LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO SOCIALINIŲ REIKALŲ IR DARBO KOMITETO VEIKLOS IV (PAVASARIO) SESIJOS METU ATASKAITA

EN  FR

 

SOCIALINIŲ REIKALŲ IR DARBO KOMITETO SUDĖTIS

 

Socialinių reikalų ir darbo komiteto sudėtis (patvirtinta 2006 m. balandžio 6 d. Seimo nutarimu Nr. X-550)  Seimo IV (pavasario) sesijos (2006-03-10 – 2006-07-19) metu:

1. Algirdas Sysas – komiteto pirmininkas  (patvirtintas 2004 m. lapkričio 29 d. Seimo nutarimu Nr. X-23)

2. Jadvyga Zinkevičiūtė - komiteto pirmininko pavaduotoja (patvirtinta 2004 m. lapkričio 29 d. Seimo nutarimu Nr. X-23)

3. Dailis Alfonsas Barakauskas – narys ( nuo 2006-04-06 )  

4. Rima Baškienė – narė

5. Vilija Blinkevičiūtė – narė

6. Jonas Čekuolis – narys

7. Irena Degutienė – narė

8. Vincė Vaidevutė Margevičienė – narė

9. Zenonas Mikutis – narys

10. Ramunė Visockytė - narė 

Komiteto sekretoriatas

Komiteto patarėjos:

R. Molienė - vyresnioji patarėja (kuruoja darbo santykių ir valstybės tarnybos sritis)

D. Aleksejūnienė - patarėja (kuruoja socialinės paramos sritį)

D. Bidvaitė - patarėja (kuruoja valstybinių pensijų ir socialinio draudimo sritis)

E. Bulotaitė – patarėja (kuruoja komiteto veiklos sritis, susijusias su ES teise)

D. Jonėnienė - patarėja (kuruoja socialinio draudimo sritį)

Komiteto padėjėjos: R. Liekienė, D. Šimienė, R. Virbalienė

 

Komiteto narių dalyvavimas komiteto posėdžiuose

Eil. Nr.

Komiteto nario vardas ir pavardė

Komiteto posėdžiai

Dalyvavo komiteto posėdžiuose

Keliuose posėdžiuose nedalyvavo

 

Dailis Alfonsas Barakauskas

22

22

 

 

Rima Baškienė

22

22

 

 

Vilija Blinkevičiūtė

22

17

5

 

Jonas Čekuolis

22

22

 

 

Irena Degutienė

22

22

 

 

Vincė Vaidevutė Margevičienė

22

21

1

 

Zenonas Mikutis

22

20

2

 

Algirdas Sysas

22

21

1

 

Ramunė Visockytė

22

 

 

 

Jadvyga Zinkevičiūtė

22

18

4

 

 

2. SOCIALINIŲ REIKALŲ IR DARBO KOMITETO VEIKLA

 

Seimo IV (pavasario) komitetas surengė 22 komiteto posėdžius. Ataskaitiniu laikotarpiu komitetas apsvarstė 80 įstatymo projektų, 1  Seimo nutarimo projektą. Iš jų komitetas Seimo pavedimu kaip pagrindinis apsvarstė 53, kaip papildomas – 28 projektus. Iš apsvarstytų teisės aktų, kuriems nagrinėti komitetas buvo paskirtas pagrindiniu, ataskaitiniu laikotarpiu Seime priimti 34  įstatymai.

Pavasario sesijos metu Socialinių reikalų ir darbo komitetas atsakė į 124 piliečių, visuomeninių organizacijų paklausimus, prašymus, skundus. Dažniausiai laiškuose keliamos problemos išlieka tos pačios – dėl pensijų apskaičiavimo (perskaičiavimo), dėl valstybinių pensijų, darbo santykių problemų. 

Komitetas surengė 2 klausymus dėl šių įstatymų projektų:

- 2006 m. balandžio 26 d. Profesinių pensijų kaupimo įstatymo projekto Nr. XP-1263 – komiteto išvadų rengėjai Irena Degutienė ir Jadvyga Zinkevičiūtė;

- 2006 m. gegužės 31 d. Nepilnamečių minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo projekto XP-933(2) – komiteto išvadų rengėjai Vincė Vaidevutė Margevičienė ir Algirdas Sysas.

Komitetas surengė 2 konferencijas:

- 2006 m. birželio 9 d. Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas bei Šiaulių nevyriausybinių organizacijų konfederacija (ŠNVOK) surengė konferenciją „NVO ir valdžios institucijų bendradarbiavimas, pasirengiant įgyvendinti Socialinių paslaugų įstatymą“. Renginio kuratorė – komiteto pirmininko pavaduotoja Jadvyga Zinkevičiūtė.

2006 m. birželio 21 d. Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas kartu su Lietuvos kultūros politikos  institutu organizavo konferenciją „Socialinė atskirtis ir kultūra”.  Renginio kuratorius – komiteto pirmininkas Algirdas Sysas.

             

2.1. IV (PAVASARIO) SESIJOS METU PRIIMTI ĮSTATYMAI SOCIALINĖS APSAUGOS SRITYJE

 

Garantinio fondo įstatymo 1, 3, 4, 5, 6, 7, 10 ir 13 straipsnių pakeitimo ir papildymo bei Įstatymo priedo pakeitimo įstatymas (Nr. X-952, Žin., 2006 04 13, Nr. 41-1460) priimtas 2006 m. kovo 23 d. siekiant suderinti Garantinio fondo įstatymą su Europos Sąjungos Tarybos 1980 m. spalio 20 d. direktyvos „Dėl darbuotojų apsaugos jų darbdaviui tapus nemokiam“ ir ją keičiančios 2002 m. rugsėjo 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2002/74/EB nuostatomis, patikslinti šiuo įstatymu nustatytą Garantinio fondo tarybos kompetenciją, užtikrinti galimybę gauti papildomas pajamas laikinai laisvas fondo lėšas investuojant į Vyriausybės  vertybinius popierius ir (ar) indėlius Lietuvos banke. Komiteto išvadų rengėjai – Irena Degutienė ir Jadvyga Zinkevičiūtė.

2006 m. balandžio 25 d. Seimo priimtu Lietuvos Respublikos transporto lengvatų įstatymo 5 straipsnio pakeitimo įstatymu (Nr. X-576, Žin., 2006, Nr. 53-1929) siekiama palengvinti pagyvenusių žmonių socialinę padėtį ir gyvenimo kokybę, suteikiant teisę įsigyti važiavimo bilietą su 80 procentų nuolaida sulaukus ne 85 metų, bet 80 metų amžių. Šis įstatymas įsigalios nuo 2007 m. sausio 1 d. Komiteto išvadų rengėjas – Zenonas Mikutis.

Valstybinio socialinio draudimo įstatymo, Valstybinių socialinio draudimo pensijų įstatymo ir Nedarbo socialinio draudimo įstatymo pakeitimo įstatymas (Nr. X-594, Žin., 2006 05 20, Nr. 57-2024) priimtas Seime 2006 gegužės 4 d. vykdant Vyriausybės 2005 m. rugpjūčio 8 d. pasitarime priimtą sprendimą parengti teisės aktų pakeitimo projektus, kuriuose būtų numatyta, kad valstybiniu socialiniu pensijų ir nedarbo socialiniu draudimu draudžiami ir valstybės tarnautojų sutuoktiniai, kai pastarieji gyvena kartu su valstybės tarnautojais, paskirtais į pareigas tarptautinėje organizacijoje ar Europos Sąjungos institucijoje.

Įstatyme yra išplėstas tarptautinių institucijų ir įstaigų ratas, į kurias išvykstantys valstybės tarnautojų sutuoktiniai kartu su paskirtais į pareigas jose valstybės tarnautojais yra draudžiami valstybiniu socialiniu pensijų draudimu ir nedarbo socialiniu draudimu, taip skatinant platesnį atstovavimą Lietuvai Europos Sąjungos ir tarptautinėse institucijose ir organizacijose, užsienio valstybių institucijose. Komiteto išvadų rengėjai - Irena Degutienė ir Jadvyga Zinkevičiūtė.

2006 m. gegužės 25 d. Seimo priimtu Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatymo 2, 10, 15, 16, 23, 27, 28, 29, 30, 32, 35, 36, 37, 42, 44, 46, 48, 49, 51, 53, 54, 59 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymu (Nr. X-622, Žin., Nr. 65-2386) patikslintas pensijų kaupimo sutarties institutas bei sutarties dėl pensijų kaupimo III pakopos pensijų fonduose šalys. Šio įstatymo nuostatos suderintos su Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo nuostatomis. Komiteto išvadų rengėjai - Irena Degutienė ir Jadvyga Zinkevičiūtė.

Priimtu įstatymu įtvirtintas aiškus sutartinių santykių reglamentavimas tarp dalyvių (kai dalyvis nėra įmokų mokėtojas) ir valdymo įmonės. Pagal šį įstatymą pensijų kaupimo sutartis visuomet yra sudaroma tarp dalyvio ir valdymo įmonės, o įmokų mokėjimo santykių reglamentavimas (kai įmokų mokėtojas yra trečiasis asmuo) paliktas laisvam šalių susitarimui.

Šiuo įstatymu nustatyta teisė asmenims laisvai pasirinkti pensijų išmokos mokėjimo būdą (gauti vienkartinę išmoką, periodinę išmoką ar pirkti anuitetą), o valdymo įmonė įpareigota išmokėti ar pervesti pensijų fondo dalyvio lėšas ne vėliau kaip per 7 darbo dienas.

Įstatymo nuostatos, reglamentuojančios depozitoriumo pareigas bei pensijų fondų turto investavimo apribojimus, suderintos su Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo nuostatomis. Be to, įstatymu suvienodinta valdymo įmonės ir depozitoriumo atskyrimo koncepcija su nustatytąja Kolektyvinio investavimo subjektų įstatyme. Suvienodintos ir Vertybinių popierių komisijos poveikio priemonių taikymo sąlygos su nustatytosiomis Kolektyvinio investavimo subjektų įstatyme bei taikomų baudų dydžiai ir nustatyta Vertybinių popierių komisijos teisė už pensijų kaupimo reklamos bei paslaugų siūlymo tvarkos pažeidimus skirti baudas kitiems juridiniams asmenims (iki šio įstatymo įsigaliojimo tokias baudas buvo galima skirti išimtinai valdymo įmonėms). Šiuo įstatymu  taip pat patikslintos „investicinių priemonių“, „depozitoriumo“ sąvokos.

Priimtas įstatymas įtvirtina Vertybinių popierių komisijos teisę nustatyti tvarką, kuria remdamasi valdymo įmonė, siekdama veiksmingai valdyti investicinių priemonių portfelį, turės teisę naudoti būdus ir investicines priemones, susijusias su vertybiniais popieriais ar pinigų rinkos instrumentais. Įtvirtinus šią Vertybinių popierių komisijos teisę bus išvengta teisinio neapibrėžtumo situacijų, kai pensijų fondų valdymo įmonės teoriškai galėtų sudaryti rizikingus atpirkimo sandorius su jų valdomų pensijų fondų turtu be jokių papildomų riziką mažinančių apribojimų.

2006 m. birželio 8 d. Lietuvos Respublikos Seimas priėmė Ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatymo pakeitimo įstatymą (Nr. X-659 Žin., 2006-06-28, Nr. 72-2676). Komiteto išvadų rengėjai – Rima Baškienė ir Irena Degutienė.

  Kartu su Ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatymo pakeitimo ir papildymo įstatymu buvo keičiami šie įstatymai bei statutai:

- LR darbo kodeksas,

- Tarnybos kalėjimų departamente prie LR teisingumo ministerijos statutas,

- LR krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymas,

- LR valstybės saugumo departamento statutas,

- LR specialiųjų tyrimų tarnybos statutas,

- LR vidaus tarnybos statutas,

- LR prokuratūros įstatymas,

- LR valstybinio socialinio draudimo biudžeto sandaros įstatymas,

- LR valstybinio socialinio draudimo įstatymas,

- LR valstybinių socialinio draudimo pensijų įstatymas,

- LR nedarbo socialinio draudimo įstatymas,

- LR nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialinio draudimo įstatymas,

- LR mokslininkų valstybinių pensijų laikinasis įstatymas,

- LR teisėjų valstybinių pensijų įstatymas,

- LR valstybinių pensijų įstatymas,

- LR vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymas.

Galioję teisės aktai nustatė nėštumo ir gimdymo bei vaiko priežiūros, kol jam sueis treji metai, tikslines atostogas. Tuomet, kai vaiko motina gauna motinystės pašalpą nėštumo ir gimdymo atostogų laikotarpiu, vaiko tėvui nebuvo suteikiamos vaiko priežiūros atostogos. Darbo kodekse buvo nustatyta tik garantija vyrams jų pageidavimu kasmetines atostogas gauti žmonos nėštumo ir gimdymo metu. 

Praktikoje, atsižvelgiant į tokį teisinį reguliavimą, šeimoje gimus vaikui dažniausiai tėvas naudodavo savo kasmetines atostogas. Akivaizdu, kad kasmetinių atostogų tikslas - atstatyti darbingumą -  nebuvo pasiekiamas.

Valstybinio socialinio draudimo įmokas moka tiek vyrai, tiek ir moterys, tačiau anksčiau tėvas neturėjo galimybės pasinaudoti šiuo socialiniu draudimu.  2004 metais motinystės (tėvystės) pašalpa buvo mokama 99 procentams motinų ir tik 1 procentui tėvų. Šiais įstatymų  pakeitimais suteikta galimybė tėvui gauti 100 procentų gavėjo kompensuojamojo uždarbio dydžio tėvystės pašalpą iki vaikui sueis vienas mėnuo.

2006 m. birželio 8 d. Seimas priėmė Ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatymo 2, 3, 5, 6, 7, 8, 10, 16, 17, 19, 20, 21, 22 straipsnių pakeitimo ir papildymo, trečiojo skirsnio pavadinimo pakeitimo ir įstatymo papildymo 18(1), 18(2), 18(3) straipsniais įstatymą (Nr. X-659, Žin, Nr. 72-2676; toliau - Ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatymas) ir šį įstatymą lydintį Nedarbo socialinio draudimo įstatymo 3, 4, 5, 6, 8 ir 18 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymą (Nr. X-668, Žin., 2006 06 28 Nr.72-2684). Komiteto išvadų rengėjai - Irena Degutienė ir Ramunė Visockytė.

 Ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatymas nustato laipsnišką motinystės (tėvystės) pašalpų, mokamų iki vaikui sukaks vieni metai, didinimą, o taip pat suteikia galimybę gaunantiems didesnį darbo užmokestį asmenims gauti didesnes valstybinio socialinio draudimo pašalpas.

Pagal Ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatymą nuo 2006 m. liepos 1 d. apdraustajam, jeigu gimsta du ir daugiau vaikų, esančiam vaiko iki vienerių metų priežiūros atostogose, mokama 100 procentų pašalpos gavėjo kompensuojamojo uždarbio dydžio motinystės (tėvystės) pašalpa. Be to, šiame įstatyme nustatyta, kad nuo 2007 m. sausio 1 d.  motinystės (tėvystės) pašalpos dydis yra 85 procentai pašalpos gavėjo kompensuojamojo uždarbio dydžio. Nuo 2007 m. liepos 1 d. šios pašalpos dydis nuo nėštumo ir gimdymo atostogų pabaigos iki vaikui sukaks 6 mėnesiai yra 100 procentų, o likusį laiką – 85 procentai pašalpos gavėjo kompensuojamojo uždarbio dydžio.

Ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatymą lydinčiuose įstatymuose nustatyti išmokų, mokamų statutinių įstaigų pareigūnams ir profesinės karo tarnybos kariams vaiko priežiūros, kol jam sueis vieni metai, atostogų laikotarpiu dydžiai, kokie yra nustatyti ir motinystės (tėvystės) pašalpoms.

Pagal Ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatymą ir jį lydintį Nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialinio draudimo įstatymo 13, 15 ir 26 straipsnių pakeitimo įstatymą nuo 2006 m. liepos 1 d. padidinta ligos, motinystės, motinystės (tėvystės) pašalpoms skaičiuoti taikomo vidutinio kompensuojamojo uždarbio riba nuo 3,5 iki 5 draudžiamųjų pajamų sumos. Pagal šią nuostatą didesnį darbo užmokestį gaunantys asmenys turės teisę gauti didesnes ligos, motinystės, motinystės (tėvystės) pašalpas.

Nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialinio draudimo įstatymo 13, 15 ir 26 straipsnių pakeitimo įstatymu taip pat nustatyta teisė vaikams, kol jiems sukaks 18 metų, o jeigu jie mokosi nustatyta tvarka įregistruotų aukštųjų, aukštesniųjų, profesinių, bendrojo lavinimo mokyklų dieniniuose skyriuose – kol jiems sukaks 24 metai, gauti periodinę draudimo išmoką apdraustajam mirus  ir tuo atveju, kai jie pradeda mokytis jau po apdraustojo mirties.

2006 m. birželio 8 d. Seimui priėmus Valstybinio socialinio draudimo įstatymo 3, 4, 5, 6, 9 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymą (Nr. X-656, Žin, Nr. 72-2673), Valstybinių socialinio draudimo pensijų įstatymo 2, 6, 8 ir 14 straipsnių pakeitimo įstatymą (Nr. X-658, Žin., Nr. 72-2675) ir Nedarbo socialinio draudimo 3, 4, 5, 6, 8, 18 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymą (Nr. X-657, Žin., Nr. 72-2674) bus užtikrintos didesnės socialinės garantijos tėvams ir globėjams, auginantiems vaikus iki trejų metų. Komiteto išvadų rengėjai - Irena Degutienė ir Algirdas Sysas.

Pagal šiuos įstatymus nuo 2008 m. sausio 1 d. vienas iš tėvų (įtėvių) arba asmuo, nustatyta tvarka paskirtas vaiko globėju, auginantis vaiką iki trejų metų, valstybės lėšomis bus draudžiamas ne bazinei, o visai valstybinei socialinio draudimo pensijai gauti, taip pat ir nedarbo socialiniu draudimu. Nurodytų asmenų pensijų ir nedarbo socialinio draudimo įmokos bus skaičiuojamos atsižvelgiant į Vyriausybės patvirtintą minimalios mėnesinės algos dydį.

Priimti įstatymai suteiks galimybę sukakusiems senatvės pensijos amžių ar tapusiems nedarbingais asmenims gauti didesnę valstybinę socialinio draudimo pensiją, kurios dydis nesumažės dėl to, kad asmuo augino vaiką iki trejų metų.

2006 m. birželio 1 d. Seimas priėmė Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymo 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 12, 13, 18 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymu (Nr. X-641, Žin., 2006, Nr. 68-2496), kurio tikslai yra šie: siekiant skatinti įvaikinimą, teikti finansinę paramą šeimoms įvaikinus vaiką; reglamentuoti globos (rūpybos) išmokos mokėjimą tėvų laikino išvykimo iš Lietuvos atveju; suteikti teisę gauti paramą globėjams užsieniečiams, kurie gyvena Lietuvoje ir globoja vaikus, Lietuvos Respublikos piliečius; suteikti teisę šeimoms ir globėjams gauti paramą už vaikus, besimokančius bendrojo lavinimo mokyklose ir gyvenančius mokyklų bendrabučiuose; išplėsti išmokos būstui įsigyti arba įsikurti panaudojimo ir atsiskaitymo galimybes; siekiant užtikrinti efektyvią ir tikslingą valstybės paramą šeimoms ir vaikams, patikslinti kai kurias galiojančias Išmokų vaikams įstatymo nuostatas. Šis įstatymas įsigaliojo nuo 2006 m. liepos 1 d. Komiteto išvadų rengėjai – Rima Baškienė ir Irena Degutienė.

Įstatyme nustatyta, kad įvaikinus vaiką skiriama 8 MGL dydžio (1000 Lt) vienkartinė išmoka, ir ji mokama, jei kreipiamasi ne vėliau kaip per 12 mėn. nuo įvaikinimo dienos. Šeimai suteikta teisė gauti vienkartinę išmoką gimus vaikui (8 MGL – 1000 Lt), neatsižvelgiant į tai, kad kreipimosi metu vaikas yra miręs. Išmoka vaikui mokama neatsižvelgiant į tai, kad vaikas gauna kitą valstybės paramą (gyvena mokyklos bendrabutyje ir gauna maitinimą). Nustatyta, kad išmoka vaikui neskiriama nesusituokusiems pilnamečiams besimokantiems asmenims, kurie jau patys yra tapę tėvais ar neįregistravę santuokos bendrai gyvena su kitu asmeniu. Patikslinta, kad išmoka vaikui ir globos (rūpybos) išmoka mokama įskaitant ir akademinių atostogų laikotarpį.

Šiame įstatyme reglamentuota, kad globos (rūpybos) išmoka nemokama, jei vaiko laikinoji globa (rūpyba) yra nustatyta tėvų prašymu dėl jų laikino išvykimo iš Lietuvos Respublikos. Teisė gauti globos (rūpybos) išmoką suteikta globėjams užsieniečiams, kurie gyvena Lietuvoje ir globoja vaikus, Lietuvos Respublikos piliečius. Vaiko globėjui (rūpintojui) už globojamą vaiką, kuris nuolat ar darbo dienomis išlaikomas (nemokamai gauna nakvynę ir maistą) bendrojo lavinimo mokyklos (centro) bendrabutyje ar kitoje valstybės institucijoje, nustatyta 2 MGL (250 Lt) dydžio išmoka. Nustatyta, kad globos (rūpybos) išmoka toliau mokama besimokantiems pilnamečiams asmenims, nepaisant to, dirba jie ar ne, taip pat ji skiriama nedirbantiems pilnamečiams asmenims, kurių abu tėvai (turėtas vienintelis iš tėvų) yra mirę.

Įstatyme taip pat reglamentuota, kad studijuojančiam užsienio valstybėje asmeniui globos (rūpybos) išmoką skiria ir moka savivaldybės, kurios teritorijoje asmuo deklaruoja gyvenamąją vietą, administracija. Išmokos gavėjui suteikta teisė panaudoti įsikūrimo išmoką mokesčiams už nuosavybės teise turimo būsto komunalines paslaugas, mokesčiams už studijas, kompiuteriui įsigyti, žemės sklypui pirkti. Savivaldybei suteikta teisė išmokos įsikurti likutį iki 1 MGL (125 Lt) dydžio išmokėti grynaisiais pinigais. Patikslinta, kad teisė gauti vienkartinę išmoką nėščiai moteriai atsiranda ne nuo sveikatos priežiūros įstaigos pažymos išdavimo dienos, o nuo dienos, kurią moteriai buvo likę 70 kalendorinių dienų iki numatomos gimdymo datos. Reglamentuota išmokoms administruoti reikalingų lėšų dalis (4 procentai išmokoms mokėti skirtų lėšų) ir pakeistas išmokų finansavimo šaltinis,- nuo 2007 m. sausio 1 d. jos bus mokamos iš valstybės biudžeto lėšų. Savivaldybės administracijai suteikta teisė neskirti išmokų arba nutraukti jų mokėjimą, kai išmokos gavėjas nevykdo jam nustatytų pareigų.

2006 m. birželio 13 d. Seimas priėmė Lietuvos Respublikos socialinės paramos mokiniams įstatymą (Nr. X-686, Žin., 2006, Nr. 73-2755), kuris įsigalios nuo 2007 m. sausio 1 d. Komiteto išvadų rengėjai – Rima Baškienė ir Jonas Čekuolis.

Šiame įstatyme nustatomos socialinės paramos mokiniams rūšys, jos dydžiai, skyrimo sąlygos, tvarka ir finansavimas. Šis įstatymas taikomas vaikams, kurie mokosi valstybinėse ir savivaldybių bendrojo lavinimo mokyklose, profesinėse mokyklose, ikimokyklinio ugdymo mokyklose ir kitose vaikams ugdyti tinkamose vietose pagal bendrojo lavinimo (pradinio, pagrindinio, vidurinio ar specialiojo ugdymo) ar priešmokyklinio ugdymo programas.

Įstatyme nustatyta, kad mokiniams iš šeimų, kurių pajamos yra mažesnės už įstatyme nustatytąsias, teikiama ši socialinė parama: nemokamas maitinimas (pietūs, pusryčiai, maitinimas mokyklose organizuojamose dieninėse vasaros poilsio stovyklose), o prasidedant naujiems mokslo metams - aprūpinimas mokinio reikmenimis (individualiomis mokymosi priemonėmis, sportine apranga, avalyne, drabužiais ir kitais būtinais mokiniui ugdyti reikmenimis).

Ši parama finansuojama iš valstybės biudžeto specialios tikslinės dotacijos savivaldybių biudžetams, valstybės biudžete skirtų bendrųjų asignavimų apskričių viršininkų administracijoms ir Švietimo ir mokslo ministerijai, savivaldybių biudžetų lėšų ir įstatymų nustatyta tvarka gautų kitų lėšų.

Kartu su šiuo įstatymu Seimas priėmė jo lydinčiuosius įstatymus: Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 8 straipsnio pakeitimo įstatymą (Nr. X-687, Žin., 2006, 73-2756), Lietuvos Respublikos apskrities valdymo įstatymo 7, 20 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo 1 straipsnio pakeitimo įstatymą (Nr. X-688, Žin., 2006, 73-2757), įsigaliojusį nuo 2006 m. rugpjūčio 1 d., ir Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 36, 72 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymą (Nr. X-689, Žin., 2006, 73-2758).

2006 m. birželio 15 d. Lietuvos Respublikos Seimas priėmė naują, dabartinės darbo rinkos problemoms spręsti pritaikytą Lietuvos Respublikos užimtumo rėmimo įstatymą (Nr. X-694, Žin., 2006-06-30, Nr.73-2762), kuris pakeitė galiojusį  Lietuvos Respublikos bedarbių rėmimo įstatymą. Komiteto išvadų rengėjai – Vincė Vaidevutė Margevičienė ir Zenonas Mikutis.

Šiame įstatyme teisiškai reglamentuota ieškančių darbo asmenų užimtumo rėmimo sistema, atitinkanti pasikeitusios darbo rinkos poreikius ir bendros ES užimtumo strategijos reikalavimus. Patobulintos bei papildytos naujomis aktyvios darbo rinkos politikos priemonės, siekiant sudaryti palankesnes sąlygas darbo pasiūlai ir paklausai derinti. Pagerintos sąlygos ieškančių darbo asmenų aktyvumui darbo rinkoje ir jų užimtumo gebėjimams didinti, įtvirtintos priemonės, skatinančios darbdavius dalyvauti įgyvendinant užimtumo rėmimą. Teisiškai reglamentuota darbo rinkos stebėsena – nustatyti šaltiniai, kuriais remiantis vertinama padėtis darbo rinkoje ir įgyvendinamų priemonių efektyvumas.

Naujajame įstatyme išplėstas darbo rinkoje papildomai remiamų asmenų ratas. Naujai įtrauktos šios bedarbių grupės: baigę profesinės reabilitacijos programas; vyresni nei 50 metų (vietoje priešpensinio amžiaus); iki įsiregistravimo darbo biržoje nedirbę dvejus ir daugiau metų;  asmenys, priklausomi nuo narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų,  baigę psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas; prekybos žmonėmis aukos, baigusios psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas.

Įstatyme darbo pasiūlos ir paklausos subalansuotumui bei ieškančių darbo asmenų užimtumo gebėjimams didinti siūlomos naujos užimtumo rėmimo priemonės, tokios kaip darbo įgūdžių įgijimo rėmimas, darbo rotacija, ir iš esmės patobulintos ieškančių darbo asmenų aktyvios darbo rinkos politikos priemonės, padedančios asmenims prisitaikyti prie pokyčių darbo rinkoje. Pirmiausia tai profesinio mokymo ir neformalaus švietimo priemonės, skirtos ieškantiems darbo asmenims perkvalifikuoti ir supažindinti su profesijomis. Priemonės skirtos profesiniams įgūdžiams atstatyti bei asmenų, turinčių sunkumų integruotis į darbo rinką, ypatingai asmenų su negalia, užimtumui remti.

Profesinių,  aukštesniųjų  ir aukštųjų mokyklų absolventams, bedarbiams darbo biržos siuntimu baigusiems profesinį mokymą ir pradedantiems darbinę veiklą pagal specialybę, numatytas darbo įgūdžių įgijimo rėmimas. Numatoma iki 6 mėnesių remti darbdavius, įdarbinančius minėtus asmenis, kai jie sudaro sąlygas bedarbiams įgyti jiems trūkstamus darbo įgūdžius betarpiškai darbo vietoje ir tuo padeda įsitvirtinti  darbo rinkoje. Darbdaviai galės gauti iki Vyriausybės patvirtintos minimalios mėnesinės algos dydžio kompensaciją už šių asmenų įdarbinimą. Be to, numatyta dengti ir šios priemonės organizavimo konkrečioje darbo vietoje išlaidas.

Kita nauja užimtumo rėmimo priemonė - darbo rotacija. Darbdaviams siūloma galimybė laikinai pakeisti savo darbuotojus darbo biržose įsiregistravusiais bedarbiais jų tikslinių atostogų metu ar kitais atvejais, mokant jiems iki 12 mėnesių Vyriausybės patvirtintos minimalios mėnesinės algos 0,5 dydžio kompensaciją.

Iš esmės patobulintas neįgaliųjų rėmimas. Numatytos subsidijos darbdaviams, kai jie įdarbina neįgaliuosius. Be to, darbdaviams steigiantiems darbo vietas neįgaliesiems numatyta mokėti subsidijas darbo vietos kaštams padengti iki 22 paskutiniojo oficialiai paskelbto šalies ūkio vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio dydžių, darbo vietai įsteigti ar pritaikyti.

Numatytos naujos sąlygos skatinti pradėti verslą. Buvusiems bedarbiams, įsteigusiems mikroįmonę, per 36 mėnesių laikotarpį nuo įmonės įregistravimo dienos, kuriant naują darbo vietą ir įdarbinant darbo biržos siųstą bedarbį, numatyta galimybė gauti minėto dydžio darbo  vietos steigimo ar pritaikymo subsidiją.

Neįgaliesiems, kuriems nustatytas 20 - 40 procentų darbingumo arba vidutinis neįgalumo lygis, pradedantiems savo verslą, numatyta galimybė lengvatinėmis sąlygomis gauti darbo vietos steigimo ar pritaikymo subsidiją.

Naujasis Lietuvos Respublikos užimtumo rėmimo įstatymas įsigalioja nuo 2006 m. rugpjūčio 1 d.

2006 m. birželio 22 d. buvo priimtas Valstybinių pensijų įstatymo 2 ir 11 straipsnių pakeitimo įstatymas (Nr. X-726, Žin., 2006 07 14, Nr. 77-2970). Komiteto išvadų rengėjai - Irena Degutienė ir Algirdas Sysas.

Priimtame įstatyme, kuris įsigalios nuo 2007 m. sausio 1 d., nustatyta, kad valstybinių pensijų dydžio matas - valstybinių pensijų bazė - lygi 2005 m. sausio 1 d. taikytam valstybinės socialinio draudimo bazinės pensijos dydžiui, t.y. 175 litai. Tokiu būdu atitinkamai padidės visos iš Valstybės biudžeto mokamos valstybinės pensijos, kurių matas yra valstybinių pensijų bazė.

Praplėstas nukentėjusiųjų asmenų valstybines pensijas gaunančiųjų ratas, nustatant, kad nukentėjusiųjų asmenų valstybines pensijas turi teisę gauti buvę beglobiai vaikai bei Antrojo pasaulinio karo metais buvusių išvežtų (ne tik už buvusios TSRS ribų) priverstiniams darbams ten gimę vaikai ir kartu su jais buvę nepilnamečiai šeimos nariai.

2006 m. liepos 4 d. Seime priimtas Profesinių pensijų kaupimo įstatymas (Nr. X-745, Žin., 2006 07 27 Nr. 82-3248). Komiteto išvadų rengėjai - Irena Degutienė ir Jadvyga Zinkevičiūtė. Juo siekiama sukurti teisinį pagrindą profesinių pensijų sistemai atsirasti, kuri paplitusi senosiose Europos Sąjungos valstybėse narėse. Įstatyme įgyvendinama 2003 m. birželio 3 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2003/41/EB dėl profesinių pensijų institucijų veiklos ir priežiūros, kuria siekiama sukurti vieningą erdvę Vakarų Europos valstybėse populiarių profesinių pensijų fondų, kuriuos steigia darbdaviai savo darbuotojams, veiklai bei pašalinti visus suvaržymus profesinių pensijų rinkoje ir užtikrinti laisvą paslaugų teikimo ES teritorijoje principą.

2006 m. liepos 11 d. Seimui priėmus Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto sandaros įstatymo pakeitimo įstatymą (Nr. X-751, Žin, Nr. 82-3253) šio įstatymo nuostatos suderintos su Valstybinio socialinio draudimo įstatymo nuostatomis, patikslintos Fondo biudžeto pajamos ir išlaidos, įtvirtinta Fondo biudžeto projekto ir ataskaitos teikimo Seimui procedūra. Komiteto išvadų rengėjai - Irena Degutienė ir Algirdas Sysas.

Pagal Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto sandaros įstatymo pakeitimo įstatymą pagrindinės šio įstatymo sąvokos turi tą pačią prasmę kaip ir Valstybinio socialinio draudimo įstatymo sąvokos.

Šiuo įstatymu praplėsta „draudžiamųjų pajamų bazės“ samprata, nustatant, kad tai ne tik tų asmenų, kurie teisės aktų nustatyta tvarka draudžiami visų rūšių socialiniu draudimu, darbo užmokestis, bet ir visų kitų apdraustųjų, privalomai draudžiamų bent viena socialinio draudimo rūšimi, gaunamos pajamos.

Šiuo įstatymu nustatyta, kad į Fondo biudžeto pajamas taip pat įtraukiamos baudos ir delspinigiai, atgautos į ankstesnių metų išlaidas iškeltos abejotinai atgautinos sumos, Fondo veiklos pajamos ir iš turimo turto gaunamos pajamos.

Pagal šį įstatymą prie Fondo išlaidų taip pat priskiriamos į pensijų kaupimo bendrovių valdomus pensijų fondus pervedamos lėšos. Nustatyta, kad pensijų socialinio draudimo išlaidoms taip pat priskiriamos Fondo išlaidos išankstinėms senatvės pensijoms bei šių pensijų gavėjus laidojusiems asmenims išmokėtos pensijų sumos, o ligos ir motinystės socialinio draudimo išlaidoms taip pat priskiriamos išlaidos profesinės reabilitacijos pašalpoms.

Šiuo įstatymu nustatyta, kad Fondo valdyba Fondo biudžeto rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą kartu su lydinčiaisiais dokumentais bei pagrindimais teikia derinti Finansų ir Teisingumo ministerijoms. Gavus šių ministerijų išvadas Fondo biudžeto rodiklių patvirtinimo įstatymo projektas ir jį lydintys dokumentai bei pagrindimai svarstomi Fondo taryboje. Fondo tarybai apsvarsčius, Fondo valdyba nurodytą įstatymo projektą kartu su Fondo tarybos išvada ir lydinčiais dokumentais bei pagrindimais teikia Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai, o ši nustatyta tvarka teikia juos svarstyti Vyriausybei. Vyriausybė nustatyta tvarka ne vėliau kaip prieš 75 kalendorines dienas iki einamųjų biudžetinių metų pabaigos pateikia jį Seimui.

Pagal šį įstatymą Fondo valdyba, suderinusi su Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Fondo biudžeto vykdymo ataskaitą kartu su audito išvada teikia derinti Finansų ir Teisingumo ministerijoms. Fondo valdyba, suderinusi su Finansų ir Teisingumo ministerijomis, Fondo biudžeto vykdymo ataskaitą kartu su audito išvada pateikia svarstyti Fondo tarybai, o ši pateikia išvadą. Fondo valdyba šią ataskaitą kartu su Fondo tarybos ir audito išvada teikia Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija Fondo biudžeto vykdymo metų ataskaitą kasmet, ne vėliau kaip iki balandžio 30 dienos, nustatyta tvarka teikia svarstyti Vyriausybei. Vyriausybė, pritarus Fondo biudžeto vykdymo metų ataskaitai, nustatyta tvarka pateikia ją tvirtinti Seimui.

 

2.2. IV (PAVASARIO) SESIJOS METU PRIIMTI ĮSTATYMAI

DARBO SRITYJE

 

2006 m. birželio 8 d. Lietuvos Respublikos Seimas priėmė Valstybės tarnybos įstatymo 17, 20, 35, 42 ir 43  pakeitimo įstatymą (Nr. X-673 Žin., 2006 06 28, Nr. 72-2689). Socialinių reikalų ir darbo komitetas kaip pagrindinis komitetas svarstė Valstybės tarnybos įstatymo 17, 35 ir 42 straipsnio pataisas. Komiteto išvadų rengėjai – Vincė Vaidevutė Margevičienė ir Rima Baškienė. Kartu su šiuo įstatymu buvo kaip lydintieji priimti šie įstatymai:

- Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statuto 15 ir 48 straipsnių pakeitimo įstatymas;

- Vidaus tarnybos statuto 35 straipsnio pakeitimo įstatymas

- Valstybės saugumo departamento statuto 43 straipsnio pakeitimo įstatymas;

- Tarnybos Kalėjimų departamente prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos statuto 42 straipsnio pakeitimo įstatymas;

- Diplomatinės tarnybos įstatymo 54, 55 straipsnių ir 4, 5 priedėlių pakeitimo įstatymas;

- Karių materialinės atsakomybės įstatymo 4 ir 10 straipsnių pakeitimo įstatymas;

- Valstybinių socialinio draudimo pensijų įstatymo 9, 19 ir 56 straipsnių pakeitimo įstatymas.

Galiojęs Valstybės tarnybos įstatymo 17 straipsnis nustatė, kad „Seimo nario padėjėjui-sekretoriui leidžiama eiti kito Seimo nario, priklausančio tai pačiai frakcijai, padėjėjo-sekretoriaus, Seimo frakcijos seniūno referento arba pagal darbo sutartį dirbančio darbuotojo pareigas, bet ne daugiau negu pusę visos pareigybės darbo laiko.“

   Tokia įstatyminė nuostata iš dalies prieštaravo Valstybės tarnybos įstatymo 161 straipsniui bei ribojo Seimo nario padėjėjo-sekretoriaus, einančio ne vienas pareigas, galimybę paskirstyti savo darbo krūvį tarp kelių darboviečių. Galiojusi įstatymo nuostata neleido padėjėjui-sekretoriui, pvz., dirbti nors ir keturiems Seimo nariams po 0,25 etato.

Priimtos Valstybės tarnybos įstatymo 17 straipsnio pataisos nustato tik maksimalaus darbo laiko ribojimą Seimo nario padėjėjams-sekretoriams, kai jie dirba keliuose darbuose ar keliems Seimo nariams. Įstatyme nustatytas maksimalus darbo laikas yra 12 valandų. Toks maksimalus darbo laikas yra įtvirtintas ir Darbo kodekse darbuotojams, dirbantiems pagal kelias darbo sutartis.

Valstybės tarnybos įstatymo 35 ir 42 straipsnio nuostatų keitimas yra susijęs su valstybės tarnautojų teisės į tėvystės atostogas įtvirtinimu. Kartu su šiuo įs

2006 m. liepos 13 d. Lietuvos Respublikos Seimas priėmė Darbo kodekso 101 straipsnio pakeitimo įstatymą (Nr. X-761, Žin., 2006 07 27, Nr. 82-3258).  Komiteto išvadų rengėjai – Vincė Vaidevutė Margevičienė ir Zenonas Mikutis.

Darbo kodekso 101 straipsnio 2 dalyje buvo vartojama sąvoka „valstybės ir savivaldybės įstaigos, organizacijos“. Vartojant šią sąvoką praktikoje kildavo neaiškumų.

 Darbo kodekso 101 straipsnio 2 dalis buvo pakoreguota ir nustatyta, kad konkursinių pareigų sąrašą ir konkursų valstybės ir savivaldybių įmonėse, iš valstybės,  savivaldybių ir valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetų bei iš kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų finansuojamose valstybės ir savivaldybių įstaigose tvarką nustato Vyriausybė, išskyrus įstaigas, kuriose konkursines pareigas ir konkursų tvarką nustato specialūs įstatymai.

 

2.3 IV (PAVASARIO) SESIJOS METU SVARSTYTI PARLAMENTINĖS KONTROLĖS KLAUSIMAI

 

 IV (pavasrio) sesijos metu komitetas svarstė šiuos parlamentinės kontrolės klausimus:

- 2006 m. kovo 15 d. komitetas svarstė Valstybės kontrolės valstybinio audito ataskaitą „Darbo apmokėjimo lėšų naudojimas“.

- 2006 m. kovo 22 d. komitetas apsvarstė klausimą dėl apmokėjimo darbo grupėms, ruošiančioms įstatymų projektus, tvarkos pakeitimo. Buvo nuspręsta paspartinti Vyriausybę greičiau priimti nutarimo Nr. 241 „Dėl darbo apmokėjimo komisijoms ir darbo grupėms bei ekspertams už teisės aktų projektų rengimą ir darbą Lietuvos Respublikos Vyriausybės sudarytose komisijose“ pakeitimus, kuriuose būtų aiškiai nustatyta darbo grupių sudarymo ir apmokėjimo sąlygos ir tvarka, atitinkanti šiuo metu galiojančius įstatymus. 

2006 m. balandžio 5 d. komitetas apsvarstė klausimus dėl Piniginės socialinės paramos mažas pajamas gaunančioms šeimoms (vieniems gyvenantiems asmenims) įgyvendinimo ir nepanaudotos specialios tikslinės dotacijos socialinėms išmokoms ir kompensacijoms skaičiuoti ir mokėti sumos panaudojimo kitai socialinei paramai finansuoti, ir dėl paramos teikimo prieglobstį gavusių užsieniečių integracijai trukmės.

2006 m. birželio 7 d. komitetas, dalyvaujant visoms suinteresuotoms pusėms, savo posėdyje svarstė klausimą dėl bankrutuojančios įmonės AB „Ekranas“ darbuotojų socialinių garantijų – dėl užimtumo bei įdarbinimo organizavimo buvusiems įmonės darbuotojams, jiems priklausančių išmokų mokėjimo, dėl paramos labiausiai socialiai pažeidžiamiems asmenims bei kt.

2006 m. birželio 28 d. komitetas svarstė klausimą dėl nelaimingų atsitikimų darbe bei profesinių susirgimų prevencijos ir kontrolės. Buvo nuspręsta prašyti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos bei Valstybinės darbo inspekcijos iki 2006 m. liepos 5 d. pateikti Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetui įstatymų projektus ir kitus pasiūlymus, reikalingus siekiant sumažinti nelaimingų atsitikimų darbe bei profesinių susirgimų skaičių.

Komitetas, vykdydamas parlamentinę kontrolę, 2006 m. birželio 28 d. svarstė klausimą dėl Socialinių paslaugų įstatymo įgyvendinimo. Komiteto posėdyje dalyvavo Socialinės apsaugos ir darbo, Finansų ministerijų atsakingi pareigūnai, Lietuvos savivaldybių asociacijos, įvairių Lietuvos miestų savivaldybių Socialinės paramos skyrių darbuotojai bei apskričių atstovai. Socialinės paramos skyrių darbuotojai išreiškė susirūpinimą dėl kai kurių vėluojančių poįstatyminių teisės aktų, jų  nuostatų ir kitų problemų.  Komitetas nusprendė tęsti  Socialinių paslaugų įstatymo įgyvendinimo kontrolę.

2006 m. liepos 12 d. komitetas svarstė klausimą dėl darbo bylų nagrinėjimo teismuose praktikos. Nagrinėjant darbo bylas dėl padarytų pažeidimų ir priimant jose sprendimus, dažniausiai yra atsižvelgiama į lengvinančias aplinkybes ir taip paskiriamos mažesnės nuobaudos nei sankcijoje nustatyta minimali nuobauda arba ji visai neskiriama - darbdaviai tik įspėjami.

Komiteto nariai, išklausę teisėjų, Generalinės prokuratūros atstovės ir Valstybinės darbo inspekcijos pareigūnų, konstatavo, kad būtina išsami darbo įstatymų pažeidimų ikiteisminių tyrimų, darbo bylų nagrinėjimo teismuose praktikos analizė bei apibendrinimas. Lietuvos Respublikos Generalinės prokuratūros buvo paprašyta pateikti išsamią informaciją apie tai, dėl kokių priežasčių buvo atsisakyta pradėti ikiteisminius tyrimus ir kodėl buvo nutraukti ikiteisminiai 2005 m. ir 2006 m. I pusmetį įvykusių sunkių ir mirtinų nelaimingų atsitikimų darbe tyrimai. Nuspręsta šio klausimo nagrinėjimą pratęsti Lietuvos Respublikos Seimo V (rudens) sesijoje.

 

2.4. IV (PAVASARIO) SESIJOS METU EUROPOS SĄJUNGOS (ES) REIKALŲ SVARSTYMAS IR SPRENDIMAS

 

Vadovaujantis LR Seimo statuto 271 skirsniu ,,Europos Sąjungos reikalų svarstymas ir sprendimas“, komitetas svarstė Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos dėl paslaugų vidaus rinkoje projektą (toliau – Paslaugų direktyvos projektas); Lietuvos 2007-2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategijos projektą; Europos Komisijos komunikatą ,,Metas judėti sparčiau”.

2006 m. kovo 9 d. posėdyje komitetas svarstė Europos Komisijos (EK) komunikatą ,,Metas judėti sparčiau“ 1 ir 2 dalis (toliau – Pažangos ataskaita). Savo išvadoje komitetas rekomendavo Vyriausybei kartu su socialiniais partneriais apsvarstyti Pažangos ataskaitoje EK rekomenduojamas valstybėms narėms įgyvendinti priemones prioritetinėje veiklos srityje ,,Atsakas į globalizaciją ir žmonijos senėjimą“ ir EK pateiktą Nacionalinės Lisabonos strategijos įgyvendino programos Užimtumo politikos vertinimą; įvertinti Pažangos ataskaitoje Europos Komisijos valstybėms narėms siūlomų iki 2007 metų pabaigos įgyvendinti priemonių prioritetinėse veiklos srityse praktinį įgyvendinimą; įgyvendinant Nacionalinės Lisabonos strategijos įgyvendinimo programos Užimtumo politikos priemones efektyviai panaudoti Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą, taip pat didesnę bendrojo vidaus produkto dalį skirti socialinei apsaugai bei atkreipti dėmesį į Pažangos ataskaitoje Lietuvos Užimtumo politikos 15-tą Komisijos vertinimo punktą dėl darbuotojų sveikatos ir saugos priemonių. Pažymėtina, kad Lietuvoje vidutinis darbo našumas yra kelis kartus mažesnis nei vidutiniškai Europos Sąjungoje, o nelaimingų atsitikimų darbe skaičius yra ženkliai didesnis nei kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse. Todėl pasiūlyta atsižvelgti į EK pasiūlymą ir į Nacionalinę Lisabonos strategijos įgyvendinimo programą įtraukti priemones darbuotojų sveikatai ir saugai gerinti.

2006 m. gegužės 3 d. posėdyje komitetas svarstė Lietuvos 2007-2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategijos projektą bei savo išvadoje pasiūlė jam pritarti bei skirti ne mažiau kaip 18 proc. struktūrinės paramos Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programai.

Įvertinęs Europos Komisijos 2006 m. balandžio mėn. pasirodžiusį patobulintą Paslaugų direktyvos projektą, komitetas 2006 m. gegužės 24 d. išvadoje pritarė 2006-04-04 Europos Komisijos patobulintam Paslaugų direktyvos projektui, kuriame atsisakyta kilmės šalies principo, socialinių paslaugų, darbuotojų komandiravimą (24 ir 25 straipsniai) bei laikino įdarbinimo agentūrų veiklą reglamentuojančių nuostatų. Paslaugų direktyvos projekto tikslas – nustatyti bendruosius ES paslaugų sektoriaus reglamentavimo principus, užtikrinant paslaugų teikėjų įsisteigimo laisvę ir laisvę teikti paslaugas kitose valstybėse narėse.

2006 m. kovo 29 d. posėdyje komiteto nariai išklausė Lietuvos darbo biržos atstovų informacijos apie Europos socialinio fondo BPD 2.1. priemonės ,,Įsidarbinimo gebėjimų ugdymas“ bei  BPD 2.3 priemonės ,,Socialinės atskirties prevencija ir socialinė integracija“ įgyvendinimą bei lėšų panaudojimą.

Lietuvos Respublikos įstojimui į Europos Sąjungą ir Europos dienai pažymėti 2006 m. balandžio 14 d. komitetas kartu su Seimo Žmogaus teisų komitetu surengė bendrą diskusiją apie Europos Sąjungos lyčių lygybės politikos įgyvendinimą Lietuvoje.



 
 © Seimo kanceliarija, 2008