Ekonomikos komiteto 2007-06-20 posėdyje:
1. SVARSTYTA. Komisijos
Komunikatas "Globalioji
Europa: glaudesnė partnerystė siekiant užtikrinti Europos eksportuotojų
patekimą į rinkas" ES-50.
NUSPRĘSTA. 1. Iš esmės pritariant pozicijai, siūlyti
šiuos pozicijos patikslinimus:
Seimo
Ekonomikos komitetas,
pabrėždamas
ES patekimo į rinkas strategijos atnaujinimo svarbą, atsižvelgiant į teigiamą
prekybos politikos įtaką svarbiausių Lisabonos strategijos tikslų - ekonomikos
augimo ir darbo vietų kūrimo - įgyvendinimui;
įvertindamas
Europos Komisijos pastangas įveikti globalizacijos keliamus uždavinius,
pritaria Komisijos nuomonei, kad daugiau dėmesio reikia skirti ne vien tarifinių barjerų, bet ir netarifinių
kliūčių šalinimui, taip pat tinkamos
konkurencijos siekiui;
Siūlo:
1) ES išorės veiksmus orientuoti į
tarptautinio ekonominio bendradarbiavimo skatinimą ypač techninių taisyklių ir standartų diegimo bei abipusio
pripažinimo principo srityje, taip pat
dėl didesnio pinigų politikos ir finansų saugumo užtikrinimo.
2) Europos Komisijai aktyviau
bendradarbiauti su valstybių narių
ambasadų, prekybos skatinimo agentūrų, prekybos rūmų ir kitų organizacijų,
atstovaujančių ekonominius interesus trečiosiose šalyse ir kategoriškiau koordinuoti
veiklą, susijusią su ES patekimo į trečiųjų šalių rinkas aspektais.
2. Komiteto
paskirtas pranešėjas: V.Orechov.
Balsavimo rezultatai: pritarta
bendru sutarimu.
2. SVARSTYTA.
Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2006 metų veiklos ataskaita
NUSPRĘSTA. 1.
Pritarti Komiteto parengtam Seimo nutarimo Dėl Valstybinės kainų ir
energetikos kontrolės komisijos 2006 metų veiklos ataskaitos projektui ir
teikti jį Seimui svarstyti.
2. Komiteto
paskirtas pranešėjas: P.Vilkas.
Balsavimo rezultatai: už
5, prieš 0, susilaikė - 4.
3. SVARSTYTA. Vyko diskusija: Dėl mažų ir vidutinių farmacijos
pramonės įmonių skatinimo.
Pranešėjas: Nacionalinės farmacijos pramonės asociacijos prezidentas
prof. L.Labanauskas.
Komiteto posėdyje L.Labanauskas pristatė pranešimą, dėl medicininės
paskirties produktų, kurie pagal savo sudėtį MPP negali būti priskirti nei
maisto papildų, nei vaistų grupei. Pranešėjas paminėjo, kad ši produktų grupė
turi būti Lietuvoje notifikuojama bei
pradėta MPP registravimas. Priešingu atveju Lietuvoje nebus galima nei
gaminti, nei platinti MPP grupės. Pranešėjas paminėjo, kad šiuo metu Lietuvos
rinkoje yra virš 10 Lietuvos gamintojų, kurie norėtų gaminti ir platinti
MPP medicininės paskirties produktą.
NUSPRĘSTA.
Sprendimo priėmimas atidėtas kitam komiteto posėdžiui.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
4. SVARSTYTA. Komiteto pirmininkės B.Vėsaitės iškeltas klausimas Dėl
neskaidrių viešųjų pirkimų sandorių Ignalinos atominėje elektrinėje .
NUSPRĘSTA. 1. Artimiausiame komiteto posėdyje išklausyti
informaciją Dėl neskaidrių viešųjų
pirkimų sandorių Ignalinos atominėje elektrinėje , pakviečiant į komiteto posėdį Ūkio ministrą Vytą Navicką.
2. Komiteto paskirtas kuratorius J.Razma.
Balsavimo rezultatai: už 5,
prieš 1, susilaikė - 3.
5. SVARSTYTA. Nacionalinio apyvartinių taršos
leidimų paskirstymo 2008-2012 m. plano projekto svarstymas.
Bendrame Europos reikalų, Aplinkos apsaugos, Audito ir Ekonomikos komitetų
posėdyje Aplinkos ministerijos sekretorius Aleksandras Spruogis skaitė pranešimą dėl Nacionalinio apyvartinių
taršos leidimų paskirstymo 2008-2012 m. plano projekto. Pranešėjas paminėjo, kad Europos Komisija yra Lietuvai
numačiusi skirti 8,8 mln. tonų apyvartinių taršos leidimų, tai yra 25 proc.
daugiau nei 2005 m. faktinė emisija. Lietuvos atstovų paskaičiavimu, ūkio
sektorių poreikiams patenkinti preliminariai reikėtų apie 11 mln. tonų
apyvartinių taršos leidimų. Šis klausimas turėtų būti išspręstas Europos
Komisijoje iki 2007 m. liepos mėn. Šiuo metu Aplinkos ministerija kartu su Ūkio
ministerija yra pradėjusi diskusiją dėl apyvartinių taršos leidimų kiekio
paskirstymo būdų. Siūloma leidimus skirstyti pagal įmonių gamybos įrenginių
apimtis arba taršos kiekius tam tikru laikotarpiu, taip pat yra pateikti ir du
tarpiniai paskirstymo būdai. Ūkio ministerijos sekretoriaus Aniceto Ignoto
nuomone, Ignalinos atominės elektrinės uždarymas padidins Lietuvoje organinio
kuro panaudojimą, kuris yra taršesnis už branduolinį, todėl šį padidėjimą taip
pat reikės kompensuoti.
Europos reikalų komiteto narys Artūras Skardžius
atkreipė dėmesį, kad visiems ūkio subjektams apyvartinių taršos leidimų kiekis
2008-2012 m. Lietuvoje yra mažinamas, išskyrus šilumos ir elektros energijos
sektorių. Seimo narys išreiškė susirūpinimą, jog Lietuvos gamybos sektoriui
numatyti leidimai bus skiriami šilumos įmonėms, o tai gali atsiliepti šalies
pramonės augimui. Audito komiteto pirmininkas Donatas Jankauskas išreiškė
nusistebėjimą, kad įmonių gautos lėšos už prekybą apyvartiniais taršos
leidimais nėra kontroliuojamos. Europos reikalų komiteto pirmininko
pavaduotojas Petras Auštrevičius pažymėjo, kad apyvartinių taršos leidimų
paskirstymas turėtų būti toks, kad jis galėtų skatinti Lietuvos įmones diegti
ekologinius įrenginius. Po diskusijų
Seimo komitetai nutarė, kad Vyriausybės parengtas galutinis apyvartinių taršos
leidimų paskirstymas dar turės būti aptartas Seime.
NUSPRĘSTA. 1. Atkreipti Lietuvos Respublikos
Vyriausybės dėmesį į tai, kad:
1) Aplinkos ministerija ir Ūkio ministerija laiku neįvykdė Lietuvos
Respublikos Seimo Ekonomikos komiteto ir Europos reikalų komiteto 2007 m.
gegužės 23 d. posėdžių sprendimų bei Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko
2007 m. gegužės 31 d. pavedimų pateikti Seimo komitetams Lietuvos nacionalinio
apyvartinių taršos leidimų paskirstymo 2008-2012 metų laikotarpiui plano
projektą.
2) Iki šiol, rengiant Lietuvos nacionalinio apyvartinių taršos leidimų
paskirstymo 2008-2012 metų laikotarpiui plano projektą, nebuvo atsižvelgta į
Direktyvos 2003/87/EB nuostatas aptarti nacionalinį apyvartinių taršos leidimų
paskirstymo planą su visų suinteresuotų ūkio sektorių atstovais, taip pat
nesilaikyta įmonių informavimo apie apyvartinių taršos leidimų paskirstymą
nustatytų terminų.
2. Pasiūlyti Lietuvos Respublikos
Vyriausybei:
1) Išplėsti Lietuvos nacionalinio apyvartinių taršos leidimų paskirstymo
2008-2012 metų laikotarpiui plano projekto rengimo priežiūros komiteto sudėtį,
įtraukiant į jį ūkio sektorių, dalyvaujančių prekybos šiltnamio dujomis
sistemoje, atstovus tam, kad būtų užtikrintas skaidrios ir vieningos
apyvartinių taršos leidimų paskaičiavimo metodikos bei pagrįsto, paremto
nediskriminaciniu, objektyviu principu bei realiai patvirtintais visų Lietuvos
įmonių taršos duomenimis Lietuvos nacionalinio apyvartinių taršos leidimų
paskirstymo 2008-2012 metų laikotarpiui plano projekto parengimas.
2) Kreiptis į Europos Komisiją dėl Lietuvai skiriamų
apyvartinių taršos leidimų kvotos neatitikimo valstybės ekonominiams poreikiams,
atkreipiant Europos Komisijos dėmesį į Ignalinos AE uždarymo sąlygotas
neigiamas pasekmes tiek ekonominiu, tiek aplinkos taršos atžvilgiu bei
pasiūlyti Europos Komisijai peržiūrėti apyvartinių taršos leidimų skirstymo
sistemą, įvertinant visus kvotų kiekį įtakojančius veiksnius (tarp jų, taršos
2002-2006 m. dinamiką, lyginant su 2008-2012 m. bei investicijas į taršą
mažinančias priemones).
3. Prašyti Lietuvos Respublikos
Vyriausybės, pasibaigus deryboms su Europos Komisija dėl Lietuvai skiriamų apyvartinių
taršos leidimų, informuoti Seimą, koks bus siūlomas Lietuvos nacionalinio
apyvartinių taršos leidimų paskirstymo 2008-2012 metų laikotarpiui plano
projektas ir pristatyti jį Seimo komitetams.
Balsavimo
rezultatai: pritarta bendru sutarimu.