2008-04-02 dienos posėdyje Švietimo, mokslo ir kultūros komitetas išklausė
Valstybinės lietuvių kalbos komisijos 2007 metų veiklos ataskaitą, nusprendė
jai pritarti ir teikti Seimui svarstyti Seimo nutarimo Dėl Valstybinės lietuvių
kalbos komisijos 2007 metų veiklos ataskaitos projektą. Atsižvelgdamas į
visuomenės susirūpinimą leidyklų leidžiamos grožinės ir dalykinės literatūros
kalbos kokybe, Komitetas pasiūlė Valstybinės lietuvių kalbos komisijai
rengiamame Valstybinės kalbos politikos 20092013 m. gairių projekte
suformuluoti atitinkamus siūlymus institucijoms, atsakingoms už viešosios
kalbos priežiūrą.
Komitetas, kaip pagrindinis, svarstė nutarimo projektą dėl Lietuvos
nacionalinio radijo ir televizijos 2005 ataskaitos ir nutarimo projektą dėl
Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos 2006 metų ataskaitos. Komitetas
nusprendė nepritarti Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos tarybos
ataskaitoms.
Komitetas, kaip pagrindinis, svarstė Lietuvos nacionalinio radijo ir
televizijos įstatymo 5, 6, 9, 10, 11 ir 12 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektą XP-1760, Lietuvos
nacionalinio radijo ir televizijos įstatymo 3, 9, 10 ir 12 straipsnių pakeitimo
ir papildymo įstatymo projektą XP-1586, Lietuvos
nacionalinio radijo ir televizijos įstatymo 4, 5, 6, 9, 10, 11, 15 straipsnių
pakeitimo ir Įstatymo papildymo 14(1) straipsniu įstatymo projektą XP-2029, Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos įstatymo 9
str. pakeitimo įstatymo projektą XP-2054, Lietuvos nacionalinio radijo ir
televizijos įstatymo 9 straipsnio 2 dalies pakeitimo ir papildymo įstatymo
projektą XP-2551. Komiteto
nariai nusprendė daryti svarstymo pertrauką.
Komitetas, susitikęs su Kultūros ministerijos, Vilniaus miesto
savivaldybės, VšĮ Vilnius Kultūros sostinė 2009 vadovais ir Tarybos
pirmininku ir susipažinęs su susidariusia situacija nusprendė:
1) VšĮ Vilnius Kultūros sostinė 2009 siūlyti kuo skubiau pateikti
Kultūros ministerijai reikiamas nustatytos formos 2007 metų veiklos ataskaitas
apie panaudotas lėšas ir nustatytos formos paraiškas lėšoms 2008 metams gauti;
2) pareikšti, kad visiems subjektams Lietuvoje turi būti taikomi vienodi
reikalavimai, todėl net ir išskirtinės reikšmės projektui kaip Vilnius
Kultūros sostinė 2009 finansavimas turi būti skiriamas ir panaudojamas
griežtai laikantis teisės aktų nustatytos tvarkos;
3) prašyti Kultūros ministerijos baigus vykdyti VšĮ Vilnius Kultūros
sostinė 2009 auditą su audito išvadomis supažindinti Komitetą;
4) konstatuoti, kad viešas santykių aiškinimasis spaudos pranešimais ir
spaudos konferencijose griauna pasitikėjimą Lietuvai labai svarbiu projektu ir
kultūros vadybininkų sugebėjimais skaidriai panaudoti lėšas, o tai kenkia viso
kultūros sektoriaus Lietuvoje įvaizdžiui;
5) paraginti VšĮ
Vilnius Kultūros sostinė 2009 vadovus ir įstaigos steigėjus susitelkti
bendram darbui, ištaisyti trūkumus ir toliau intensyviai dirbti ruošiantis
Vilniui 2009 metais tapti Europos kultūros sostine.