Kęstučio Kaminsko komandiruotės Osle (Norvegija) 2008 m. birželio 4-6 d. ataskaita

EN  FR

Ataskaitą pateikė: Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto biuro vedėjas Kęstutis Kaminskas

 

Pagrindas:  2008-04-22 Nr. 400KK-52

Vieta:Oslas, Norvegija

 

Data: 2008 m. birželio 4-6 d.

 

 

Tikslas: Dalyvauti Europos Sąjungos narių ir šalių kandidačių švietimo ministrų neformalioje konferencijoje „Švietimo vaidmuo skatinant tarpkultūrinį dialogą ir ugdant pagarbą kitoms tautoms“

 

Kviečiančioji institucija: Slovėnijos ir Norvegijos švietimo ministerijos

 

Finansavimo šaltinis: ES, Slovėnijos ir Norvegijos švietimo ministerijos, Seimo kanceliarija

 

Įvyko dviejų dienų konferencija tarpkultūrinio ir kūrybiškumo ugdymo klausimais. Šie klausimai yra aktualūs ir Lietuvos švietimui. Viena, Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komitetas ragina Švietimo ir mokslo ministeriją rengti ir įgyvendinti kūrybiškumą ugdančias programas ir aktyviai remia jau veikiančias šio pobūdžio programas. Antra, tarpkultūrinio dialogo skatinimas yra svarbus dėl Lietuvoje padažnėjusių homofobijos ir rasinio nepakantumo apraiškų.

Konferencijos dalyviams buvo surengtas susitikimas su Nobelio taikos premijų komiteto sekretoriumi ir vizitas Nobelio taikos premijų centre.

Konferenciją pasveikino sosto įpėdinis Norvegijos princas Haakanas, kuris šalyje kuruoja tarpkultūrinio dialogo klausimus.

Pranešimus konferencijoje skaitė Europos komisarai: Janas Eigelis (Švietimas, profesinis rengimas, jaunimas ir kultūra) ir Leonardas Orbanas (daugiakalbystė).

 

Nagrinėtos temos:

1.      Teisinis tarptautinio dialogo pagrindas.

2.      Etninė ir etinė tarpkultūrinio dialogo problematika.

3.      Humanitarinė kultūra ir dialogas.

4.      Pedagogų pasirengimas adekvačiai reaguoti į iškylančias tarpkultūrinio dialogo problemas.

 

Aptarti klausimai ir šalių pozicijos:

1. Be pagrindinių pagal programą numatytų klausimų su Lenkijos švietimo ministerijos valstybės sekretoriaus pavaduotoju buvo aptartas klausimas dėl Lietuvos Vyriausybėje svarstomo Švietimo įstatymo pakeitimo įstatymo projekto. Atstovui buvo paaiškinta realus projekto svarstymo kontekstas, tikslai ir uždaviniai. Patikslinta jo turėta išankstinė neadekvati informacija.

2. Daugelyje Europos šalių svarstomos tos pačios problemos kaip ir Lietuvoje – mokytojų atitinkamas rengimas ir jų darbo deramas atlyginimas. Geriausias darbo sąlygas mokytojams šiuo metu siekiama sudaryti Kipre ir Portugalijoje. Tose šalyse mokytojų darbas yra geriausiai apmokamas, skaičiuojant tų šalių mastais.

 

Aktuali informacija Seimo kanceliarijos padaliniams: Lietuvos valstybės valdžios institucijų veiksmai ir pastangos tobulinti tarpkultūrinį dialogą ir kūrybiškumo ugdymą atitinka bendrąsias Europos šalių tendencijas. Lietuvoje tos tendencijos galėtų būti ryškesnės, jeigu valstybė išgalėtų nuosekliau ir svariau remti atitinkamas programas. Informacija apie konferencijos diskursą ir Europos šalių švietimo vadovų nuostatos dėl tarpkultūrinio dialogo ir kūrybiškumo ugdymo padės ieškoti teisinių šios problematikos sprendimo priemonių Lietuvoje

 

Pasiūlymai dėl įgytų žinių panaudojimo Seime: konferencijoje pristatyta kitų šalių patirtis ugdant pakantumą kitoniškumui bus naudinga ieškant teisinio problemų sprendimo šalyje.

 

Atvežta informacinė medžiaga ir leidiniai:

1.      Guide to Higher Education in Norway. Look up and discover.

2.      A. Valič. Slovenian reflections on the information of the Norwegian national and cultural identity until World War II.

3.      Overview of Achievments

 

 

 

 

 

 

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008