Apie komiteto posėdį 08-04-09

EN  FR

 

Komitetas, kaip pagrindinis, apsvarstė Mediacijos privačiuose ginčuose įstatymo projektą Nr. XP-2809. Projektas parengtas siekiant sukurti palankią teisinę aplinką Lietuvoje taikyti mediaciją. Komitetas bendru sutarimu nusprendė siūlyti pagrindiniam komitetui iš esmės pritarti įstatymo projektui ir patobulinti jį pagal Teisės departamento pastabas.

Komitetas bendru sutarimu pritarė Piniginės socialinės paramos nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims įstatymo 14 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XP-2465 ir Socialinių paslaugų įstatymo 32 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XP-2466. Įstatymo projekto tikslas – patikslinti Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims įstatymo 14 straipsnio ir Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 32 straipsnio nuostatas, nustatant, kad turto vertės normatyvui apskaičiuoti taikomas vidutines nekilnojamojo turto rinkos vertes nustato ir „Valstybės žiniose“ skelbia valstybės įmonė Registrų centras.

Komitetas apsvarstė ir pritarė Valstybinių socialinio draudimo senatvės ir invalidumo pensijų dalies išmokėjimo įstatymo 6 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XP-2858, kuris buvo parengtas Lietuvos Respublikos Seimo Socialinių reikalų ir darbo komiteto pavedimu, siekiant suderinti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų, Specialiųjų tyrimų tarnybos, valstybės saugumo, krašto apsaugos, prokuratūros, Kalėjimų departamento, jam pavaldžių įstaigų bei valstybės įmonių pareigūnų ir karių valstybinės pensijos neišmokėtos dalies išmokėjimo įstatymo 7 straipsnio 2 dalies ir Lietuvos Respublikos valstybinių socialinio draudimo senatvės ir invalidumo pensijų dalies išmokėjimo įstatymo 6 straipsnio 1 dalies nuostatas.

 

Komitetas vykdydamas parlamentinę kontrolę svarstė klausimą dėl 2007 metų valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų socialinėms išmokoms ir kompensacijoms skaičiuoti ir mokėti lėšų panaudojimo ir savivaldybių socialinio būsto nuomos. 2007 m. biudžete buvo skirta 291 mln. litų socialinėms išmokoms ir kompensacijoms skaičiuoti ir mokėti, socialinei paramai mokiniams ir socialinėms paslaugoms. Iš jų pagal tikslinę paskirtį panaudota 203 mln. litų, arba 69 proc. skirtų lėšų. Pagal tiesioginę paskirtį nepanaudota 90 mln. litų, arba 31 proc. skirtų lėšų, iš jų 1 mln. litų grąžintas į valstybės biudžetą.

Palyginimui: 2006 m. biudžete buvo skirta 573 mln. litų, iš jų pagal tikslinę paskirtį panaudota 480 mln. litų, arba 84 proc. lėšų. Pagal tiesioginę paskirtį nepanaudota 93 mln. litų, arba 16 proc. lėšų. 2005 m. pagal tikslinę paskirtį savivaldybės nepanaudojo 62 mln. litų.. 2004 metais – virš 100 mln. litų.

Finansų ministerijos Regioninės plėtros ir savivaldybių biudžetų skyriaus vedėja Česlova Bareikienė išdėstė Finansų ministerijos poziciją šiuo klausimu – socialinėms išmokoms nepanaudotos lėšos tirėtų būti grąžintos į valstybės biudžetą.

Lietuvos savivaldybių asociacijos patarėja socialiniais klausimais Audronė Vareikytė patikino, kad ne visos savivaldybės blogai administruoja valstybės biudžeto specialias tikslines dotacijas.

Komiteto narių nuomone tokiose savivaldybėse, kaip Kauno miesto, Panevėžio miesto, Šalčininkų rajono, Šilutės rajono, Telšių rajono ir Vilniaus rajono savivaldybėse reikėtų padaryti auditą ir išsiaiškinti, kodėl lėšos buvo suplanuotos, bet nepanaudotos ar panaudotos ne pagal paskirtį.

Komiteto posėdyje dalyvavusi Aplinkos ministerijos Būsto skyriaus vedėja Elvyra Radavičienė išreiškė nuomonę, kad nepanaudotas lėšas būtų tikslinga skirti socialinio būsto statybai.

Atsižvelgiant į tai, kad:

- iš skirtų 291 mln. litų pagal tikslinę paskirtį nepanaudota 90 mln. litų, arba 31 procentas skirtų lėšų, iš jų 1 mln. litų grąžintas į valstybės biudžetą;

- kitai socialinei paramai finansuoti lėšos panaudotos pažeidžiant prioritetus tarp 10 leistinų panaudojimo sričių, nustatytų Socialinės apsaugos ir darbo ministrės įsakymu,  

 

- pirmiesiems dviem prioritetams - socialinei pašalpai, būsto šildymo išlaidų, išlaidų šaltam vandeniui ir išlaidų karštam vandeniui kompensacijoms ir socialinei paramai mokiniams – finansuoti panaudota tik 8 procentai lėšų;

- daugiausia lėšų, kaip ir 2006 m., panaudota socialinių paslaugų įstaigoms ir socialinėms paslaugoms finansuoti (2007 m. – 50 procentų lėšų).

- socialinio būsto poreikis kasmet ženkliai didėja; kasmet vis didesni valstybės biudžeto asignavimai socialiniam būstui nekompensuoja išaugusių būsto kainų; socialiniam būstui savivaldybės skiria per mažai lėšų (4 procentus);

 

Komitetas nusprendė siūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei:

 

- rengiant 2009 metų valstybės biudžeto projektą mažiau lėšų skirti toms savivaldybėms, kurios suplanavo per didelį, lyginant su kitomis savivaldybėmis, lėšų poreikį socialinėms išmokoms ir kompensacijoms skaičiuoti ir mokėti, socialinei paramai mokiniams ir socialinėms paslaugoms skaičiuoti ir mokėti 2004-2007 metais;

- vykdant 2008 m. biudžetą nepanaudotas lėšas socialinėms išmokoms ir kompensacijoms skaičiuoti ir mokėti, socialinei paramai mokiniams ir socialinėms paslaugoms skaičiuoti ir mokėti,  panaudoti tik dviem sritims pagal prioritetą: socialinei pašalpai, būsto šildymo išlaidų, išlaidų šaltam vandeniui ir išlaidų karštam vandeniui kompensacijoms ir socialinei paramai mokiniams finansuoti, ir socialinio būsto įsigijimui bei jo remontui finansuoti;

- jeigu savivaldybės pažeistų aukščiau nurodytą tvarką, apsvarstyti tikslingumą nepanaudotas specialias tikslines dotacijas grąžinti į valstybės biudžetą;

- patikrinti lėšų kitai socialinei paramai finansuoti panaudojimą 2007 m. Kauno miesto, Panevėžio miesto, Šalčininkų rajono, Šilutės rajono, Telšių rajono ir Vilniaus rajono savivaldybėse.

 

 

 

 

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008