Apie komiteto posėdį 08-01-16

EN  FR

 

            Pirmu klausimu komitetas apsvarstė Transporto lengvatų įstatymo 7 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XP-1634, kurį pateikė Seimo narys A. Paulauskas. Įstatymo projekto tikslas – padidinti neįgaliesiems transporto išlaidų kompensaciją nuo 0,25 MGL iki 0,5 MGL. Komitetas nusprendė įstatymo projektą atmesti dėl šių priežasčių:

1. Transporto išlaidų kompensacija yra tik viena iš priemonių, padedančių užtikrinti neįgaliųjų gyvenimo kokybę ir jų lygias galimybes dalyvauti visuomeniniame gyvenime. Šios priemonės turi būti keičiamos kompleksiškai.

2. Neįgalieji pagal galiojantį įstatymą turi ir kitų transporto lengvatų, t.y.:

2.1. Pagal galiojančio įstatymo 5 straipsnio nuostatas jie turi teisę įsigyti važiavimo reguliaraus susisiekimo keleiviniu transportu bilietą su 80 procentų nuolaida arba 50 procentų nuolaida.

2.2. Pagal galiojančio įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 2 punkto nuostatas neįgalieji, turintys sutrikusią judėjimo funkciją, turi teisę kartą per 6 metus gauti iki 32 MGL dydžio specialiųjų lengvųjų automobilių ir jų techninio pritaikymo išlaidų kompensaciją.

3. Siekiant pagerinti judėjimo negalią turinčių asmenų gyvenimo kokybę ir užtikrinti jų lygias galimybes dalyvauti visuomeniniame gyvenime, įgyvendinta ir numatoma įgyvendinti kitų priemonių neįgaliųjų būklei gerinti. Pagal nuo 2000 metų pradėtą vykdyti investicinę programą „Transporto, specialiai pritaikyto neįgaliesiems vežti, įsigijimas“ įsigyjamos transporto priemonės perduodamos neįgaliųjų asociacijoms, kurioms šiuo metu perduota 51 transporto priemonė. Ši programa tęsiama toliau.

4. Įstatymo projektui įgyvendinti per metus reikėtų daugiau kaip 33 mln. litų lėšų, kurios Lietuvos Respublikos 2008 metų valstybės biudžete nėra numatytos.

 

Komitetas apsvarstė Darbo kodekso 162 straipsnio pakeitimo ir papildymo įstatymo projektą Nr. XP-1128(2), kurį pateikė Seimo narė B. Vėsaitė. Įstatymo projektą parengti paskatino esama situacija, kai valstybinių švenčių dienomis yra dirbama pramoninių prekių parduotuvėse, didžiuosiuose prekybos centruose, todėl aptarnaujantys darbuotojai netenka galimybės deramai paminėti švenčių dienas, dalyvauti joms skirtuose renginiuose, minėjimuose ar praleisti laiką kartu su savo šeimomis. Komitete vieningos nuomonės dėl šio projekto nebuvo. Komiteto pirmininkas A.Sysas palaikė B. Vėsaitės iniciatyvą, tačiau daugelis komiteto narių nutarė projektą atmesti, argumentuodami, kad šiuo metu galiojantys įstatymai netrukdo socialiniams partneriams susitarti, kad parduotuvės nedirbtų švenčių dienomis. Be to, už darbą švenčių dienomis yra mokama ne mažiau kaip dvigubai arba darbuotojo pageidavimu kompensuojama suteikiant darbuotojui per mėnesį kitą poilsio dieną arba tą dieną pridedant prie kasmetinių atostogų.

 

Komitetas toliau tęsė Vaikų išlaikymo fondo įstatymo įgyvendinimo parlamentinę kontrolę. Pirmą kartą šio įstatymo įgyvendinimas buvo svarstytas 2007 m. rugsėjo 14 d. komiteto posėdyje. Tuomet komitetas aptarė parengtus ir priimtus teisės aktus, susijusius su pasirengimu nuo 2008 m. sausio 1 d. administruoti Vaikų išlaikymo fondą (toliau – VIF).

Komiteto posėdyje dalyvavo Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Teisingumo ministerijos, Garantinio ir vaikų išlaikymo fondų (toliau – GVIF) administracijos bei Antstolių rūmų atstovai. Komitetas buvo informuotas apie lydimuosius teisės aktus, parengtus ir priimtus po pirmojo komiteto posėdžio, apie teisės aktus, taikytinus išieškoti vaiko išlaikymo lėšas iš užsienyje gyvenančio skolininko, GVIF administracijos pasirengimą administruoti VIF (patalpos ir jų pritaikymas, žmogiškųjų išteklių parinkimas ir kt.), suinteresuotų savivaldybės bei kitų institucijų ir visuomenės informavimą, informacijos sklaidą. GVIF administracija buvo įsteigta nuo 2007 m. spalio 1 d. pertvarkius Garantinio fondo administraciją. Priimant Vaikų išlaikymo fondo įstatymą ir LR 2007 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymą lėšos VIF administracijai (naujoms patalpoms ir jų remontui, VIF informacinės sistemos, reikalingos duomenims apdoroti, kaupti, išmokoms iš VIF administruoti, dokumentams archyvuoti, darbo vietoms įrengti, naujiems darbuotojams priimti ir t.t.) nebuvo numatytos, todėl buvo sunkumų, susijusių su pasirengimu administruoti VIF. Pirmieji darbuotojai darbui su VIF pradėti priiminėti 2007 m. gruodžio mėnesį. Iki 2008 m. sausio 16 d. GVIF administracija gavo 497 prašymus. Iš jų 153 prašymai yra paruošti sprendimams priimti, priimta 131 sprendimas mokėti išmoką, 62 prašymai atidėti dėl trūkstamų arba netinkamai pateiktų dokumentų. Į GVIF administraciją konsultacijų atvyksta apie 20 žmonių per dieną.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija 2007 m. spalio – lapkričio mėn. organizavo mokymus  savivaldybių vaikų teisių apsaugos tarnybų specialistams, 2007 m. gruodžio mėn. - seminarą savivaldybių socialinės paramos skyrių vedėjams. Ministerija paruošė informaciją apie VIF ir kitą aktualią informaciją (ministerijos interneto svetainėje), parengė lankstukus, kurie yra platinami per GVIF administraciją, savivaldybes (vaiko teisių apsaugos tarnybas ir paramos skyrius), seniūnijas, antstolių kontoras, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos skyrius. Ministerija kartu su GVIF administracija, Teisingumo ministerija ir Lietuvos antstolių rūmais organizuoja bendrus seminarus antstoliams, kuriuose aptariami praktiniai VIF administravimo klausimai. Šiuo metu yra sudaroma darbo grupė dėl kelių informacinių sistemų parengimo ir suderinimo, kuri padėtų gauti ir keistis informacija tarp savivaldybių, GVIF administracijos ir antstolių kontorų apie pareiškėjus, skolininkus ir vaikus.

Komitetas nutarė kitą šios parlamentinės kontrolės posėdį surengti po pusės metų, ir tuomet aptarti VIF veiklą ir jos rezultatus bei įstatymo pakeitimų tikslingumą.

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008