![]()
LIETUVOS
RESPUBLIKOS SEIMO
BIUDŽETO IR FINANSŲ KOMITETAS
POSĖDŽIO PROTOKOLAS
2007-11-28 Nr.48
Vilnius
Posėdis įvyko 2007-11-28, 10-00 val.
Posėdžio pirmininkas Jonas Lionginas
Posėdžio protokolą rašė: Danguolė Zabulėnienė
DALYVAVO: J.Lionginas, V.Galvonas, K.Glaveckas,
Z.Balčytis, R.Dagys, S.Bucevičius, E.Karpickienė, R.Kupčinskas, J.Palionis,
R.Palaitis, A.Paulauskas, L.Počikovska.
KVIESTIEJI ASMENYS: sąrašas pridedamas prie protokolo.
DARBOTVARKĖ:
1. Teisėkūros proceso pagrindų įstatymo
projektas XP-2498.
2. Seimo nutarimo Dėl Lietuvos
Respublikos teisėkūros tobulinimo metmenų patvirtinimo ir jų įgyvendinimo 3
straipsnio pakeitimo projektas XP-2499.
3. Valstybės ir savivaldybių turto
valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 19 straipsnio papildymo įstatymo
projektas XP-2546.
4. Savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo
metodikos įstatymo priedėlio pakeitimo įstatymo projektas XP-2406.
5. Savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo
metodikos įstatymo 9 straipsnio papildymo įstatymo projektas XP-2470.
6. Rinkliavų įstatymo 11 straipsnio
papildymo įstatymo projektas XP-2471.
7. Savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo
metodikos įstatymo priedėlio pakeitimo įstatymo projektas XP-2563.
8. Valstybės tarnybos įstatymo 5(1) ir 24
straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 5(2) straipsniu įstatymo projektas XP-2308.
9. Valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų vykdymas už 9 mėnesius.
10. Išvadų rengėjų darbo grupių
svarstymas:
- 2008 metų Europos Komisijos teisėkūros
ir darbo programa kuratoriai R.Dagys /G.Morkūnas A.MikalauskasV.Milušauskas
L.Kalesinskas/.
1. SVARSTYTA:
Teisėkūros proceso pagrindų įstatymo
projektas XP-2498.
NUTARTA:
Iš esmės pritarti
įstatymo projektui XP-2498 ir siūlyti pagrindiniam komitetui tobulinti šį
projektą atsižvelgiant, be kita ko, į
šiuos Biudžeto ir finansų komiteto pasiūlymus:
1) Papildyti
projekto 15 straipsnį šia 3 dalimį:
3. Tarptautinių sutarčių, Europos
Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatytais atvejais, parengtas
teisės akto projektas turi būti derinamas ir (ar) dėl jo nuostatų
konsultuojamasi su Europos Sąjungos valstybėmis narėmis, institucijomis,
įstaigomis ir organais (Europos Komisija, Europos centriniu banku ir kt.) ar
kitomis tarptautinių sutarčių numatytomis institucijomis Vyriausybės nustatyta
tvarka. Dėl Lietuvos banko teisės akto projekto konsultuojamasi su Europos
centriniu banku Lietuvos banko nustatyta tvarka., o projekto 15 straipsnio 3,
4, 5, 6, 7 dalis laikyti atitinkamai 4, 5, 6, 7, 8 dalimis;
2) Projekto 30 straipsnio 1 dalį išdėstyti
taip:
1. Norminio
teisės akto projekto poveikio socialinei aplinkai, ekonomikai, fiskalinei drausmei, korupcijos mastui, politiniam
gyvenimui ar kitai atitinkamai sričiai, kurioje numatoma daryti pakeitimus,
vertinimas yra atliekamas, kai:;
3) Projekto 33 straipsnio 2 dalyje išbraukti
žodžius . Ekspertinio įvertinimo išvados turėtų būti norminio teisės akto
projekto lydimasis dokumentas ir vietoje jų įrašyti žodžius ir pateikia savo
ekspertinio įvertinimo išvadas ir visą šią dalį išdėstyti taip:
2.
Norminio teisės akto projekto išplėstinį poveikio vertinimą paprastai atlieka
nepriklausomi ekspertai ir pateikia savo ekspertinio įvertinimo išvadas.;
4) Papildyti
projekto 33 straipsnį 3 dalimi ir ją išdėstyti taip:
3. Norminio teisės akto projekto rengėjų surašytos projekto
poveikio bazinio ir išplėstinio vertinimo pažymos ir ekspertinio įvertinimo
išvados yra norminio teisės akto projekto lydimieji dokumentai..
Balsavimo
rezultatai: bendru sutarimu.
3. SVARSTYTA:
Valstybės ir savivaldybių turto valdymo,
naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 19 straipsnio papildymo įstatymo
projektas XP-2546.
NUTARTA:
Pritarti Vyriausybės pateiktam, komiteto patobulintam
įstatymo projektui XP-2546 (2).
Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.
4. SVARSTYTA:
Savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo
metodikos įstatymo priedėlio pakeitimo įstatymo projektas XP-2406.
NUTARTA:
Projektą atmesti.
1. Viena iš
pagrindinių nuostatų, įtvirtintų Lietuvos Respublikos savivaldybių biudžetų
pajamų nustatymo metodikos įstatyme, užtikrinti savivaldybių biudžetų pajamų
stabilumą: vienos savivaldybės gauna Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto
bendrosios dotacijos kompensacijas, kad galėtų užtikrinti savarankiškųjų ir
priskirtųjų (ribotai savarankiškų) funkcijų vykdymą, kitoms savivaldybėms iki
tam tikro lygio apribojamas pajamų šaltinių didėjimas siekiant mažinti
socialinius ir ekonominius skirtumus.
2. Pateiktas
pasiūlymas savivaldybės biudžeto pajamų šaltinio nepadidintų, kadangi
padidėjusias pajamas savivaldybė turės grąžinti Lietuvos Respublikos valstybės
biudžetui kaip atitinkamas Lietuvos
Respublikos valstybės biudžeto bendrosios dotacijos kompensacijos suma.
5. SVARSTYTA:
Savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo
metodikos įstatymo 9 straipsnio papildymo įstatymo projektas XP-2470.
NUTARTA:
Projektą atmesti.
1. Viena iš
pagrindinių nuostatų, įtvirtintų Lietuvos Respublikos savivaldybių biudžetų
pajamų nustatymo metodikos įstatyme, užtikrinti savivaldybių biudžetų pajamų
stabilumą: vienos savivaldybės gauna Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto
bendrosios dotacijos kompensacijas, kad galėtų užtikrinti savarankiškųjų ir
priskirtųjų (ribotai savarankiškų) funkcijų vykdymą, kitoms savivaldybėms iki
tam tikro lygio apribojamas pajamų šaltinių didėjimas siekiant mažinti
socialinius ir ekonominius skirtumus.
2. Pateiktas pasiūlymas
savivaldybės biudžeto pajamų šaltinio nepadidintų, kadangi padidėjusias pajamas
savivaldybė turės grąžinti Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui kaip atitinkamas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto bendrosios
dotacijos kompensacijos suma.
Balsavimo
rezultatai: 6 už (lemiamas balsas komiteto pirmininko); 2 prieš (R.Kupčinskas,
R.Dagys); 4 susilaikė (A.Paulauskas, S.Bucevičius, V.Galvonas, E.Karpickienė).
6. SVARSTYTA:
Rinkliavų įstatymo 11 straipsnio
papildymo įstatymo projektas XP-2471.
NUTARTA:
Projektą atmesti.
Lietuvos Respublikos rinkliavų
įstatymo 11 straipsnio papildymo įstatymo
projekte Nr. XP-2471 pateiktas pasiūlymas įteisintas Lietuvos Respublikos
rinkliavų įstatymo 4, 5, 6, 7, 11 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatyme
7. SVARSTYTA:
Savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo
metodikos įstatymo priedėlio pakeitimo įstatymo projektas XP-2563.
NUTARTA:
Projektą atmesti.
1. Viena iš
pagrindinių nuostatų, įtvirtintų Lietuvos Respublikos savivaldybių biudžetų
pajamų nustatymo metodikos įstatyme, užtikrinti savivaldybių biudžetų pajamų
stabilumą: vienos savivaldybės gauna Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto
bendrosios dotacijos kompensacijas, kad galėtų užtikrinti savarankiškųjų ir
priskirtųjų (ribotai savarankiškų) funkcijų vykdymą, kitoms savivaldybėms iki
tam tikro lygio apribojamas pajamų šaltinių didėjimas siekiant mažinti
socialinius ir ekonominius skirtumus.
2. Pateiktas pasiūlymas
savivaldybės biudžeto pajamų šaltinio nepadidintų, kadangi padidėjusias pajamas
savivaldybė turės grąžinti Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui kaip atitinkamas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto bendrosios
dotacijos kompensacijos suma.
8. SVARSTYTA:
Valstybės tarnybos įstatymo 5(1) ir 24
straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 5(2) straipsniu įstatymo projektas XP-2308.
NUTARTA:
Pasiūlyti
pagrindiniam Socialinių reikalų ir darbo komitetui įstatymo projektą
patobulinti:
1) patobulinti
įstatymo projektą pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvadas;
2)
atsižvelgiant į tai, kad pagal Viešojo
administravimo įstatymo 5 straipsnį pagrindinės viešojo administravimo sritys
yra administracinis reglamentavimas, administracinių
aktų įgyvendinimo priežiūra ar kontrolė,
administracinių paslaugų teikimas, viešųjų paslaugų teikimo
administravimas, viešojo administravimo subjekto vidaus administravimas,
abejotina ar galėtų būti profesinių sąjungų organizacijos, atstovaujančios
tokiose viešojo administravimo srityse einantiems pareigas valstybės
tarnautojams, įstatymo projekto 1 straipsnio ( bazinio įstatymo 51
straipsnis) 2 dalies nuostata turėtų
būti patikslinta;
3) išlyga, kad
kolektyvinėse sutartyse valstybės tarnyboje
negali būti nustatyta papildomų sąlygų, susijusių su papildomomis
valstybės ir savivaldybių biudžetų bei valstybės pinigų fondų lėšomis, turi
galioti visoms kolektyvinių sutarčių rūšims, tai pat ir kitos sutarčių
sąlygos turi būti nustatomos atsižvelgiant į galiojančių teisės aktų nuostatas,
įstatymo projekto 1 straipsnio (bazinio įstatymo 51 straipsnis) 4 ir 5 dalis
išdėstyti taip:
4. Įstaigos
kolektyvinėje sutartyje Kolektyvinėse sutartyse negali būti nustatyta
papildomų sąlygų, susijusių su papildomomis valstybės ir savivaldybių biudžetų
bei valstybės pinigų fondų lėšomis.
5. Kolektyvinėse sutartyse valstybės tarnyboje negali būti nustatyta
sąlygų, prieštaraujančių galiojantiems teisės aktams ir (ar) bloginančių valstybės tarnautojų padėtį, palyginti su
įstatymų nustatyta.
4) atkreipti
dėmesį, kad Darbo kodekso nuostatos neįpareigoja skelbti kolektyvinių sutarčių, tuo tarpu įstatymo
projekto 2 straipsnio 2 dalyje siūloma nustatyti, kad kolektyvinės sutartys valstybės tarnyboje skelbiamos Valstybės žinių priede Informaciniai
pranešimai, reikalavimai dėl
kolektyvinių sutarčių skelbimo (neskelbimo) turėtų būti suvienodinti;
5)
atsižvelgiant į tai, kad Lietuvos
Respublikos Seimo 2007 m. lapkričio 22 d. plenariniame posėdyje po
svarstymo pritarta Valstybės tarnybos įstatymo 24 straipsnio
pakeitimo įstatymo projektui Nr.XP-2588, kuriame siūloma pakeisti pareiginės algos
koeficiento vieneto- pareiginės algos bazinio dydžio tvirtinimo tvarką, tačiau
paliekant galioti nuostatą, kad
nustatant pareiginės algos bazinį dydį
įvertinami valstybės tarnautojus atstovaujančių profesinių sąjungų
pasiūlymai, išbraukti įstatymo projekto 3 straipsnį.
Balsavimo
rezultatai: bendru sutarimu.
9. SVARSTYTA:
Valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų vykdymas už 9 mėnesius.
NUTARTA:
Finansų ministerijos atstovų pateiktą
informaciją priimti žinion.
10. SVARSTYTA:
Išvadų rengėjų darbo grupių svarstymas:
- 2008 metų Europos Komisijos teisėkūros
ir darbo programa kuratoriai R.Dagys /G.Morkūnas A.MikalauskasV.Milušauskas
L.Kalesinskas/.
NUTARTA:
Pritarti minėtai išvadų rengėjų darbo
grupei.
Posėdžio pirmininkas Jonas
Lionginas
Posėdžio sekretorė Danguolė
Zabulėnienė