Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto pirmininko V. Domarko ir biuro patarėjos L. Joskaudaitės vizito į Paryžių, Prancūzija, 2008 m. rugsėjo 21-23 d. ATASKAITA

EN  FR

 

 

            2008 m. rugsėjo 21-23 d. Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto pirmininkas V. Domarkas ir biuro patarėja L. Joskaudaitė dalyvavo parlamentiniame forume “Mokslas, visuomenė ir parlamentai”.

            Pirmojoje forumo sesijos dalyje buvo kalbama apie mokslo ir technologijų pasirinkimo įvertinimą ir parlamentų vaidmenį. J. Palinkas trumpai apžvelgė svarbiausius tarptautinius teisės aktus, kurie yra susiję su mokslo ir technologijų klausimais, pristatė Vengrijos mokslų akademijos veiklos kryptis bei pabrėžė ryšio tarp parlamentų ir mokslo bendruomenės svarbą. P. Busquin akcentavo, kad mokslo plėtros srityje labai svarbus atviro koordinavimo metodas, nacionaliniai parlamentai ir Europos Parlamentas turi tarpusavyje keistis informacija, nes tik tokiu būdu gali būti pasiekti geriausi rezultatai.

            Diskusijoje dalyvavo ir savo nuomonę išsakė Latvijos, Lietuvos, Lenkijos, Rumunijos, Slovakijos, Švedijos, Vokietijos ir kitų valstybių atstovai. Reikia pažymėti, kad Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto pirmininkas V. Domarkas pasisakydamas diskusijoje pažymėjo, kad pastarųjų metų geopolitinių ir ekonominių iššūkių akivaizdoje Europos Sąjunga ėmėsi iniciatyvų stabiliam ES ekonomikos augimui užtikrinti. V. Domarkas teigė, kad bendras Lietuvos ekonominės strategijos tikslas – didinti ūkio augimą, mažinti šalies ekonominio išsivystymo lygio atsilikimą nuo Europos Sąjungos šalių vidurkio. Tai pasiekti galima formuojant aiškią mokslo plėtros politiką ir ją įgyvendinant, kuriant žinių visuomenę, konkurencingą, žiniomis grindžiamą ekonomiką, plečiant žmogiškuosius išteklius. Komiteto pirmininkas  akcentavo, kad nuo Nepriklausomybės atkūrimo mokslo ir studijų įstaigų infrastruktūros atnaujinimui ir plėtrai teko ypač mažai investicijų, ir vis dėlto Lietuvoje fundamentiniai ir taikomieji tyrimai išlaikė gana aukštą potencialą. Viltingai nuteikia tai, kad Vyriausybės sprendimu iš Europos Sąjungos 2007–2013 m. finansinės perspektyvos tyrimų programoms skirta 10 % visos ES paramos. Galiausiai V. Domarkas pažymėjo, kad švietimas, moksliniai tyrimai ir eksperimentinė (socialinė) plėtra yra kertinės žinių visuomenės kūrimo atramos, kartu su inovacijų kūrimu sudarančios vadinamąjį „žinių trikampį“, dėl kurio Europos valstybių švietimo sistemos išlieka patrauklios visame pasaulyje. Taigi Lietuva ir toliau sieks tapti konkurencinga, žiniomis grįsta ekonomika, atskleidžiančia kūrybines asmenybės galias, užtikrinančia aukštą gyvenimo lygį ir socialiai saugią visuomenės plėtrą.

Antrojoje forumo sesijos dalyje buvo kalbama apie tai, kaip parlamentai informuoja visuomenę apie naujausių technologijų plėtrą, koks ryšys tarp mokslininkų ir parlamentų, kaip vystosi biotechnologijos. U. Burchardt akcentavo mokslinės informacijos atnaujinimo svarbą, pristatė Vokietijos Bundestago Švietimo, mokslo ir technologijų komiteto veiklos kryptis. J. Kasvi pažymėjo, kad su naujausiomis technologijomis siejasi organizuoto nusikalstamumo ir internetinių nusikaltimų skaičiaus didėjimas. Dėl šios priežasties nacionaliniai parlamentai turi imtis visų reikiamų priemonių, kad žmogaus teisių apsaugos mechanizmas veiktų kuo efektyviau. Forume taip pat buvo išsakyta nuomonė, kad viešų forumų, diskusijų, paskaitų ir konferencijų metu visuomenė turi būti informuojama apie naujausių technologijų ir mokslo plėtrą.

 

 

 

 

 

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008