Ekonomikos komiteto 2008-03-19 posėdyje:
1. SVARSTYTA. Dėl
integruotų mokslo, studijų ir verslo centrų (slėnių) kūrimo ir plėtros
Bendrame posėdyje su Švietimo, mokslo ir kultūros
komitetu buvo svarstyta kaip
įgyvendinama Integruotų mokslo, studijų ir verslo centrų (slėnių) kūrimo
ir plėtros koncepcija. Slėnių plėtra siekiama sukurti
Lietuvoje tarptautinio lygio mokslo, studijų ir žinių ekonomikos branduolius,
paspartinti žinių visuomenės kūrimą ir sustiprinti Lietuvos ūkio
konkurencingumo ilgalaikius pagrindus. Šiuo
metu slėnių plėtros programų projektus pakviesti rengti šių slėnių
iniciatoriai: Vilniaus Saulėtekio technologijų slėnio,Vilniaus Santaros
slėnio, Integruoto mokslo, studijų ir verslo centro - Santakos slėnio, Integruoto
mokslo, studijų ir verslo centro - Nemuno slėnio ir Integruoto Lietuvos jūrinio sektoriaus plėtros mokslo, studijų ir
verslo centro (slėnio).
Posėdyje komitetų nariai iš esmės pritarė Švietimo ir
mokslo ir Ūkio ministerijų pristatyme
išdėstytiems pasiūlymams dėl tolesnių veiksmų įgyvendinant slėnių kūrimo ir plėtros koncepciją:
atlikti institucijų tinklo, susijusio su slėnių plėtra, pertvarką; sudarant
atnaujinamo valstybės nekilnojamojo turto sąrašą, prioritetą teikti slėnių
plėtros projektams; pavesti
suinteresuotoms ministerijoms (Aplinkos, Žemės ūkio, Sveikatos apsaugos,
Susisiekimo ir kitoms) išnagrinėti galimybes dalyvauti slėnių plėtros projektų
finansavime ir kt. Komitetų narių nuomone, tikslinga
rekomenduoti Ūkio ministerijai, kad ji
naudodama ES struktūrinių fondų lėšas, skirtas moksliniams tyrimams ir
inovacijoms, prioritetą teiktų
slėnių plėtros projektams.
Komitetai priėmė sprendimą pasiūlyti Vyriausybei
atsižvelgti į minėtus pasiūlymus.
NUTARTA: 1. Iš esmės
pritarti Švietimo ir mokslo ir Ūkio ministerijų parengtame pristatyme Integruotų mokslo, studijų ir verslo
centrų (slėnių) kūrimo ir plėtros koncepcijos įgyvendinimas išdėstytiems
pasiūlymams dėl tolesnių veiksmų:
1) rekomenduoti Švietimo ir mokslo ministerijai
pateikti siūlymus Vyriausybei dėl institucijų tinklo, susijusio su slėnių
plėtra, pertvarkos;
2) rekomenduoti Finansų ministerijai ir AB Turto bankui, nagrinėjant
valstybės nekilnojamojo turto atnaujinimo klausimus ir sudarant atnaujinamo
valstybės nekilnojamojo turto sąrašą, prioritetą teikti slėnių plėtros
projektams;
3) rekomenduoti Švietimo ir mokslo ir Ūkio
ministerijoms inicijuoti, kad konkrečių
slėnių plėtrai būtų sukuriamas juridinis subjektas, atsakingas už slėnio
plėtros klausimus ir interesų suderinamumą slėnyje;
4) rekomenduoti Aplinkos ir Žemės ūkio
ministerijoms, suinteresuotų apskričių administracijoms bei suinteresuotoms
savivaldybėms teikti pagalbą slėnių iniciatoriams žemės ir teritorinio
planavimo klausimais;
5) pavesti suinteresuotoms ministerijoms
(Aplinkos, Žemės ūkio, Sveikatos apsaugos, Susisiekimo ir kitoms) išnagrinėti
galimybes dalyvauti slėnių plėtros projektų finansavime ir teikti siūlymus
slėnių plėtros programų projektų rengimo stebėsenos grupėms;
6) rekomenduoti Ūkio ministerijai naudojant ES
struktūrinių fondų lėšas, skirtas moksliniams tyrimams ir inovacijoms,
prioritetą teikti slėnių plėtros projektams (įteisinant šio
prioriteto suteikimą ir atitinkamai
aprašant procedūras) ir pasiūlyti Vyriausybei įvertinti šiuos pasiūlymus ir į juos atsižvelgti.
2. Pasiūlyti Švietimo ir mokslo ministerijai
išnagrinėti Lietuvos žemės ūkio universiteto
pasiūlymus dėl Rekomendacijų Nemuno slėnio plėtros programos projekto
rengėjams pakeitimo ir apie priimtus sprendimus informuoti Švietimo, mokslo ir
kultūros ir Ekonomikos komitetus.
Balsavimo rezultatai: pritarta
bendru sutarimu.
2.
SVARSTYTA. Valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti bei daugiabučiams
namams modernizuoti įstatymo 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
straipsnių pakeitimo ir papildymo, Įstatymo papildymo įstatymo projektas
XP-2673.
NUTARTA:
1. Pasiūlyti pagrindiniam komitetui patobulinti įstatymo projektą,
atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos
Teisės departamento išvadą.
2. Komiteto
paskirtas pranešėjas: A.Endzinas.
Balsavimo
rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
3. SVARSTYTA. Valstybės
paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti bei daugiabučiams namams modernizuoti
įstatymo įgyvendinimo įstatymo 1, 2, 2(1), 3 straipsnių pakeitimo įstatymo
projektas XP-2674.
NUTARTA:
1. Pasiūlyti pagrindiniam komitetui patobulinti įstatymo projektą,
atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos
Teisės departamento išvadą.
2. Komiteto
paskirtas pranešėjas: A.Endzinas.
Balsavimo
rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
4. SVARSTYTA.
Valstybės turto perdavimo savivaldybių nuosavybėn įstatymo 3 straipsnio
pakeitimo įstatymo projektas XP-2675.
NUTARTA: 1.
Pasiūlyti pagrindiniam komitetui patobulinti įstatymo projektą, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento
išvadą.
2. Komiteto
paskirtas pranešėjas: A.Endzinas.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu
5. Vyko suskystintų
gamtinių dujų importo terminalo įrengimo Lietuvoje perspektyvos pristatymas.
Ūkio
ministerijos sekretorius Anicetas Ignotas pristatė Suskystintų gamtinių
dujų importo terminalo įrengimo Lietuvoje perspektyvas. Buvo pateikta
informacija apie: teisinį pagrindimą suskystintų gamtinių dujų importo
terminalui įrengti (Nacionalinė energetikos strategija), Vyriausybės sprendimus
dėl suskystintų gamtinių dujų importo
terminalo Lietuvoje (2008 metais parengti suskystintųjų gamtinių dujų importo
terminalo Lietuvoje galimybių studiją - galutinė studijos ataskaita turi būti
parengta iki 2008 m. lapkričio 15 dienos; numatyti joje privataus kapitalo
pritraukimo terminalui statyti galimybes, formas ir skatinimo būdus), gamtinių dujų suvartojimą Lietuvoje ir
prognozes (prognozuojama, kad iš viso 2010 m. bus suvartota 4.9 mlrd. m3). Taip pat buvo įvardintos problemos (gamtinių dujų
suvartojimo augimas pirminės energijos balanse uždarius Ignalinos AE, priklausomybė
nuo vieno išorinio dujų tiekėjo ir kt.), pristatyti kai kurie planuojami
suskystintų gamtinių dujų terminalai Europoje ir numatomi pajėgumai (numatomas
terminalo galingumas 2 mlrd. m3
per metus), investicijos (500 mln. EUR) ir galimos suskystintų gamtinių dujų
terminalo įrengimo vietos Lietuvoje (galimos vietos: giliavandenis uostas,
nulinė krantinė, AB Klaipėdos nafta teritorija, atvira jūra ties Būtingės
terminalu).
6. SVARSTYTA. Europos
Komisijos komunikatas Europos Parlamentui, Tarybai, Europos ekonomikos ir socialinių reikalų komitetui ir Regionų
komitetui "Antroji geresnio reglamentavimo Europos Sąjungoje
peržiūra" (ES-82).
NUTARTA: 1. Pritarti Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2008-02-21 pozicijai.
2. Atkreipti
Lietuvos Respublikos Vyriausybės dėmesį: kad Europos Komisijos deklaruojamas
geresnio reglamentavimo prioritetas -
palengvinti administracinę naštą piliečiams, įmonėms ir viešajai
administracijai, tačiau 2008 m. vasario 13 d. patvirtintoje Geresnio
reglamentavimo programoje ir jos įgyvendinimo 2008 m. priemonių plane
pagrindinis dėmesys (14 priemonių iš 16
numatytų) skiriamas Ūkio ministerijos vykdomų priemonių įgyvendinimui, todėl
kyla pagrįstų abejonių dėl ministerijos
administracinių išteklių pajėgumo laiku ir tinkamai įgyvendinti
programoje numatytas priemones bei pakankamo kitų valstybės valdymo institucijų
įtraukimo į geresnio reglamentavimo principų įgyvendinimą .
3. Komiteto paskirti
pranešėjai: B.Vėsaitė, V.Orechov.
Balsavimo rezultatai:
pritarta bendru sutarimu.
7. SVARSTYTA.
Pasirengimas Įmonių bankroto įstatymo 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13(1),
18, 20, 21, 22, 23, 29, 30, 31, 32, 33, 35, 36 ir 37 straipsnių pakeitimo ir
papildymo bei Įstatymo papildymo priedu įstatymo projekto XP-2850ES svarstymui.
NUTARTA: Komiteto išvadų rengėjais paskirti V.Orechov, J.Veselką, komiteto patarėją V.Strimaitį, komiteto
padėjėją G.Mickienę.
Balsavimo rezultatai:
pritarta bendru sutarimu.
8. SVARSTYTA.
Pasirengimas Įstatymo dėl Branduolinių medžiagų fizinės saugos
konvencijos pakeitimo ratifikavimo
projekto XP-2756 svarstymui.
NUTARTA: Komiteto išvadų rengėjais paskirti V.Orechov, J.Razmą, komiteto patarėją V.Strimaitį, komiteto
padėjėją G.Mickienę.
Balsavimo rezultatai:
pritarta bendru sutarimu.
9. SVARSTYTA.
Pasirengimas Aviacijos įstatymo 2, 3, 5, 30, 37, 72 straipsnių pakeitimo ir
papildymo bei Įstatymo priedo papildymo įstatymo projekto XP-2860ES svarstymui.
NUTARTA: Komiteto išvadų rengėjais paskirti V.Škil, A.Endziną, komiteto patarėją D.Šaltmerį.
Balsavimo rezultatai:
pritarta bendru sutarimu.
10. SVARSTYTA.
Pasirengimas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymo 31 straipsnio
pakeitimo įstatymo projekto XP-2861
svarstymui.
NUTARTA: Komiteto išvadų rengėjais paskirti B.Vėsaitę, A.Endziną, komiteto patarėją D.Šaltmerį.
Balsavimo rezultatai:
pritarta bendru sutarimu.
11. SVARSTYTA.
Pasirengimas Pelno mokesčio įstatymo 3, 33, 34, 35 ir 55 straipsnių
pakeitimo ir papildymo įstatymo projekto XP-2844ES svarstymui.
NUTARTA:. Komiteto išvadų rengėjais paskirti B.Vėsaitę,
R.Garbaravičių, komiteto patarėją
G.Pajuodienę.
Balsavimo rezultatai:
pritarta bendru sutarimu.
12. SVARSTYTA. Dėl B.Vėsaitės komandiruotės į Strasbūrą (Prancūzijos
Respublika).
NUTARTA: Pritarti B.Vėsaitės
komandiruotei į Strasbūrą
(Prancūzijos Respublika) 2008 m. balandžio 13-19 dienomis dalyvauti Europos
Tarybos Parlamentinės Asamblėjos sesijoje.
Balsavimo
rezultatai: pritarti bendru sutarimu.
12. SVARSTYTA.
Dėl Lietuvos Respublikos Seimo
Ekonomikos komiteto darbo VII (rudens) sesijos ataskaitos projekto
NUTARTA: Pritarti Lietuvos Respublikos Seimo
Ekonomikos komiteto darbo VII (rudens) sesijos ataskaitai.
Balsavimo rezultatai: pritarta
bendru sutarimu.
13.
Vyko bendras
posėdis su Audito, Aplinkos apsaugos, Europos reikalų komitetais Dėl
Valstybinio audito ataskaitos
Apyvartinių taršos leidimų paskirstymo ir prekybos sistemos vertinimas.
Kalbėjo: Andrius
Kubilius, Donatas Jankauskas, Bronius Bradauskas, Vladimir Orechov, Artūras
Skardžius, Loreta Graužinienė, Petras Auštrevičius, Edmundas Pupinis, Zita
Žvikienė, Vilija Vertelienė, Zita Valatkienė, Aleksandras Spruogis, Antanas
Aliulis, Rasa Budbergytė, Danutė Budreikaitė.
Pranešėja Zita Valatkienė pristatė atlikto
audito tikslą, paminėdama, kad Valstybės
kontrolė įvertino apyvartinių taršos leidimų paskirstymo, panaudojimo ir
prekybos sistemos efektyvumą bei tyrė, ar už parduotus leidimus gautos lėšos
naudojamos taršai mažinti. Šių leidimų prekyba Europos Sąjungoje buvo pradėta
2005 m., siekiant mažinti pramonės įmonių išmetamą į aplinką anglies dvideginio
kiekį. Iš visų Lietuvai skirtų leidimų beveik du trečdaliai skiriami šilumos ir
elektros gamintojams, beveik penktadalis naftos perdirbėjams ir kiek daugiau
nei dešimtadalis cemento ir kalkių gamintojams. Leidimai buvo paskirstyti 65
įmonėms. Pradėjus naudoti leidimus paaiškėjo, kad šiltnamio efektą sukeliančių
anglies dvideginio dujų faktiniai išmetimai yra kur kas mažesni, nei buvo
numatyta. 2005 ir 2006 metais Lietuvos įmonės panaudojo tik kiek daugiau negu
pusę joms skirtų leidimų. Palyginimui galima pasakyti, kad ES šalyse buvo
panaudoti beveik visi joms skirti leidimai. Atsiradus galimybei gauti papildomų
pajamų už parduotus leidimus, susiformavo įmonių požiūris į prekybos
apyvartiniais taršos leidimais sistemą, kaip į savotišką Europos Sąjungos
paramos formą, bet ne į įpareigojimą mažinti taršą. Auditoriai nustatė, kad
aštuonios valstybės ir savivaldybių kontroliuojamos įmonės, pardavusios
nepanaudotus leidimus, gavo beveik 118 mln. Lt pajamų. Privačios įmonės apie pardavus
leidimus gautas pajamas ir jų panaudojimą duomenų neteikia. Buvo paminėta, kad
apyvartinių taršos leidimų sistema pirmiausia turėtų skatinti gamintojus mažiau
teršti gamtą, o ne prekiauti nemokamai gautais leidimais ir gauti neuždirbtas
pajamas. Auditorių nuomone, ES direktyvų reikalavimus mažinti šiltnamio dujų
išmetimus ir įdiegti apyvartinių taršos leidimų paskirstymo ir prekybos sistemą
į nacionalinę teisę reikėjo perkelti ne aplinkos ir ūkio ministrų įsakymais, o
priimant aukštesnės teisinės galios aktus.
Auditoriai padarė išvadą, kad nors
prekybos apyvartiniais taršos leidimais sistema mūsų šalyje pradėjo veikti 2005
metais, tačiau teisinis šios sistemos reglamentavimas iki šiol yra
nepakankamas. Valstybės kontrolė rekomendavo Vyriausybei parengti reikiamus
teisės aktus. Aplinkos ministerijai ir Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų
fondui rekomenduota užbaigti Šiltnamio dujų apyvartinių taršos leidimų
žinybinio registro kūrimo procedūrą, patikslinti rezervo naujiems įrenginiams
paskirstymo tvarką ir užtikrinti šio proceso viešumą.
NUTARTA: bendro Audito,
Aplinkos apsaugos, Ekonomikos, Europos reikalų komitetų posėdžio sprendimą
priimti sekančiame posėdyje.