Apie Ekonomikos komiteto 2007-06-20 posėdį

EN  FR

Ekonomikos komiteto 2007-06-20 posėdyje:

 

            1. SVARSTYTA. Komisijos Komunikatas "Globalioji Europa: glaudesnė partnerystė siekiant užtikrinti Europos eksportuotojų patekimą į rinkas" ES-50.

           

NUSPRĘSTA.  1. Iš esmės pritariant pozicijai, siūlyti šiuos pozicijos patikslinimus:

Seimo Ekonomikos komitetas,

pabrėždamas ES patekimo į rinkas strategijos atnaujinimo svarbą, atsižvelgiant į teigiamą prekybos politikos įtaką svarbiausių Lisabonos strategijos tikslų - ekonomikos augimo ir darbo vietų kūrimo - įgyvendinimui;

įvertindamas Europos Komisijos pastangas įveikti globalizacijos keliamus uždavinius, pritaria Komisijos nuomonei, kad daugiau dėmesio  reikia skirti ne vien tarifinių barjerų, bet ir netarifinių kliūčių šalinimui, taip pat  tinkamos konkurencijos siekiui;

Siūlo:

1)  ES išorės veiksmus orientuoti į tarptautinio ekonominio bendradarbiavimo skatinimą  ypač techninių taisyklių ir standartų diegimo bei abipusio pripažinimo principo  srityje, taip pat dėl didesnio pinigų politikos ir finansų saugumo užtikrinimo.

2) Europos Komisijai aktyviau bendradarbiauti su  valstybių narių ambasadų, prekybos skatinimo agentūrų, prekybos rūmų ir kitų organizacijų, atstovaujančių ekonominius interesus trečiosiose šalyse ir kategoriškiau koordinuoti veiklą, susijusią su ES patekimo į trečiųjų šalių rinkas aspektais.

2. Komiteto paskirtas pranešėjas: V.Orechov.

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

2. SVARSTYTA. Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2006 metų veiklos ataskaita

NUSPRĘSTA. 1. Pritarti Komiteto parengtam Seimo nutarimo “Dėl Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2006 metų veiklos ataskaitos” projektui ir teikti jį Seimui svarstyti.

2. Komiteto paskirtas pranešėjas: P.Vilkas.

Balsavimo rezultatai: “už” – 5, “prieš” – 0, “susilaikė” - 4.

 

3. SVARSTYTA. Vyko diskusija: “Dėl mažų ir vidutinių farmacijos pramonės įmonių skatinimo”.

Pranešėjas: Nacionalinės farmacijos pramonės asociacijos prezidentas prof. L.Labanauskas.

Komiteto posėdyje L.Labanauskas pristatė pranešimą, dėl medicininės paskirties produktų, kurie pagal savo sudėtį MPP negali būti priskirti nei maisto papildų, nei vaistų grupei. Pranešėjas paminėjo, kad ši produktų grupė turi būti Lietuvoje notifikuojama bei  pradėta MPP registravimas. Priešingu atveju Lietuvoje nebus galima nei gaminti, nei platinti MPP grupės. Pranešėjas paminėjo, kad šiuo metu Lietuvos rinkoje yra virš 10 Lietuvos gamintojų, kurie norėtų gaminti ir platinti MPP  medicininės paskirties produktą.

 

NUSPRĘSTA. Sprendimo priėmimas atidėtas kitam komiteto posėdžiui.

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

4. SVARSTYTA. Komiteto pirmininkės B.Vėsaitės iškeltas klausimas “Dėl neskaidrių viešųjų pirkimų sandorių Ignalinos atominėje elektrinėje “.

 

NUSPRĘSTA. 1. Artimiausiame komiteto posėdyje išklausyti informaciją  “Dėl neskaidrių viešųjų pirkimų sandorių Ignalinos atominėje elektrinėje “, pakviečiant į  komiteto posėdį Ūkio ministrą Vytą Navicką.

2. Komiteto paskirtas kuratorius J.Razma.

Balsavimo rezultatai: “už” –5, “prieš” – 1, “susilaikė” - 3.

 

5. SVARSTYTA. Nacionalinio apyvartinių taršos leidimų paskirstymo 2008-2012 m. plano projekto svarstymas.

Bendrame Europos reikalų, Aplinkos apsaugos, Audito ir Ekonomikos komitetų posėdyje Aplinkos ministerijos sekretorius Aleksandras Spruogis skaitė pranešimą dėl Nacionalinio apyvartinių taršos leidimų paskirstymo 2008-2012 m. plano projekto. Pranešėjas paminėjo, kad Europos Komisija yra Lietuvai numačiusi skirti 8,8 mln. tonų apyvartinių taršos leidimų, tai yra 25 proc. daugiau nei 2005 m. faktinė emisija. Lietuvos atstovų paskaičiavimu, ūkio sektorių poreikiams patenkinti preliminariai reikėtų apie 11 mln. tonų apyvartinių taršos leidimų. Šis klausimas turėtų būti išspręstas Europos Komisijoje iki 2007 m. liepos mėn. Šiuo metu Aplinkos ministerija kartu su Ūkio ministerija yra pradėjusi diskusiją dėl apyvartinių taršos leidimų kiekio paskirstymo būdų. Siūloma leidimus skirstyti pagal įmonių gamybos įrenginių apimtis arba taršos kiekius tam tikru laikotarpiu, taip pat yra pateikti ir du tarpiniai paskirstymo būdai. Ūkio ministerijos sekretoriaus Aniceto Ignoto nuomone, Ignalinos atominės elektrinės uždarymas padidins Lietuvoje organinio kuro panaudojimą, kuris yra taršesnis už branduolinį, todėl šį padidėjimą taip pat reikės kompensuoti.

Europos reikalų komiteto narys Artūras Skardžius atkreipė dėmesį, kad visiems ūkio subjektams apyvartinių taršos leidimų kiekis 2008-2012 m. Lietuvoje yra mažinamas, išskyrus šilumos ir elektros energijos sektorių. Seimo narys išreiškė susirūpinimą, jog Lietuvos gamybos sektoriui numatyti leidimai bus skiriami šilumos įmonėms, o tai gali atsiliepti šalies pramonės augimui. Audito komiteto pirmininkas Donatas Jankauskas išreiškė nusistebėjimą, kad įmonių gautos lėšos už prekybą apyvartiniais taršos leidimais nėra kontroliuojamos. Europos reikalų komiteto pirmininko pavaduotojas Petras Auštrevičius pažymėjo, kad apyvartinių taršos leidimų paskirstymas turėtų būti toks, kad jis galėtų skatinti Lietuvos įmones diegti ekologinius įrenginius. Po diskusijų Seimo komitetai nutarė, kad Vyriausybės parengtas galutinis apyvartinių taršos leidimų paskirstymas dar turės būti aptartas Seime.

NUSPRĘSTA. 1. Atkreipti Lietuvos Respublikos Vyriausybės dėmesį į tai, kad:

            1) Aplinkos ministerija ir Ūkio ministerija laiku neįvykdė Lietuvos Respublikos Seimo Ekonomikos komiteto ir Europos reikalų komiteto 2007 m. gegužės 23 d. posėdžių sprendimų bei Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko 2007 m. gegužės 31 d. pavedimų pateikti Seimo komitetams Lietuvos nacionalinio apyvartinių taršos leidimų paskirstymo 2008-2012 metų laikotarpiui plano projektą.

           2) Iki šiol, rengiant Lietuvos nacionalinio apyvartinių taršos leidimų paskirstymo 2008-2012 metų laikotarpiui plano projektą, nebuvo atsižvelgta į Direktyvos 2003/87/EB nuostatas aptarti nacionalinį apyvartinių taršos leidimų paskirstymo planą su visų suinteresuotų ūkio sektorių atstovais, taip pat nesilaikyta įmonių informavimo apie apyvartinių taršos leidimų paskirstymą nustatytų terminų.

2. Pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei:

            1) Išplėsti Lietuvos nacionalinio apyvartinių taršos leidimų paskirstymo 2008-2012 metų laikotarpiui plano projekto rengimo priežiūros komiteto sudėtį, įtraukiant į jį ūkio sektorių, dalyvaujančių prekybos šiltnamio dujomis sistemoje, atstovus tam, kad būtų užtikrintas skaidrios ir vieningos apyvartinių taršos leidimų paskaičiavimo metodikos bei pagrįsto, paremto nediskriminaciniu, objektyviu principu bei realiai patvirtintais visų Lietuvos įmonių taršos duomenimis Lietuvos nacionalinio apyvartinių taršos leidimų paskirstymo 2008-2012 metų laikotarpiui plano projekto parengimas.

             2) Kreiptis į Europos Komisiją dėl Lietuvai skiriamų apyvartinių taršos leidimų kvotos neatitikimo valstybės ekonominiams poreikiams, atkreipiant Europos Komisijos dėmesį į Ignalinos AE uždarymo sąlygotas neigiamas pasekmes tiek ekonominiu, tiek aplinkos taršos atžvilgiu bei pasiūlyti Europos Komisijai peržiūrėti apyvartinių taršos leidimų skirstymo sistemą, įvertinant visus kvotų kiekį įtakojančius veiksnius (tarp jų, taršos 2002-2006 m. dinamiką, lyginant su 2008-2012 m. bei investicijas į taršą mažinančias priemones).

3. Prašyti Lietuvos Respublikos Vyriausybės, pasibaigus deryboms su Europos Komisija dėl Lietuvai skiriamų apyvartinių taršos leidimų, informuoti Seimą, koks bus siūlomas Lietuvos nacionalinio apyvartinių taršos leidimų paskirstymo 2008-2012 metų laikotarpiui plano projektas ir pristatyti jį Seimo komitetams.

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

 

 

 

 

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008