Apie komiteto posėdį 07-09-19

EN  FR

 

            Pirmu klausimu komitetas svarstė Įstatymo "Dėl paramos mirties atveju" 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XP-1075. Seime užregistruoti 3 alternatyvūs šio įstatymo projektai.  Seimo nariai H. Žukauskas ir V. Boreikienė pasiūlė laidojimo pašalpą nuo 6 MGL padidinti iki 12 MGL, Seimo nariai A. Baranauskas ir J. Zinkevičiūtė – iki 8 MGL, o Seimo narė V.M. Čigriejienė – iki 10 MGL. Komitetas pritarė įstatymo projektui Nr. XP-1075A, kuriame siūloma  laidojimo pašalpą padidinti iki 8 MGL. 

Komitetas svarstė klausimą, susijusį su Europos Sąjungos migracijos politika. Posėdžio metu Komiteto nariai bei valstybės institucijų atstovai išsakė savo nuomones dėl š.m. gegužės 16 d. Europos Komisijos paskelbto pasiūlymo direktyvai dėl sankcijų nelegaliai esančių trečiųjų šalių piliečių darbdaviams taip pat dėl LR Vyriausybės rengiamos pozicijos šiuo klausimu.

Direktyvoje dėl sankcijų taikymo nelegalius migrantus įdarbinantiems darbdaviams yra numatomos piniginės sankcijos, darbo nesumokėto atlygio privalomas sumokėjimas, asmens grąžinimo į tėvynę išlaidų padengimas. Taip pat numatoma taikyti ir kitas priemones, pavyzdžiui, atimti teisę gauti viešąsias išmokas, subsidijas ir kt. Tačiau numatomos ir kriminalinės bausmės, jei asmuo pakartotinai įdarbina nelegalų migrantą, jei įdarbina didesnį skaičių migrantų, jei sukuriamos netinkamos darbo sąlygos (vergystė) ar jei darbdavys žino, kad migrantas yra prekybos žmonėmis auka. Siūlymu Komisija ragina valstybes nares patikrinti savo vietines įmones (apie 10 proc.), ar jos neužsiima nelegalių migrantų įdarbinimu. Taip pat ir darbdaviai įpareigojami patikrinti, ar įsidarbinantysis iš 3-iosios šalies yra legaliai valstybėje narėje reziduojantis asmuo. Komitetas savo sprendime pasiūlė Vyriausybei patobulinti poziciją, remiantis komiteto pateiktomis pataisomis:

1.      pakoreguoti poziciją, pasiūlant, kad direktyvos pasiūlymo 8 (b) straipsnyje būtų numatytos priemonės, remiantis direktyvos 2004/18/EB 45 str. 2 d. nuostatomis, t.y. ūkio subjektas gali būti pašalintas iš dalyvavimo viešajame pirkime. Tokiu atveju nereikės plėsti 2004/18/EB direktyvoje įtvirtinto baigtinio sąrašo atvejų, kuomet yra draudžiama dalyvauti viešuosiuose pirkimuose;

2.      pozicijoje numatyti valstybių narių pareigą išreikalauti iš nelegaliai valstybėse esančius 3-ųjų šalių darbuotojus įdarbinusių darbdavių visą laiku nesumokėtą atlyginimą. Siūlyti Vyriausybei pasisakyti, kad negalint nustatyti, koks buvo sulygtas atlyginimas arba jei jis buvo mažesnis nei valstybės narės vidutinis darbo užmokesti (VDU), nelegaliai esančiam 3-sios šalies piliečiui darbdavys sumokėtų ne mažesnį nei toje valstybėje narėje esantį VDU. Darbdavio nesumokėti mokesčiai ir socialinio draudimo įmokos taip pat būtų skaičiuojamos nuo toje valstybėje narėje esančio VDU;

3. pozicijoje pritarti Europos Sąjungos mastu veikiančių profesinių sąjungų (ETUC, PICUM, SOLIDAR) raginimams valstybėse narėse įgyvendinti direktyvos pasiūlymo 14 straipsnį, kadangi skundų tvarkos teikimo supaprastinimas yra vienintelė efektyvi priemonė kovoje su nelegaliai valstybėse narėse esančių 3-ųjų šalių piliečių išnaudojimu priverstiniam darbui.

Komitetas taip pat svarstė du Europos Komisijos komunikatus (dėl grįžtamosios migracijos ir mobilumo partnerysčių tarp Europos Sąjungos ir trečiųjų šalių; dėl globalaus požiūrio į migraciją iš Europos Sąjungai kaimyninių rytų ir pietryčių regionų) ir pritarė Vyriausybės pozicijoms dėl minėtų dokumentų.



 
 © Seimo kanceliarija, 2008