Apie komiteto posėdį 2007-06-27

EN  FR

 

 

Komitetas, kaip pagrindinis, apsvarstė Valstybės politikų, teisėjų, valstybės pareigūnų ir valstybės tarnautojų pareiginės algos bazinio dydžio, taikomo 2008 metais, įstatymo projektą Nr. XP-2297. Šio įstatymo projekto tikslas – įgyvendinant  Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo ir Valstybės politikų, teisėjų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymo pakeitimo įstatymą, patvirtinti 2008 m. bazinį dydį, kuris taikomas apskaičiuojant valstybės politikų, teisėjų, valstybės pareigūnų, valstybės tarnautojų ir karių pareigines algas bei kitas teisės aktais nustatytas išmokas. Šiuo metu bazinis algos dydis - 442 litai, Vyriausybės pateiktame įstatymo projekte siūlomas bazinis algos dydis – 460 litų. Komitetas pritarė Seimo narės Jadvygos Zinkevičiūtės pasiūlymui nustatyti, kad valstybės politikų, teisėjų, valstybės pareigūnų ir valstybės tarnautojų pareiginės algos bazinis dydis 2008 metais – 490 litų.

            Antru klausimu komitetas apsvarstė Valstybės politikų, teisėjų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymo 3, 5 ir 51 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XP-2298. Šio įstatymo projekto tikslas – sudaryti galimybes tinkamai įvertinti prokurorų aukštesnę kvalifikaciją, skatinti juos siekti aukštesnės kvalifikacijos (aukštesnio kvalifikacinio rango), stiprinti prokuratūros ir prokurorų nepriklausomumą, taip pat Įstatymo nuostatas derinti su Valstybės tarnybos įstatymu ir Teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymu. Nutarta pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui.

Komitetas apsvarstė klausimą „Dėl 116-osios Tarpparlamentinės Sąjungos (IPU) Asamblėjos rezoliucijos „Darbo vietų kūrimas ir užimtumo apsauga globalizacijos eroje“. Komitetas bendru sutarimu nutarė:

-  pritarti dokumente iškeltoms idėjoms dėl bendros politikos ir visuomenės mąstymo formavimo apie darbo vietų kūrimą bei užimtumo apsaugą globalizacijos eroje, kurių raginami laikytis nacionaliniai parlamentai, vyriausybės bei ekonominiai-socialiniai partneriai;

skatinti leidybą tokių nacionalinių įstatymų, kurie remtų užimtumo augimą ir tinkamą darbą;

- remti socialinę politiką, kuri orientuota į moterų ir vyrų darbo ir asmeninio gyvenimo suderinamumą, visų rūšių diskriminavimo draudimą, įmonių socialinės atsakomybės skatinimą;

- raginti LR Vyriausybę sutelkti finansines bei žmogiškųjų išteklių pajėgas, kad tiek dirbantiesiems, tiek bedarbiams būtų sudarytos tinkamos sąlygos mokymuisi visą gyvenimą, atsižvelgiant į tai, kad globalizacijos era yra grindžiama žinių ekonomika, o  konkurencingumas yra esminė išlikimo sąlyga;

-  priminti LR Vyriausybei, kad darbo lankstumas neturi būti prioritetu prieš darbo saugumą ir visi sprendimai turi būti priimami įvertinus nors ir mažiausią rizikos darbe aspektą;

-  raginti LR Vyriausybę įgyvendinti rekomendacijas „Teisinga globalizacija: kuriant galimybes visiems“, kurios pateiktos 2004 metais Globalizacijos socialinės dimensijos Pasaulio komisijos (The World Commission on the Social Dimension of Globalization) ataskaitoje.

-  LR Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas pritaria LR Vyriausybei, kuri 2007 m. kovo 30 d. pasirašė Jungtinių Tautų Asmenų su negalia teisių konvenciją ir jos papildomą protokolą, kurie bendru sutarimu patvirtinti 2006 m. gruodžio 13 d. Jungtinių Tautų Generalinės Asamblėjos 61-oji sesijoje.

Komitetas apsvarstė klausimą „Dėl Seimo prioritetų pagal Europos Komisijos teisėkūros ir darbo programą.“  Bendru sutarimu Socialinių reikalų ir darbo komitetas, išskirdamas socialinės ir darbo srities prioritetus pagal 2007 m. Europos Komisijos teisėkūros ir darbo programą, pritarė savo 2006 m. gruodžio 13 d. išvadoje Nr. 45 pateiktų prioritetų aktualumo Lietuvai įvertinimui. Komitetas taip pat pritarė bei nesiūlo keisti 2006 m. gruodžio 20 d. Seimo Europos reikalų komiteto ir Užsienio reikalų komiteto išvadoje Nr. ES-43 išskirtų prioritetų aktualumo dėl tų teisinio ar neteisinio pobūdžio dokumentų, kuriuos yra numatęs apsvarstyti Socialinių reikalų ir darbo komitetas.

            Paskutiniu klausimu komitetas apsvarstė klausimą „Dėl Ekonominės migracijos reguliavimo strategijos priemonių efektyvumo (dėl strategijos tikslų konkretaus įgyvendinimo)“. Atsiliepdamas į Seimo Europos reikalų komiteto prašymą apsvarstyti Ekonominės migracijos reguliavimo strategiją, kuri Vyriausybės patvirtinta 2007 m. balandžio 25 d. nutarimu Nr. 416, ir pateikti pasiūlymus dėl strategijoje minimų tikslų konkretaus įgyvendinimo, Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas primena, kad 2007 m. balandžio 13 d. komitetas Seime surengė viešąją diskusiją tema „Migracija ­ XXI-ojo amžiaus neišvengiamybė?!“, kurios metu įvairūs valstybės ir visuomenės atstovai dalinosi savo pastebėjimais apie ruošiamos strategijos projektą. Taip pat komitetas, išskirdamas socialinės ir darbo srities prioritetus pagal 2007 m. Europos Komisijos teisėkūros ir darbo programą, migracijos srities klausimams suteikė labai aktualių iniciatyvų įvertinimą.

            Nagrinėdamas Vyriausybės patvirtintą Ekonominės migracijos reguliavimo strategiją ir priemonių planą, skirtą 2007-2008 metams, komitetas nutarė:

            1. pritarti Ekonominės migracijos reguliavimo strategijai ir priemonių,  skirtų  2007-2008 metams, planui;

            2. kiekvienais metais vykdyti Vyriausybės parlamentinę kontrolę dėl strategijoje ir priemonių plane keliamų tikslų ir uždavinių įgyvendinimo;

            3. pasiūlyti Vyriausybei numatyti 2009-2010 metų ir 2011-2012 metų priemonių planų parengimo terminus;

            4. pasiūlyti Vyriausybei pateikti Seimui norminių aktų redakcinius pakeitimus, kurie užtikrintų kvalifikuotos darbo jėgos iš trečiųjų šalių šeimų susijungimą, netaikant pereinamojo 2 metų laikotarpio asmenims, su kurių pilietybės valstybėmis Lietuvos Respublika būtų sudariusi dvišales sutartis. 

 

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008