Apie 2007-01-17 TTK posėdį

EN  FR

1. SVARSTYTA: Preliminarus įvertinimas ar Baudžiamojo proceso kodekso 208 ir 209 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas  XP-1699 atitinka LR Konstituciją.

 

NUSPRĘSTA: Bendru sutarimu, kad Baudžiamojo proceso kodekso 208 ir 209 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas  XP-1699 prieštarauja Konstitucijoje įtvirtintiems baudžiamojo proceso principams.

 

PROJEKTO TIKSLAS

Projekto tikslas – nustayti ekspertizės skyrimo tvarką, siekiant priskirti šią funksciją prokurorui, siekaint pagreitinti baudžiamąjį procesą. Tačiau komitetas, išnagrinėjęs projektą, pateikė kitą išvadą. Baudžiamojo proceso teisės doktrinoje pažymėta, kad pagal naująjį BK paprastai klausimai, kuriuos kuriuos nagrinėjant būtinos specialiosios žinios, išsprendžiami pevedant tyrimą atlikti specialistui. Tokį pavedimą duoti turi įgaliojimus ikiteisminio tyrimo pareigūnai ir prokuroras. Jei tyrimo rezulatati prieštarauja ikiteisminio tyrimo medžiagai, ir dėl specialisto išvados kyla abejonių, ekspertizę turi teisę skirti tyrimo teisėjas ir teismas. Taigi jeigu ekspertizę skirtų prokuroras, tai tik iš dalies sudarytų prielaidas paspartinti baudžiamąjį procesą. Įtariamasis ar kiti proceso dalyviai turėtų teisę  apskųsti prokuroro  nutarimą skirti ekspertizę aukštesniam prokurorui, o šio nutarimą dėl skundo – ikiteisminio tyrimo teisėjui. Tokiu būdu galutinai klausimą dėl ekspertizės spręstų ikiteisminio tyrimo teisėjas, o tai prilygsta dabar galiojančiai reglamentacijai.

 

 

 

2. SVARSTYTA: Prokuratūros įstatymo 51 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas XP-1751 Gr.

TTK papildomas

 

NUSPRĘSTA: Bendru sutarimu  pritarti Respublikos Prezidento dekretu teikiamam siūlymui pakartotinai svarstyti įstatymo projektą , siūlyti pagrindiniam komitetui šį projektą svarstyti kartu su pagrindiniu įstatymo projektu XP-1013 ir  suderinti Lietuvos Respublikos prokuratūros įstatymo projekto nuostatas  su  Lietuvos Respublikos vidaus reikalų, Specialiųjų tyrimų tarnybos, valstybės saugumo, krašto apsaugos, prokuratūros, Kalėjimų departamento, jam pavaldžių įstaigų bei valstybės įmonių pareigūnų ir karių valstybinių pensijų įstatymo pavadinimo, 1, 3, 6, 12 ir 16 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projekto nuostatomis.

     

PROJEKTO TIKSLAS

Projekto tikslas – suderinti LR prokuratūros įstatymo normas su Vidaus reikalų, Specialiųjų tyrimų tarnybos, valstybės saugumo, krašto apsaugos, prokuratūros, Kalėjimų departamento, jam pavaldžių įstaigų bei valstybės pareigūnų ir karių valstybinių pensijų įstatymo pavadinimo pakeitimo įstatymą. Projektu yra derinami šių įstatymų pavadinimai, todėl, nepriėmus pagrindinio įstatymo, negalima keisti ir jį lydinčiųjų. Šiuos įstatymus galima priimti kartu arba lydinčiuosius vėliau, jau įsigaliojus pagrindiniam įstatymui, su kuriuo ir derinamos sąvokos ar pavadinimai.

 

 

 

3. SVARSTYTA: Preliminarus įvertinimas ar Pelno mokesčio įstatymo 2, 4, 7, 11, 12, 18, 19, 26, 31, 43, 50, 51, 53, 58 straipsnių, Įstatymo 1 priedėlio pakeitimo ir papildymo ir Įstatymo papildymo 38(1 ir 38(2) straipsniais įstatymo projektas XP-1903 atitinka LR Konstituciją.

 

NUSPRĘSTA: Balsų dauguma, kad Pelno mokesčio įstatymo 2, 4, 7, 11, 12, 18, 19, 26, 31, 43, 50, 51, 53, 58 straipsnių, Įstatymo 1 priedėlio pakeitimo ir papildymo ir Įstatymo papildymo 38(1 ir 38(2) straipsniais įstatymo projektas XP-1903 atitinka LR Konstituciją.

Balsavimo rezultatai:

“Už:-6, “prieš-1

 

PROJEKTO TIKSLAS

Projekto tikslas – nuatatyti, kad atitinkantys kriterijus laivybos vienetai galėtų pasirinkti fiksuotą pajamų mokesčio mokėjimą (pvz., priklausantį nuo laivo tonažo). Reikia pažymėti, kad ši mokesčių priemonė skirta EEE registruotam prekybos laivynui remti ir plėsti, Lietuvos jūrininkų ir jūrų operacija satliekančių kranto darbuotojų darbo vietoms išsaugoti bei Lietuvoje įsikūrusių laivų operatorių konkurencingumui palaikyti.

 

 

 

4. SVARSTYTA: Preliminarus įvertinimas ar Žemės reformos įstatymo 13 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas XP-1728 atitinka LR Konstituciją.

 

NUSPRĘSTA: Komiteto svarstyme daryti pertrauką.

 

 

 

5. SVARSTYTA: Preliminarus įvertinimas ar Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymo 16 straipsnio 1 dalies pripažinimo netekusia galios, 26 ir 27 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas XP-1706 atitinka LR Konstituciją.

 

NUSPRĘSTA: Balsų dauguma, kad Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymo 16 straipsnio 1 dalies pripažinimo netekusia galios, 26 ir 27 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas XP-1706 atitinka LR Konstituciją.

 

Balsavimo rezultatai:

“Už”-4, “susilaikė”-2

 

PROJEKTO TIKSLAS

Projekto straipsnių pakeitimo tikslas buvo tas, kad pakeisti buvusią tvarką, kai politinės kampanijos dalyviai, likus 10 dienų iki balsavimo dienos turėdavo Vyriausiajai rinkimų komisijai (VRK) pateikti pradines dalyvių kampanijos finansines ataskaitas. Išankstinis finansavimo šaltinių paskelbimas nedavė reikiamo rzultato, nepadidino finansavimo šaltinių skaidrumo, tačiau sudarė daugybę biurokratinių kliūčių patiems rinkimų  kampanijos dalyviams. Kita vertus, per tokį trumpą laiką ir VRK nespėdavo peržiūrėti ir įvertinti pateiktos šūsnies dokumentų. Kad išvengti bereikalingo laiko gaišimo renkant finansinius dokumnetus, siūloma palikti teikti tik galutines politinės kampanijos finasavimo ataskaitas.

 

 

 

6. SVARSTYTA: Dėl Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo nutarimo 2006 lapkričio 13 d.” Dėl  teisės aktų, reguliuojančių LR Pilietybės santykius, nuostatų atitikties LR Konstitucijai” įgyvendinimo.

 

NUSPRĘSTA: Vadovaudamasis Seimo Statuto 181(2)str.1p.  Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas 2007 m. sausio 17 d. posėdyje išnagrinėjo  Konstitucinio Teismo 2006m.lapkričio 13 d. nutarimą Nr. 45/03-36/04 “ Dėl Teisės aktų , reguliuojančių Lietuvos Respublikos Pilietybės santykius, nuostatų atitikties Lietuvos Respublikos Konstitucijai” nuostatas.

  Komitetas priėmė sprendimą prašyti Seimo Valdybos pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei  parengti šiam nutarimui įgyvendinti  reikalingus teisės aktus.

 

 

 

 

 

 

Parengė: Komiteto padėjėja

Birutė Kovalenkienė  

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008