2008-10-29 dienos posėdyje

EN  FR

2008-10-29 dienos Švietimo, mokslo ir kultūros komitetas svarstė Seimo nutarimo „Dėl Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija programos patvirtinimo“ pakeitimo“ projektą  (XP-3302), kurio tikslas atnaujinti Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija programą, numatant naujus kovos su korupcija prioritetus ir uždavinius bei nustatyti konkrečias priemones, kurių pagalba jie bus įgyvendinti. Seimo nutarimo „Dėl Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija programos patvirtinimo” pakeitimo” projektą  paskatino rengti Nacionalinės kovos su korupcija programos nuostatos, Lietuvos Respublikos parlamentinių partijų frakcijų susitarimas „Dėl kovos su korupcija stiprinimo” bei poreikis iš esmės atnaujinti Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija programos nuostatas ir užtikrinti kokybišką antikorupcinių nuostatų įgyvendinimą. Komitetas nusprendė iš esmės pritarti Seimo nutarimo „Dėl Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija programos patvirtinimo“ pakeitimo“ projektui  (XP-3302) ir pasiūlyti pagrindiniam Komitetui peržiūrėti priemonių plane numatytus terminus, kurių įgyvendinimas nustatytas 2008 m. IV ketv., 2009 m. I ketv. ir nustatyti realius terminus priemonėms įgyvendinti.

Komitetas svarstė Seimo nutarimo projektą „Dėl Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos tarybos sudėties“ pakeitimo ir nusprendė į LRT tarybą siūlyti Darbo frakcijos pasiūlytą kandidatę, pedagogę Audronė Pitrėnienę.

Valstybės kontrolierė Rasa Budbergytė ir Valstybės kontrolės 5-ojo audito departamento direktorė Daiva Bakutienė informavo apie Valstybės kontrolės atliktą Valstybinį auditą Švietimo sistemos reforma. Švietimo ir mokslo ministerijos sekretorius pristatė Komitetui priemonių Valstybės kontrolės atlikto audito rekomendacijoms įvykdyti planą. Komitetas nusprendė pritarti Švietimo ir mokslo ministerijos priemonių planui dėl Valstybės kontrolės atlikto audito „Švietimo sistemos reforma“ rekomendacijų vykdymo ir pasiūlyti Švietimo ir mokslo ministerijai teikti siūlymus tobulinti teisės aktus, kurie laiduotų sėkmingesnį švietimo sistemos reformos įgyvendinimą.

Komitetas kaip pagrindinis svarstė grupės Seimo narių  teikiamą Lietuvos Respublikos aukštojo mokslo įstatymo papildymo 68 straipsniu įstatymo projektą XP-3393. Šiuo projektu siekiama išspręsti problemas, kurias sąlygojo painus ir neaiškus nevalstybinių aukštųjų mokyklų teisinės formos ir statuso reguliavimas, o taip pat pašalinti prieštaraujančio Lietuvos Respublikos Konstitucijai nevalstybinių aukštųjų mokyklų teisinės formos ir statuso reguliavimo pasekmes, kai nevalstybinių aukštųjų mokyklų steigėjams buvo neleista pasirinkti steigiamos aukštosios mokyklos teisinės formos. Susidariusi situacija neužtikrina galimybės nevalstybinėms aukštosioms mokykloms sklandžiai veikti, tobulinti mokymo ir studijų procesus, pritraukti privačias investicijas į nevalstybinio aukštojo mokslo sektorių. Nuo 2003 m. birželio 28 d. įsigaliojusi Švietimo įstatymo nauja redakcija suteikė teisę steigėjams pasirinkti mokyklos teisinę formą, tačiau Aukštojo mokslo įstatymas nebuvo tinkamai suderintas su Švietimo įstatymo nuostatomis. 2005 m. birželio 30 d. priimtas Aukštojo mokslo įstatymo 5 straipsnio 9 dalies pakeitimas, kuris įsigaliojo nuo 2005 m. rugpjūčio 1 d., leido nevalstybinės aukštosios mokyklos steigėjams pasirinkti aukštosios mokyklos teisinę formą, tačiau nenumatė ir nereglamentavo šių nuostatų įgyvendinimo tvarkos tų aukštųjų mokyklų, kurios buvo įsteigtos iki minėtų įstatymų pakeitimo. Konstitucinis Teismas nurodė, kad valstybė, reguliuodama ūkinę veiklą, turi laikytis asmens ir visuomenės interesų derinimo principo, užtikrinti ir privataus asmens (ūkinės veiklos subjekto), ir visuomenės interesus ir valstybė negali nustatyti tokio teisinio reguliavimo, kuriuo ūkio subjektams būtų sudarytos nepalankios, nevienodos ūkininkavimo sąlygos, varžoma jų iniciatyva, nesudaromos galimybės jai reikštis. Projektą Komitetui pristatė Seimo Pirmininko pavaduotojas Gintaras Steponavičius, argumentus dėl šios pataisos reikalingumo pateikė Lietuvos nevalstybinių aukštųjų mokyklų asociacijos prezidentė, Vilniaus teisės ir verslo kolegijos direktorė Daiva Daugvilienė. Komitetas iš esmės pritarė teikiamam projektui, tačiau atsižvelgdamas į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą, kad 2000 m. liepos 18 d. priėmus CK, 2001 m. liepos 1 d. įsigaliojo draudimas pertvarkyti viešuosius juridinius asmenis į privačius juridinius asmenis, nusprendė grąžinti projektą iniciatoriams tobulinti ir parengti reikalingą Civilinio kodekso pataisą.

Komitetas svarstė Joniškio rajono, Kretingos rajono, Ukmergės rajono, Panevėžio rajono, Prienų rajono, Klaipėdos rajono, Pagėgių, Birštono, Panevėžio miesto savivaldybių, Kauno medicinos universiteto, Lietuvos žemdirbystės instituto, Lietuvos veterinarijos akademijos, Veisiejų technologijos ir verslo mokykla, Lietuvos Mokslo Tarybos, Klaipėdos apskrities viršininko administracijos prašymus dėl papildomų biudžetinių asignavimų 2009 metais. 2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekto XP-3420 ir pasiūlymų šiam projektui svarstymas bus tęsiamas kitame komiteto posėdyje.

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008