Apie 2007-03-23 TTK posėdį

EN  FR

SVARSTYTA:  Valstybinio Audito ataskaita “ Kalėjimų departamento veikla”.

             Lietuvos Respublikos Valstybės kontrolės Audito departamento direktoriaus pavaduotoja S. Gorovniova  konstatavo, kad atliekant auditą nustatyta, kad  vėluojama, įgyvendinat Renovavimo programą. Daugiau kaip trečdalis (5 iš 14) programoje nurodytų investicijų projektų turėjo būti  įgyvendinti 2005 m., tačiau jie iki šiol neužbaigti, todėl didėja rizika, kad laiku nebus pasiekti Renovavimo programos tikslai. Kalėjimų departamentui pavaldžios Laisvės atėmimo vietų ligoninės, kurios statiniai yra avarinės būklės į kitas patalpas tęsiasi daugiau kaip 10 metų, tačiau ir toliau nukeliami investicijų projekto “ Laisvės atėmimo vietų ligoninės perkėlimas į Pravieniškių gydymo ir pataisos namus” įgyvendinimo terminai.  Didelė bausmių vykdymo sistemos personalo kaita, pareigūnų, tiesiogiai dirbančių su nuteistaisiais, trūkumas paskatino  įvertinti bausmių vykdymo sistemos personalo valdymą. Per 2003-2005 m. laikotarpį įkalinimo įstaigose laikomų asmenų skaičius sumažėjo, o bausmių vykdymo sistemoje visų darbuotojų skaičius padidėjo. Audito metu nustatyta, kad statutinio valstybės tarnautojo pareigybės statusas konkrečiai pareigybei kai kuriais atvejais suteikiamas nepagrįstai ir tai lemia netaupų užmokesčiui skirtų asignavimų naudojimą.

             Atsižvelgdami į valstybinio audito metu nustatytus Kalėjimų departamento veiklos trūkumus, pasiūlyta Teisingumo ministerijai įvertinti audito ataskaitoje nurodytus Kalėjimų departamentui skirtų valstybės kapitalo investicijų planavimo, naudojimo ir kontrolės trūkumus ir peržiūrėti bausmių vykdymo sistemos investicijų politiką ir prioritetus, taip pat įvertinti bausmių vykdymo sistemos personalo valdymo trūkumus ir numatyti priemones, kurios užtikrintų  nustatytų trūkumų pašalinimą. Kalėjimų departamentui rekomenduota išanalizuoti audito ataskaitoje nurodytus statybos, projektavimo darbų ir ilgalaikio turto įsigijimo programos, susijusios su Renovavimo programa, rengimo, vykdymo ir kontrolės trūkumus ir numatyti juos pašalinti.

 

Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos Teisingumo ministerijos direktorius S. Vitkūnas bei  Planavimo skyriaus viršininkas A. Jakeliūnas  pasakė, kad  įgyvendinama Įkalinimo įstaigų renovavimo ir įkalinimo sąlygų  humanizavimo 2004-2006 metų programa yra ilgalaikė. Kalėjimų departamento pagrindiniai tikslai įgyvendinant minėtą programą yra iki 2010 metų pasiekti kuo aukštesnių rezultatų renovuojant  įkalinimo įstaigas bei gerinant jose laikomų asmenų kalinimo sąlygas. Todėl programoje visų pirma nurodyti investicijų objektai,  o tik po to- įgyvendinimo terminai ir lėšos. Atkreiptinas dėmesys į tai , kad programoje neįvertintas galimas kainų pokytis, ypač Lietuvos Respublikos statybų srityje. Kalėjimų departamentas mano, kad 2004 m. patvirtintą programą jau po metų  koreguoti netikslinga. Programą koreguoti būtų tikslingiausia 2007 metų pabaigoje, kad siekiami tikslai atitiktų programos nuostatas. Kalėjimų departamento investicijų projektų prioritetų netolygumai susidarydavo dažniausiai dėl to, kad pirminiuose projektuose būdavo aukštesnis prioritetas suteikiamas valstybės įmonių prie pataisos namų gamybinių pastatų ir patalpų renovavimo ir įrengimų įsigijimo investiciniams projektams. Tačiau minėtiems investiciniams projektams neskiriant finansavimo, prioritetai buvo koreguojami. Todėl  investicijų projektų prioritetai buvo optimaliai tikslinami ir  finansuojami pagal numatomus skirti asignavimus.

S.Vitkūnas pažymėjo, kad šiuo metu nėra bendrų teisinių kriterijų, draudžiančių, griežtai ar įsakmiai nurodančių priskirti vieną ar kitą pareigybę konkrečiam statusui. Taip pareigybės konkrečius lūkesčius, jos turinį, jame numatytas konkrečias funkcijas, tikslus, egzistavimo priežastis, pareigybės hierarchinėje pareigybių sistemoje, atsižvelgiant į  organizacinę struktūrą, pareigybės autonomiją, savarankiškų sprendimų mastą, bausmių vykdymo sistemos tradicijas, siūloma pareigybę priskirti vienai ar kitai kategorijai. Jei vienoje statutinėje organizacijoje pareigybė su tomis pačiomis funkcijomis būtų statutinė, kitoje –ne, tai sukeltų pareigūnų migraciją į kitas institucijas, kuriose tarnyba organizuota statutinias pagrindais.

Kalėjimų departamente, gavus Valstybės kontrolės Valstybinio audito ataskaitą dėl Kalėjimų departamento veiklos, bus sudarytas planas pagal pateiktas pastabas ir rekomendacijas.

 

Komiteto nariai, išnagrinėję Valstybinio audito ataskaitą dėl Kalėjimų departamento veiklos, išklausę Teisingumo ministerijos sekretoriaus D. Narkevičiaus, Valstybės kontrolieriaus pavaduotojo T. Mackevičiaus, Lietuvos Respublikos Valstybės kontrolės Audito departamento direktoriaus pavaduotojos S. Gorovniovos,  Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos Teisingumo ministerijos direktoriaus S. Vitkūno, Planavimo skyriaus viršininko A. Jakeliūno pateiktų argumentų bei atsakymų į Komiteto nariams rūpimus klausimus, nusprendė svarstyme daryti pertrauką. Komitetas nutarė dar kartą išanalizuoti visą pateiktą medžiagą ir detaliau susipažinti su Kalėjimų departamento paaiškinimais bei sprendimo būdais dėl Valstybinio audito ataskaitos.

 

Parengė

Komiteto padėjėja

Birutė Kovalenkienė

239-6794

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008