Komitetas apsvarstė Ligos ir motinystės socialinio
draudimo įstatymo 3, 5, 6, 8, 10, 15, 16, 17, 18, 181, 19, 20 ir 21
straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektą Nr. XP-2486 ir jį lydinčius įstatymų
projektus. Komitetas nutarė pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui,
kuriuo siūloma nustatyti, kad nuo 2008 m. sausio 1 d. motinystės (tėvystės)
pašalpos dydis nuo nėštumo ir gimdymo atostogų pabaigos iki vaikui sueis 1
metai yra 100 procentų ir pratęsti pašalpos mokėjimą iki vaikui sueis 2 metai,
mokant antrus metus 85 procentus pašalpos gavėjo kompensuojamojo uždarbio
dydžio. Jeigu gimsta du ir daugiau vaikų, apdraustajam, esančiam atostogose
vaikui prižiūrėti, kol jam sueis dveji metai, motinystės (tėvystės) pašalpa
didinama priklausomai nuo vienu metu gimusių vaikų skaičiaus (gimus dvynukams 2
kartus, trynukams 3 kartus ir t.t.).
Taip pat komitetas apsvarstė ir pritarė Darbo
kodekso 162 straipsnio papildymo įstatymo projektui Nr. XP-2192,
kuriuo siūloma Konstitucijos dieną įteisinti šventine diena. Darbo kodekso
pataisa, jeigu jai bus pritarta Seime, įsigaliotų nuo 2008 metų. Šiuo metu Konstitucijos
diena yra atmintina diena.
Komitetas
pritarė Seimo nutarimo "Dėl Lietuvos Respublikos 2006 metų valstybės
biudžeto įvykdymo apyskaitos" projektui Nr. XP-2140.
Komitetas, vykdydamas
parlamentinę, kontrolę svarstė klausimą dėl Vaiko minimalios ir vidutinės
priežiūros įstatymo įgyvendinimo. Posėdyje dalyvavo Socialinės apsaugos ir
darbo bei Švietimo ir mokslo ministerijų, apskričių viršininkų administracijų
atstovai.
Tinkamam Įstatymo įgyvendinimui Vyriausybė ar jos įgaliota institucija,
savivaldybių institucijos ir apskričių viršininkai per 4 mėnesius nuo Įstatymo
paskelbimo dienos (t.y. nuo 2007 m. liepos 7 d.) turėjo imtis priemonių
Įstatymo nuostatoms įgyvendinti. Viena iš priemonių - tinkamos materialinės
bazės garantavimas.
2007 metais svarstant Įstatymo projektą Komitetas buvo informuotas, kad
priimto Įstatymo įgyvendinimui reikės skirti 10 mln. Lt. Deja, susipažinus su
Vyriausybės pateiktu 2008 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų
finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektu, lėšų, skirtų minėto Įstatymo įgyvendinimui, nėra
numatyta.
Komiteto posėdyje dalyvavę apskričių viršininkų administracijų atstovai
patvirtino, kad esant menkam finansavimui nebus galima užtikrinti visiško ar
bent dalinio Įstatymo vykdymo.
Komitetas nusprendė kreiptis į Vyriausybę prašant informuoti Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetą,
kokiomis priemonėmis bus užtikrinamas Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros
įstatymo įgyvendinimas.