Ataskaitą pateikė: Švietimo,
mokslo ir kultūros komiteto biuro vedėjas Kęstutis Kaminskas
Pagrindas: 2008-04-22 Nr. 400KK-52
Vieta:Oslas, Norvegija
Data: 2008 m. birželio 4-6 d.
Tikslas: Dalyvauti Europos Sąjungos narių ir šalių
kandidačių švietimo ministrų neformalioje konferencijoje Švietimo vaidmuo
skatinant tarpkultūrinį dialogą ir ugdant pagarbą kitoms tautoms
Kviečiančioji institucija: Slovėnijos ir Norvegijos švietimo
ministerijos
Finansavimo šaltinis: ES, Slovėnijos ir
Norvegijos švietimo ministerijos, Seimo kanceliarija
Įvyko dviejų dienų konferencija tarpkultūrinio ir kūrybiškumo ugdymo klausimais.
Šie klausimai yra aktualūs ir Lietuvos švietimui. Viena, Seimo Švietimo, mokslo
ir kultūros komitetas ragina Švietimo ir mokslo ministeriją rengti ir
įgyvendinti kūrybiškumą ugdančias programas ir aktyviai remia jau veikiančias
šio pobūdžio programas. Antra, tarpkultūrinio dialogo skatinimas yra svarbus
dėl Lietuvoje padažnėjusių homofobijos ir rasinio nepakantumo apraiškų.
Konferencijos
dalyviams buvo surengtas susitikimas su Nobelio taikos premijų komiteto
sekretoriumi ir vizitas Nobelio taikos premijų centre.
Konferenciją
pasveikino sosto įpėdinis Norvegijos princas Haakanas, kuris šalyje kuruoja
tarpkultūrinio dialogo klausimus.
Pranešimus
konferencijoje skaitė Europos komisarai: Janas Eigelis (Švietimas, profesinis
rengimas, jaunimas ir kultūra) ir Leonardas Orbanas (daugiakalbystė).
Nagrinėtos temos:
1.
Teisinis
tarptautinio dialogo pagrindas.
2.
Etninė ir
etinė tarpkultūrinio dialogo problematika.
3.
Humanitarinė
kultūra ir dialogas.
4.
Pedagogų
pasirengimas adekvačiai reaguoti į iškylančias tarpkultūrinio dialogo
problemas.
Aptarti klausimai ir šalių pozicijos:
1. Be pagrindinių pagal programą
numatytų klausimų su Lenkijos švietimo ministerijos valstybės sekretoriaus
pavaduotoju buvo aptartas klausimas dėl Lietuvos Vyriausybėje svarstomo
Švietimo įstatymo pakeitimo įstatymo projekto. Atstovui buvo paaiškinta realus
projekto svarstymo kontekstas, tikslai ir uždaviniai. Patikslinta jo turėta
išankstinė neadekvati informacija.
2. Daugelyje Europos šalių svarstomos
tos pačios problemos kaip ir Lietuvoje mokytojų atitinkamas rengimas ir jų
darbo deramas atlyginimas. Geriausias darbo sąlygas mokytojams šiuo metu
siekiama sudaryti Kipre ir Portugalijoje. Tose šalyse mokytojų darbas yra
geriausiai apmokamas, skaičiuojant tų šalių mastais.
Aktuali informacija Seimo
kanceliarijos padaliniams: Lietuvos valstybės valdžios institucijų veiksmai
ir pastangos tobulinti tarpkultūrinį dialogą ir kūrybiškumo ugdymą atitinka
bendrąsias Europos šalių tendencijas. Lietuvoje tos tendencijos galėtų būti
ryškesnės, jeigu valstybė išgalėtų nuosekliau ir svariau remti atitinkamas
programas. Informacija apie konferencijos diskursą ir Europos šalių švietimo
vadovų nuostatos dėl tarpkultūrinio dialogo ir kūrybiškumo ugdymo padės ieškoti
teisinių šios problematikos sprendimo priemonių Lietuvoje
Pasiūlymai dėl įgytų žinių
panaudojimo Seime: konferencijoje pristatyta kitų šalių patirtis ugdant
pakantumą kitoniškumui bus naudinga ieškant teisinio problemų sprendimo šalyje.
Atvežta informacinė medžiaga ir leidiniai:
1.
Guide to
Higher Education in Norway. Look up and discover.
2.
A. Valič.
Slovenian reflections on the information of the Norwegian national and cultural
identity until World War II.
3.
Overview of
Achievments