nenumatyta gautų rezultatų palyginimas su strateginiame veiklos plane numatytais vertinimo kriterijais:
šiam uždaviniui įgyvendinti neįvykdytos priemonės: tokių priemonių nėra. šio uždavinio priemonių neįvykdymo priežastys: nėra 8. Programos pavadinimas ir jos įgyvendinimui skirti asignavimai (tūkst. Lt): 5.1.Atstovavimas Europos žmogaus teisių teisme (105.4) Programos tikslai: Atstovauti Vyriausybę Europos žmogaus teisių teisme ir Žmogaus teisių komitete Programos įgyvendinimas pagal atskirus uždavinius: Programos uždavinys: Užtikrinti valstybės interesų gynimą Europos žmogaus teisių teisme Šiam uždaviniui įgyvendinti vykdytų priemonių aprašymas: Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonių vykdymas: priemonių nenumatyta Nacionalinės acquis priėmimo programos įgyvendinimo priemonių vykdymas: priemonių nenumatyta kitų (valstybės ilgalaikių, nacionalinių ir kt.) programų priemonių vykdymas: priemonių nenumatyta gautų rezultatų palyginimas su strateginiame veiklos plane numatytais vertinimo kriterijais:
šiam uždaviniui įgyvendinti neįvykdytos priemonės: tokių priemonių nėra. šio uždavinio priemonių neįvykdymo priežastys: nėra 9. Programos pavadinimas ir jos įgyvendinimui skirti asignavimai (tūkst. Lt): 4.1.Dalyvavimas kuriant teisės ir teisinę sistemą (725.4) Programos tikslai: Parengti mokslines metodologines teisės sistemos ir atskirų jos dalių kūrimo ir realizavimo prielaidas Programos įgyvendinimas pagal atskirus uždavinius: Programos uždavinys: Kaupti, sisteminti ir vertinti statistinę informaciją Šiam uždaviniui įgyvendinti vykdytų priemonių aprašymas: Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonių vykdymas: priemonių nenumatyta Nacionalinės acquis priėmimo programos įgyvendinimo priemonių vykdymas: priemonių nenumatyta kitų (valstybės ilgalaikių, nacionalinių ir kt.) programų priemonių vykdymas: priemonių nenumatyta gautų rezultatų palyginimas su strateginiame veiklos plane numatytais vertinimo kriterijais:
šiam uždaviniui įgyvendinti neįvykdytos priemonės: tokių priemonių nėra. šio uždavinio priemonių neįvykdymo priežastys: nėra 10. Programos pavadinimas ir jos įgyvendinimui skirti asignavimai (tūkst. Lt): 3.1.Naujų tyrimo metodų įdiegimas ir ekspertinė praktika (3906.8) Programos tikslai: Aprūpinti teisėsaugos institucijų poreikius teismo ekspertizių atlikimu Programos įgyvendinimas pagal atskirus uždavinius: Programos uždavinys: Parengti naujus tyrimo metodus ir metodiką Šiam uždaviniui įgyvendinti vykdytų priemonių aprašymas: Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonių vykdymas: priemonių nenumatyta Nacionalinės acquis priėmimo programos įgyvendinimo priemonių vykdymas: priemonių nenumatyta kitų (valstybės ilgalaikių, nacionalinių ir kt.) programų priemonių vykdymas: priemonių nenumatyta gautų rezultatų palyginimas su strateginiame veiklos plane numatytais vertinimo kriterijais:
šiam uždaviniui įgyvendinti neįvykdytos priemonės: tokių priemonių nėra. šio uždavinio priemonių neįvykdymo priežastys: nėra 11.Programos pavadinimas ir jos įgyvendinimui skirti asignavimai (tūkst. Lt): 4.4.Teisėkūros proceso ir įstatymų įgyvendinimo sistemos pagrindų sukūrimas (328,6) Programos tikslai: Užtikrinti efektyvų teisėkūros mechanizmo sukūrimą Programos įgyvendinimas pagal atskirus uždavinius: Programos uždavinys: Siekti konsoliduoti teisės aktus ir kodifikuoti atskiras teisės šakas Šiam uždaviniui įgyvendinti vykdytų priemonių aprašymas: Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonių vykdymas:
Nacionalinės acquis priėmimo programos įgyvendinimo priemonių vykdymas: priemonių nenumatyta kitų (valstybės ilgalaikių, nacionalinių ir kt.) programų priemonių vykdymas: priemonių nenumatyta gautų rezultatų palyginimas su strateginiame veiklos plane numatytais vertinimo kriterijais:
šiam uždaviniui įgyvendinti neįvykdytos priemonės: tokių priemonių nėra. šio uždavinio priemonių neįvykdymo priežastys: nėra III. ARTIMIAUSIO LAIKOTARPIO PLANUOJAMOS VEIKLOS PRIORITETINĖS KRYPTYS: Teisingumo ministerijos artimiausio laikotarpio prioritetai, numatomos vykdyti reformos ir kitos svarbios priemonės:
Išorės ir vidaus veiksniai, kurie galėtų turėti neigiamą įtaką įgyvendinant numatytus artimiausio laikotarpio prioritetus: Išorės:
Vidaus:
KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS 2001 METŲ VEIKLOS ATASKAITA 2002-02-20 Nr. 08-03 Vilnius
I. MISIJA, STRATEGINIAI TIKSLAI: Misija: Kalėjimų departamentas prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos (toliau Kalėjimų departamentas) yra viena iš šalies teisėtvarką užtikrinančių institucijų, turinti savarankiško asignavimų valdytojo statusą, įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytus uždavinius ir funkcijas. Kalėjimų departamentas vykdo Teisinės sistemos reformą bausmių vykdymo srityje. Užtikrina įstatymų nustatytas laikymo sąlygas asmenims, kuriems teisėjo ar teismo nutartimi kardomąja priemone parinktas suėmimas. Užtikrina teismų nuosprendžių (nutarčių), kuriais nuteista laisvės atėmimu, pataisos darbais be laisvės atėmimo, atėmimu teisės eiti tam tikras pareigas, dirbti tam tikrą darbą arba užsiimti tam tikra veikla, kuriais pataisos darbų arba laisvės atėmimo bausmės vykdymas atidėtas, nutarčių, kuriomis asmenys lygtinai paleisti iš laisvės atėmimo vietų ir nuta rimų dėl pataisos darbų kaip administracinės nuobaudos vykdymą.Sudaro Lietuvos Respublikos įstatymų ir Lietuvos Respublikos ratifikuotų tarptautinių konvencijų nustatytas minimalias sąlygas kriminalinei bausmei vykdyti, organizuoja bausmių vykdymo įstatymais numatytų pataisymo priemonių taikymą nuteistiesiems. Strateginiai tikslai: 1. Vykdyti kardomąjį kalinimą (suėmimą) ir kriminalines bausmes. 2. Humanizuoti įkalinimo ir laisvės atėmimo bausmės atlikimo sistemą.
II. PROGRAMŲ, NUMATYTŲ KALĖJIMŲ DEPARTAME NTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS STRATEGINIAME VEIKLOS PLANE, APRAŠYMAS:Programos pavadinimas ir jos įgyvendinimui skirti asignavimai: Bausmių vykdymo sistemos veiklos užtikrinimas (kodas 1.2). Šios programos įgyvendinimui planuota 84407 tūkst. Lt, skirta - 83173 tūkst. Lt. Programos tikslas: Užtikrinti laisvės atėmimu ir kitų teismo paskirtų kriminalinių bausmių (išskyrus baudą) vykdymą, nuteistųjų rengimą integracijai į visuomenę, jiems atlikus bausmę. Programos įgyvendinimas pagal atskirus uždavinius: Programos uždavinys:
Šiam uždaviniui įgyvendinti vykdytų priemonių aprašymas: Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonių vykdymas -Nacionalinės acquis priėmimo programos įgyvendinimo priemonių vykdymas Parengti teisės aktai: dalyvauta rengiant Bausmių vykdymo kodekso projektą 8. Rengimo tikslas - siekti humanizuoti laikymo įkalinimo įstaigose ir areštinėse sąlygas pagal tarptautinius stand artus.kitų (valstybės ilgalaikių, nacionalinių ir kt.) programų priemonių vykdymas Vykdytos programos priemonės : 1. Darbuotojų darbo apmokėjimas.
Programa atitinka šiuos patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės prioritetus: rengtis narystei Europos Sąjungoje iki 2004 metų perimti ir siekti įgyvendinti Europos Sąjungos ACQUIS (prioritetas Nr. 1); užtikrinti visuomenės saugumą ir viešąją tvarką (prioritetas Nr.7). Kalėjimų departamento parengti teisės aktai:
gautų rezultatų palyginimas su strateginiame veiklos plane numatytais vertinimo kriterijais Strateginiame veiklos plane numatytas vertinimo kriterijus: išlaidų suma vienam nuteistajam. Planuota - 7850 tūkst. Lt, faktiškai įvykdyta. 8000 tūkst. Lt. šiam uždaviniui įgyvendinti neįvykdytos priemonės - šio uždavinio priemonių neįvykdymo priežastys -
Programos pavadinimas ir jos įgyvendinimui skirti asignavimai Statybos, projektavimo darbai ir ilgalaikio turto įsigijimas (kodas 2.1). Šios programos įgyvendinimui skirta 6110 tūkst. Lt. Programos tikslas: Siekti, kad įkalinimo įstaigų patalpos ir pastatai atitiktų Lietuvos hi gienos normas.Programos įgyvendinimas pagal atskirus uždavinius: Programos uždavinys:
Šiam uždaviniui įgyvendinti vykdytų priemonių aprašym Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonių vykdymas -Nacionalinės acquis priėmimo programos įgyvendinimo priemonių vykdymas -kitų (valstybės ilgalaikių, nacionalinių ir kt.) programų priemonių vykdymas Vykdytos programos priemonės : 1. Naujų, pradėtų ir baigiamų objektų statyba. 2. Aprūpinimas ilgalaikiu materialiuoju turtu. Programa atitinka šiuos patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės prioritetus: rengtis narystei Europos Sąjungoje iki 2004 metų perimti ir siekti įgyvendinti Europos Sąjungos ACQUIS (prioritetas Nr. 1); užtikrinti visuomenės saugumą ir viešąją tvarką (prioritetas Nr.7). gautų rezultatų palyginimas su strateginiame veiklos plane numatytais vertinimo kriterijais Strateginiame veiklos plane numatytas vertinimo kriterijus: miegamųjų patalpų plotas (kv. m.), tenkantis vienam nuteistajam ar tardomajam. Planuota 3,27 (kv. m.), faktiškai įvykdyta 3,21 (kv. m.). Kadangi Kauno tardymo izoliatoriaus režiminio korpuso atidavimas eksploatuoti perkeltas į 2002 metus, sumažėjo, lyginant su planiniu, miegamasis plotas, tenkantis vienam nuteistajam (tardomajam) 2001 m. šiam uždaviniui įgyvendinti neįvykdytos priemonės - šio uždavinio priemonių neįvykdymo priežastys -
Programos pavadinimas ir jos įgyvendinimui skirti asignavimai Nuteistųjų užimtumas ir profesinis bei bendrasis lavinimas (kodas 2.2). Šios programos įgyvendinimui planuota 163 tūkst. Lt., skirta - 163 tūkst. Lt Programos tikslas: Sudaryti sąlygas nuteistiesiems įgyti profesiją ir organizuoti nuteistųjų užimtumą laisvės atėmi mo vietose.Programos įgyvendinimas pagal atskirus uždavinius: Programos uždavinys Šiam uždaviniui įgyvendinti vykdytų priemonių aprašymas: Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonių vykdymas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 vasario 9 d. nutarimu Nr. 149 ,,Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 2004 metų programos įgyvendinimo priemonių patvirtinimo (Žin., 2001, Nr. 14-437) patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 101 priemonė - parengti ir įgyvendinti kalinių įdarbinimo priemones. Šiai priemonei įgyvendinti buvo parengtas ir 2001 m. rugsėjo 21 d. priimtas Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimas Nr. 1133 ,,Dėl kai kurių prekių, gaminamų pataisos darbų įstaigose, valstybės įmonėse prie pataisos darbų kolonijų, kuriose dirba daugiau kaip 50 procentų nuteistųjų, įmonėse, kuriose dirba daugiau kaip 50 procentų invalidų, taip pat įmonėse prie sveikatos priežiūros įstaigų, kuriose darbo terapijos pagrindais dirba daugiau kaip 50 procentų pacientų, ir jų teikiamų paslaugų pirkimo (Žin., 2001, 82-2860). Pradėjus įgyvendinti šį nutarimą, 2001 m. IVą ketvirtį valstybės įmonės prie pataisos darbų kolonijų realizavo 2 kartus daugiau pagamintos produkcijos negu per 2001 m. III-ią ketvirtį ir papildomai įdarbino 173 nuteistuosius. Nacionalinės acquis priėmimo programos įgyvendinimo priemonių vykdymas -kitų (valstybės ilgalaikių, nacionalinių ir kt.) programų priemonių vykdymas Vykdyta programos priemonė įsteigti darbo vietas nuteistiesiems ir įgyvendinti pastatų bei technologinių įrengimų renovacijos programą . Programa atitinka patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės prioritetą: rengtis narystei Europos Sąjungoje iki 2004 metų perimti ir siekti įgyvendinti Europos Sąjungos ACQUIS (prioritetas Nr. 1). gautų rezultatų palyginimas su strateginiame veiklos plane numatytais vertinimo kriterijais Strateginiame veiklos plane numatytas vertinimo kriterijus: papildomai įdarbintų nuteistųjų skaičius 240. Dėl sunkumų parduodant pagamintą produkciją bei nepakankamo programos finansavimo papildomai įdarbintų nuteistųjų skaičius buvo mažesnis už planinį. Papildomai įdarbinti 42 nuteistieji. šiam uždaviniui įgyvendinti neįvykdytos priemonės - šio uždavinio priemonių neįvykdymo priežastys -
Programos pavadinimas ir jos į gyvendinimui skirti asignavimaiPersonalo profesinis tobulinimas (kodas 2.3). Šios programos įgyvendinimui planuota 920 tūkst. Lt, skirta 920 tūkst. Lt. Programos tikslas: Apmokyti personalą teikti būtiną socialinę pagalbą įkalintiems asmenims, taikyti bausmių vykdymo sistemą reglamentuojančius įstatymus, atitinkančius ES kriterijus dėl elgesio su įkalintais asmenimis taisyklių. Programos įgyvendinimas pagal atskirus uždavinius: Programos uždavinys Šiam uždaviniui įgyvendinti vykdytų priemonių aprašymas: Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonių vykdymas -Nacionalinės acquis priėmimo programos įgyvendinimo priemonių vykdymas -kitų (valstybės ilgalaikių, nacionalinių ir kt.) programų priemonių vykdymas Vykdyta programos priemonė mokymo centro išlaikymas. Programa atitinka patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės prioritetą: rengtis narystei Europos Sąjungoje iki 2004 metų perimti ir siekti įgyvendinti Europos Sąjungos ACQUIS (prioritetas Nr. 1). gautų rezultatų palyginimas su strateginiame veiklos plane numatytais vertinimo kriterijais Strateginiame veiklos plane numatytas vertinimo kriterijus: parengtų įvadinio mokymo kursų klausytojų skaičius 150. Šis vertinimo kriterijus įvykdytas iš dalies: parengtų įvadinio mokymo kursų klausytojų skaičius 147, nes Kalėjimų departamentui pavaldžios įstaigos atsiuntė mažiau įvadinio mokymo kursų klausytojų negu buvo planuota. šiam uždaviniui įgyvendinti neįvykdytos priemonės - šio uždavinio priemonių neįvykdymo priežastys -
Programos pavadinimas ir jos įgyvendinimui skirti asignavimai Kardomojo kalinimo ir kriminalinių bausmių vykdymo organizavimas (2.5). Šios programos įgyvendinimui planuota 3974 tūkst. Lt, skirta 3964 tūkst. Lt. Programos tikslas: Užtikrinti efektyvią įkalinimo įstaigų veiklą. Programos įgyvendinimas pagal atskirus uždavinius: Programos uždavinys Šiam uždaviniui įgyvendinti vykdytų priemonių aprašymas: Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonių vykdymas -Nacionalinės acquis priėmimo programos įgyvendinimo priemonių vykdymas -kitų (valstybės ilgalaikių, nacionalinių ir kt.) programų priemonių v ykdymasVykdytos programos priemonės: 1. Darbuotojų darbo apmokėjimas. 2. Normalių darbo sąlygų sudarymas, materialinis aprūpinimas ir socialinių garantijų darbuotojams užtikrinimas. Programa atitinka šiuos patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės prioritetus: rengtis narystei Europos Sąjungoje iki 2004 metų perimti ir siekti įgyvendinti Europos Sąjungos ACQUIS (prioritetas Nr. 1); užtikrinti visuomenės saugumą ir viešąją tvarką (prioritetas Nr.7). gautų rezultatų palyginimas su strateginiame veiklo s plane numatytais vertinimo kriterijaisStrateginiame veiklos plane numatyti vertinimo kriterijai: 1. Parengtų teisės aktų skaičius. Planuota 30, faktiškai 30. 2. Išnagrinėtų nuteistųjų ir kitų piliečių skundų, prašymų, pasiūlymų skaičius. Planuota 650, faktiškai 1820.
šiam uždaviniui įgyvendinti neįvykdytos priemonės - šio uždavinio priemonių neįvykdymo priežastys -
Programos pavadinimas ir jos įgyvendinimui skirti asignavimai Pensinis aprūpinimas (kodas 2.6). Šios programos įgyvendinimui planuota 1000 tūkst. Lt, skirta 127 tūkst. Lt. Programos tikslas: Užtikrinti Kalėjimų departamento ir jam pavaldžių įstaigų ir valstybės įmonių pareigūnų, išėjusių į pensiją, socialinę apsaugą. Programos įgyvendinimas pagal atskirus uždavinius: Programos uždavinys
Šiam uždaviniui įgyvendinti vykdytų priemonių aprašymas: Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonių vykdymas -Nacionalinės acquis priėmimo programos įgyvendinimo priemonių vykdymas -kitų (valstybės ilgalaikių, nacionalinių ir kt.) programų priemonių vykdymas Vykdyta programos priemonė paskaičiuoti ir išmokėti paskirtas pensijas. gautų rezultatų palyginimas su strateginiame veiklos plane numatytais vertinimo kriterijais Strateginiame veiklos plane numatytas vertinimo kriterijus: pareigūnų, gaunančių valstybinę pensiją, skaičius vienam darbuotojui, vykdančiam programą 35. Šis vertinimo kriterijus lygus - 21. šiam uždaviniui įgyvendinti neįvykdytos priemonės - šio uždavinio priemonių neįvykdymo priežastys -
III. ARTIMIAUSIO LAIKOTARPIO PLANUOJAMOS VEIKLOS PRIORITETINĖS KRYPTYS: Artimiausio laikotarpio planuojamos veiklos prioritetinės veiklos kryptys yra: - kalinamųjų (suimtųjų) apsaugą, izoliaciją, priežiūrą, materialinį aprūpinimą bei sveikatos priežiūrą;
Vykdant teisinės sistemos reformą Bausmių vykdymo sistema 2000 m. perduota iš Vidaus reikalų ministerijos valdymo srities į Teisingumo ministerijos valdymo sritį. Šešių įkalinimo įstaigų apsaugą vis dar vykdo Vidaus reikalų ministerijos vidaus tarnybos daliniai, kai kuriais atvejais įkalintų asmenų laikymo kardomojo kalinimo ir laisvės atėmimo vietose sąlygos ne visai atitinka Europos kalinimo įstaigų taisyklėse rekomenduojamas minimalias įkalintų asmenų laikymo sąlygas ir elgesio su jais taisykles. Toliau demilitarizuojant ir humanizuojant kriminalinių bausmių vykdymą būtina: - tobulinti įstatyminę bazę, reglamentuojančią kriminalinių bausmių vykdymą, atsisakant betikslių apribojimų ir draudimų; - perimti visų įkalinimo įstaigų apsaugos funkcijas iš Vidaus reikalų ministerijos vidaus tarnybos dalinių ir perduoti jas įkalinimo įstaigų administracijoms. Tai numatyta 2001 m. spalio 4 d. nutarimu Nr. 1196 ,,Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001-2004 metų programos įgyvendinimo priemonių patvirtinimo (Žin., 2001, 86-3015) patvirtinta 440 Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001-2004 metų programos įgyvendinimo priemone. Per Lietuvos nepriklausomybės metus nusikalstamumas išaugo daugiau nei 2 kartus. 1990 m. 10 tūkst.gyventojų užregistruoti 99 nusikaltimai, 1999 m. 209 nusikaltimai. Kovoti su nusikalstamumu buvo bandoma griežtinant baudžiamąją politiką. Dėl šių priežasčių nepavyksta išspręsti įkalinimo įstaigų perpildymo problemos. 1991 m. sausio 1 d. įkalinimo įstaigose buvo laikoma 8894 asmenys, 2000 m. sausio 1 d. 14412 asmenų. Po 2000 metų amnestijos įkalintų asmenų skaičius buvo sumažėjęs iki 8746 asmenų (2000 m. rugpjūčio 1 d.). Tačiau 2001 m. gruodžio 31 d. įkalintų asmenų jau buvo 11566. Prognozuojama, kad įkalintų asmenų skaičius 2002 m. pabaigoje gali pasiekti 13000. Dabartiniu metu Lietuvos įkalinimo įstaigose vietų skaičius 9941. Be to, pataisos darbų kolonijų pastatai statyti prieš 30-50 metų, o Šiaulių ir Vilniaus tardymo izoliatoriai beveik prieš 100 metų. Per tokį ilgą intensyvaus eksploatavimo laiką pastatai tiek fiziškai, tiek morališkai susidėvėjo. Todėl įkalinimo įstaigose laikomiems asmenims sudėtinga užtikrinti ne tik Europos įkalinimo įstaigų taisyklėse rekomenduojamas minimalias, bet ir Lietuvos Respublikos įstatymų bei Lietuvos higienos normų numatytas buitines gyvenimo sąlygas. 1995 m. Lietuvos Respublika ratifikavo Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių konvenciją, o 1998 m. - Europos konvenciją prieš kankinimą ir kitokį žiaurų, nežmonišką ar žeminantį elgesį ir baudimą. Įkalinimo įstaigos yra vienas iš pagrindinių objektų, pagal kurių būklę sprendžiama, kaip valstybė narė laikosi minėtų konvencijų reikalavimų. 1995 m. ir 1999 m. Lietuvos įkalinimo įstaigas tikrino Europos Tarybos ekspertai, 2000 m. Europos Komitetas prieš kankinimą ir kitokį žiaurų, nežmonišką ar žeminantį elgesį ir baudimą (toliau CPT). Dauguma Europos Tarybos ekspertų aktuose ir CPT raporte nurodytų trūkumų ir rekomendacijų susiję su buitinių gyvenimo sąlygų užtikrinimu Lietuvos įkalinimo įstaigose, kurios dar neatitinka rekomenduojamų 1987 m. Europos kalinimo įstaigų taisyklėse. Vilniaus 2-oji griežtojo režimo pataisos darbų kolonija įsikūrusi Vilniaus arkivyskupijos kurijai priklausančiuose pastatuose, kuriuos anksčiau ar vėliau teks grąžinti. Taigi būtina statyti naujas bei rekonstruoti dabar veikiančias įkalinimo įstaigas. 2002 metais padidėjus vidutiniam nuteistųjų ir kalinamųjų skaičiui 1983 asmenimis, o biudžetiniams asignavimams įkalinimo įstaigų išlaikymui sumažėjus 276 tūkst. Lt, vieno nuteistojo išlaikymo išlaidos sumažės nuo 8000 Lt 2001 metais, iki 6644 Lt 2002 metais, dėl to pablogės nuteistųjų laikymo sąlygos. Dėl nepakankamų biudžetinių asignavimų įkalinimo įstaigoms 2002 metais ilgalaikiam materialiajam turtui įsigyti lėšų visiškai neskirta, dėl to nebus galimybės atnaujinti virtuvinės įrangos, inžinierinių apsaugos priemonių, įsigyti nuteistiesiems buities sąlygas užtikrinančių buitinių prietaisų. Be to, Kalėjimų departamentas ir jam pavaldžios įstaigos neturi vieningos kompiuterinės informacinės sistemos, todėl sudėtinga kaupti duomenis, analizuoti ir vertinti veiklos rezultatus. Padidėjus nuteistųjų ir kalinamųjų skaičiui iki 13000 tūkst. ir neskyrus jų išlaikymui papildomų biudžetinių asignavimų, galimas kreditorinio įsiskolinimo padidėjimas metų pabaigoje iki 5 mln.Lt. 2002 metais valstybės investicijų programoje numatyta tik 3587 tūkst. Lt 2001 metų įsipareigojimams padengti, dėl to 2002 metais numatytų objektų atidavimas eksploatuoti bus neįvykdytas. Padidėjus nuteistųjų ir kalinamųjų skaičiui iki 13000, miegamųjų patalpų plotas vienam nuteistajam ar kalinamajam sumažės nuo 3,21 m 2 iki 3,13 m2.Kvalifikuoti specialistai darbui įkalinimo įstaigose pradėti rengti tik 1994 m., darbas įkalinimo įstaigose visuomenės laikomas neprestižiniu, o darbo užmokestis nedidelis, todėl vis dar jaučiamas specialistų (ypač psichologų, socialinių darbuotojų) trūkumas. Įkalinimo įstaigų prižiūrėtojus pradėta mokyti tik 1999 m., įsteigus Kalėjimų departamento Mokymo centrą. Per metus apmokoma apie 150 prižiūrėtojų. Iš viso įkalinimo įstaigose yra 1346 prižiūrėtojų etatai. Per vienerius metus vidutiniškai pasikeičia apie 120 prižiūrėtojų. Dėl nurodytų priežasčių įkalinimo įstaigose dirba daug darbuotojų, neturinčių specialaus pasirengimo darbui su kalinamaisiais ir nuteistaisiais. Didelė dalis prižiūrėtojų nepraėję specialaus įvadinio mokymo kurso, o apmokyti gana primityviais metodais pačiose įkalinimo įstaigose, kuriose dirba, neatitraukiant nuo tarnybos. Reikalingi papildomi biudžetiniai asignavimai užtikrinant ir pataisos inspekcijoms pavestų uždavinių įgyvendinimą. Vykdant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. spalio 4 d. nutarimu Nr. 1196 ,,Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001-2004 metų programos įgyvendinimo priemonių patvirtinimo(Žin., 2001, 86-3015) patvirtintą 438 priemonę, vadovaujantis 2000 m. balandžio 18 d. Lietuvos Respublikos Tarnybos Kalėjimų departamente prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos statuto patvirtinimo įstatymo įgyvendinimo įstatymu (Žin., 2000, Nr. 39-1091), šių inspekcijų materialinį aprūpinimą (aprūpinimas patalpomis, atlyginimų mokėjimas, ryšio paslaugos, transportas ir pan.) nuo 2002 m. sausio 1 d. perima Kalėjimų departamentas. Tam teisingumo ministro 2001 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 275 ,,Dėl Kalėjimų departamentui prie Teisingumo ministerijos pavaldžių Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių ir Vilniaus regionų pataisos inspekcijų įsteigimo (Žin., 2001, Nr. 3-86) įsteigtos penkios regioninės (Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių ir Vilniaus) pataisos inspekcijos, turinčios juridinio asmens statusą. Tačiau 2002 m. vykdyti visų juridinio asmens funkcijų (buhalterinė apskaita,raštvedyba) dar šios inspekcijos negalės, kadangi neskirtos lėšos papildomiems etatams. Daugelis pataisos inspekcijų susidūrė su tarnybinių patalpų, ryšio priemonių ir ilgalaikio materialaus turto įsigijimo problema. 18-kos rajonų pataisos inspekcijose yra tik po vieną pareigūno etatą, todėl pareigūnui susirgus, išėjus atostogų, jo pavaduoti nėra kam.Nuo 2003 m. sausio 1 dienos įsigaliojus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. sausio 9 d. nutarimui Nr. 14 ,,Dėl fiziologinių mitybos normų asmenims, laikomiems kardomojo kalinimo ir laisvės atėmimo vietose, patvirtinimo (Žin., 2002, Nr. 4-98), 2003 metų strateginio veiklos plano projekte būtina numatyti papi ldomus asignavimus šio nutarimo įgyvendinimui.
Direktorius Jonas Blaževičius
LIETUVOS METROLOGIJOS INSPEKCIJOS PRIE TEISINGUMO MINISTERIJOS 2001 m. VEIKLOS ATASKAITA I. MISIJA, STRATEGINIAI TIKSLAI: Misija: vykdyti valstybinę metrologinę inspekcinę matavimo priemonių būklės ir naudojimo kontrolę; valstybinę metrologinę prekių kiekio kontrolę, įgyvendinant valstybinės nepriklausomos inspekcinės kontrolės politiką metrologijos srityje; siekti efektyvios Lietuvos Respublikos integracijos į Europos Sąjungą. Strateginis tikslas: užtikrinti valstybinę metrologinę matavimo priemonių būklės ir naudojimo kontrolę, valstybinę metrologinę priekių kiekio kontrolę, ginant valstybės ir vartotojų teises nuo neteisingų ir neteisėtų matavimo padarinių, sudarant vienodas verslo sąlygas, skatinant konkurenciją. II. PROGRAMŲ, NUMATYTŲ LIETUVOS METROLOGIJOS INSPEKCIJOS STRATEGINIAME VEIKLOS PLANE, APRAŠYMAS Programos pavadinimas ir jos įgyvendinimui skirti asignavimai (tūkst. Lt) - metrologijos politikos įgyvendinimo kontrolė (529,00). Programos tikslai: užtikrinti institucijos organizacinį - metrologinį darbą, sukurti tinkamas nepriklausomos metrologinės inspekcinės kontrolės darbo sąlygas, įgyvendinant pagrindinį Lietuvos metrologijos inspekcijos tikslą ginti valstybės ir vartotojų teises nuo neteisingų ir neteisėtų matavimų padarinių. Plėtoti teisinę administracinę veiklą inspekcinės kontrolės srityje bei tobulinti inspekcijos darbo planavimo ir organizavimo horizontaliuosius ryšius tarp 10 respublikos inspekcijos padalinių, informuoti visuomenę valstybinės metrologinės inspekcinės kontrolės klausimais. Programos įgyvendinimas pagal atskirus uždavinius: Programos uždavinys - siekti, kad inspekciniai patikrinimai būtų atliekami laiku ir kompetentingai. Šiam uždaviniui įgyvendinti vykdytų priemonių aprašymas: Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonių vykdymas - parengta 31 inspekcinių patikrinimų metodika, siekiant efektyviai ir kompetentingai vykdyti valstybinę metrologinę inspekcinę kontrolę pagal Europos Sąjungos reikalavimus, padeda operatyviai surasti optimaliausius inspekcinės kontrolės sprendimo būdus. Išnagrinėti 55 gyventojų ir ūkio subjektų skundai. Stiprinama vartotojų ir valstybės teisių apsauga užtikrinant fizinių ir juridinių asmenų teisingų ir teisėtų matavimo priemonių naudojimą, užtikrinamos lygios ir vienodos verslo galimybės rinkoje. (Vyriausybės strateginis prioritetas 3. Užtikrinti tolesnį ir esminį verslo plėtros sąlygų gerinimą, konkurencingo žemės ūkio plėtrą).Organizuota 10 seminarų - susitikimų su regionų smulkaus ir vidutinio verslo, pramoninkų, sveikatos, aplinkos, energetikos sričių matavimo priemonių naudotojais bei apskričių viršininkų administracijų, savivaldybių atstovais, aiškinant ir teikiant informaciją valstybinės metologinės politikos įgyvendinimo kontrolės klausimais. Šalies ir apskričių dienraščiuose atspausdinta 19 straipsnių metrologinės inspekcinės kontrolės klausimais. 2001 m. sukurtame ir nuolat atnaujinamame Lietuvos metrologijos inspekcijos tinklapyje teikiama informacija apie atliktus inspekcinius patikrinimus, matavimo priemonių vartotojai bei gyventojai turi galimybę užduoti klausimus ir gauti atsakymus. Tokiu būdu visuomenė šviečiama valstybinės metrologinės inspekcinės kontrolės klausimais. (Vyriausybės strateginis prioritetas 6. Plėtoti informacinę visuomenę). Nacionalinės acquis priėmimo programos įgyvendinimo priemonių vykdymas Nuolat atliekama valstybinių metrologinių inspekcinių patikrinimų rezultatų analizė. Per 2001 m. pateikta 36 informacinės medžiagos apie atliktus patikrinimus, problemos ir pasiūlymai ministerijoms, apskričių viršininkų administracijoms bei savivaldybėms. Tikslas prekių ir paslaugų teisingas kiekio ir vertės nustatymas, atsiskaitant su valstybe, pirkėjais ir paslaugų gavėjais; Metrologijos įstatymo 9 str. priskirtų matavimo priemonių teisėtas naudojimas. Atliekant inspekcinius patikrinimus, matavimo priemonių būklės rezultatai gerėja, kadangi 2001 m. inspekcija atliko per 347 patikrinimų su kitomis šalies kontrolės bei operatyvinės veiklos institucijomis. Tai leidžia Lietuvos metrologijos inspekcijai numatyti ir koordinuoti savo inspekcinį darbą su kitomis institucijomis, atliekant valstybinę metrologinę inspekcinę kontrolę teisinės metrologijos srityje, ginant valstybę bei vartotojų teises nuo neteisingų matavimo priemonių bei matavimų, bei vykdyti rinkos priežiūrą. Metrologija yra acquis ,,Laisvas prekių judėjimas sektoriuje. Gautų rezultatų palyginimas su strateginiame veiklos plane numatytais vertinimo kriterijais Vertinimo kriterijai, numatyti strateginiame veiklos plane, įvykdyti. Patikrinimų rezultatų apibendrinta medžiaga ir informacijos teikimas ministerijoms bei kitoms valstybės valdymo institucijoms: planuota - 35, įvykdyta - 36. Gyventojų ir ūkio subjektų išnagrinėtų skundų skaičius: planuota 40, faktiškai išnagrinėti 55 skundai. Šiam uždaviniui įgyvendinti neįvykdytos priemonės - tokių nėra, nes visos priemonės įvykdytos. Šio uždavinio priemonių neįvykdymo priežastys tokių nėra.
Programos pavadinimas ir jos įgyvendinimui skirti asignavimai (tūkst. Lt) - valstybinė metrologinė matavimų ir prekių kiekio priežiūra, matavimo priemonių būklės ir naudojimo kontrolė (1261,00). Programos tikslai: Užtikrinti valstybinę metrologinę prekių kiekio kontrolę; Užtikrinti valstybinę metrologinę inspekcinę matavimo priemonių būklės ir naudojimo kontrolę; Įgyvendinti specializuotą teisinės metrologijos mokymo programą pagal Europos Sąjungos reikalavimus.
Programos įgyvendinimas pagal atskirus uždavinius: Programos uždavinys - kontroliuojant prekių kiekį, užtikrinti valstybės ir vartotojų teisių apsaugą nuo neteisingų ir neteisėtų matavimo padarinių.Šiam uždaviniui įgyvendinti vykdytų priemonių aprašymas: Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonių vykdymas 2001 m. atlikta 850 patikrinimų, kontroliuojant prekių kiekį. Pažeidimų procentas nuo atliktų patikrinimų per kalendorinius metus, palyginus su 2000 m., sumažėjo nuo 40,6 proc. iki 37 proc. Ruošdamasi įgyvendinti prekių kiekio kontrolę reglamentuojančias ES direktyvas, inspekcija įrengė universalią kilnojamą laboratoriją automobilinių suskystintų dujų dozavimo tikslumui degalinėse tikrinti, įsigijo Italijos firmos Societa Generale Impianti Gas 20 litrų etaloninį suskystintų dujų saikiklį (± 0,1 proc. tikslumo). Rengiamai universaliai kilnojamai prekių kiekio kontrolės laboratorijai sukomplektuoti įsigijo 3 vnt. firmos Mettler-Toledo (Šveicarija) pirmos tikslumo klasės etaloninių elektroninių precizinių svarstyklių su programine įranga ir brūkšninių kodų skaitytuvu. Atliekant valstybinę metrologinę kontrolę, siekiama, kad fasuotų (įpakuotų), dozuojamų, sveriamų, skaičiuojamų, matuojamų ir tam tikrais kiekiais parduodamų prekių kiekis atitiktų ES direktyvų 75/106/EEB, 75/107/EEB, 76/211/EEB, 80/232/EEB bei OIML R87 reikalavimus. Subalansuoti teisės aktai metrologijos srityje su ES direktyvų reikalavimais sudaro vienodas verslo sąlygos visiems ūkio subjektams, skatina sąžiningą konkurenciją, užtikrina tolesnį ir esminį verslo plėtros sąlygų gerinimą. Tokiu būdu apsaugoma vietinė rinka nuo importuojamų ir vietoje gaminamų prekių, neatitinkančių fasuotų (įpakuotų), dozuojamų, sveriamų, skaičiuojamų, matuojamų ir tam tikrais kiekiais parduodamų prekių kiekio keliamų reikalavimų, bei neteisingų ir neteisėtų matavimo padarinių; ginamos valstybės ir vartotojų teisės, užtikrinamas valstybės ir vartotojų teisinės metrologijos apsaugos lygis šalies vartotojų teisių apsaugos sistemoje (Vyriausybės strateginiai prioritetai 1. Rengtis narystei Europos Sąjungoje- iki 2004 m. perimti ir siekti įgyvendinti ES acquis, 3. Užtikrinti tolesnį ir esminį verslo plėtros sąlygų gerinimą, konkurencingo žemės ūkio plėtrą).Nacionalinės acquis priėmimo programos įgyvendinimo priemonių vykdymas Rengiantis narystei ES, direktyvų 75/106/EEB, 75/107/EEB, 76/211/EEB, 80/232/EEB, reglamentuojančių prekių kiekio kontrolę, reikalavimai perkeliami į nacionalinius teisės aktus. Diegiant Lietuvoje ES teisinės metrologijos direktyvas, rengiami ES direktyvų lydimieji įtvirtinamieji teisės aktai, r engiamos fasuojant ir dozuojant prekes naudojamų matavimo priemonių patikros metodikos. Inspekcija atliko naftos produktų dozavimo kolonėlių, automobilinių dujų dozavimo kolonėlių patikros metodikų metrologinę ekspertizę, pateikė pasiūlymus dėl jų tobulinimo metrologijos politiką formuojančiai institucijai - Valstybinei metrologijos tarnybai prie Aplinkos ministerijos. Inspekcija bendradarbiauja su ES šalių (Lenkijos, Čekijos, Vokietijos, Olandijos, Danijos) analogišką veiklą vykdančiomis ir turinčiomis darbo patirtį organizacijomis, perima jų darbo praktiką atliekant fasuotų (įpakuotų), dozuojamų, sveriamų ir tam tikrais kiekiais parduodamų prekių kiekio kontrolę. Lietuvos Respublikos nacionaliniai teisės aktai prekių kiekio kontrolės srityje turi būti subalansuoti ir atitikti acquis reikalavimus. (Vyriausybės strateginiai prioritetai 1. Rengtis narystei Europos Sąjungoje- iki 2004 m. perimti ir siekti įgyvendinti ES acquis).
Gautų rezultatų palyginimas su strateginiame veiklos plane numatytais vertinimo kriterijaisVertinimo kriterijai, numatyti strateginiame veiklos plane, įvykdyti. Patikrinimų skaičius: planuota 850 patikrinimų, faktiškai atlikta 850 patikrinimų. Pažeidimų procentas nuo atliktų patikrinimų per kalendorinius metus: planuota 37,0 proc., faktiškai - 37 proc. Šiam uždaviniui įgyvendinti neįvykdytos priemonės - tokių nėra, nes visos priemonės įvykdytos.Šio uždavinio priemonių neįvykdymo priežastys - tokių nėra. Programos įgyvendinimas pagal atskirus uždavinius: Programos uždavinys - užtikrinti valstybinę metrologinę inspekcinę matavimo priemonių būklės ir naudojimo kontrolę visose Lietuvos Respublikos ūkio ir verslo šakose, sudarant vienodas verslo subjektų veiklos sąlygas rinkoje. Vykdant valstybinę metrologinę inspekcinę matavimo priemonių būklės ir naudojimo kontrolę, užtikrinti ir tobulinti valstybės ir vartotojų teisių apsaugą, teikiant paslaugas sveikatos apsaugoje, veterinarijoje, įvertinant ekologinę būklę bei poveikį jai, užtikrinant darbų saugą, nustatant produktų ir žaliavų kokybę, produktų saugą, nustatant prekių, energijos, paslaugų kiekį ir vertę, vykdant banko, mokesčių, muitinės ir pašto operacijas bei teisėsaugos ir valstybės valdymo ir kontrolės institucijų pavedimu atliekant matavimus. Šiam uždaviniui įgyvendinti vykdytų priemonių aprašymas: Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonių vykdymas 2001 m. atlikta 4050 patikrinimų, kontroliuojant matavimo priemonių būklę bei jų naudojimą visose Lietuvos Respublikos ūkio ir verslo šakose. Pažeidimų procentas nuo atliktų patikrinimų per kalendorinius metus, palyginus su 2000 m., sumažėjo nuo 45,2 proc. iki 40 proc. Valstybinei metrologinei inspekcinei masės matavimo priemonių būklės ir naudojimo kontrolei bei jų inspekcinei patikrai vykdyti inspekcija įsigijo ir aprūpino apskričių padalinius M1 tikslumo klasės etaloniniais svarsčiais. Kontroliuojama, kad juridiniai ir fiziniai asmenys, gaminantys, taisantys, importuojantys, nuomojantys, parduodantys ar naudojantys matavimo priemones, laikytųsi ir nepažeistų LR metrologijos įstatymo bei kitų teisinę metrologiją reglamentuojančių teisės aktų. Atliekant valstybinę metrologinę matavimo priemonių būklės ir naudojimo kontrolę, siekiama, kad matavimo priemonės, naudojamos atliekant matavimo priemonių patikrą, sveikatos apsaugoje, veterinarijoje, įvertinant ekologinę būklę bei poveikį jai, darbų saugoje, nustatant produktų ir žaliavų kokybę, nustatant prekių, energijos, paslaugų kiekį ir vertę, matavimo priemonių naudojamų banko mokesčių, muitinės ir pašto operacijose bei teisėsaugos ir valstybės valdymo ir kontrolės institucijų pavedimu atliekant matavimus, būtų metrologiškai įteisintos, laiku ir nustatyta tvarka patikrintos, atitiktų nustatytus reikalavimus ir būtų tinkamos naudoti. Tokiu būdu apsaugomos valstybė ir vietinė rinka nuo importuojamų ir vietoje gaminamų netinkamų ir neteisėtų matavimo priemonių bei neteisingų ir neteisėtų matavimo padarinių, ginamos valstybės ir vartotojų teisės. Vykdant matavimo priemonių būklės ir naudojimo kontrolę, užtikrinamas būtinas valstybės ir vartotojų apsaugos lygis šalies vartotojų teisių apsaugos sistemoje. Kontroliuojant ypatingas dėmesys skiriamas matavimo priemonėms, naudojamoms darbų saugoje; pervežant keleivius ir krovinius; užtikrinant kelių transporto eismo saugumą; geležinkelio, jūrų ir upių transporto, skrydžių saugoje bei mažinant neigiamą transporto poveikį aplinkai (Vyriausybės strateginiai prioritetai 1. Rengtis narystei Europos Sąjungoje - iki 2004 m. perimti ir siekti įgyvendinti ES acquis, 3. Užtikrinti tolesnį ir esminį verslo plėtros sąlygų gerinimą, konkurencingo žemės ūkio plėtrą). Nacionalinės acquis priėmimo programos įgyvendinimo priemonių vykdymas Nuo 2001 m. birželio 1 d. įsigalioja Neautomatinių svarstyklių techninis reglamentas, atitinkantis Europos ekonominės bendrijos direktyvą 90/384/EEC ir papildytą direktyvą 93/68/EEC. Šiuo metu įgyvendinamos 2000 04 - 25 LR susisiekimo ministro ir valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministro įsakymu Nr. 126/44 patvirtintos Tachografų naudojimo taisyklės, parengtos ES Tarybos reglamento 3821/85/EEC ,,Dėl kelių transporto priemonėse naudojamos registruojančios įrangos ir Europos šalių susitarimo ,,Dėl kelių transporto ekipažų, važiuojančių tarptautiniais maršrutais darbo (AETR) pagrindu. Nuolat atliekama valstybinė metrologinė inspekcinė šalyje naudojamų neautomatinių svarstyklių būklės ir naudojimo kontrolė. Taip pat atliekama tarptautiniais maršrutais autotransporto priemonėse, vežančiose krovinius ir keleivius, įrengtų tachografų būklės ir naudojimo valstybinė metrologinė inspekcinė kontrolė. (Vyriausybės strateginiai prioritetai 1. Rengtis narystei Europos Sąjungoje- iki 2004 m. perimti ir siekti įgyvendinti ES acquis). Gautų rezultatų palyginimas su strateginiame veiklos plane numatytais vertinimo kriterijais Vertinimo kriterijai, numatyti strateginiame veiklos plane, įvykdyti. Patikrinimų skaičius: planuota 4050 patikrinimų, faktiškai atlikta 4050 patikrinimų. Pažeidimų procentas nuo atliktų patikrinimų per kalendorinius metus: planuota 40,0 proc., faktiškai - 40,0 proc. Šiam uždaviniui įgyvendinti neįvykdytos priemonės - tokių nėra, nes visos priemonės įvykdytos.Šio uždavinio priemonių neįvykdymo priežastys - tokių nėra. Programos įgyvendinimas pagal atskirus uždavinius: Programos uždavinys - užtikrinti, kad valstybiniai inspektoriai turėtų tinkamą kvalifikaciją prekių kiekiui ir matavimo priemonėms kontroliuoti; mokėtų bent vieną iš pagrindinių ES kalbų; dirbtų naudodamiesi kompiuterine technika; praktiškai gebėtų naudotis integruotų ES teisinių dokumentų rekomendacijomis. Šiam uždaviniui įgyvendinti vykdytų priemonių aprašymas: Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonių vykdymas 30 proc. valstybinių inspektorių patobulino kvalifikaciją: 5 valstybiniai inspektoriai baigė Kauno technologijos universiteto Metrologijos instituto organizuojamus neelektrinių dydžių matavimo metrologų tikrintojų kursus, 5 valstybiniai inspektoriai - AB ,,Lietuvos energija energetikų mokymo centro suskystintų dujų degalinių tikrintojų kursus, 6 inspekcijos valstybės tarnautojai - užsienio kalbų ir darbo kompiuteriu kursus. Tobulinant valstybinių inspektorių kvalifikaciją, siekiama operatyviai ir kompetentingai atlikti valstybinius metrologinius inspekcinius patikrinimus. Patikrinimų metu atliekamas prevencinis darbas - matavimo priemonių naudotojams aiškinami teisinės metrologijos klausimai. Tokiu būdu bendras pažeidimų procentas nuo atliktų patikrinimų per kalendorinius metus, palyginus su 2000 m., sumažėjo nuo 44,4 proc. iki 39,4 proc. Iš inspektorių reikalaujama dirbti taip, kad inspektorius teisiškai įrodytų verslininko padarytą klaidą, o ne verslininkas įrodinėtų, kad inspektorius neteisus. (Vyriausybės strateginis prioritetas 3. Užtikrinti tolesnį ir esminį verslo plėtros sąlygų gerinimą, konkurencingo žemės ūkio plėtrą, 6. Plėtoti informacinę visuomenę). Gautų rezultatų palyginimas su strateginiame veiklos plane numatytais vertinimo kriterijais Vertinimo kriterijai, numatyti strateginiame veiklos plane, įvykdyti. Procentas valstybinių inspektorių, baigusių kvalifikacijos tobulinimo, teisinės metrologijos, užsienio kalbų, darbo kompiuterių kursus: planuota 30 proc., faktiškai baigė - 30 proc. III. ARTIMIAUSIO LAIKOTARPIO PLANUOJAMOS VEIKLOS PRIORITETINĖS KRYPTYS:
Išorės veiksniai, turintys įtaką įgyvendinant prioritetus: Pasirengimo integracijai į ES laikotarpiu metrologijos sistemos srityje vykstantys dideli metodologiniai pakitimai (perimamos teisinę metrologiją reglamentuojančios tarptautinės direktyvos, rekomendacijos, kiti teisės aktai ir norminiai dokumentai) ir su šiuo pereinamuoju laikotarpiu susijusios laikinos problemos (neįgyvendintos kai kurios ES direktyvos) turi įtakos Lietuvos metrologijos inspekcijos darbo efektyvumui. Pavyzdžiui: Esant ribotoms finansinėms galimybėms įsigyti reikiamą etaloninę metrologinę įrangą ir neturint pakankamai sukomplektuotos universalių kilnojamų laboratorijų įrangos, skirtos nepriklausomai valstybinei metrologinei inspekcinei kontrolei atlikti pagal šiuolaikinius tarptautinius reikalavimus, nepasiekiamas reikiamas nepriklausomos valstybinės metrologinės inspekcinės kontrolės efektyvumas ir operatyvumas. Vidaus veiksniai turintys įtaką įgyvendinant prioritetus:
Lietuvos metrologijos inspekcijos viršininkas Feliksas Petrauskas
N. Bražunienė, 300822 L. Žukauskienė, 300823 V. Žitkus, 300824
LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBINIO PATENTŲ BIURO 2001 METŲ VEIKLOS ATASKAITA
Misija: Įgyvendinti pramoninės nuosavybės objektų įteisinimą Lietuvoje.
Strateginiai tikslai: 1. Dalyvauti įgyvendinant Lietuvos valstybės strategiją pramoninės nuosavybės objektų apsaugos srityje. 2. Išduoti išradimų patentus, pramoninio dizaino, prekių ženklų, puslaidininkinių gaminių topografijų ir firmų vardų liudijimus pagal galiojančius pramoninės nuosavybės apsaugos įstatymus ir tarptautines sutartis. II. PROGRAMŲ, NUMATYTŲ VALSTYBINIO PATENTŲ BIURO STRATEGINIAME VEIKLOS PLANE APRAŠYMAS: Programos pavadinimas ir jos įgyvendinimui skirti asignavimai (tūkst.Lt) Nacionalinė pramoninės nuosavybės teisinė apsauga Lietuvoje (1911,6 Lt). Programos tikslai: 1. Nacionalinės pramoninės nuosavybės apsaugos sistemos šešių valstybinių registrų tvarkymas. 2. Užtikrinti pramoninės nuosavybės apsaugos Lietuvos Respublikoje lygį, atitinkantį Europos Sąjun gos ir pasauliniams standartams.Programos įgyvendinimas pagal atskirus uždavinius :Programos uždavinys: Nr.1. Įgyvendinti Lietuvos valstybės strategiją pramoninės nuosavybės įteisinimo klausimais, išduoti Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių fiziniams ir juridiniams asmenims įstatymų nustatyta tvarka patentus ir liudijimus, suteikiančius išimtinę teisę naudoti pramoninės nuosavybės objektus Lietuvos Respublikos teritorijoje, tvarkyti ir saugoti Lietuvos Respublikos patentų, pramoninio dizaino, pusla idininkinių gaminių topografijų, prekių ženklų, firmų vardų ir patentinių patikėtinių registrus, skelbti duomenis apie paduotas paraiškas, išduotus patentus ir liudijimus, pakeitimus Lietuvos Respublikos pramoninės nuosavybės objektų registruose, išplėstas Europos patentines paraiškas bei patentus, leisti Valstybinio patentų biuro oficialų biuletenį, išradimų aprašymus bei kitus leidinius, organizuoti informacinę ir leidybinę veiklą pramoninės nuosavybės apsaugos srityje ir vykdyti Lietuvos technikos bibliotekos (LTB) steigėjo funkcijas.
Šiam uždaviniui įgyvendinti vykdytų priemonių aprašymas: Modernizuoti kompiuterines sistemas Prekių ženklai, Firmų vardai, leisti VPB oficialų biuletenį bei kitus leidinius, rengti tvarkyti ir išleisti pramoninės nuosavybės objektų klasifikatorius bei kitas paieškos priemones, organizuoti darbuotojų mokymą ir kvalifikacijos kėlimą. Gautų rezultatų palyginimas su VPB strateginiame veiklos plane numatytais vertinimo kriterijais: Visos numatytos priemonės buvo įvykdytos: įrengta 20 naujų kompiuterizuotų darbo vietų; modernizuotos kompiuterizuotos sistemos Firmų vardai ir Prekių ženklai, išleista 12 oficialių biuletenių, 128 išradimų aprašymai, vienas tarptautinis prekių ženklų klasifikatorius, 18 VPB darbuotojų pakėlė savo kvalifikaciją, gauta 17 tūkst. prašymų suteikti išimtinę teisę naudotis pramoninės nuosavybės objektais. Neįvykdytų priemonių pagal šį programos uždavinį nėra.Programos uždavinys : Nr.22. Tvarkyti patentinę dokumentaciją dėl Europos patentinės paraiškos bei Europos patento galiojimo išplėtimo į Lietuvos Respublikos teritoriją pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Europos patentų organizacijos (EPO) susitarimus bei vykdyti veiksmus, susijusius su tarptautine prekių ženklų registracija pagal Madrid o sutarties dėl tarptautinės ženklų registracijos protokolą, realizuoti Paryžiaus konvencijos ir kitų tarptautinių sutarčių dėl pramoninės nuosavybės apsaugos nuostatas išradimų patentavimo, pramoninio dizaino, prekių ženklų bei firmų vardų registracijos srityje, atstovauti Lietuvos Respublikai tarptautiniuose santykiuose pramoninės nuosavybės apsaugos srityje.Šiam uždaviniui įgyvendinti vykdytų priemonių aprašymas: Dalyvauti pagal savo kompetenciją Lietuvos Respublikos teisės aktų, reglamentuojančių pramoninės nuosavybės apsaugą, rengime, vykdyti WIPO ir EPO tarptautinių sutarčių, kuriose dalyvauja Lietuvos Respublika, nuostatas, skleisti patentinę informaciją bei užtikrinti priėjimą prie EPO ir WIPO duomenų bazių. Gautų rezultatų palyginimas su VPB strateginiame veiklos plane numatytais vertinimo kriterijais: Visos numatytos priemonės buvo įvykdytos: 2001 m. spalio 30 d. Lietuvos Respublikos Seimui priėmus Lietuvos Respublikos patentų įstatymo 2, 6, 26, 31, 41 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 27 (1) straipsniu įstatymą, įgyvendintos 1992 m. birželio 18 d. Tarybos Reglamento Nr. 1768/92/EEC bei 1996 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos Reglamento Nr. 1610/96/EC nuostatos; dalyvauta 30-yje renginių, atstovaujant Lietuvą tarptautinėse organi zacijose; įdiegta Europos patentų organizacijos administruojama pramoninės nuosavybės esp@cenet informacinė sistema. Neįvykdytų priemonių pagal šį programos uždavinį nėra.III. ARTIMIAUSIO LAIKOTARPIO PLANUOJAMOS VEKLOS PRIORITETINĖS KRYPTYS: Artimiausio laikotarpio VPB planuojamos veiklos prioritetai yra: Modernizuoti kompiuterinę sistemą Patentai, parengti Lietuvos Respublikos pramoninio dizaino įstatymo naują redakciją, dalyvauti 34-iuose renginiuose, kuriuose atstovaujama tarptautinėse organizacijose, pasirengti prekių ženklų registracijų galiojimo termino pratęsimo procedūroms, ryšium su laukiamu labai dideliu kiekiu, pasirengti Lietuvai prisijungti prie Europos patentų konvencijos (EPK) ir Hagos sutarties, įd iegti WIPOnet tarptautinės pramoninės nuosavybės informacinę sistemą.Juridinio skyriaus vedėja l.e.direktoriaus pareigas Lina Mickienė
Teismų departamento prie teisingumo ministerijos 2001 m. metinės veiklos ataskaita
I. Misija, strateginiai tikslai: Misija: Teismų darbo administravimas siekiant, kad Lietuvos teismų sistema veiktų efektyviai ir atitiktų Europos Sąjungos teisės reikalavimus Strateginiai tikslai: Koordinuoti ir tobulinti teismų veiklą. II. PROGRAMŲ, NUMATYTŲ Teismų departamento prie teisingumo STRATEGINIAME VEIKLOS PLANE APRAŠYMAS: Programos pavadinimas ir jos įgyvendinimui skirti asignavimai (tūkst. Lt): Teismų darbo administravimas ir kontrolė, programai skirti asignavimai 547,2 tūkst. Lt (faktiškai ga uta).Programos tikslai: Analizuoti ir koordinuoti teismų, išskyrus Lietuvos Aukščiausiąjį Teismą, veiklą, teikti pasiūlymus dėl teismų darbo sąlygų gerinimo, diegti teismuose informacines technologijas. Programos įgyvendinimas pagal atskirus uždavinius: Programos uždavinys: Užtikrinti Teismų departamento prie Teisingumo ministerijos funkcijų vykdymą. Šiam uždaviniui įgyvendinti vykdytų priemonių aprašymas: Administruoti teismų veiklą. Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonių vykdymas: Vykdyti teismų kompiuterizavimo programą LITEKO. Pradedamas vykdyti PHARE projektas Nr. LT 01.17.02 "Lietuvos teismų gebėjimų stiprinimas"; Nacionalinės acquis priėmimo programos įgyvendinimo priemonių vykdymas: Vykdyti teismų kompiuterizavimo programą LITEKO. Pradedamas vykdyti PHARE projektas Nr. LT 01.17.02 "Lietuvos teismų gebėjimų stiprinimas"; kitų (valstybės ilgalaikių, nacionalinių ir kt.) programų priemonių vykdymas :2001-2003 m. valstybės investicijų programa, patvirtinta Vyriausybės 2001 m. kovo 30 d. nutarimu Nr. 359 Informacinės sistemos teismų kompiuterizavimas kūrimas. Pradedamas vykdyti PHARE projektas Nr. LT 01.17.02 "Lietuvos teismų gebėjimų stiprinimas"; gautų rezultatų palyginimas su strateginiame veiklos plane nurodytais vertinimo kriterijais: į vykdyta 100%;šiam uždaviniui įgyvendinti neįvykdytos priemonės nėra; šio uždavinio priemonių neįvykdymo priežastys nėra.
III. ARTIMIAUSIO LAIKOTARPIO PLANUOJAMOS VEIKLOS PRIORITETINĖS KRYPTYS: Dalyvauti įgyvendinant Teismų įstatymo pakeitimo įstatyme (Žin., 2002 Nr.17-649) numatytus uždavinius. Išorės ir vidaus veiksniai, kurie galėtų turėti neigiamą įtaką įgyvendinant numatytus artimiausio laikotarpio prioritetus: Išorės:
Vidaus:
NACIONALINĖS VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS TARYBOS PRIE TEISINGUMO MINISTERIJOS METINĖ 2001 m. VEIKLOS ATASKAITA I. MISIJA, STRATEGINIAI TIKSLAI: Misija: Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos prie Teisingumo ministerijos misija užtikrinti Lietuvos Respublikoje aukštą vartotojų apsaugos lygį, sukuriant vartotojų teisių apsaugos sistemą, suderintą su bei Europos Sąjungos teise ir sugebančią ginti vartotojų interesus, formuoti vartotojų teisių apsaugos strategiją ir prioritetus. Taryba įgyvendina valstybės politiką vartotojų teisių apsaugos srityje, pagal kompetenciją priima teisės aktus, vykdo teisės aktų, reglamentuojančių vartotojų teisių apsaugą ir rinkos priežiūrą, įgyvendinimo koordinavimą, siekia užtikrinti efektyvią vartotojų teisių apsaugą ir gerinti vartojimo prekių ir paslaugų kokybę, saugą bei ginti pažeistas vartotojų teises. Strateginiai tikslai: Formuoti ir įgyvendinti valstybinę vartotojų teisių apsaugos politiką, skirtą užtikrinti efektyvią vartotojų teisių apsaugą ir siekti tinkamo Lietuvos Respublikos teisės aktų suderinimo su Europos Sąjungos teisės aktais vartotojų teisių apsaugos ir rinkos priežiūros srityse. II. PROGRAMŲ, NUMATYTŲ NACIONALINĖS VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS TARYBOS PRIE TEISINGUMO MINISTERIJOS STRATEGINIAME VEIKLOS PLANE APRAŠYMAS: Programos pavadinimas ir jos įgyvendinimui skirti asignavimai (tūkst. Lt.)*: Ekonominis vartotojų interesų gynimas ir rinkos priežiūra pagal Lietuvos Respublikos vartotojų teisių gynimo įstatymą, Lietuvos Respublikos produktų saugos įstatymą ir Lietuvos Respublikos reklamos įstatymą (390 000 Lt.). Programos tikslas: Įgyvendinti valstybinę vartotojų teisių apsaugos politiką. Programos įgyvendinimas pagal atskirus uždavinius: Programos uždavinys**: Kontroliuoti kaip laikomasi įstatymų ir kitų norminių aktų ginant vartotojų teisėtus interesus. Šiam uždaviniui įgyvendinti vykdytų priemonių aprašymas:
Programos pavadinimas ir jos įgyvendinimui skirti asignavimai (tūkst. Lt.)*: Vartotojų švietimas ir visuomeninių vartotojų teisių gynimo organizacijų veiklos programų rėmimasProgramos tikslas: Visuomenės informavimas apie Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos veiklą (100 000 Lt.) Programos įgyvendinimas pagal atskirus uždavinius: Programos uždavinys - Informuoti visuomenę apie vartotojų teisių apsaugą ir Tarybos veiklą Šiam uždaviniui įgyvendinti vykdytų priemonių aprašymas: Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonių vykdymas: Tarybos įgyvendinama programa atitinka Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1 prioritetą rengiantis narystei Europos Sąjungoje iki 2004 metų perimti ir siekti įgyvendinti ES ACQUIS. Programos priemonėmis buvo siekiama įgyvendinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonę - Užtikrinti Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos veiklą. Nacionalinės acquis priėmimo programos įgyvendinimo priemonių vykdymas: Lietuvos Respublikos Vyriausybės programoje nurodoma, kad Tarybos įgyvendinamos priemonės, svarbios pasirengimui narystei Europos Sąjungoje. 2001 m. acguis įgyvendinimo priemonių plane buvo numatyta, kad Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba įgyvendina priemonę 3.6.2 P A8 Rengti vartotojų teisių gynimo specialistus ir kelti jų kvalifikaciją. Tačiau, neskyrus finansavimo, priemonė nebuvo įgyvendinta. kitų (valstybės ilgalaikių, nacionalinių ir kt.) programų priemonių vykdymas: Kitų programų priemonių Taryba nevykdė. gautų rezultatų palyginimas su strateginiame veiklos plane numatytais vertinimo kriterijais: Taryba pilnai įvykdė 2001 m. strateginiame veiklos plane numatytas priemones. neįvykdytos priemonės - nėra priemonių neįvykdymo priežastys - nėra III. ARTIMIAUSIO LAIKOTARPIO PLANUOJAMOS VEIKLOS PRIORITETINĖS KRYPTYS: Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba 2002 m. vykdys programą: Ekonominis vartotojų interesų gynimas ir rinkos priežiūros institucijų veiklos koordinavimas pagal LR vartotojų teisių gynimo, LR produktų saugos ir LR reklamos įstatymus. Vykdant šią programą ir siekiant sukurti vartotojų teisių apsaugos ir produktų saugos kontrolės institucijų sistemą bus parengta Valstybinė vartotojų teisių apsaugos strategija bei Lietuvos nacionalinė vartotojų švietimo programa, numatytos Lietuvos Respublikos Vyriausybės programoje. Vykdant programą vartotojai bus sistemingai informuojami apie Tarybos veiklą, vartotojų teisių apsaugos organizavimą, vartotojų teises ir jų gynimą. Šios programos vykdymas padės išaiškinti ir užkirsti LR vartotojų teisių gynimo, LR produktų saugos ir LR reklamos įstatymų pažeidimus bei parengti Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos politikos teisinę bazę, suderintą su Europos Sąjungos teise. 2000 m. priėmus naująjį Vartotojų teisių gynimo įstatymą ir 2001 m. sausio 18 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 50 patvirtinus Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos prie Teisingumo ministerijos nuostatus pradėta kurti Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba. Tarybos darbo pobūdis yra specifinis ir sudėtingas, reikalaujantis ekonominių, teisinių, inžinerinių, kitų specialių žinių ir užsienio kalbų mokėjimo. Š.m. vasario 14 d., siekiant bent minimaliai įgyvendinti šiuo metu Tarybai numatytas funkcijas ir užtikrinti Europos integracinių įsipareigojimų vykdymą, Taryba kreipėsi į Vyriausybinę Europos Integracijos Komisiją prašydama pritarimo, kad Tarybai būtų skirtas finansavimas 4 specialistų, reikalingų svarbiausioms funkcijoms vykdyti, priėmimui, jų darbo vietų įrengimui ir įrangos įsigijimui (168 tūkst. litų). Siekiant sėkmingai įgyvendinti Tarybai šiuo metu keliamus uždavinius, būtų reikalingi 65 aukštos kvalifikacijos teisės, ekonomikos, inžinerijos, higienos sričių specialistai, turintys aukštąjį išsilavinimą, sugebantys savarankiškai atlikti teisės aktų projektų ekspertizę, analizuoti teisės aktų taikymo praktiką, tirti vartotojų skundus ir atlikti kitus, su tuo susijusius veiksmus. LPNP patvirtintame institucijos plėtros plane buvo numatyta, kad 2002 m. siekiant įgyvendinti Tarybai įgyvendinti numatytas funkcijas Tarybos struktūrą 2002 m. sudarys 32 darbuotojai. 2002 m. numatytas Tarybos darbo užmokesčio fondas leidžia nustatyti tik 16 etatų struktūrą. Siekiant užtikrinti Tarybai numatytų funkcijų įgyvendinimą, sukurti Tarybos struktūrą bei užbaigti rinkos priežiūros reformą būtina skirti papildomą finansavimą dar 49 darbuotojų priėmimui, darbo vietų įrengimui, būtinos įrangos įsigijimui bei darbuotojų mokymui. Atsižvelgiant tai, kad 2001 m. gruodžio 27 d. Taryba gavo Finansų ministerijos raštą Nr. 0201-07-0115128, kuriame nurodoma, kad sudarant programų išlaidų suvestinę, 2003 ir 2004 metų bendros asignavimų sumos neturėtų būti didesnės už patvirtintas 2002 metams, Tarybos struktūros sukūrimas atidedamas neapibrėžtam laikui. Siekiant tinkamai įgyvendinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. liepos 19 d. nutarimo Nr. 866 Dėl Lietuvos Respublikos derybinių pozicijų derybose dėl narystės Europos Sąjungoje patvirtinimo nuostatą - Visiškai suderinti nacionalinę teisę su vartotojų ir sveikatos apsaugos acquis numatoma iki 2003 metų pabaigos, užtikrinant aukštą vartotojų teisių apsaugos lygį, ir užbaigti rinkos priežiūros reformą bei Europos Komisijos identifikuotą prioritetą Toliau stiprinti rinkos priežiūros institucijas, stiprinti Nacionalinę vartotojų teisių apsaugos tarybą, LPNP buvo numatytos konkrečios priemonės 2001-2003 m. Nei vienai iš numatytų priemonių 2001-2002 m. neskirtas finansavimas, t.y. neskyrus finansavimo neįgyvendinta 2001 m priemonė 3.6.2 P A8 Rengti vartotojų teisių gynimo specialistus ir kelti jų kvalifikaciją (ši priemonė atsižvelgiant į VEIK sprendimą turėjo būti perkelta į 2002 m, tačiau neperkelta), neskyrus finansavimo nebus įgyvendinta 2002 m. priemonė 3.23S4 Sustiprinti Nacionalinę vartotojų teisių apsaugos tarybą prie Teisingumo ministerijos, siekiant ginti vartotojų ekonominius interesus.Nepakankamų asignavimų Tarybos išlaidoms skyrimas prieštarauja Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001-2004 programos Ūkio politikos dalies nuostatoms, kurios numato: Užtikrinti aukštą vartotojų apsaugos lygį, sukuriant vartotojų teisių apsaugos sistemą, suderintą su Europos Sąjungos teise, stiprinti ir tobulinti vartotojų teisių apsaugos ir produktų saugos kontrolės institucijų sistemą, vykdyti vartotojų švietimą ir 1999 m. ES Stojimo partnerystės dokumento Vartotojų ir sveikatos apsaugos skyriaus nuostatai, kad būtina stiprinti Nacionalinę vartotojų teisių apsaugos tarybą.Acquis įgyvendinančių institucijų plėtros planas, kuriame suformuluotos Tarybos funkcijos, veiksmai, įvertinti institucijos stiprinimo ir finansiniai poreikiai, nebus įgyvendintas, t.y. Taryba neturės pakankamų administracinių gebėjimų nuo 2004 m. sausio 1 d. įgyvendinti narystės ES įsipareigojimus bei nebus iki galo įvykdyta rinkos priežiūros reforma.
Tarybos pirmininkė Rosita Petrauskienė
Žydrė Butkevičienė |
![]()
![]() | ||