BFK (2007 11 28) posėdis

EN  FR

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

BIUDŽETO IR FINANSŲ KOMITETAS

 

                                                     POSĖDŽIO  PROTOKOLAS

 

2007-11-28 Nr.48

Vilnius

 

 

Posėdis įvyko 2007-11-28, 10-00 val.

 

 

Posėdžio pirmininkas Jonas Lionginas

Posėdžio protokolą rašė: Danguolė Zabulėnienė

 

DALYVAVO: J.Lionginas, V.Galvonas, K.Glaveckas, Z.Balčytis, R.Dagys, S.Bucevičius, E.Karpickienė, R.Kupčinskas, J.Palionis, R.Palaitis, A.Paulauskas, L.Počikovska.

               

KVIESTIEJI ASMENYS: sąrašas pridedamas prie protokolo.

 

                DARBOTVARKĖ:

1. Teisėkūros proceso pagrindų įstatymo projektas XP-2498.

2. Seimo nutarimo “Dėl Lietuvos Respublikos teisėkūros tobulinimo metmenų patvirtinimo ir jų įgyvendinimo” 3 straipsnio pakeitimo” projektas            XP-2499.

3. Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 19 straipsnio papildymo įstatymo projektas XP-2546.

4. Savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymo priedėlio pakeitimo įstatymo projektas XP-2406.

5. Savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymo 9 straipsnio papildymo įstatymo projektas XP-2470.

6. Rinkliavų įstatymo 11 straipsnio papildymo įstatymo projektas XP-2471.            

7. Savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymo priedėlio pakeitimo įstatymo projektas XP-2563.

8. Valstybės tarnybos įstatymo 5(1) ir 24 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 5(2) straipsniu įstatymo projektas XP-2308.

9. Valstybės  ir savivaldybių biudžetų pajamų vykdymas už 9 mėnesius.

10. Išvadų rengėjų darbo grupių svarstymas:

- 2008 metų Europos Komisijos teisėkūros ir darbo programa – kuratoriai R.Dagys /G.Morkūnas A.MikalauskasV.Milušauskas L.Kalesinskas/.

 

1. SVARSTYTA:

Teisėkūros proceso pagrindų įstatymo projektas XP-2498.

NUTARTA:

Iš esmės pritarti įstatymo projektui XP-2498 ir siūlyti pagrindiniam komitetui tobulinti šį projektą  atsižvelgiant, be kita ko, į šiuos Biudžeto ir finansų komiteto pasiūlymus:

1) Papildyti projekto 15 straipsnį šia 3 dalimį:

“3. Tarptautinių sutarčių, Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatytais atvejais, parengtas teisės akto projektas turi būti derinamas ir (ar) dėl jo nuostatų konsultuojamasi su Europos Sąjungos valstybėmis narėmis, institucijomis, įstaigomis ir organais (Europos Komisija, Europos centriniu banku ir kt.) ar kitomis tarptautinių sutarčių numatytomis institucijomis Vyriausybės nustatyta tvarka. Dėl Lietuvos banko teisės akto projekto konsultuojamasi su Europos centriniu banku Lietuvos banko nustatyta tvarka.”, o projekto 15 straipsnio 3, 4, 5, 6, 7 dalis laikyti atitinkamai 4, 5, 6, 7, 8 dalimis;      

2) Projekto 30 straipsnio 1 dalį išdėstyti taip:

“1. Norminio teisės akto projekto poveikio socialinei aplinkai,  ekonomikai, fiskalinei drausmei, korupcijos mastui, politiniam gyvenimui ar kitai atitinkamai sričiai, kurioje numatoma daryti pakeitimus, vertinimas yra atliekamas, kai:”;

3)  Projekto 33 straipsnio 2 dalyje išbraukti žodžius “. Ekspertinio įvertinimo išvados turėtų būti norminio teisės akto projekto lydimasis dokumentas” ir vietoje jų įrašyti žodžius “ir pateikia savo ekspertinio įvertinimo išvadas” ir visą šią dalį išdėstyti taip:

                “2. Norminio teisės akto projekto išplėstinį poveikio vertinimą paprastai atlieka nepriklausomi ekspertai ir pateikia savo ekspertinio įvertinimo išvadas.”;

4) Papildyti projekto 33 straipsnį 3 dalimi ir ją išdėstyti taip:

“3. Norminio teisės akto projekto rengėjų surašytos projekto poveikio bazinio ir išplėstinio vertinimo pažymos ir ekspertinio įvertinimo išvados yra norminio teisės akto projekto lydimieji dokumentai.”.

                 


Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

 

2. SVARSTYTA:

Seimo nutarimo “Dėl Lietuvos Respublikos teisėkūros tobulinimo metmenų patvirtinimo ir jų įgyvendinimo” 3 straipsnio pakeitimo” projektas                XP-2499.

NUTARTA:

Siūlyti pagrindiniam komitetui tobulinti Seimo nutarimo projektą XP-2499 atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento  išvadoje pateiktas pastabas.


 

Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

 

3. SVARSTYTA:

Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 19 straipsnio papildymo įstatymo projektas XP-2546.

NUTARTA:

Pritarti Vyriausybės pateiktam, komiteto patobulintam įstatymo projektui XP-2546 (2).

Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

 

4. SVARSTYTA:

Savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymo priedėlio pakeitimo įstatymo projektas XP-2406.

NUTARTA:

Projektą atmesti.

1. Viena iš pagrindinių nuostatų, įtvirtintų Lietuvos Respublikos savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatyme, – užtikrinti savivaldybių biudžetų pajamų stabilumą: vienos savivaldybės gauna Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto bendrosios dotacijos kompensacijas, kad galėtų užtikrinti savarankiškųjų ir priskirtųjų (ribotai savarankiškų) funkcijų vykdymą, kitoms savivaldybėms iki tam tikro lygio apribojamas pajamų šaltinių didėjimas siekiant mažinti socialinius ir ekonominius skirtumus.

2. Pateiktas pasiūlymas savivaldybės biudžeto pajamų šaltinio nepadidintų, kadangi padidėjusias pajamas savivaldybė turės grąžinti Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui kaip atitinkamas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto bendrosios dotacijos kompensacijos suma.

Balsavimo rezultatai: 9 už; - prieš; 3 susilaikė (S.Bucevičius, R.Dagys, R.Kupčinskas).

 

5. SVARSTYTA:

Savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymo 9 straipsnio papildymo įstatymo projektas XP-2470.

NUTARTA:

Projektą atmesti.

1. Viena iš pagrindinių nuostatų, įtvirtintų Lietuvos Respublikos savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatyme, – užtikrinti savivaldybių biudžetų pajamų stabilumą: vienos savivaldybės gauna Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto bendrosios dotacijos kompensacijas, kad galėtų užtikrinti savarankiškųjų ir priskirtųjų (ribotai savarankiškų) funkcijų vykdymą, kitoms savivaldybėms iki tam tikro lygio apribojamas pajamų šaltinių didėjimas siekiant mažinti socialinius ir ekonominius skirtumus.

2. Pateiktas pasiūlymas savivaldybės biudžeto pajamų šaltinio nepadidintų, kadangi padidėjusias pajamas savivaldybė turės grąžinti Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui kaip atitinkamas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto bendrosios dotacijos kompensacijos suma.

Balsavimo rezultatai: 6 už (lemiamas balsas komiteto pirmininko); 2 prieš (R.Kupčinskas, R.Dagys); 4 susilaikė (A.Paulauskas, S.Bucevičius, V.Galvonas, E.Karpickienė).

 

6. SVARSTYTA:

Rinkliavų įstatymo 11 straipsnio papildymo įstatymo projektas XP-2471.

NUTARTA:

Projektą atmesti.

Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymo 11 straipsnio papildymo įstatymo projekte Nr. XP-2471 pateiktas pasiūlymas įteisintas Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymo 4, 5, 6, 7, 11 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatyme

Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

 

7. SVARSTYTA:

Savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymo priedėlio pakeitimo įstatymo projektas XP-2563.

NUTARTA:

Projektą atmesti.

1. Viena iš pagrindinių nuostatų, įtvirtintų Lietuvos Respublikos savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatyme, – užtikrinti savivaldybių biudžetų pajamų stabilumą: vienos savivaldybės gauna Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto bendrosios dotacijos kompensacijas, kad galėtų užtikrinti savarankiškųjų ir priskirtųjų (ribotai savarankiškų) funkcijų vykdymą, kitoms savivaldybėms iki tam tikro lygio apribojamas pajamų šaltinių didėjimas siekiant mažinti socialinius ir ekonominius skirtumus.

2. Pateiktas pasiūlymas savivaldybės biudžeto pajamų šaltinio nepadidintų, kadangi padidėjusias pajamas savivaldybė turės grąžinti Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui kaip atitinkamas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto bendrosios dotacijos kompensacijos suma.

Balsavimo rezultatai: 9 už; - prieš; 3 susilaikė.

 

8. SVARSTYTA:

Valstybės tarnybos įstatymo 5(1) ir 24 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 5(2) straipsniu įstatymo projektas XP-2308.

NUTARTA:

Pasiūlyti pagrindiniam Socialinių reikalų ir darbo komitetui įstatymo projektą patobulinti:

1) patobulinti įstatymo projektą pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvadas;

2) atsižvelgiant į tai, kad  pagal Viešojo administravimo įstatymo 5 straipsnį pagrindinės viešojo administravimo sritys yra  administracinis reglamentavimas, administracinių aktų įgyvendinimo priežiūra ar kontrolė,  administracinių paslaugų teikimas, viešųjų paslaugų teikimo administravimas, viešojo administravimo subjekto vidaus administravimas, abejotina ar galėtų būti profesinių sąjungų organizacijos, atstovaujančios tokiose viešojo administravimo srityse einantiems pareigas valstybės tarnautojams,  įstatymo projekto 1  straipsnio ( bazinio įstatymo 51 straipsnis)   2 dalies nuostata turėtų būti patikslinta;

3) išlyga, kad kolektyvinėse sutartyse valstybės tarnyboje  negali būti nustatyta papildomų sąlygų, susijusių su papildomomis valstybės ir savivaldybių biudžetų bei valstybės pinigų fondų lėšomis,  turi  galioti visoms kolektyvinių sutarčių rūšims,  tai pat  ir kitos sutarčių sąlygos turi būti nustatomos atsižvelgiant į galiojančių teisės aktų nuostatas, įstatymo projekto 1 straipsnio (bazinio įstatymo   51 straipsnis)  4  ir  5 dalis  išdėstyti taip:

“4. Įstaigos kolektyvinėje sutartyje   Kolektyvinėse sutartyse negali būti nustatyta papildomų sąlygų, susijusių su papildomomis valstybės ir savivaldybių biudžetų bei valstybės pinigų fondų lėšomis.

5. Kolektyvinėse sutartyse valstybės tarnyboje negali būti nustatyta sąlygų, prieštaraujančių galiojantiems teisės aktams  ir (ar) bloginančių valstybės tarnautojų padėtį, palyginti su įstatymų nustatyta.”

4) atkreipti dėmesį, kad Darbo kodekso nuostatos neįpareigoja skelbti  kolektyvinių sutarčių, tuo tarpu įstatymo projekto 2 straipsnio 2 dalyje siūloma nustatyti, kad  kolektyvinės sutartys valstybės tarnyboje skelbiamos  “Valstybės žinių” priede “Informaciniai pranešimai”, reikalavimai dėl  kolektyvinių sutarčių skelbimo (neskelbimo) turėtų būti suvienodinti;

5) atsižvelgiant į tai, kad  Lietuvos Respublikos Seimo 2007 m. lapkričio 22 d. plenariniame posėdyje po svarstymo  pritarta  Valstybės tarnybos įstatymo 24 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr.XP-2588, kuriame siūloma pakeisti pareiginės algos koeficiento vieneto- pareiginės algos bazinio dydžio tvirtinimo tvarką, tačiau paliekant  galioti nuostatą, kad nustatant pareiginės algos bazinį dydį  įvertinami valstybės tarnautojus atstovaujančių profesinių sąjungų pasiūlymai,— išbraukti įstatymo projekto 3 straipsnį.

                Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

 

9. SVARSTYTA:

Valstybės  ir savivaldybių biudžetų pajamų vykdymas už 9 mėnesius.

NUTARTA:

Finansų ministerijos atstovų pateiktą informaciją priimti žinion.

 

10. SVARSTYTA:

Išvadų rengėjų darbo grupių svarstymas:

- 2008 metų Europos Komisijos teisėkūros ir darbo programa – kuratoriai R.Dagys /G.Morkūnas A.MikalauskasV.Milušauskas L.Kalesinskas/.

NUTARTA:

Pritarti minėtai išvadų rengėjų darbo grupei.

               

 

Posėdžio pirmininkas                                                                                                           Jonas Lionginas

 

Posėdžio sekretorė                                                                                                               Danguolė Zabulėnienė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008