Ekonomikos komiteto 2007-01-16 posėdyje:
1. SVARSTYTA. Seimo
nutarimo "Dėl Nacionalinės
energetikos strategijos įgyvendinimo" projektas XP-1988(2)
NUSPRĘSTA .
Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo
teikėjas
|
Nutarimo
projekto punktas
|
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto
sprendimas
|
|
|
3
punkto
2
pastraipa
|
Yra rimtų energetinio saugumo
problemų, kurias Lietuvai vienai būtų labai sunku arba beveik neįmanoma
išspręsti. Visų pirma tai gamtinių dujų tiekimo ilgalaikis patikimumas,
būsimos naujos atominės elektrinės statyba ir elektros energijos sistemos
integracija į Europos Sąjungos (toliau ES) sistemas. Šiuos strateginius
uždavinius galima lengviau išspręsti tik glaudžiai bendradarbiaujant su
kitomis Baltijos šalimis Estija, Latvija, ir Lenkija,
Suomija ir Švedija.
|
Nepritarti.
(už-1,
prieš-4, susilaikė-3)
|
|
R.Garbaravičius
(2007-01-11)
|
5 punkto
2 papunktis
|
2) energetinio saugumo užtikrinimas reikalauja prognozuojamo,
patikimo, ekonomiškai priimtino, komerciškai priimtino ir aplinką
tausojančio energijos tiekimo;
|
Pritarti.
(bendru
sutarimu)
|
|
|
9 punkto skirsnis Grėsmės
|
Papildyti 9
punkto skirsnį Grėsmės nauju papunkčiu ir jį išdėstyti taip:
6) šiluminės energijos ir elektros energijos kainų vienodėjimas kai
kuriuose šalies regionuose gali sukelti masinį atsisakymą vartoti
centralizuotai tiekiamą šilumą, kas galėtų sukelti centralizuoto šilumos
tiekimo sistemos griūtį.
|
Nepritarti.
(už-2,
prieš-1, susilaikė-8)
|
|
Seimo
narys V.Rinkevičius
|
11 punktas
|
Papildyti 11 punktą nauju 10 papunkčiu ir jį išdėstyti taip:
10) sumažinti energijos sunaudojimą BVP vienetui sukurti iki ES
vidurkio.
|
Nepritarti.
(bendru
sutarimu)
|
|
Seimo
narys V.Rinkevičius
(2007-01-12)
|
13 punkto
9 papunktis
|
9) atsinaujinančių
energijos išteklių dalį bendrame šalies pirminės energijos balanse 2025 m.
padidinti ne mažiau kaip iki 20 25%;
|
Nepritarti.
(bendru
sutarimu)
|
|
Seimo
narys V.Rinkevičius
(2007-01-12)
|
15 punktas
|
Papildyti 15 punktą
nauju 11 papunkčiu ir jį išdėstyti taip:
11) Palaikyti ES iniciatyvas alternatyvios energetikos plėtros srityse.
|
Nepritarti.
(bendru
sutarimu)
|
7.
|
Seimo
narys V.Škil
|
24 punkto
2 pastraipa
|
Tačiau esamuose Lietuvos elektrinės generavimo blokuose gaminamos
elektros energijos kaina naudojant gamtines dujas bus nekonkurencinga
rinkoje. Ji bus ir vienas iš importuojamos elektros energijos kainą
lemsiančių veiksnių. Todėl būtina kuo sparčiau plėtoti ekonomiškesnių
termofikacinių elektrinių pajėgumus ir kiek įmanoma labiau padidinti Lietuvos
elektrinės efektyvumą bei sumažinti joje gaminamos elektros energijos kainą.
Tuo tikslu Lietuvos elektrinėje iki 2010 m. būtina pastatyti iki 400
MW galios kombinuotojo ciklo dujų turbininį bloką (investicijos blokui apie
720 mln. litų), sustabdyti neveiksmingus 150 MW galios blokus, naudojant
naftos produktus minimizuoti gamtinių dujų naudojimą kituose blokuose.
Tuo pat metu būtina išnagrinėti apie 400 MW galios anglimis kūrenamos
elektrinės Baltijos regione statybos galimybes ir ekonominį tikslingumą.
Įgyvendinus planuojamus projektus turimų elektros energijos generavimo galių
iki naujos atominės elektrinės eksploatacijos pradžios pakaks šalies
vartotojų poreikiams tenkinti, tačiau, esant ekonominiam tikslingumui, dalį
elektros energijos bus galima importuoti. Tikslinga išnagrinėti elektros
energijos importo iš Ukrainos per Baltarusiją galimybes.
|
Pritarti.
(už-6,
prieš-3, susilaikė-0)
|
|
|
33 punkto
3 papunktis
|
3) įpareigoti šilumos tiekėjus supirkti šilumą, atitinkančią
kokybės, tiekimo patikimumo ir aplinkosaugos reikalavimus, iš nepriklausomų
šilumos gamintojų, kurių į centralizuoto šildymo sistemą parduodamos
šilumos kaina yra mažesnė už šilumos tiekėjų gamybos kainą;
|
Nepritarti.
(už-3,
prieš-0, susilaikė-7)
|
|
Seimo
narys V.Rinkevičius
|
34 punktas
|
34. Vartotojų, esančių atokiau nuo dujotiekių ir centralizuoto
šilumos tiekimo tinklų, kai prisijungimas prie jų ekonomiškai nepagrindžiamas,
šilumos poreikiams tenkinti turėtų būti intensyviai naudojami vietiniai ir
atsinaujinantys energijos ištekliai arba naudojamas mažiausiai taršus kuras,
įdiegtos pačios moderniausios jų naudojimo technologijos. Valstybė skatins
tam reikalingos infrastruktūros sukūrimą ir konsultacinių kompanijų veiklą
atviros konkurencijos sąlygomis.
|
Pritarti.
(bendru
sutarimu)
|
|
|
45 punktas
|
45. Lietuvos energetikos
sektoriuje būtina sukurti galimybes ir numatyti priemones, kaip veiksmingai
neutralizuoti ar kompensuoti dėl priklausomybės nuo energijos tiekimo iš
Rusijos atsirandančias grėsmes ar mažinti jų keliamą žalą, kartu panaudojant
visus priimtinus būdus tai priklausomybei sumažinti. Lietuvos energetikos
sektoriaus įmonės ir infrastruktūros objektai nebus perleidžiami šalių, iš
kurių šie ištekliai tiekiami, subjektų kontrolei. Juos pPrivatizuojant
Lietuvos energetikos sektoriaus įmones ir infrastruktūros objektus
pirmenybė turi būti teikiama Europinės ir transatlantinės integracijos
kriterijus atitinkančioms užsienio investicijoms.
|
Pritarti.
(bendru
sutarimu)
|
|
Seimo
narys V.Rinkevičius
|
47 punktas
|
47. Vietinių ir atsinaujinančių energijos išteklių, įskaitant
cheminių procesų energiją, (toliau vietiniai energijos ištekliai) dalis
(neskaitant vietinės naftos) bendrame pirminės energijos balanse 2005 m.
sudarė 10,8% (0,94 mln. tne). Siektina, kad vietinių energijos išteklių 2025
m. būtų sunaudojama apie 2 2,5 mln. tne (iš jų biodegalų apie
450 tūkst. tne), o tai pirminės energijos balanse sudarytų apie 20 25%.
|
Nepritarti.
(bendru
sutarimu)
|
|
Seimo
narys V.Rinkevičius
(2007-01-12)
|
49 punkto
4 papunktis
|
4) siekiama, kad atsinaujinančių energijos išteklių dalis pirminės
energijos balanse iki 2012 m. kasmet didėtų po 1,5%, o 2025 m. pasiektų 20
25%.
|
Nepritarti.
(bendru
sutarimu)
|
|
Seimo
narys V.Rinkevičius
(2007-01-12)
|
51 punkto
2 papunktis
|
2) vykdyti taikomuosius mokslo tiriamuosius darbus, informavimo
ir šviečiamąją veiklą efektyvaus energijos vartojimo, atsinaujinančių
energijos išteklių naudojimo klausimais, bendrojo lavinimo mokyklose
išplėsti mokomųjų dalykų apie tai programas;
|
Pritarti.
(už-7,
prieš-0, susilaikė-3)
|
|
|
58 punktas
|
58. Vyriausybė gali
turi nustatyti valstybės remiamas paramos priemones bei
įsipareigojimus prioritetinėse energetikos mokslinių tyrimų srityse,
atsižvelgiant į naujus poreikius ir finansavimo šaltinius, tokiose kaip:
1) termobranduoliniai ir naujos kartos
branduoliniai reaktoriai (dalyvaujant atitinkamose tarptautinėse programose);
2) elektros energijos tiekimo patikimumo ir
kokybės užtikrinimas, elektros energetikos sistemų pažeidžiamumas ir veikimo
režimų optimizavimas;
3) branduolinės energetikos sauga, energetinių
įrenginių ir sistemų patikimumas ir ilgaamžiškumas, konstrukcinių medžiagų
senėjimas;
4) panaudoto branduolinio kuro ir kitų
radioaktyviųjų medžiagų tvarkymas, saugojimas ir laidojimas;
5) vandenilio energetika;
6) vietinių ir atsinaujinančių energijos išteklių
naudojimo technologijos;
7) paskirstytosios energijos gamybos technologijos.
|
Pritarti.
(už-9,
prieš-1, susilaikė-1)
|
2. SVARSTYTA. Seimo narių
pasiūlymai ir 2007-01-12 LR Seimo Teisės departamento išvada Seimo nutarimo "Dėl Nacionalinės
energetikos strategijos įgyvendinimo" projektui (XP-1988(3)).
NUSPRĘSTA.
Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo
teikėjas
|
Nutarimo
projekto straipsnis
|
Pasiūlymo
turinys
|
Komiteto sprendimas
|
|
|
1
straipsnio 1 punktas
|
1) iki 2007 m. balandžio 1 d. parengti studiją, kuri įvertintų Lietuvos
elektros energijos poreikius ir patikimo vartotojų aprūpinimo energija
priimtinomis kainomis galimybes 2010-2015 m., įvertinant prognozuojamą
elektros energetikos situaciją Baltijos ir kaimyniniuose regionuose;, taip
pat problemas, susijusias su pirminių energijos išteklių tiekimo
patikimumo ir kainos pokyčiais laikotarpiais tarp Ignalinos atominės
elektrinės AE antrojo bloko sustabdymo ir tarpsisteminių jungčių su
europinėmis Elektros perdavimo koordinavimo sąjungos (UCTE - Union for the
Co-ordination of Transmission of Electricity) ir Skandinavijos (NORDEL)
sistemomis įrengimo bei naujos atominės elektrinės veiklos
pradžios;
|
Pritarti.
(už-11,
prieš-0, susilaikė-1)
|
|
|
1
straipsnio 2 punktas
|
Teikiamo projekto 1 straipsnio 2 punkte Vyriausybei siūloma <...>
iki 2007 m. gegužės 1 d. parengti Ignalinos AE antrojo bloko sustabdymo
atidėjimo pagrindimą ir pateikti jį Europos Sąjungos valdžios ir valdymo
institucijoms <...> (pabraukimas mūsų). Atkreiptinas dėmesys į
tai, kad sąvoka valdžios ir valdymo institucijos paprastai yra vartojama ne
tarptautinės organizacijos, o valstybės institucinei sąrangai apibūdinti. Valdžios
ir valdymo institucijų sąvoka nėra vartojama Europos Sąjungos teisės
aktuose. Pažymėtina ir tai, kad pagal
Lietuvos stojimo į Europos Sąjungą sutarties nuostatas (Stojimo akto
37 straipsnį) pagrindinė institucija, kuriai turėtų būti pateikti atitinkami
argumentai laikytina Komisija. Atsižvelgus į tai, siūlytume projekto 1
straipsnio 2 punkto nuostatą Europos Sąjungos valdžios ir valdymo
institucijoms pakeisti nuostata <...> Europos Komisijai ir kitoms
Europos Sąjungos institucijoms <...>.
|
Pritarti.
(bendru
sutarimu)
|
|
|
1
straipsnio 2 punktas
|
2) atsižvelgiant į Nacionalinės energetikos strategijos nuostatas,
konsultuojantis su Europos Komisija, išanalizuoti dėl Lietuvos Respublikos
stojimo į Europos Sąjungą sutarties įgyvendinimo atsirandančias teisines ir
ekonomines aplinkybes, susijusias su Ignalinos AE antrojo bloko galutinio
sustabdymo ir eksploatavimo nutraukimo terminais ir iki 2007 m. gegužės 1 d. parengti
Ignalinos AE antrojo bloko sustabdymo atidėjimo pagrindimą, pateikti jį
Europos Sąjungos valdžios ir valdymo institucijoms bei Europos Sąjungos
valstybėms narėms ir apie tai informuoti Lietuvos Respublikos Seimą;
|
Pasiūlymas
atsiimtas.
|
|
|
1
straipsnio 2 punktas
|
2. atsižvelgiant į Nacionalinės energetikos strategijos nuostatas,
konsultuojantis su Europos Komisija, išanalizuoti dėl Lietuvos Respublikos
stojimo į Europos Sąjungą sutarties įgyvendinimo atsirandančias teisines ir
ekonomines aplinkybes, susijusias su Ignalinos AE antrojo bloko galutinio
sustabdymo ir eksploatavimo nutraukimo terminais, iki 2007 m. gegužės 1 d.
parengti analizės išvadas Ignalinos
AE antrojo bloko sustabdymo atidėjimo pagrindimą, ir pateikti jas
Europos Sąjungos valdžios ir valdymo institucijoms bei Europos Sąjungos
valstybėms narėms ir apie tai informuoti Lietuvos Respublikos Seimą;
|
Pritarti.
(už-11,
prieš-1, susilaikė-0)
|
|
|
1
straipsnio 3 punktas
|
3) naujos regioninės atominės elektrinės projektavimą ir statybą organizuoti tokiu būdu, kad
sprendimus būtų įmanoma priimti ir įgyvendinti pačiu veiksmingiausiu būdu ir
per kiek įmanoma trumpesnį laiką; realizuojant šį projektą, tinkamai
įvertinti ne vien finansinį, bet ir statybos vietos, branduolinės saugos
infrastruktūros, radioaktyviųjų atliekų saugojimo bei laidojimo ir kitą
Lietuvos indėlį; siekti, kad tariantis su kitais šio projekto partneriais
Lietuvai tektų šio projekto lyderio vaidmuo tektų kontrolinis
akcijų paketas naujoje atominėje jėgainėje; remti Lenkijos ir kitų
Europos Sąjungos šalių dalyvavimą įgyvendinant naujos regioninės
atominės elektrinės statybos Lietuvoje projektą;
|
Nepritarti.
(už-5,
prieš-5, susilaikė-2)
|
|
|
1
straipsnio 3 punktas
|
3) naujos regioninės atominės elektrinės projektavimą ir statybą organizuoti tokiu būdu, kad
sprendimus būtų įmanoma priimti ir įgyvendinti pačiu veiksmingiausiu būdu ir
per kiek įmanoma trumpesnį laiką; realizuojant šį projektą, tinkamai
įvertinti ne vien finansinį, bet ir statybos vietos, branduolinės saugos
infrastruktūros, radioaktyviųjų atliekų saugojimo bei laidojimo ir kitą
Lietuvos indėlį; siekti, kad tariantis su kitais šio projekto partneriais
Lietuvai tektų šio projekto lyderio vaidmuo tektų kontrolinis
akcijų paketas naujoje atominėje jėgainėje; remti Lenkijos ir kitų
Europos Sąjungos šalių dalyvavimą įgyvendinant naujos regioninės
atominės elektrinės statybos Lietuvoje projektą numatant, kad šios
elektrinės statybos montavimo darbai būtų baigti 2013 metais;
|
Nepritarti.
(už-3,
prieš-4, susilaikė-5)
|
|
|
1
straipsnio 7 punktas
|
Išbraukti 1 straipsnio 7 punktą (1 straipsnio 8
ir 9 punktus laikyti 7 ir 8):
7) solidarizuojantis su Baltijos jūros ir kitomis valstybėmis, remti
pastangas siekiant išsiaiškinti ir
įvertinti Rusijos ir Vokietijos planuojamo Baltijos dujotiekio statybos
ekologines pasekmes;
|
Nepritarti.
(bendru
sutarimu)
|
|
|
1
straipsnio 8 punktas
|
8) bendradarbiaujant su Lenkija artimiausiu metu įvertinti galimybes
prisidėti prie Lenkijos projektuojamo suskystintų
gamtinių dujų importo terminalo statybos, tokiu būdu sukuriant
galimybes diversifikuoti dujų tiekimus į Lietuvą išanalizuoti ir
įvertinti finansines ir kitokias galimybes Lietuvai savarankiškai ar kartu su
kitomis valstybėmis pasistatyti
suskystintų gamtinių dujų
importo terminalą;
|
Nepritarti.
(už-1,
prieš-3, susilaikė-7)
|
|
|
1
straipsnio 9 punktas
|
9) atsižvelgiant į Europos Sąjungos tikslą sukurti konkurencingą
energetikos rinką, siekti tokios rinkos sukūrimo Lietuvoje, tačiau tokiais
tempais ir priemonėmis, kurios nepažeistų Lietuvos nacionalinio saugumo
interesų. Taip pat siekti, kad Lietuva liktų konkurentišką
elektros energiją eksportuojanti šalis.
|
Nepritarti.
(už-1,
prieš-1, susilaikė-8)
|
|
|
1
straipsnio 10 punktas
|
Išbraukti 1 straipsnio 10 punktą.
|
Nesvarstyti.
Pasiūlymas
neaktualus, nes siūlomo išbraukti 1 straipsnio 10 punkto nutarimo projekte
XP-1988(3) nėra.
|
|
|
1
straipsnio 10 punktas
|
Papildyti 1 straipsnį nauju 10 punktu ir jį išdėstyti taip:
10. Iki 2007 m. birželio 1 d. pateikti Seimui elektros energijos
poreikio užtikrinimo 2010 2015 metams priemonių planą.
|
Pritarti.
(už-6,
prieš-0, susilaikė-4)
|
|
|
1
straipsnio 11 punktas
|
Papildyti 1 straipsnį
nauju 11 punktu ir jį išdėstyti taip:
11. Iki 2007 m. spalio 1 d. paruošti efektyvaus energijos vartojimo
veiksmų planą.
|
Nepritarti.
(už-4,
prieš-2, susilaikė-4)
|
|
|
2
straipsnio 1 punktas
|
Projekto 2 straipsnio 1
punkte Vyriausybė raginama parengti Nacionalinės energetikos strategijos
įgyvendinimo priemonių ir veiksmų planą (pabraukimas mūsų).
Atkreiptinas dėmesys į tai, kad galiojantys įstatymai nenumato Vyriausybei
pareigos parengti tokį teisės aktą. Be to, pagal Energetikos įstatymo 5
straipsnį Vyriausybė, vykdydama valstybinį energetikos valdymą, tvirtina Nacionalinės energetikos strategijos
įgyvendinimo planą ir programas, o ne priemonių ir veiksmų planą.
|
Pritarti.
(bendru
sutarimu)
|
|
|
2
straipsnio 6 punktas
|
Išbraukti 2 straipsnio 6
punkto paskutinį sakinį.
|
Nesvarstyti.
Pasiūlymas
neaktualus, nes 2 straipsnio 6 punkto nutarimo projekte XP-1988(3) nėra.
|
3. SVARSTYTA. Kiti
klausimai. Verslo centrų asociacijos 2007-01-03 raštas Nr. SD-25 Dėl konferencijos pranešėjo delegavimo
NUSPRĘSTA. Pritarti ir deleguoti Ekonomikos
komiteto narį Saulių Lapėną
dalyvauti Verslo centrų asociacijos
2007 m. sausio 23 d. LR Seime organizuojamoje konferencijoje tema
Viešosios paslaugos verslui: nuo politikos iki verslininko bei išsakyti
nuostatas pranešime Viešųjų paslaugų
verslui vieta verslo skatinimo politikoje.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru
sutarimu.
4. SVARSTYTA. 4.1. Pasirengimas Mokesčių administravimo įstatymo 2,
12, 13, 15, 25, 33, 37, 38, 66, 76, 77, 78, 80, 81, 84, 87, 89, 93, 97, 100,
101, 104, 105, 108, 113, 117, 118, 128, 130, 132, 133, 135, 141, 142, 164, 165
straipsnių pakeitimo bei papildymo, Įstatymo papildymo 125(1) ir 133(1)
straipsniais ir priedo pakeitimo įstatymo projekto XP-1900 svarstymui;
4.2. Pasirengimas Pelno mokesčio įstatymo 53
ir 59 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto XP-1901 svarstymui;
4.3. Pasirengimas Pridėtinės vertės mokesčio
įstatymo 90, 91 straipsnių pakeitimo ir 73, 122 straipsnių pripažinimo
netekusiais galios įstatymo projekto XP-1902 svarstymui.
NUSPRĘSTA. Komiteto išvadų rengėjais paskirti S.Lapėną, J.Razmą, komiteto
patarėją G.Pajuodienę.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
5. SVARSTYTA. Pasirengimas Koncesijų įstatymo 2
ir 3 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto XP-1714 svarstymui;
NUSPRĘSTA. Komiteto išvadų rengėjais paskirti B.Vėsaitę, J.Razmą, komiteto
patarėją D.Šaltmerį.
Balsavimo
rezultatai: pritarta bendru sutarimu
|