Komitetas, kaip pagrindinis, apsvarstė Valstybės politikų, teisėjų,
valstybės pareigūnų ir valstybės tarnautojų pareiginės algos bazinio dydžio,
taikomo 2008 metais, įstatymo
projektą Nr. XP-2297. Šio įstatymo projekto tikslas įgyvendinant Lietuvos
Respublikos valstybės tarnybos įstatymo ir Valstybės politikų, teisėjų ir
valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymo pakeitimo įstatymą, patvirtinti
2008 m. bazinį dydį, kuris taikomas apskaičiuojant valstybės politikų, teisėjų,
valstybės pareigūnų, valstybės tarnautojų ir karių pareigines algas bei kitas
teisės aktais nustatytas išmokas. Šiuo metu bazinis algos dydis - 442 litai,
Vyriausybės pateiktame įstatymo projekte siūlomas bazinis algos dydis 460
litų. Komitetas pritarė Seimo narės Jadvygos Zinkevičiūtės pasiūlymui
nustatyti, kad valstybės politikų, teisėjų, valstybės pareigūnų ir valstybės
tarnautojų pareiginės algos bazinis dydis 2008 metais 490 litų.
Antru klausimu komitetas apsvarstė
Valstybės politikų, teisėjų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymo 3,
5 ir 51 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XP-2298. Šio įstatymo projekto tikslas sudaryti galimybes tinkamai įvertinti prokurorų aukštesnę
kvalifikaciją, skatinti juos siekti aukštesnės kvalifikacijos (aukštesnio
kvalifikacinio rango), stiprinti prokuratūros ir prokurorų nepriklausomumą,
taip pat Įstatymo nuostatas derinti su Valstybės tarnybos įstatymu ir Teisės gauti informaciją iš valstybės ir
savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymu. Nutarta pritarti komiteto
patobulintam įstatymo projektui.
Komitetas apsvarstė klausimą Dėl 116-osios
Tarpparlamentinės Sąjungos (IPU) Asamblėjos rezoliucijos Darbo vietų kūrimas
ir užimtumo apsauga globalizacijos eroje. Komitetas bendru sutarimu nutarė:
- pritarti dokumente iškeltoms idėjoms dėl
bendros politikos ir visuomenės mąstymo formavimo apie darbo vietų kūrimą bei
užimtumo apsaugą globalizacijos eroje, kurių raginami laikytis nacionaliniai
parlamentai, vyriausybės bei ekonominiai-socialiniai partneriai;
skatinti leidybą
tokių nacionalinių įstatymų, kurie remtų užimtumo augimą ir tinkamą darbą;
- remti socialinę
politiką, kuri orientuota į moterų ir vyrų darbo ir asmeninio gyvenimo
suderinamumą, visų rūšių diskriminavimo draudimą, įmonių socialinės atsakomybės
skatinimą;
- raginti LR
Vyriausybę sutelkti finansines bei žmogiškųjų išteklių pajėgas, kad tiek
dirbantiesiems, tiek bedarbiams būtų sudarytos tinkamos sąlygos mokymuisi visą
gyvenimą, atsižvelgiant į tai, kad globalizacijos era yra grindžiama žinių
ekonomika, o konkurencingumas yra
esminė išlikimo sąlyga;
- priminti LR Vyriausybei, kad darbo
lankstumas neturi būti prioritetu prieš darbo saugumą ir visi sprendimai turi
būti priimami įvertinus nors ir mažiausią rizikos darbe aspektą;
- raginti LR Vyriausybę įgyvendinti
rekomendacijas Teisinga globalizacija: kuriant galimybes visiems, kurios
pateiktos 2004 metais Globalizacijos socialinės dimensijos Pasaulio komisijos (The World Commission on the Social Dimension
of Globalization) ataskaitoje.
- LR Seimo Socialinių reikalų ir darbo
komitetas pritaria LR Vyriausybei, kuri 2007 m. kovo 30 d. pasirašė Jungtinių
Tautų Asmenų su negalia teisių konvenciją ir jos papildomą protokolą, kurie
bendru sutarimu patvirtinti 2006 m. gruodžio 13 d. Jungtinių Tautų Generalinės
Asamblėjos 61-oji sesijoje.
Komitetas apsvarstė klausimą Dėl Seimo prioritetų pagal Europos Komisijos
teisėkūros ir darbo programą. Bendru sutarimu Socialinių reikalų ir
darbo komitetas, išskirdamas socialinės ir darbo srities prioritetus pagal 2007
m. Europos Komisijos teisėkūros ir darbo programą, pritarė savo 2006 m.
gruodžio 13 d. išvadoje Nr. 45 pateiktų prioritetų aktualumo Lietuvai
įvertinimui. Komitetas taip pat pritarė bei nesiūlo keisti 2006 m. gruodžio 20
d. Seimo Europos reikalų komiteto ir Užsienio reikalų komiteto išvadoje Nr.
ES-43 išskirtų prioritetų aktualumo dėl tų teisinio ar neteisinio pobūdžio
dokumentų, kuriuos yra numatęs apsvarstyti Socialinių reikalų ir darbo
komitetas.
Paskutiniu
klausimu komitetas apsvarstė klausimą Dėl Ekonominės migracijos reguliavimo
strategijos priemonių efektyvumo (dėl strategijos tikslų konkretaus
įgyvendinimo). Atsiliepdamas į
Seimo Europos reikalų komiteto prašymą apsvarstyti Ekonominės migracijos
reguliavimo strategiją, kuri Vyriausybės patvirtinta 2007 m. balandžio 25 d.
nutarimu Nr. 416, ir pateikti pasiūlymus dėl strategijoje minimų tikslų
konkretaus įgyvendinimo, Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas primena,
kad 2007 m. balandžio 13 d. komitetas Seime surengė viešąją diskusiją tema Migracija XXI-ojo amžiaus
neišvengiamybė?!, kurios metu įvairūs valstybės ir visuomenės atstovai
dalinosi savo pastebėjimais apie ruošiamos strategijos projektą. Taip pat
komitetas, išskirdamas socialinės ir darbo srities prioritetus pagal 2007 m.
Europos Komisijos teisėkūros ir darbo programą, migracijos srities klausimams
suteikė labai aktualių iniciatyvų įvertinimą.
Nagrinėdamas
Vyriausybės patvirtintą Ekonominės migracijos reguliavimo strategiją ir
priemonių planą, skirtą 2007-2008 metams, komitetas nutarė:
1. pritarti Ekonominės migracijos reguliavimo strategijai ir priemonių, skirtų
2007-2008 metams, planui;
2. kiekvienais metais
vykdyti Vyriausybės parlamentinę kontrolę dėl strategijoje ir priemonių plane
keliamų tikslų ir uždavinių įgyvendinimo;
3. pasiūlyti
Vyriausybei numatyti 2009-2010 metų ir 2011-2012 metų priemonių planų parengimo
terminus;
4. pasiūlyti
Vyriausybei pateikti Seimui norminių aktų redakcinius pakeitimus, kurie
užtikrintų kvalifikuotos darbo jėgos iš trečiųjų šalių šeimų susijungimą,
netaikant pereinamojo 2 metų laikotarpio asmenims, su kurių pilietybės
valstybėmis Lietuvos Respublika būtų sudariusi dvišales sutartis.