1. SVARSTYTA: Preliminarus įvertinimas ar
Baudžiamojo proceso kodekso 208 ir 209 straipsnių pakeitimo įstatymo
projektas XP-1699 atitinka LR
Konstituciją.
NUSPRĘSTA: Bendru
sutarimu, kad Baudžiamojo proceso kodekso 208 ir 209 straipsnių pakeitimo
įstatymo projektas XP-1699 prieštarauja
Konstitucijoje įtvirtintiems baudžiamojo proceso principams.
PROJEKTO TIKSLAS
Projekto tikslas nustayti
ekspertizės skyrimo tvarką, siekiant priskirti šią funksciją prokurorui,
siekaint pagreitinti baudžiamąjį procesą. Tačiau komitetas, išnagrinėjęs
projektą, pateikė kitą išvadą. Baudžiamojo proceso teisės doktrinoje pažymėta,
kad pagal naująjį BK paprastai klausimai, kuriuos kuriuos nagrinėjant būtinos
specialiosios žinios, išsprendžiami pevedant tyrimą atlikti specialistui. Tokį
pavedimą duoti turi įgaliojimus ikiteisminio tyrimo pareigūnai ir prokuroras.
Jei tyrimo rezulatati prieštarauja ikiteisminio tyrimo medžiagai, ir dėl
specialisto išvados kyla abejonių, ekspertizę turi teisę skirti tyrimo teisėjas
ir teismas. Taigi jeigu ekspertizę skirtų prokuroras, tai tik iš dalies
sudarytų prielaidas paspartinti baudžiamąjį procesą. Įtariamasis ar kiti
proceso dalyviai turėtų teisę apskųsti
prokuroro nutarimą skirti ekspertizę
aukštesniam prokurorui, o šio nutarimą dėl skundo ikiteisminio tyrimo
teisėjui. Tokiu būdu galutinai klausimą dėl ekspertizės spręstų ikiteisminio
tyrimo teisėjas, o tai prilygsta dabar galiojančiai reglamentacijai.
2. SVARSTYTA: Prokuratūros įstatymo 51 straipsnio
pakeitimo įstatymo projektas XP-1751 Gr.
TTK papildomas
NUSPRĘSTA: Bendru sutarimu pritarti Respublikos
Prezidento dekretu teikiamam siūlymui pakartotinai svarstyti įstatymo projektą
, siūlyti pagrindiniam komitetui šį projektą svarstyti kartu su pagrindiniu
įstatymo projektu XP-1013 ir suderinti
Lietuvos Respublikos prokuratūros įstatymo projekto nuostatas su
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų, Specialiųjų tyrimų tarnybos,
valstybės saugumo, krašto apsaugos, prokuratūros, Kalėjimų departamento, jam
pavaldžių įstaigų bei valstybės įmonių pareigūnų ir karių valstybinių pensijų
įstatymo pavadinimo, 1, 3, 6, 12 ir 16 straipsnių pakeitimo ir papildymo
įstatymo projekto nuostatomis.
PROJEKTO TIKSLAS
Projekto tikslas suderinti LR
prokuratūros įstatymo normas su Vidaus reikalų, Specialiųjų tyrimų tarnybos,
valstybės saugumo, krašto apsaugos, prokuratūros, Kalėjimų departamento, jam
pavaldžių įstaigų bei valstybės pareigūnų ir karių valstybinių pensijų įstatymo
pavadinimo pakeitimo įstatymą. Projektu yra derinami šių įstatymų pavadinimai,
todėl, nepriėmus pagrindinio įstatymo, negalima keisti ir jį lydinčiųjų. Šiuos
įstatymus galima priimti kartu arba lydinčiuosius vėliau, jau įsigaliojus
pagrindiniam įstatymui, su kuriuo ir derinamos sąvokos ar pavadinimai.
3. SVARSTYTA: Preliminarus įvertinimas ar Pelno mokesčio įstatymo 2,
4, 7, 11, 12, 18, 19, 26, 31, 43, 50, 51, 53, 58 straipsnių, Įstatymo 1
priedėlio pakeitimo ir papildymo ir Įstatymo papildymo 38(1 ir 38(2)
straipsniais įstatymo projektas XP-1903 atitinka LR Konstituciją.
NUSPRĘSTA: Balsų
dauguma, kad Pelno mokesčio įstatymo 2, 4, 7, 11, 12, 18, 19, 26, 31, 43, 50,
51, 53, 58 straipsnių, Įstatymo 1 priedėlio pakeitimo ir papildymo ir Įstatymo
papildymo 38(1 ir 38(2) straipsniais įstatymo projektas XP-1903 atitinka LR
Konstituciją.
Balsavimo rezultatai:
Už:-6, prieš-1
PROJEKTO TIKSLAS
Projekto tikslas nuatatyti, kad
atitinkantys kriterijus laivybos vienetai galėtų pasirinkti fiksuotą pajamų
mokesčio mokėjimą (pvz., priklausantį nuo laivo tonažo). Reikia pažymėti, kad
ši mokesčių priemonė skirta EEE registruotam prekybos laivynui remti ir plėsti,
Lietuvos jūrininkų ir jūrų operacija satliekančių kranto darbuotojų darbo
vietoms išsaugoti bei Lietuvoje įsikūrusių laivų operatorių konkurencingumui
palaikyti.
4. SVARSTYTA:
Preliminarus įvertinimas ar Žemės reformos įstatymo 13 straipsnio pakeitimo
įstatymo projektas XP-1728 atitinka LR Konstituciją.
NUSPRĘSTA: Komiteto svarstyme daryti
pertrauką.
5. SVARSTYTA: Preliminarus įvertinimas ar
Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės
įstatymo 16 straipsnio 1 dalies pripažinimo netekusia galios, 26 ir 27
straipsnių pakeitimo įstatymo projektas XP-1706 atitinka LR Konstituciją.
NUSPRĘSTA: Balsų dauguma, kad
Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės
įstatymo 16 straipsnio 1 dalies pripažinimo netekusia galios, 26 ir 27
straipsnių pakeitimo įstatymo projektas XP-1706 atitinka LR Konstituciją.
Balsavimo rezultatai:
Už-4, susilaikė-2
PROJEKTO
TIKSLAS
Projekto straipsnių pakeitimo tikslas
buvo tas, kad pakeisti buvusią tvarką, kai politinės kampanijos dalyviai, likus
10 dienų iki balsavimo dienos turėdavo Vyriausiajai rinkimų komisijai (VRK)
pateikti pradines dalyvių kampanijos finansines ataskaitas. Išankstinis
finansavimo šaltinių paskelbimas nedavė reikiamo rzultato, nepadidino
finansavimo šaltinių skaidrumo, tačiau sudarė daugybę biurokratinių kliūčių
patiems rinkimų kampanijos dalyviams.
Kita vertus, per tokį trumpą laiką ir VRK nespėdavo peržiūrėti ir įvertinti
pateiktos šūsnies dokumentų. Kad išvengti bereikalingo laiko gaišimo renkant
finansinius dokumnetus, siūloma palikti teikti tik galutines politinės
kampanijos finasavimo ataskaitas.
6. SVARSTYTA: Dėl Lietuvos
Respublikos Konstitucinio Teismo nutarimo 2006 lapkričio 13 d. Dėl teisės aktų, reguliuojančių LR Pilietybės
santykius, nuostatų atitikties LR Konstitucijai įgyvendinimo.
NUSPRĘSTA:
Vadovaudamasis Seimo Statuto 181(2)str.1p. Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas 2007
m. sausio 17 d. posėdyje išnagrinėjo
Konstitucinio Teismo 2006m.lapkričio 13 d. nutarimą Nr. 45/03-36/04
Dėl Teisės aktų , reguliuojančių Lietuvos Respublikos Pilietybės santykius,
nuostatų atitikties Lietuvos Respublikos Konstitucijai nuostatas.
Komitetas priėmė sprendimą prašyti Seimo
Valdybos pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei parengti šiam nutarimui įgyvendinti
reikalingus teisės aktus.
Parengė:
Komiteto padėjėja
Birutė
Kovalenkienė