Apie Ekonomikos komiteto 2008-03-19 posėdį

EN  FR

Ekonomikos komiteto 2008-03-19 posėdyje:

 

1. SVARSTYTA. Dėl integruotų mokslo, studijų ir verslo centrų (slėnių) kūrimo ir plėtros

 

Bendrame posėdyje su Švietimo, mokslo ir kultūros komitetu buvo svarstyta kaip  įgyvendinama Integruotų mokslo, studijų ir verslo centrų (slėnių) kūrimo ir plėtros koncepcija. Slėnių plėtra siekiama sukurti Lietuvoje tarptautinio lygio mokslo, studijų ir žinių ekonomikos branduolius, paspartinti žinių visuomenės kūrimą ir sustiprinti Lietuvos ūkio konkurencingumo ilgalaikius pagrindus. Šiuo metu slėnių plėtros programų projektus pakviesti rengti šių slėnių iniciatoriai: Vilniaus Saulėtekio technologijų slėnio,Vilniaus Santaros slėnio, Integruoto mokslo, studijų ir verslo centro - Santakos slėnio, Integruoto mokslo, studijų ir verslo centro - Nemuno slėnio ir  Integruoto Lietuvos jūrinio sektoriaus plėtros mokslo, studijų ir verslo centro (slėnio).

Posėdyje komitetų nariai iš esmės pritarė Švietimo ir mokslo ir Ūkio ministerijų   pristatyme išdėstytiems pasiūlymams dėl tolesnių veiksmų įgyvendinant slėnių kūrimo ir plėtros koncepciją: atlikti institucijų tinklo, susijusio su slėnių plėtra, pertvarką; sudarant atnaujinamo valstybės nekilnojamojo turto sąrašą, prioritetą teikti slėnių plėtros projektams; pavesti suinteresuotoms ministerijoms (Aplinkos, Žemės ūkio, Sveikatos apsaugos, Susisiekimo ir kitoms) išnagrinėti galimybes dalyvauti slėnių plėtros projektų finansavime ir kt. Komitetų narių nuomone, tikslinga rekomenduoti Ūkio ministerijai, kad ji  naudodama ES struktūrinių fondų lėšas, skirtas moksliniams tyrimams ir inovacijoms, prioritetą teiktų  slėnių  plėtros projektams. Komitetai priėmė sprendimą  pasiūlyti Vyriausybei atsižvelgti į minėtus pasiūlymus.

 

            NUTARTA: 1. Iš esmės pritarti Švietimo ir mokslo ir Ūkio ministerijų  parengtame pristatyme “Integruotų mokslo, studijų ir verslo centrų (slėnių) kūrimo ir plėtros koncepcijos įgyvendinimas” išdėstytiems pasiūlymams dėl tolesnių veiksmų:

1) rekomenduoti Švietimo ir mokslo ministerijai pateikti siūlymus Vyriausybei dėl institucijų tinklo, susijusio su slėnių plėtra, pertvarkos;

2) rekomenduoti Finansų ministerijai ir AB Turto bankui, nagrinėjant valstybės nekilnojamojo turto atnaujinimo klausimus ir sudarant atnaujinamo valstybės nekilnojamojo turto sąrašą, prioritetą teikti slėnių plėtros projektams;

3) rekomenduoti Švietimo ir mokslo ir Ūkio ministerijoms inicijuoti, kad konkrečių   slėnių plėtrai būtų sukuriamas juridinis subjektas, atsakingas už slėnio plėtros klausimus ir interesų suderinamumą slėnyje;

4) rekomenduoti Aplinkos ir Žemės ūkio ministerijoms, suinteresuotų apskričių administracijoms bei suinteresuotoms savivaldybėms teikti pagalbą slėnių iniciatoriams žemės ir teritorinio planavimo klausimais;

5) pavesti suinteresuotoms ministerijoms (Aplinkos, Žemės ūkio, Sveikatos apsaugos, Susisiekimo ir kitoms) išnagrinėti galimybes dalyvauti slėnių plėtros projektų finansavime ir teikti siūlymus slėnių plėtros programų projektų rengimo stebėsenos grupėms;

6) rekomenduoti Ūkio ministerijai naudojant ES struktūrinių fondų lėšas, skirtas moksliniams tyrimams ir inovacijoms, prioritetą teikti  slėnių  plėtros projektams (įteisinant šio prioriteto suteikimą  ir atitinkamai aprašant procedūras) ir pasiūlyti Vyriausybei įvertinti  šiuos pasiūlymus ir į juos atsižvelgti.

2. Pasiūlyti Švietimo ir mokslo ministerijai išnagrinėti Lietuvos žemės ūkio universiteto  pasiūlymus dėl Rekomendacijų Nemuno slėnio plėtros programos projekto rengėjams pakeitimo ir apie priimtus sprendimus informuoti Švietimo, mokslo ir kultūros ir Ekonomikos komitetus.

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

           

            2. SVARSTYTA. Valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti bei daugiabučiams namams modernizuoti įstatymo 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 straipsnių pakeitimo ir papildymo, Įstatymo papildymo įstatymo projektas XP-2673.

 

            NUTARTA: 1. Pasiūlyti pagrindiniam komitetui patobulinti įstatymo projektą, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvadą.

            2. Komiteto paskirtas pranešėjas: A.Endzinas.

            Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

3. SVARSTYTA. Valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti bei daugiabučiams namams modernizuoti įstatymo įgyvendinimo įstatymo 1, 2, 2(1), 3 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas XP-2674.

 

            NUTARTA: 1. Pasiūlyti pagrindiniam komitetui patobulinti įstatymo projektą, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvadą.

            2. Komiteto paskirtas pranešėjas: A.Endzinas.

            Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

4. SVARSTYTA. Valstybės turto perdavimo savivaldybių nuosavybėn įstatymo 3 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas XP-2675.

 

NUTARTA: 1. Pasiūlyti pagrindiniam komitetui patobulinti įstatymo projektą, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvadą.

            2. Komiteto paskirtas pranešėjas: A.Endzinas.

            Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu

 

5. Vyko suskystintų gamtinių dujų importo terminalo įrengimo Lietuvoje perspektyvos pristatymas.

Ūkio ministerijos sekretorius Anicetas Ignotas pristatė Suskystintų gamtinių dujų importo terminalo įrengimo Lietuvoje perspektyvas. Buvo pateikta informacija apie: teisinį pagrindimą suskystintų gamtinių dujų importo terminalui įrengti (Nacionalinė energetikos strategija), Vyriausybės sprendimus dėl  suskystintų gamtinių dujų importo terminalo Lietuvoje (2008 metais parengti suskystintųjų gamtinių dujų importo terminalo Lietuvoje galimybių studiją - galutinė studijos ataskaita turi būti parengta iki 2008 m. lapkričio 15 dienos; numatyti joje privataus kapitalo pritraukimo terminalui statyti galimybes, formas ir skatinimo būdus), gamtinių dujų suvartojimą Lietuvoje ir prognozes (prognozuojama, kad iš viso 2010 m. bus suvartota 4.9 mlrd. m3). Taip pat buvo įvardintos problemos (gamtinių dujų suvartojimo augimas pirminės energijos balanse uždarius Ignalinos AE, priklausomybė nuo vieno išorinio dujų tiekėjo ir kt.), pristatyti kai kurie planuojami suskystintų gamtinių dujų terminalai Europoje ir numatomi pajėgumai (numatomas terminalo galingumas – 2 mlrd. m3 per metus), investicijos (500 mln. EUR) ir galimos suskystintų gamtinių dujų terminalo įrengimo vietos Lietuvoje (galimos vietos: giliavandenis uostas, „nulinė“ krantinė, AB „Klaipėdos nafta“ teritorija, atvira jūra ties Būtingės terminalu).

 

6. SVARSTYTA. Europos Komisijos komunikatas Europos Parlamentui, Tarybai,  Europos ekonomikos ir socialinių reikalų komitetui ir Regionų komitetui "Antroji geresnio reglamentavimo Europos Sąjungoje peržiūra" (ES-82).

 

            NUTARTA: 1. Pritarti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008-02-21 pozicijai.

2. Atkreipti Lietuvos Respublikos Vyriausybės dėmesį: kad Europos Komisijos deklaruojamas geresnio reglamentavimo prioritetas  - palengvinti administracinę naštą piliečiams, įmonėms ir viešajai administracijai, tačiau 2008 m. vasario 13 d. patvirtintoje Geresnio reglamentavimo programoje ir jos įgyvendinimo 2008 m. priemonių plane pagrindinis dėmesys  (14 priemonių iš 16 numatytų) skiriamas Ūkio ministerijos vykdomų priemonių įgyvendinimui, todėl kyla pagrįstų abejonių dėl ministerijos  administracinių išteklių pajėgumo laiku ir tinkamai įgyvendinti programoje numatytas priemones bei pakankamo kitų valstybės valdymo institucijų įtraukimo į geresnio reglamentavimo principų įgyvendinimą .

            3. Komiteto paskirti pranešėjai: B.Vėsaitė, V.Orechov.

Balsavimo rezultatai:  pritarta bendru sutarimu.

 

7. SVARSTYTA. Pasirengimas Įmonių bankroto įstatymo 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13(1), 18, 20, 21, 22, 23, 29, 30, 31, 32, 33, 35, 36 ir 37 straipsnių pakeitimo ir papildymo bei Įstatymo papildymo priedu įstatymo projekto XP-2850ES  svarstymui.

 

NUTARTA: Komiteto išvadų rengėjais paskirti V.Orechov, J.Veselką,  komiteto patarėją V.Strimaitį, komiteto padėjėją G.Mickienę.

Balsavimo rezultatai:  pritarta bendru sutarimu.

 

8. SVARSTYTA. Pasirengimas Įstatymo dėl Branduolinių medžiagų fizinės saugos konvencijos pakeitimo ratifikavimo  projekto XP-2756  svarstymui.

 

NUTARTA: Komiteto išvadų rengėjais paskirti V.Orechov, J.Razmą,  komiteto patarėją V.Strimaitį, komiteto padėjėją G.Mickienę.

Balsavimo rezultatai:  pritarta bendru sutarimu.

 

9. SVARSTYTA. Pasirengimas Aviacijos įstatymo 2, 3, 5, 30, 37, 72 straipsnių pakeitimo ir papildymo bei Įstatymo priedo papildymo įstatymo projekto XP-2860ES  svarstymui.

 

NUTARTA: Komiteto išvadų rengėjais paskirti V.Škil, A.Endziną,  komiteto patarėją D.Šaltmerį.

Balsavimo rezultatai:  pritarta bendru sutarimu.

 

10. SVARSTYTA. Pasirengimas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymo 31 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto XP-2861  svarstymui.

 

NUTARTA: Komiteto išvadų rengėjais paskirti B.Vėsaitę, A.Endziną,  komiteto patarėją D.Šaltmerį.

Balsavimo rezultatai:  pritarta bendru sutarimu.

 

11. SVARSTYTA. Pasirengimas Pelno mokesčio įstatymo 3, 33, 34, 35 ir 55 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projekto XP-2844ES  svarstymui.

 

NUTARTA:. Komiteto išvadų rengėjais paskirti B.Vėsaitę, R.Garbaravičių,  komiteto patarėją G.Pajuodienę.

Balsavimo rezultatai:  pritarta bendru sutarimu.

 

12. SVARSTYTA. Dėl B.Vėsaitės komandiruotės į Strasbūrą (Prancūzijos Respublika).

 

NUTARTA: Pritarti  B.Vėsaitės  komandiruotei į  Strasbūrą (Prancūzijos Respublika) 2008 m. balandžio 13-19 dienomis dalyvauti Europos Tarybos Parlamentinės Asamblėjos sesijoje.

Balsavimo rezultatai: pritarti bendru sutarimu.

 

12. SVARSTYTA. Dėl  Lietuvos Respublikos Seimo Ekonomikos komiteto darbo VII (rudens) sesijos ataskaitos projekto

 

NUTARTA:  Pritarti Lietuvos Respublikos Seimo Ekonomikos komiteto darbo VII (rudens) sesijos ataskaitai.

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

            13. Vyko bendras posėdis su Audito, Aplinkos apsaugos, Europos reikalų komitetais Dėl Valstybinio  audito ataskaitos “Apyvartinių taršos leidimų paskirstymo ir prekybos sistemos vertinimas”.   

           

            Kalbėjo: Andrius Kubilius, Donatas Jankauskas, Bronius Bradauskas, Vladimir Orechov, Artūras Skardžius, Loreta Graužinienė, Petras Auštrevičius, Edmundas Pupinis, Zita Žvikienė, Vilija Vertelienė, Zita Valatkienė, Aleksandras Spruogis, Antanas Aliulis, Rasa Budbergytė, Danutė Budreikaitė.

 

Pranešėja Zita Valatkienė pristatė atlikto audito tikslą, paminėdama, kad Valstybės kontrolė įvertino apyvartinių taršos leidimų paskirstymo, panaudojimo ir prekybos sistemos efektyvumą bei tyrė, ar už parduotus leidimus gautos lėšos naudojamos taršai mažinti. Šių leidimų prekyba Europos Sąjungoje buvo pradėta 2005 m., siekiant mažinti pramonės įmonių išmetamą į aplinką anglies dvideginio kiekį. Iš visų Lietuvai skirtų leidimų beveik du trečdaliai skiriami šilumos ir elektros gamintojams, beveik penktadalis – naftos perdirbėjams ir kiek daugiau nei dešimtadalis cemento ir kalkių gamintojams. Leidimai buvo paskirstyti 65 įmonėms. Pradėjus naudoti leidimus paaiškėjo, kad šiltnamio efektą sukeliančių anglies dvideginio dujų faktiniai išmetimai yra kur kas mažesni, nei buvo numatyta. 2005 ir 2006 metais Lietuvos įmonės panaudojo tik kiek daugiau negu pusę joms skirtų leidimų. Palyginimui galima pasakyti, kad ES šalyse buvo panaudoti beveik visi joms skirti leidimai. Atsiradus galimybei gauti papildomų pajamų už parduotus leidimus, susiformavo įmonių požiūris į prekybos apyvartiniais taršos leidimais sistemą, kaip į savotišką Europos Sąjungos paramos formą, bet ne į įpareigojimą mažinti taršą. Auditoriai nustatė, kad aštuonios valstybės ir savivaldybių kontroliuojamos įmonės, pardavusios nepanaudotus leidimus, gavo beveik 118 mln. Lt pajamų. Privačios įmonės apie pardavus leidimus gautas pajamas ir jų panaudojimą duomenų neteikia. Buvo paminėta, kad apyvartinių taršos leidimų sistema pirmiausia turėtų skatinti gamintojus mažiau teršti gamtą, o ne prekiauti nemokamai gautais leidimais ir gauti neuždirbtas pajamas. Auditorių nuomone, ES direktyvų reikalavimus mažinti šiltnamio dujų išmetimus ir įdiegti apyvartinių taršos leidimų paskirstymo ir prekybos sistemą į nacionalinę teisę reikėjo perkelti ne aplinkos ir ūkio ministrų įsakymais, o priimant aukštesnės teisinės galios aktus.
 Auditoriai padarė išvadą, kad nors prekybos apyvartiniais taršos leidimais sistema mūsų šalyje pradėjo veikti 2005 metais, tačiau teisinis šios sistemos reglamentavimas iki šiol yra nepakankamas. Valstybės kontrolė rekomendavo Vyriausybei parengti reikiamus teisės aktus. Aplinkos ministerijai ir Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondui rekomenduota užbaigti Šiltnamio dujų apyvartinių taršos leidimų žinybinio registro kūrimo procedūrą, patikslinti rezervo naujiems įrenginiams paskirstymo tvarką ir užtikrinti šio proceso viešumą.

 

            NUTARTA: bendro Audito, Aplinkos apsaugos, Ekonomikos, Europos reikalų komitetų posėdžio sprendimą priimti sekančiame posėdyje.

 

 

 

 

 

 

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008