Pirmu klausimu komitetas svarstė
Įstatymo "Dėl paramos mirties atveju" 2 straipsnio pakeitimo įstatymo
projektą Nr. XP-1075. Seime užregistruoti 3 alternatyvūs šio įstatymo
projektai. Seimo nariai H. Žukauskas ir
V. Boreikienė pasiūlė laidojimo pašalpą nuo 6 MGL padidinti iki 12 MGL, Seimo
nariai A. Baranauskas ir J. Zinkevičiūtė iki 8 MGL, o Seimo narė V.M.
Čigriejienė iki 10 MGL. Komitetas pritarė įstatymo projektui Nr. XP-1075A,
kuriame siūloma laidojimo pašalpą padidinti
iki 8 MGL.
Komitetas
svarstė klausimą, susijusį su Europos Sąjungos migracijos politika. Posėdžio
metu Komiteto nariai bei valstybės institucijų atstovai išsakė savo nuomones
dėl š.m. gegužės 16 d. Europos Komisijos paskelbto pasiūlymo direktyvai dėl sankcijų nelegaliai esančių trečiųjų šalių piliečių
darbdaviams taip pat dėl LR Vyriausybės rengiamos pozicijos šiuo klausimu.
Direktyvoje dėl sankcijų taikymo nelegalius
migrantus įdarbinantiems darbdaviams yra
numatomos piniginės sankcijos, darbo nesumokėto atlygio privalomas sumokėjimas,
asmens grąžinimo į tėvynę išlaidų padengimas. Taip pat numatoma taikyti ir
kitas priemones, pavyzdžiui, atimti teisę gauti viešąsias išmokas, subsidijas
ir kt. Tačiau numatomos ir kriminalinės bausmės, jei asmuo pakartotinai
įdarbina nelegalų migrantą, jei įdarbina didesnį skaičių migrantų, jei
sukuriamos netinkamos darbo sąlygos (vergystė) ar jei darbdavys žino, kad
migrantas yra prekybos žmonėmis auka. Siūlymu Komisija ragina valstybes nares
patikrinti savo vietines įmones (apie 10 proc.), ar jos neužsiima nelegalių
migrantų įdarbinimu. Taip pat ir darbdaviai įpareigojami patikrinti, ar
įsidarbinantysis iš 3-iosios šalies yra legaliai valstybėje narėje
reziduojantis asmuo. Komitetas savo sprendime pasiūlė Vyriausybei patobulinti
poziciją, remiantis komiteto pateiktomis pataisomis:
1.
pakoreguoti poziciją, pasiūlant, kad direktyvos pasiūlymo 8 (b)
straipsnyje būtų numatytos priemonės, remiantis direktyvos 2004/18/EB 45 str. 2
d. nuostatomis, t.y. ūkio subjektas gali būti pašalintas iš dalyvavimo
viešajame pirkime. Tokiu atveju nereikės plėsti 2004/18/EB direktyvoje
įtvirtinto baigtinio sąrašo atvejų, kuomet yra draudžiama dalyvauti
viešuosiuose pirkimuose;
2.
pozicijoje numatyti valstybių narių
pareigą išreikalauti iš nelegaliai valstybėse esančius 3-ųjų šalių darbuotojus
įdarbinusių darbdavių visą laiku nesumokėtą atlyginimą. Siūlyti Vyriausybei
pasisakyti, kad negalint nustatyti, koks buvo sulygtas atlyginimas arba jei jis
buvo mažesnis nei valstybės narės vidutinis darbo užmokesti (VDU), nelegaliai
esančiam 3-sios šalies piliečiui darbdavys sumokėtų ne mažesnį nei toje
valstybėje narėje esantį VDU. Darbdavio nesumokėti mokesčiai ir socialinio
draudimo įmokos taip pat būtų skaičiuojamos nuo toje valstybėje narėje esančio
VDU;
3. pozicijoje pritarti Europos Sąjungos mastu veikiančių profesinių
sąjungų (ETUC, PICUM, SOLIDAR) raginimams valstybėse narėse įgyvendinti
direktyvos pasiūlymo 14 straipsnį, kadangi skundų tvarkos teikimo
supaprastinimas yra vienintelė efektyvi priemonė kovoje su nelegaliai
valstybėse narėse esančių 3-ųjų šalių piliečių išnaudojimu priverstiniam
darbui.
Komitetas taip pat
svarstė du Europos Komisijos komunikatus (dėl grįžtamosios migracijos ir
mobilumo partnerysčių tarp Europos Sąjungos ir trečiųjų šalių; dėl globalaus
požiūrio į migraciją iš Europos Sąjungai kaimyninių rytų ir pietryčių regionų)
ir pritarė Vyriausybės pozicijoms dėl minėtų dokumentų.