Ataskaitą pateikė: Švietimo,
mokslo ir kultūros komiteto biuro vedėjas Kęstutis Kaminskas
Pagrindas: 2008 m. liepos 2 d. Nr. 400 KK- 100
Vieta: Palermas, Italija
Data: 2008 .m. liepos 913 d.
Tikslas: Dalyvauti Europos Komisijos finansuojamo
projekto Docente Europeo: movein Sciece2 vertinimo posėdyje.
Kviečiančioji institucija: Nevyriausybinė
organizacija Associazone di Promozione Sociale SEND ir Palermo universitetas
Finansavimo šaltinis: Europos Komisijos finansuojamas projektas
(134648-2007-IT-Comenius-CMP, transportas), Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija (maitinimas), Palermo universitetas (viešbutis).
Įvyko susitikimai: Komandiruotės metu įvyko susitikimai su
NVO SEND prezidente, projekto Docente Europeo: movein Sciece2 koordinatore
ir vadybininke, Palermo universiteto Pedagoginių studijų dėstytojais.
Nagrinėtos temos:
1.
Gamtos
mokslų dalykų mokymo Europos Sąjungos šalių bendrojo lavinimo mokykloje išryškėjusi
krizė ir priemonės jai įveikti.
2.
Projekto
Docente Europeo: movein Sciece2 Europos pridėtinė vertė ir Lietuvos galimas
įnašas keisti gamtos dalykų mokytojų rengimo aukštosiose mokyklose principus ir
modelį.
3.
Gamtos
dalykų mokytojų rengimo koordinavimas tarptautinio projekto rėmuose.
4.
Projekto
teorinio ir praktinio įgyvendinimo ir vertinimo kriterijai.
Mano vizitui į projekto koordinatorių biurą SEND ir Palermo
universitetą buvo labai nuodugniai pasirengta. Iš pokalbio su projekto
koordinatoriais ir dalyviais darytina išvada, kad projektas turi tvirtą
teorinį, o dar tiksliau konceptualų pagrindimą. Taip būna ne visuose
projektuose. Šis projektas aprėpia daugiau, negu technologinio modelio,
funkcionalaus Europos šalių komandų veiklos pavyzdžio parengimas. Juo siekiama
sukurti naują turinį, kuris galėtų tapti universitetinio mokymo sudėtinė dalis
ir turėtų būti taikomas kaip reikalavimas, keliamas visiems universitetams
valstybinio reguliavimo būdu (pvz., Studijų kokybės vertinimo centro tvirtinamais
reglamentais).
Peržiūrėjus pirminę medžiagą (pattern cards, presentations)
matyti, kad ji rengta ne pagal vieną teorinį modelį, nors tokių pastangų buvo
daryta ir savo modeliuose projekto dalyvių komandos deklaruoja tokius siekimus.
Kai išeities pozicijos skirtingos, būtų sunku vienos institucijos parengtą
medžiagą taikyti kitoje institucijoje ir vertinti pagal bendrus kriterijus, nes
taip parengta medžiaga neturi vieno lyginimo (vertinimo) pagrindo.
Labai svarbus veiksnys yra visų projekte dalyvaujančių
šalių atstovų dar glaudesnis bendradarbiavimas ir bendravimas. Tai padėtų
greičiau pradėti vartoti vieną terminologiją, paspartintų gerosios patirties
apykaitą, leistų projektui gyvuoti viename diskurse. Nors matyti, kad projekto
vadybininkai sukūrė ir palaiko puikią projekto logistiką, vis dėlto
analizuodamas iki šiol mano gautą informaciją matau, kad yra tam tikro terminų
netikslaus supratimo, nesusikalbėjimo. Taigi universitetų atstovams dar sunku
išsiveržti iš savo nacionalinio švietimo teorinio ir praktinio konteksto.
Vienas iš pagrindinių klausimų, kurį kelia projekto
autoriai, kokia bus šio projekto europinė pridėtinė vertė.Tos vertės
įmanoma pasiekti tik tuo atveju, jeigu atspirties taškas bus ne kiekvienos
šalies patirtis gamtos dalykų mokymo srityje, bet projekto idėja ir pagrindinis
tikslas keisti gamtos dalykų mokymo paradigmą. Kaip valstybinės švietimo
politikos sistemos darbuotojas buvau pakviestas nuolat stebėti šio projekto
įgyvendinimą ir teikti periodines išvadas Europos Komisijos COMENIUS
direktoratui.