Ataskaitą pateikė: Švietimo,
mokslo ir kultūros komiteto biuro vedėjas Kęstutis Kaminskas
Pagrindas: 2008 m. gegužės 15 d. Nr. 400 KK- 66
Vieta: Madridas, Ispanijos karalystė
Data: 2008 birželio 1518
Tikslas: Dalyvauti Europos švietimo tarybų tinklo (EUNEC) seminare
Mokymosi rezultatai naujas įrankis ar nauja paradigma?. Dalyvavau seminare
kaip Lietuvos švietimo tarybos narys, deleguotas Švietimo, mokslo ir kultūros
komiteto.
Kviečiančioji institucija: Ispanijos švietimo taryba ir Europos
švietimo tarybų tinklo sekretoriatas.
Finansavimo šaltinis: Europos švietimo tarybų tinklas (bilietai,
viešbutis), Lietuvos Respublikos Seimo
kanceliarija (maitinimas), Ispanijos švietimo taryba
(kavos pertraukos, dalijamoji medžiaga).
Įvyko susitikimai: Seminaro metu Lietuvos delegacija susitiko
su daugumos Europos Sąjungos šalių narių
švietimo tarybų delegacijomis.
Nagrinėtos temos:
1.
Mokymosi
rezultatų koncepcijos Europos švietime raida.
2.
Programos
Švietimas ir rengimas 2010 m. procesai ir
mokymosi rezultatai.
3.
Mokymosi
rezultatų vaidmuo privalomojo ugdymo pakopoje.
4.
Mokymosi
rezultatų įtaka švietimo paradigmos kaitai.
Seminaro metu buvo pripažinta, kad Lietuva yra
aktyviai ir moderniai veikianti švietimo konceptualiuoju lygiu. Po seminaro
vyko EUNEC vykdomosios tarybos posėdis, kuriame Lietuvos delegacijos atstovė,
Lietuvos švietimo tarybos pirmininko pavaduotoja Emilija Sakadolskienė buvo
išrinkta EUNEC vykdomosios tarybos nare (iš viso tarybą sudaro 7 nariai).
Grįžus iš seminaro toliau buvo derinama ir šiuo
metu baigiama redaguoti bendra renginio dalyvių pozicija dėl mokymosi rezultatų
reikšmės ugdymo procesams ir švietimo politikai apskritai.
Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto biure
galima susipažinti su seminare skaitytais pranešimais arba jų pateiktimis
(anglų arba ispanų kalbomis).
Seminaro medžiaga ir patirtimi ketinu
pasinaudoti, kai Seime bus pradėtas svarstyti Švietimo įstatymo pakeitimo
įstatymo projektas, kuris šiuo metu yra ruošiamas Vyriausybės nutarimu teikti
Seimui svarstyti. Manau, kad būsimajame įstatyme turėtų būti aiškiau apibrėžtos
kai kurios Lietuvos švietimo tarybos funkcijos ir kompetencijos.