
LIETUVOS
RESPUBLIKOS SEIMO
ŽMOGAUS TEISIŲ
KOMITETAS
Žmogaus teisių komitetas parengė naujos redakcijos
Lygių galimybių įstatymo pataisų projektą
Žmogaus teisių komitetas 2008-04-09 posėdyje svarstė
Lygių galimybių įstatymo pakeitimo įstatymo projektą Nr.XP-2384(2) ir pritarė
Komiteto patobulintam įstatymo projektui. Projektas parengtas, siekiant
perkelti į Lietuvos Respublikos teisės sistemą Tarybos direktyvų nuostatas,
įgyvendinančias vienodo požiūrio principus į asmenis nepriklausomai nuo jų
rasės arba etninės priklausomybės, o taip pat vienodo požiūrio užimtumo ir
profesinėje srityje. Be to, projektas pataisytas atsižvelgus į Europos Bendrijų
Komisijos nurodytas Direktyvų nuostatas, kurios netinkamai buvo perkeltos arba kurioms trūksta teisinio
apibrėžtumo aiškumo.
Komiteto nariai, atsižvelgdami į LR Konstitucijos 29
straipsnio nuostatą, kad Įstatymui, teismui ir kitoms valstybės institucijoms
ar pareigūnams visi asmenys lygūs ir žmogaus teisių negalima varžyti ir teikti
jam privilegijų dėl jo lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės
padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų pagrindu bei į LR Konstitucijos 25
straipsnį, nustatantį, kad Laisvė reikšti įsitikinimus ir skleisti informaciją
nesuderinama su nusikalstamais veiksmais - tautinės, rasinės, religinės ar
socialinės neapykantos, prievartos bei diskriminacijos kurstymu, šmeižtu ir
dezinformacija, pasiūlė projektą papildyti draudimu diskriminuoti asmenis ne
tik dėl jų amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, rasės ar etninės
priklausomybės, religijos, įsitikinimų ar tikėjimo, bet ir dėl jų socialinės
padėties įvairiose srityse.
Komitetas pritarė Seimo nutarimo Dėl Lygių
galimybių kontrolieriaus Tarnybos 2007 metų ataskaitos projektui Nr.XP-2940,
kuriame Vyriausybei siūloma parengti draudimo bendrovių veiklą
reglamentuojančių teisės aktų pakeitimus ir papildymus, kad, taikant skirtingas
draudimo įmokas, būtų išvengta diskriminacijos dėl amžiaus, lyties, negalios ar
kitų savybių. Taip pat Vyriausybei siūloma parengti įstatymo, įpareigojančio
darbdavius propaguoti vienodo požiūrio principo taikymą darbe, siekiant
išvengti diskriminacijos dėl lyties, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios,
rasės ir etninės kilmės, religijos ar įsitikinimų ir kt. Taip pat Vyriausybei
parteikta ir daugiau siūlymų.
Komitetas
svarstė Seimo statuto Dėl Seimo
statuto 92 straipsnio pakeitimo projektą Nr.XP-2235, kurio iniciatoriai
siūlo naujai reglamentuoti Seimo posėdžių darbotvarkės sudarymo klausimus ir
įteisinti nuostatą, jog ne mažesnės kaip 1/3 Seimo narių grupės raštišku
reikalavimu klausimas į sesijos darbų programą, savaitės ar kitos dienos
darbotvarkę būtų įrašomas privalomai be balsavimo. Komiteto nuomone, projektas
grąžintinas iniciatoriams tobulinti, nes jo nuostatos turėtų būti suderintos su
kitų Seimo statuto straipsnių nuostatomis.
Taip pat Komitetas nusprendė grąžinti
iniciatoriams tobulinti Nepilnamečių
apsaugos nuo neigiamos viešosios informacijos poveikio įstatymo 7 straipsnio
papildymo ir pakeitimo įstatymo projektą Nr.XP-1734,
kadangi šiuo metu darbo grupė parengė naują šio įstatymo pakeitimo projektą
Nr.XP-2479 ir, Komiteto nuomone, projektai svarstytini kartu.
Komitetas svarstė Lietuvos poziciją dėl Pasiūlymo dėl Europos
Parlamento ir Tarybos sprendimo, kuriuo nustatoma daugiametė internetu ir
kitomis ryšių technologijomis besinaudojančių vaikų apsaugos Bendrijos
programa. Pozicija parengė Informacinės visuomenės plėtros
komitetas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, tačiau Komitetas nepritarė
Pozicijai, kadangi ši nebuvo suderinta su pagrindinėmis Valstybinėmis
institucijomis, tokiomis, kaip Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus, Žurnalistų
etikos inspektoriaus bei Ryšių reguliavimo tarnybomis. Taip pat Komitetui buvo
neaišku, kokiais kriterijais vadovaujantis Vyriausybė pasirinko būtent minėtą
instituciją Lietuvos pozicijai parengti.